Bij de 'stoelendans' wijst ze telkens de verkeerde kandidaat aan (zo bespaar je toch 500 EU per persoon in de pot).
Kim ging meteen met Merel mee stemmen op Jurre.
Klopt, en het was Loes die meteen in het begin het kistje vond en dat ook hardop deelde met de rest. Onmols van Loes. Als mol wacht je hiermee. Als de tuinman de sleutel geeft kun je alsnog melden dat je een kistje met een hangslot hebt gezien.
Mol zijn is geven en nemen. Je geeft iets en je neemt iets. Je geeft het kistje, je neemt de bibliotheek. En dit geval zien AM en Nathan jouw iets goeds doen, maar ze hebben niet in de gaten dat er meteen benadrukt wordt dat er naar de sleutel gezocht moet worden en dat kost weer tijd.
Twee opvallende momenten:
1) Op het moment dat er 4 mensen bij Lionel Ritchie zijn in de benedenverdieping vindt Loes de vlek in de bibliotheek op een bovenverdieping. Je hoort het gezang vanuit het trappengat omhoog komen. Er heerste boven relatieve rust. Als mol wil je zeker niet in de kelder zijn, daar heb je niks te zoeken.
2) op het moment dat de 4 de maid interviewen en zij zegt 'witch of a wife' zie je Loes erachter langs gaan. Ik denk dat ze daar in de buurt bleven in verband met de ontdekking van de kandelaar in de ruimte waar de maid verbleef. Je ziet een persoon op de achtergrond (geen deelnemer) meteen in beweging komen als Sahil de kandelaar meldt. Loes er als eerste bij met de blacklight. De groep van drie krijgt zo het gevoel goed bezig te zijn.
Als mol ergens een bloedvlek maken en hopen dat een andere kandidaat iets vindt... Deze strategie wordt zelden toegepast. De mol "vindt" dit liever zelf, dan heb je zekerheid dat het gevonden wordt. Waarmee ik dus zeg dat AM en Nathan die bloedvlek gemaakt zouden kunnen hebben, maar hem dus niet zelf vinden. In theorie kan het, de praktijk is al jaren weerbarstig, de mol doet dit zelf.