Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht 1 - Gevonden voorwerpen  (gelezen 9041 keer)

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - Gevonden voorwerpen
« Reactie #120 Gepost op: 9-12-2025, 17:35:09 »
Op de telefoon die Jurre meenam stond ook ‘mol’. Misschien hoopte men dat een of meer dames om die reden in de test meer vragen op Jurre zouden invullen. Omdat alle dames op Nathan zitten? Jurre maakte zichzelf graag verdacht dus grote kans dat hij die telefoon zou kiezen.
« Laatst bewerkt op: 9-12-2025, 17:37:57 door Run »

Offline wouterv

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #121 Gepost op: 10-12-2025, 00:17:22 »
Het heeft zes afleveringen geduurd, maar in deze opdracht horen en zien we Nathan duidelijk dingen doen die je als mollenstreken kan aanmerken.

Als Nathan de Mol is, heeft hij tot nog toe vooral buiten beeld gemold en in bepaalde opdrachten helemaal niet (als je niks doen tenminste niet als ‘molactie’ beschouwt).
Hij reed een keer twee km/u te traag met de skates, zagen we. Maar bij Jurre liep daar meer fout.
Wat deed hij in de openingsopdracht? Wat deed hij bij de portovaten-proef? Wat deed hij concreet bij de lasergame? Wat in de potleegtrek-opdracht?
Wat was hij aan het doen in de moordopdracht? Bij de proef met het pikant en zuur eten? Wat deed hij in de sinaasappel-opdracht dat je als Mols kan beschouwen? Daar heb ik allemaal niks van gezien: het zal dan allemaal wel buiten beeld gebeurd zijn zeker?

Wat ik ook wel grappig vond: Nathan zei door de porto dat hij Merels “relikwieën” had gevonden! Check het maar, hij zegt echt relikwieën, niet rekwisieten.  Ik dacht nog: Merel zal toch geen lang geleden overleden heilige zijn zeker?! ::rofl::

Kijk eens in het nathantopic
klaar voor de strijd

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #122 Gepost op: 10-12-2025, 09:50:46 »
Kijk eens in het nathantopic
Als je je eigen bericht (#124) in het Nathan-topic bedoelt: ik las daar niks overtuigends in de eerste vier-of vijf afleveringen, buiten dat skeeleren dat ie net te traag deed en wat ik zelf ook al aanhaalde. Al de rest is toch speculatie en “hij zou dit of dat gedaan kunnen hebben, buiten beeld”?
Qua molacties waar ik de vinger op kan leggen vind ik het redelijk mager in de eerste vijf afleveringen. Enkel in 6.1 doet hij echt Molse dingen.
Neen, ik ben nog lang niet overtuigd van het molschap van Nathan op basis van hetgeen in het Nathan-topic staat. De bewijzen zijn nog flinterdun. Om de rechter in de zaak-Borsato te citeren: “Er is voor deze elementen geen steunbewijs in het dossier.” :)

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 10-12-2025, 09:55:28 »
Ik lees maar mondjesmaat over het feit dat Loes bij het woord 'Mol' duidelijk in de camera keek en daarbij één wenkbrauw omhoog trok. Dit zijn normaal gesproken beelden van de Mol in de allerlaatste aflevering. Is dit bewust in de edit gelaten of heeft de productie dit over het hoofd gezien?

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #124 Gepost op: 10-12-2025, 10:40:24 »
Het is me al vaker opgevallen dat ze oogcontact zoekt met de camera. Maar het is moeilijk vast te leggen.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 10-12-2025, 12:56:12 »
Het is me al vaker opgevallen dat ze oogcontact zoekt met de camera. Maar het is moeilijk vast te leggen.

Best bijzonder toch? Dat zijn normaal gesproken alleen dingen die een Mol doet (zie Jan Versteegh destijds).

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 10-12-2025, 14:19:37 »
Deze viel mij het meest op

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 10-12-2025, 16:11:46 »
Best bijzonder toch? Dat zijn normaal gesproken alleen dingen die een Mol doet (zie Jan Versteegh destijds).
Misschien heeft ze wat dingen gedaan die Jan ook deed en van alle oud mollen, is Jan natuurlijk voor haar het beste voorbeeld. Zou ze gekeken hebben wat de tactiek waren van andere mollen.
Ik heb een tikje, waardoor ik altijd op het eind goed zit, met wie de mol is.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #128 Gepost op: 10-12-2025, 16:56:49 »
Deze viel mij het meest op

Nathan ook, even later  ;D

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 10-12-2025, 19:41:32 »
Toen Loes, Nathan vroeg moet ik niet beide meenemen. Was ze al bezig met de rechter landkaart eraf te halen. Dus ga, maar vanuit dat de rechter al sws niet klopte. Maar door die vraag valt ze gewoon minder op als mol en zeker toen Nathan zei doe, maar voor de zekerheid wel. En als hij zei nee, doe maar 1 was de fout al gemaakt door Loes.
« Laatst bewerkt op: 10-12-2025, 20:17:03 door Mol1991 »

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 11-12-2025, 02:36:55 »
Om nog even terug te komen op of dat Nathan/Merel Nathan's rekwisieten konden zien toen ze er langs renden, heb ik een walkthrough van Aquashow Water Park vergeleken met de drone beelden van de uitzending, en het is moeilijk te zeggen. Zoals je kan zien is de plek van de rekwisieten in de walkthrough erg ver naar rechts als je aan komt lopen, bijna buiten je gezichtsveld, al helemaal wanneer je gefocust bent op de linkerkant en je dadelijk de brug naar links op moet nadat je onder de stellage van de grote witte regenboog glijbaan bent doorgelopen. Daarnaast staan er kleine en grote palm bomen direct aan het pad, waardoor ze redelijk beschut zijn. Ik heb de grote palm op het grasveld en de support van de waterglijbaan groen omcirkelt als referentiepunt.

