Auteur Topic: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Alibi  (gelezen 8035 keer)

Offline MolFan1990

• Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Aan tafel
« Reactie #80 Gepost op: 2-12-2025, 07:59:58 »
Voor mij is Kim hoofdverdachte nummer 1 deze aflevering. Bij de 'stoelendans' wijst ze telkens de verkeerde kandidaat aan (zo bespaar je toch 500 EU per persoon in de pot), en bij de opdracht 'alibi' zie je haar continu het woord nemen bij de ondervragingen (samen met Sahil) en oppeens bij de kok is ze ijzig stil en bemoeit ze zich nergens mee. Vervolgens schuift ze de schuld af op Sahil omdat hij niet gevraagd heeft naar de alibi van de kok, maar dat had ze ook zélf kunnen doen. Mij lijkt het ook dat de Mol in dit groepje zat, want je wilt zo laat mogelijk bij de tuinman aankomen aangezien hij de sleutel had.

Hoewel Kim zeker niet mijn hoofdverdachte is, vond ik haar wel opvallend deze aflevering. Maar ik blijf bij Nathan als Mol, ik vind dat er teveel naar hem wijst.

Offline Marimol

• Forumlid
Re: Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Aan tafel
« Reactie #81 Gepost op: 2-12-2025, 09:02:17 »
Mij lijkt het ook dat de Mol in dit groepje zat, want je wilt zo laat mogelijk bij de tuinman aankomen aangezien hij de sleutel had.

Klopt, en het was Loes die meteen in het begin het kistje vond en dat ook hardop deelde met de rest. Onmols van Loes. Als mol wacht je hiermee. Als de tuinman de sleutel geeft kun je alsnog melden dat je een kistje met een hangslot hebt gezien.

Offline MolFan1990

• Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Alibi
« Reactie #82 Gepost op: 2-12-2025, 10:22:52 »
Alleen ik ben bang dat hij veel te eerlijk is om de mol te kunnen spelen en volgens mij kan hij niet goed liegen en heeft hij daar zelfs moeite mee. Dus in mijn ogen past een molschap niet bij hem.

Is dat juist niet wat hem geschikt maakt als Mol? Nathan de goudeerlijke kandidaat die altijd voor de groep gaat. Hij heeft het beeld dusdanig mee, dat niemand hem verdenkt als Mol, onder het mom van: hij kán het gewoon niet zijn. Juist dáárom denk ik dat hij wel de Mol kan zijn.

Ik vind het ook juist tekenend dat je Nathan niet veel ziet in de aflevering, dat roept bij mij op dat de productie hem nog even buiten beeld wilt houden als Mol. In deze aflevering maken ze Kim onwijs verdacht, en Loes ook enigszins. Ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat dit bewust zo in de montage is gezet, om zo de aandacht van de échte Mol (Nathan) af te houden en het spannend te houden.

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #83 Gepost op: 2-12-2025, 10:34:06 »
Ene kant mee eens wat je zegt. Maar toch vind ik dat er steeds meer bewijzen komen dat hij kandidaat is. En vooral deze opdracht bewijst het voor mij.
Ik blijf het zeggen als mol, had je bij de opdracht moeten verzorgen dat je meedoet met het zoeken of ondervragen van mensen en echt constant samen bent met paar andere of alleen apart van de groep als je echt kan mollen, maar dan moet je wel de juiste dingen hebben zoals de blacklight. Zeker toen de moordlocatie volgens de kandidaten Loes en Anne-Marie, als je vanuit gaat dat Nathan de mol is, gevonden is en dat was in de bieb volgens hun. Later horen we dat de echte moordlocatie bij het kapel was achter een boekenkast in de bieb, als mol ga je niet de risico nemen daar niet aanwezig bij te zijn en beneden lekker in de koffer te rommelen of wat hij ook deed. Dit kan je als mol nooit goed uitleggen als je de mol bent, waarom je op dit moment niet aanwezig was. Net zoals waarom zou Nathan de blacklight aan Loes geven, als hij de mol is?
Ik denk dat hij zo weinig in beeld komt, omdat hij een typische kandidaat is en wat wij als kijkers nog niet mogen zien. Om het spannend te houden als er €2000,- uit de pot gaat of €1000,- in de pot komt.
« Laatst bewerkt op: 2-12-2025, 10:37:54 door Mol1991 »

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 2-12-2025, 10:41:30 »
Stel dat Nathan wel de Mol is, dan maakte het voor hem niet uit om bij het kapel aanwezig te zijn. Zonder blacklight zouden ze er toch nooit achterkomen dat daar het bloed lag en volgens mij waren Loes en AM niet bij het kapel op dat moment toch?

