Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht 1 - Gevonden voorwerpen  (gelezen 9042 keer)

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - Gevonden voorwerpen
« Reactie #60 Gepost op: 8-12-2025, 13:41:35 »
Wel opvallend moment in de opdracht. Als Nathan met Merel naar de tekstoveralls gaan lopen ze letterlijk langs het Mollandsche  gerechten bord van Nathan, rechts op het gras waar ze onder de glijbaan door linksaf gaan. Hij kan de borden dus zeker wel gezien hebben.
Saillant is dat hij net ervoor de volle aandacht van Merel richt op de trap van de glijbaan, links waar ze heen moeten en dat in het shot meteen erna Loes zegt dat Nathan nog niet weet wat hij moet zoeken. Zie fototjes in poging te verduidelijken…
Nathan is langs zijn borden geweest.
Dat dachten we van Daniel Boissevain en Chris Zegers ook toen ze langs een enveloppe met geld liepen en deze allebei niet zagen. Die bleken die enveloppe allebei niet te hebben gezien.

En wat die leugen van Loes betreft over de vraag in welk land de mol begonnen was denk ik niet dat die vraag met opzet zo is gesteld. Om Loes de kans te geven om hier een fout antwoord op te geven bedoel ik. Er zijn seizoenen geweest die in 2 landen hebben gespeeld, zoals het seizoen van AM (IJsland en Spanje). Om maar één land als antwoord te krijgen is het dan voor de hand liggend om de vraag te stellen zoals die nu gesteld is. Dat de mol in het seizoen van Loes in meerdere landen kan zijn begonnen is volgens mij gewoon toeval. Als AM niet had meegedaan dan had ik die vraag wel verdacht gevonden.

Offline Vangu Vegro

• Forumlid
« Reactie #61 Gepost op: 8-12-2025, 13:44:43 »
En de productieassistent rol hier zou kunnen vervullen.

Oh ja, ook dat nog. Geloof er niet per se in, maar het zou zomaar kunnen.

Citaat
Ik heb Kim en Nathan hoog op mijn lijst

Nathan en Kim (in die volgorde) IS mijn lijst  :P
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #62 Gepost op: 8-12-2025, 13:52:52 »
Kim was de derde kandidaat in het veld, ervanuitgaande dat Nathan de mol is, en anders de vierde kandidaat, tweede groepje.  Enige reden dat Annemarie moest wachten was omdat Nathan een kwartier in het veld bleef.
Als er geen kandidaat zou kiezen voor de uitgang zou Pieter-Jan met Annemarie wel een andere variant hebben gespeeld.

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #63 Gepost op: 8-12-2025, 13:58:45 »
En wat die leugen van Loes betreft over de vraag in welk land de mol begonnen was denk ik niet dat die vraag met opzet zo is gesteld. Om Loes de kans te geven om hier een fout antwoord op te geven bedoel ik. Er zijn seizoenen geweest die in 2 landen hebben gespeeld, zoals het seizoen van AM (IJsland en Spanje). Om maar één land als antwoord te krijgen is het dan voor de hand liggend om de vraag te stellen zoals die nu gesteld is. Dat de mol in het seizoen van Loes in meerdere landen kan zijn begonnen is volgens mij gewoon toeval. Als AM niet had meegedaan dan had ik die vraag wel verdacht gevonden.

Daar heb je helemaal een punt. Alleen was het bij Loes in 2018 natuurlijk een zo bijzonder iets dat ze in 5 landen begonnen en dit was helemaal in het begin van het seizoen, dus als dit wel zo is kan Loes hier makkelijkere mollen dan Anne-Marie vind ik, maar dat terzijde.
Ik heb een tikje, waardoor ik altijd op het eind goed zit, met wie de mol is.

Offline Airysuit

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 8-12-2025, 14:26:08 »
Wel opvallend moment in de opdracht. Als Nathan met Merel naar de tekstoveralls gaan lopen ze letterlijk langs het Mollandsche  gerechten bord van Nathan, rechts op het gras waar ze onder de glijbaan door linksaf gaan. Hij kan de borden dus zeker wel gezien hebben.
Saillant is dat hij net ervoor de volle aandacht van Merel richt op de trap van de glijbaan, links waar ze heen moeten en dat in het shot meteen erna Loes zegt dat Nathan nog niet weet wat hij moet zoeken. Zie fototjes in poging te verduidelijken…
Nathan is langs zijn borden geweest.

