Heb deze opdracht nog een keer gekeken met de focus alleen op Loes. Zonder de gedachte van jij bent het, moeilijk, maar is gelukt.
Ze zat zoals jullie weten bij de onderzoekers:
- Bij koffer openen pakte ze als eerst de blacklight, tussendoor eventjes had Nathan het in zijn hand blijkbaar.
- Vind de koffer als eerst met de beelden van de alibi van de tuinman en barman, die ze nodig hebben. Dit kan met voorkennis te maken hebben en ze rekt tijd om eerst de sleutel te zoeken, die bij de tuinman is. Dus niet eerder gevonden kon worden.
- Bij het wapen had Loes de blacklight weer in haar handen tot het eind.
- Bij de kandelaar zij zei als eerste van Nathan en Anne-Marie ook door de blacklight natuurlijk er zit bloed op, kan natuurlijk weer op eventuele voorkennis slaan.
- Loes vind de bieb en bloedspoor als eerste van hun twee.
- Tijdens het overleg met de andere kandidaten, vertelt Loes wat ze nu toe gevonden hebben
- Sahil, Loes en Jurre vinden de tuinman het eerst, Loes noemt en roept de rest van de groep
- Ze bemoeit zich niet echt met de telefoon en de alibi van de vrouw
- Zij Geeft Rik niet de antwoorden (zoals bijna iedereen) en is heel verbaasd waar de kapel dan wel is.
Mijn conclussie is:
- Ze staat voor mij nog steeds op de beste plek bij deze opdracht als mol zijnde, door de blacklight en onderzoekersteam.
- Veel lijkt ook toch onmols en kandidaats overkomen vind ik, maar is dit bewust zo gedaan door de makers.
- Maar er zitten ook dingen wat mols is en op voorkennis lijkt. En ze hebben totaal, maar 1 antwoord goed niet veel dus. En als mol kan je bij zo’n opdracht juist ook vertrouwen winnen.
Wat mij ook nog wel opviel, ze vind veel dingen als eerst tijdens de opdracht of zegt dit, hier is zij dan best op de voorgrond. En bij de vragen beantwoorden van Rik is ze ineens zo stil als een muis bijna.