Ik ben het met je eens dat de Mol het liefst de blacklight in handen heeft, maar soms kan een Molactie ook wel eens mislukken toch? We kunnen niet zeggen dat Nathan heel actief heeft bijgedragen. Voor mijn gevoel liep Nathan ook een beetje alleen rond in het gebouw, wat als hij zelf de bloedvlek heeft gemaakt bij de bieb, wetende dat Loes en AM met de blacklight lopen? Dan heeft hij een 'valse' locatie gecreëerd, wat mij erg slim lijkt als Mol.

Maar ik ben het met je eens dat Nathan voor de rest weinig verdachte dingen deed deze aflevering, ik vond hem in eerdere afleveringen verdachter overkomen, maar dat voedt juist mijn vermoedens dat hij de Mol is. De productie zal de Mol nooit teveel verdacht maken in de aflevering, zoals ze nu bij Kim deden.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 2-12-2025, 10:56:43 »
Als Loes en Anne-Marie kandidaten zijn en vooral Loes die een blacklight lampje in haar hand had en zag een bloedplek (wat misschien Nathan gedaan heeft), had je als kandidaat verder gekeken dan alleen die plek. En kwam je waarschijnlijk echt wel bij het kapel terecht voordat Merel, Nathan en Sahil dit ontdekt hadden.

Nathan had eerst de blacklight in zijn hadden, toch heeft Loes het t/m het eind in haar handen. Hoe dit is gebeurd?! Geen idee dat zien we niet volgens mij, maar zou de mol het makkelijk aan een kandidaat geven?!

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Aan tafel
« Reactie #86 Gepost op: 2-12-2025, 10:59:09 »
Bij de 'stoelendans' wijst ze telkens de verkeerde kandidaat aan (zo bespaar je toch 500 EU per persoon in de pot).
Kim ging meteen met Merel mee stemmen op Jurre.

Klopt, en het was Loes die meteen in het begin het kistje vond en dat ook hardop deelde met de rest. Onmols van Loes. Als mol wacht je hiermee. Als de tuinman de sleutel geeft kun je alsnog melden dat je een kistje met een hangslot hebt gezien.
Mol zijn is geven en nemen. Je geeft iets en je neemt iets. Je geeft het kistje, je neemt de bibliotheek. En dit geval zien AM en Nathan jouw iets goeds doen, maar ze hebben niet in de gaten dat er meteen benadrukt wordt dat er naar de sleutel gezocht moet worden en dat kost weer tijd.

Twee opvallende momenten:
1) Op het moment dat er 4 mensen bij Lionel Ritchie zijn in de benedenverdieping vindt Loes de vlek in de bibliotheek op een bovenverdieping. Je hoort het gezang vanuit het trappengat omhoog komen. Er heerste boven relatieve rust. Als mol wil je zeker niet in de kelder zijn, daar heb je niks te zoeken.
2) op het moment dat de 4 de maid interviewen en zij zegt 'witch of a wife' zie je Loes erachter langs gaan. Ik denk dat ze daar in de buurt bleven in verband met de ontdekking van de kandelaar in de ruimte waar de maid verbleef. Je ziet een persoon op de achtergrond (geen deelnemer) meteen in beweging komen als Sahil de kandelaar meldt. Loes er als eerste bij met de blacklight. De groep van drie krijgt zo het gevoel goed bezig te zijn.

Als mol ergens een bloedvlek maken en hopen dat een andere kandidaat iets vindt... Deze strategie wordt zelden toegepast. De mol "vindt" dit liever zelf, dan heb je zekerheid dat het gevonden wordt. Waarmee ik dus zeg dat AM en Nathan die bloedvlek gemaakt zouden kunnen hebben, maar hem dus niet zelf vinden. In theorie kan het, de praktijk is al jaren weerbarstig, de mol doet dit zelf.
« Laatst bewerkt op: 2-12-2025, 11:01:19 door foxhunter »

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 2-12-2025, 11:01:09 »
Nathan had eerst de blacklight in zijn hadden, toch heeft Loes het t/m het eind in haar handen. Hoe dit is gebeurd?! Geen idee dat zien we niet volgens mij, maar zou de mol het makkelijk aan een kandidaat geven?!

Goede vraag, misschien wel als Nathan zelf die bloedvlek gecreëerd heeft bij de Bieb. Dan laat hij AM en Loes opdraaien voor een foute locatie. Klinkt opzich wel Mols ;-)

Maar kan me voorstellen dat als je Loes verdenkt, dat je hier ook een Molstreek in ziet. Dus het hangt een beetje af vanuit welk perspectief je het bekijkt haha.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 2-12-2025, 11:04:09 »
Maar kan me voorstellen dat als je Loes verdenkt, dat je hier ook een Molstreek in ziet. Dus het hangt een beetje af vanuit welk perspectief je het bekijkt haha.
Haha, ze is inderdaad sinds deze aflevering (pas) mijn hoofdverdachte. Maar eerlijk Loes had in mijn ogen de sleutelpositie waar de mol graag zit.

