Auteur Topic: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Alibi  (gelezen 7979 keer)

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Alibi
« Reactie #120 Gepost op: 2-12-2025, 15:01:32 »
Ik ben met je verhaal eens, maar niet met dat Nathan het gedaan heeft.  ;) Ik geloof bijna 100% zeker dat die vlek er al was.

Offline Jcw

• Forumlid
Re: Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Aan tafel
« Reactie #121 Gepost op: 2-12-2025, 15:05:00 »
Ik weet overigens niets over die toko, maar tijdens het kijken ben ik ervanuit gegaan dat de uitbaters dit moordspel voor groepen organiseren. Ik denk dat de moord altijd plaatsvindt in de kapel (vanwege de verborgen deur in de bibliotheek, lastig te vinden en leuk om te spelen) en dat die vlekken permanent zijn.

Als dat zo is , dan is de k k k hint naar kim ook toeval

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #122 Gepost op: 2-12-2025, 15:09:37 »
Volgens mij waren er 2 bloedvlekjes

Er lag dus wel een spoor(tje).. niet 1 vlekje

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 2-12-2025, 15:11:52 »
Oké bedankt voor de foto FS. :) Dus dit had Nathan nooit kunnen doen.
Ze hadden gewoon dit bloedspoor moeten volgen om bij het Kapel te komen.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #124 Gepost op: 2-12-2025, 15:14:21 »
Ja dat maakt Loes minder verdacht. Want als mol wil je niet de aandacht vestigen op een spoor naar de juiste plek

Dit maakt AM meer verdacht die echt meteen weg wil (maar die is weer onverdacht op alle andere vlakken)

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 2-12-2025, 15:17:33 »
Ja dat maakt Loes minder verdacht. Want als mol wil je niet de aandacht vestigen op een spoor naar de juiste plek

Dit maakt AM meer verdacht die echt meteen weg wil (maar die is weer onverdacht op alle andere vlakken)
Ja, ene kant geef ik je gelijk. Maar het ging best wel snel dit moment, want Loes zag het en dacht oké we moeten nu, maar weer door en niet persé via AM kwam. Zo leek het ook een beetje in mijn ogen.

Toch snap ik ook wel als Mol dat je dit juist wel als eerst ziet, maar gewoon niks mee doet. Zo lijk je een fanatieke kandidaat.
« Laatst bewerkt op: 2-12-2025, 15:19:51 door Mol1991 »

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 2-12-2025, 15:19:50 »
Ja kijk maar terug. Kwam echt door AM.. bijna hysterisch zelfs. Loes schrok er bijna van en scheen voor n 2e keer op de plek.

Het was niet Loes die meteen weg wilde

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 2-12-2025, 15:21:47 »
Ja kijk maar terug. Kwam echt door AM.. bijna hysterisch zelfs. Loes schrok er bijna van en scheen voor n 2e keer op de plek.

Het was niet Loes die meteen weg wilde
Ja, Ik snap wat je bedoelt. Het kwam voor mij niet persé onmols over bij Loes.
Maar begrijp dat jij dit wel hebt.

Online Eva.

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 2-12-2025, 15:26:05 »

Niet per se, moordwapens en verdachten zijn inwisselbaar lijkt me.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 2-12-2025, 16:21:29 »
Heb deze opdracht nog een keer gekeken met de focus alleen op Loes. Zonder de gedachte van jij bent het, moeilijk, maar is gelukt.