Oh ik vind dit super goed gevonden! Doet me ook denken aan vorig jubileum seizoen, toen er met jeroen op het einde ergens ook een aflevering was waarbij hij tijdens een opdracht heel obviously het goed object níet zag.

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 8-12-2025, 14:38:27 »
Daar hadden ze geen landkaart bij die opdracht. Kijk maar terug.
Je hebt helemaal gelijk. Heb het in mijn overzichtje aangepast
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 8-12-2025, 15:05:41 »
Wat ik trouwens apart vind aan die kaarten.
Bij de andere voorwerpen, leek het nog op elkaar
Maar de kaarten zijn toch overduidelijk anders:

- Voorkant: Overzichtskaart van alle startlanden <- Naar mijn weten niet als prop gebruikt
- Achterkant: Kaart van Azerbeidzjan <- Heeft Loes nooit gezien (Stine en Emilio)

« Laatst bewerkt op: 8-12-2025, 15:27:44 door BigBoots »

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #67 Gepost op: 8-12-2025, 15:11:42 »
Het kan zijn dat ze dit in het archief toch niet hebben bewaard en er voor nu nieuwe zijn gemaakt. Is eigenlijk voor de opdracht niet zo van belang denk ik. Tenzij Loestunnelaars vinden dat dit bij de mol hoort  ;D
« Laatst bewerkt op: 8-12-2025, 15:16:10 door Mollem »

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 8-12-2025, 15:14:59 »
Maar de biecht van Loes: "Plaatsnamen stonden niet goed" was dus ook onzin. Het waren 2 totaal verschillende kaarten
« Laatst bewerkt op: 8-12-2025, 15:28:07 door BigBoots »

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 8-12-2025, 15:15:10 »
Wat ik trouwens apart vind aan die kaarten.
Bij de andere voorwerpen, leek het nog op elkaar
Maar de kaarten zijn toch overduidelijk anders:

- Overzichtskaart van alle startlanden <- Naar mijn weten niet als prop gebruikt
- Kaart van Azerbeidzjan <- Heeft Loes nooit gezien (Stine en Emilio)

Ik kan me hier enige verwarring dus wel voorstellen.

Oh dat is inderdaad wel opvallend zeg. Geen idee waarom dit zo is.

Maar de biecht van Loes: "Plaatsnamen stonden niet goed" was dus ook onzin. Het waren 2 totaal verschillende kaarten

Haha, dit is dan wel een typische molbiecht  ;)

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 8-12-2025, 15:18:17 »
Ho stop wacht!
Hier is iets heel anders aan de hand

Wanneer Nathan de landkaarten vind, zijn het wel 2 kaarten met alle landen
Wanneer Loes de kaarten niet kan vinden, en Nathan met hem ernaar toe loopt, is het plotseling de kaart van Azerbeidzjan die aan de rechter kant hangt.

--edit: negeer dit maar. Ik heb niet opgelet
« Laatst bewerkt op: 8-12-2025, 15:23:28 door BigBoots »

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #71 Gepost op: 8-12-2025, 15:19:32 »
Maar de kaart van Azerbeidzjan komt wèl uit haar seizoen, en op de andere kaart stonden wellicht de hoofdsteden niet goed, dat is niet te zien. Allebei kan dus waar zijn.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #72 Gepost op: 8-12-2025, 15:20:33 »
Ho stop wacht!
Hier is iets heel anders aan de hand

Dat is dus de achterkant van de kaart, ze trekt hem ‘om’ om hem eraf te halen  ;)
En zoniet, dan is dit voor de Nathantunnelaars heel fijn  ;D

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 8-12-2025, 15:21:51 »
O shit, ik ben zo bezig met skippen door de aflevering, dat ik dat heb gemist. Negeer dit maar
Sorry voor de verwarring
« Laatst bewerkt op: 8-12-2025, 15:26:30 door BigBoots »

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 8-12-2025, 15:22:15 »
Maar wanneer hebben ze dit dan veranderd en waarom?
Ik kan dat bij Nathan en Loes beide niet snappen als ze de mol zijn.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 8-12-2025, 15:22:22 »
Zie nu bij nog een keer kijken

Bij Merel : “ZE hangen daarboven” en “ik mag ZE niet aanraken.. anders verliezen we geld” (😁)

Maar bij het vinden van de kaarten van Loes roept hij door de porto naar Loes “ kom hier..  dan kan je de landkaarTEN pakken”

Hij plant hier al het zaadje dat ze allebei mee moeten.