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 2-12-2025, 11:05:02 »
Als mol ergens een bloedvlek maken en hopen dat een andere kandidaat iets vindt... Deze strategie wordt zelden toegepast. De mol "vindt" dit liever zelf, dan heb je zekerheid dat het gevonden wordt. Waarmee ik dus zeg dat AM en Nathan die bloedvlek gemaakt zouden kunnen hebben, maar hem dus niet zelf vinden. In theorie kan het, de praktijk is al jaren weerbarstig, de mol doet dit zelf.

Hm, maar zou de Mol ook zelf een foute locatie willen vinden? Dat klinkt voor mij niet logisch. Het is toch veel slimmer om die bloedvlek te maken en dan andere kandidaten deze locatie laten vinden? Dan maak je Loes en AM veel verdachter omdat zij de keuze maken voor de verkeerde moordlocatie.

Online Eva.

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 2-12-2025, 11:13:54 »
Hoe kan de mol ongezien een bloedvlek maken? Als die nat is zie je 'm ook zonder blacklight op het tapijt, als dat met poeder moet is de kans vrij groot dat je zelf oplicht in blacklight. Ik geloof hier niet in.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 2-12-2025, 11:23:34 »
Dit kan alleen als Nathan al eerder hier was geweest voor de kandidaten.

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 2-12-2025, 11:24:37 »
Hoe kan de mol ongezien een bloedvlek maken? Als die nat is zie je 'm ook zonder blacklight op het tapijt, als dat met poeder moet is de kans vrij groot dat je zelf oplicht in blacklight. Ik geloof hier niet in.

Nathan liep grotendeels alleen door het huis, dus heeft dat best makkelijk ongezien kunnen doen. En toch prima als de bloedvlek nat is en gezien kan worden zonder blacklight? Dat is toch ook het hele doel van een 'nep bloedblek' creeëren?

Online Eva.

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 2-12-2025, 11:26:21 »
Nathan liep grotendeels alleen door het huis, dus heeft dat best makkelijk ongezien kunnen doen. En toch prima als de bloedvlek nat is en gezien kan worden zonder blacklight? Dat is toch ook het hele doel van een 'nep bloedblek' creeëren?

Nee, natuurlijk niet. De opzet van het spel is juist dat je een blacklight nodig hebt.

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 2-12-2025, 11:27:24 »
Nee, natuurlijk niet. De opzet van het spel is juist dat je een blacklight nodig hebt.

Denk niet dat de Mol erg veel rekening houdt met de opzet van het spel, aangezien zijn taak is het spel verstoren. En de 'nep-bloedvlek' zou toch nog steeds te zien zijn met de blacklight?

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 2-12-2025, 11:27:28 »
Als mol is dit een beste domme tactiek vind ik sorry, maarja wie weet.
Maar zou wel leuk beeld opleveren  :)

Online Eva.

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 2-12-2025, 11:28:48 »
Denk niet dat de Mol erg veel rekening houdt met de opzet van het spel, aangezien zijn taak is het spel verstoren. En de 'nep-bloedvlek' zou toch nog steeds te zien zijn met de blacklight?

Ik denk dat de productie wel rekening houdt met het spel.

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 2-12-2025, 11:28:58 »
Als mol is dit een beste domme tactiek vind ik sorry, maarja wie weet.
Maar zou wel leuk beeld opleveren  :)

Waarom zou dit een domme tactiek zijn? Het kan ervoor zorgen dat men stopt met het zoeken naar de juiste moordlocatie (en dus geen geld in de pot). Lijkt me toch geen gekke tactiek?

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 2-12-2025, 11:29:56 »
Ik denk dat de productie wel rekening houdt met het spel.

Tsja, daar zou je over kunnen discussiëren inderdaad. Maar we hebben ook seizoenen gezien waarin de productie de Mol enorm helpt, dus zou het gek vinden als ze hier dan een stokje voor zouden steken.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 2-12-2025, 11:32:18 »
Ik vond het meer een tennisveld dan een voetbal veld eerlijk gezegd.  ???

Nog even gechecked: de Quinta heeft een tennisbaan. Wel een eindje verderop...
Maar... op fotos zie ik gravel, een rode ondergrond dus. De baan lijkt in de uitzending uitgelicht of bijgekleurd met groen, en dat is zeker wel opvallend! Dus, toch weer een verwijzing naar voetbal?

Ik ga er deze keer geen kant en klaar plaatje bij maken, dat moeten de youtubers zelf maar doen. ;D
« Laatst bewerkt op: 2-12-2025, 12:21:07 door annebeestje »
..0DATIE