Ze zat zoals jullie weten bij de onderzoekers:
- Bij koffer openen pakte ze als eerst de blacklight, tussendoor eventjes had Nathan het in zijn hand blijkbaar.
- Vind de koffer als eerst met de beelden van de alibi van de tuinman en barman, die ze nodig hebben. Dit kan met voorkennis te maken hebben en ze rekt tijd om eerst de sleutel te zoeken, die bij de tuinman is. Dus niet eerder gevonden kon worden.
- Bij het wapen had Loes de blacklight weer in haar handen tot het eind.
- Bij de kandelaar zij zei als eerste van Nathan en Anne-Marie ook door de blacklight natuurlijk er zit bloed op, kan natuurlijk weer op eventuele voorkennis slaan.
- Loes vind de bieb en bloedspoor als eerste van hun twee.
- Tijdens het overleg met de andere kandidaten, vertelt Loes wat ze nu toe gevonden hebben
- Sahil, Loes en Jurre vinden de tuinman het eerst, Loes noemt en roept de rest van de groep
- Ze bemoeit zich niet echt met de telefoon en de alibi van de vrouw
- Zij Geeft Rik niet de antwoorden (zoals bijna iedereen) en is heel verbaasd waar de kapel dan wel is.

Mijn conclussie is:
- Ze staat voor mij nog steeds op de beste plek bij deze opdracht als mol zijnde, door de blacklight en onderzoekersteam.
- Veel lijkt ook toch onmols en kandidaats overkomen vind ik, maar is dit bewust zo gedaan door de makers.
- Maar er zitten ook dingen wat mols is en op voorkennis lijkt. En ze hebben totaal, maar 1 antwoord goed niet veel dus. En als mol kan je bij zo’n opdracht juist ook vertrouwen winnen.

Wat mij ook nog wel opviel, ze vind veel dingen als eerst tijdens de opdracht of zegt dit, hier is zij dan best op de voorgrond. En bij de vragen beantwoorden van Rik is ze ineens zo stil als een muis bijna.
« Laatst bewerkt op: 2-12-2025, 16:58:37 door Mol1991 »

Offline Leendert

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #130 Gepost op: 2-12-2025, 17:10:04 »
Het feit dat er een bloedvlek in de bibliotheek is, is volledig consistent met Riks woorden dat het slachtoffer nog geprobeerd heeft naar het dorp te gaan om hulp te halen. Dus de gedachte dat er alleen bloedvlekken in de kapel zouden liggen, lijkt mij vreemd. Ze moesten juist met het blacklight het bloedspoor vinden en zo bij de kapel uitkomen (de kapel was direct naast de bibliotheek).

Ik vind de gedachte dat de mol verkeerde aanwijzigingen heeft achtergelaten wel een aardige, maar deze zie ik niet zo. Ook zie ik niet in waarom als er zulke aanwijzingen zijn, deze naar Nathan zouden wijzen. Een andere mol had het ook kunnen doen.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 2-12-2025, 20:11:58 »
De foto's van jou laten geen gravel zien, slechts droge grond

Het was lang geleden gravel. Maar daar gaat het niet om. Dan noemen we het samen droge grond. ook goed.

Het punt is: het gaat niet ineens in januari 2025 in Portugal een mooi groen gazonnetje zijn. En in Augustus 2025 weer droge grond.
..0DATIE

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 3-12-2025, 06:47:16 »

Dat het moordspel er vaker gespeeld wordt betekent natuurlijk niet dat het wapen en de dader altijd dezelfde zijn ;)

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #133 Gepost op: 3-12-2025, 16:05:09 »
Het punt is: het gaat niet ineens in januari 2025 in Portugal een mooi groen gazonnetje zijn. En in Augustus 2025 weer droge grond.

Satalietfoto Google Earth van 1 maart. Graag gedaan!
Hier kan je het zelf checken. Als je door de datums heen klikt zie je het gradueel uitdrogen.
Een datum daarvoor (27 okt 2024) is het ook groen. Vanaf 14 mrt 2025 zie je het droger worden. En in augusus is het inderdaad kaal

« Laatst bewerkt op: 3-12-2025, 16:15:17 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Online Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #134 Gepost op: 3-12-2025, 18:03:17 »
Jullie zijn beide enorm fanatiek bezig, respect daarvoor. Dit zou nou een typisch geval van overdadige stikstofneerslag kunnen zijn waardoor de van oorsprong rode gravelbaan binnen mum van tijd groenig kleurt. Bottom line kan het niet gewoon zijn dat de tuinman bladeren van de tennisbaan harkt? En dat hij niet te snel gevonden moest worden en daarom op de wat verder afgelegen baan staat? Misschien is er een tennis-hint in te vinden?
« Laatst bewerkt op: 3-12-2025, 18:15:23 door Mollem »

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #135 Gepost op: 3-12-2025, 18:12:59 »
Mij gaat het erom dat het niet artificieel groen is gemaakt of belicht. Dat is alles.