Een ander onmols Loes moment wat me ook nu pas opvalt..

Op het moment dat Kim verdwenen is en ze allemaal staan te wachten springen de lampen op groen.
Loes is degene die dit opmerkt en wijst dat ze weer groen zijn zodat Nathan terug kan gaan t veld in.
Met n opdracht die op tijd loopt is dit onmols

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #76 Gepost op: 8-12-2025, 15:32:06 »
O shit, ik ben zo bezig met skippen door de aflevering, dat ik dat heb gemist. Negeer dit maar
Sorry voor de verwarring
Je inspanningen worden echter wel enorm gewaardeerd  ::ok:: !

Op de linkerkaart (met mollogo) staat overigens dat Oezbekistan de hoofdstad Islamabad heeft, en Afghanistan Teheran, dus inderdaad foute plaatsnamen. Loes had gelijk, voor wat het waard is.
« Laatst bewerkt op: 8-12-2025, 15:46:28 door Mollem »

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 8-12-2025, 16:14:05 »
Je inspanningen worden echter wel enorm gewaardeerd  ::ok:: !

Op de linkerkaart (met mollogo) staat overigens dat Oezbekistan de hoofdstad Islamabad heeft, en Afghanistan Teheran, dus inderdaad foute plaatsnamen. Loes had gelijk, voor wat het waard is.

Yep, daar was ik ondertussen ook achter. Al stonden sommige plaatsnamen daarop wel goed. Dus probeer daar toch nog iets in te vinden.
Dit is het beste shot dat ik kan vinden
Met de startlanden:
✅ Kazachstan is inderdaad Astana
✅ Oekraïne lijkt inderdaad Kiev
✅ Georgië lijkt inderdaad Tblisi
✅ Armenië lijkt inderdaad Yerevan
 ❔Azerbeidzjan zou Baku moeten zijn, niet zeker
⁉️ Rusland, Moskou laten ze niet zien

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 8-12-2025, 16:18:48 »
2 zaken die me opvallen aan Nathan:

Kim geeft aan met hem te gaan, maar als het startsein gaat tikt hij AM gaan om te gaan.
Als kandidaat zijnde logisch: hij wil met zijn mol gaan maar ze splitten direct op. Weer laat hij een kans schieten (zie portvaten).
Maar als mol ook: AM heeft de telefoon en de mol weet dat die gebeld moet worden. AM moet het speelterrein op kunnen en alleen zijn.

Daarbij: hij vindt als eerste een rekwisiet maar geeft niet door dat er 2 hangen, terwijl gezegd was brengt de juiste mee. Dan moet er toch al een euro vallen dat er iets bijzonders is en ze moeten nadenken.

Zoiets of voorkennis kiezen als hij alleen is ipv. geld is zo niet Nathan.

Als ik dan nu ook zie, dat hij zijn bord voorbijloopt, versterkt mij dat enkel meer
klaar voor de strijd

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 8-12-2025, 18:39:01 »
Na terugkijken van de opdracht hoeft er geen sprake te zijn van een vooropgezette molactie als Nathan met Merel naar de toren loopt, "om het pak te halen", zegt hij, dus enkelvoud. Het is Merel die zegt "en toen hingen daar de pakken". Ik hoor Nathan haar niet aansporen beide overalls mee te nemen. Dat doet zijzelf. Bij de kaarten van Loes doet hij dat wel, maar pas wanneer Loes dat zelf oppert. Het kan ook een kandidaatse actie zijn, omdat anders dan de mol telefoons van Jurre het op het moment zelf mogelijk niet duidelijk was dat je maar een kaart of overall mocht meenemen.
« Laatst bewerkt op: 8-12-2025, 18:41:03 door Delightz »