Het is omheind door bomen aan alle kanten en ligt lager afgelegen. Kan me voorstellen dat de filmproductie specifiek daarvoor heeft gekozen. Andere plekken op het landgoed liggen meer open en hebben een hele andere vibe.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Online Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #136 Gepost op: 3-12-2025, 18:17:22 »
Eens. Ik vond het een goed gezoken plek in de sfeer van het moordspel...

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 3-12-2025, 23:05:23 »
Satalietfoto Google Earth van 1 maart. En in augusus is het inderdaad kaal

Ok ik ga je gelijk in moeten geven! Goed gevonden. ::hug::

..0DATIE

Online Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #138 Gepost op: 4-12-2025, 15:05:33 »
Heb deze opdracht nog een keer gekeken met de focus alleen op Loes. Zonder de gedachte van jij bent het, moeilijk, maar is gelukt.
[…]
- Loes vind de bieb en bloedspoor als eerste van hun twee.
- Tijdens het overleg met de andere kandidaten, vertelt Loes wat ze nu toe gevonden hebben
- Sahil, Loes en Jurre vinden de tuinman het eerst, Loes noemt en roept de rest van de groep
- Ze bemoeit zich niet echt met de telefoon en de alibi van de vrouw
- Zij Geeft Rik niet de antwoorden (zoals bijna iedereen) en is heel verbaasd waar de kapel dan wel is.
[…]

Nog een keer bekeken, het is toch wel iets meer dat dit. Loes vestigt namelijk metéén de aandacht op de bloeddruppel in de bieb, omlaaggericht naar de vloer om zo Annemarie geen gelegenheid te geven rond te kijken en de geheime deur te vinden. Het lijkt alsof ze de blacklicht in 1 beweging over de druppel beweegt. Daarna is ze resoluut, bloed-bieb. haar volume is onder dat van aanemarie gemixt zodat het lijkt of annemarie hier het voortouw neemt. Bij het overleg zegt ze dat ze ‘een grote bloedvlek’ vonden om de rest te overtuigen. Ze zal wel balen dat Sahil nog een keer naar de bieb wilde gaan. Daarna ging ze niets meer bijdragen aan de opdracht inderdaad.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 4-12-2025, 16:06:37 »
Nog een keer bekeken, het is toch wel iets meer dat dit. Loes vestigt namelijk metéén de aandacht op de bloeddruppel in de bieb, omlaaggericht naar de vloer om zo Annemarie geen gelegenheid te geven rond te kijken en de geheime deur te vinden. Het lijkt alsof ze de blacklicht in 1 beweging over de druppel beweegt. Daarna is ze resoluut, bloed-bieb. haar volume is onder dat van aanemarie gemixt zodat het lijkt of annemarie hier het voortouw neemt. Bij het overleg zegt ze dat ze ‘een grote bloedvlek’ vonden om de rest te overtuigen. Ze zal wel balen dat Sahil nog een keer naar de bieb wilde gaan. Daarna ging ze niets meer bijdragen aan de opdracht inderdaad.
Zo goed heb ik ook weer niet opgelet blijkbaar, maar dankjewel voor de extra bijdrage bij mijn stuk  :) Ook al wist ik inderdaad achteraf wel dat ze inderdaad gelijk focuste op de bloedplek in de bieb, dat vond ik blijkbaar zo normaal nu dat ik het niet zei  ::rofl::

Wat Loes ook is, kandidaat of mol, ze was hier sws verdacht en heeft bijzondere dingen gedaan tijdens deze opdracht. Wat ik zelf meer als molacties zie.
« Laatst bewerkt op: 4-12-2025, 16:08:19 door Mol1991 »