De stellage van die grote witte ''regenboog'' glijbaan belemmert het zicht te veel denk ik om ze te spotten. Wanneer je ze zou kunnen zien ben je al bezig om de afslag naar de brug te nemen, zoals je op een shot van wat verder weg misschien beter kan zien:

Conclusie, kan een Chris Zegers momentje zijn geweest, dat ze er gewoon faliekant langs zijn gelopen, maar aan de andere kant is het ook wel lastig om ze te zien vanuit first person view, of je moet echt bewust naar rechts gaan kijken (terwijl je eigenlijk linksaf moet, onlogisch dus)

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 11-12-2025, 07:42:56 »
Het helpt natuurlijk ook niet dat hij opzoek is naar stroopwafels...

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 11-12-2025, 07:43:51 »
Het helpt natuurlijk ook niet dat hij opzoek is naar stroopwafels...
Ja, dankzij Loes.

Offline Renske is helder

• Forumlid
« Reactie #133 Gepost op: 11-12-2025, 08:51:58 »
Om nog even terug te komen op of dat Nathan/Merel Nathan's rekwisieten konden zien toen ze er langs renden, heb ik een walkthrough van Aquashow Water Park vergeleken met de drone beelden van de uitzending, en het is moeilijk te zeggen. Zoals je kan zien is de plek van de rekwisieten in de walkthrough erg ver naar rechts als je aan komt lopen, bijna buiten je gezichtsveld, al helemaal wanneer je gefocust bent op de linkerkant en je dadelijk de brug naar links op moet nadat je onder de stellage van de grote witte regenboog glijbaan bent doorgelopen. Daarnaast staan er kleine en grote palm bomen direct aan het pad, waardoor ze redelijk beschut zijn. Ik heb de grote palm op het grasveld en de support van de waterglijbaan groen omcirkelt als referentiepunt.

De stellage van die grote witte ''regenboog'' glijbaan belemmert het zicht te veel denk ik om ze te spotten. Wanneer je ze zou kunnen zien ben je al bezig om de afslag naar de brug te nemen, zoals je op een shot van wat verder weg misschien beter kan zien:

Conclusie, kan een Chris Zegers momentje zijn geweest, dat ze er gewoon faliekant langs zijn gelopen, maar aan de andere kant is het ook wel lastig om ze te zien vanuit first person view, of je moet echt bewust naar rechts gaan kijken (terwijl je eigenlijk linksaf moet, onlogisch dus)

Als Mol weet je natuurlijk waar je eigen rekwisieten staan en die wil je ten eerste al niet gevonden laten worden. Daarom wil je als mol als eerste het veld in om die al onzichtbaar te maken. Zou Nathan de borden overgegooid hebben, buiten beeld?

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 11-12-2025, 11:52:14 »
Denk het niet, want dat shot dat Nathan en Merel naar die brug toe rennen was al vrij laat in de opdracht.
Daarnaast doet Nathan veel dingen ook goed, waardoor er (potentieel) geld in de pot komt: de goede uitleg van het videofragment aan Jurre waardoor hij de goede telefoon pakt en er 500 euro in de pot komt, de koffers/pakken/kaarten (ze hadden ook de goeie kunnen pakken als ze goed naar Rik hadden geluisterd).

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #135 Gepost op: 11-12-2025, 12:14:07 »
Denk het niet, want dat shot dat Nathan en Merel naar die brug toe rennen was al vrij laat in de opdracht.
Daarnaast doet Nathan veel dingen ook goed, waardoor er (potentieel) geld in de pot komt: de goede uitleg van het videofragment aan Jurre waardoor hij de goede telefoon pakt en er 500 euro in de pot komt, de koffers/pakken/kaarten (ze hadden ook de goeie kunnen pakken als ze goed naar Rik hadden geluisterd).

En Loes zit daar maar te wachten en laat het gebeuren dat de kandidaten in het spel het per ongeluk fout doen?

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 11-12-2025, 12:26:16 »
Ik vermoed dat ze zat te wachten op het uit het spel gaan van Annemarie en een 2e kandidaat die de joker opdracht plaats vind (Kim dus).
Als je kijkt naar de route en plaats waar deze ''geheime'' deel-opdracht was, vind ik dat niet zo'n gekke tactiek: deze bevind zich namelijk aan het eind van het grote main-pad op een pleintje, welke je dus eigenlijk niet kan missen. Loes laat eerst Nathan de hints voor Annemarie (en potentieel de 2e afvaller, Kim dus) vinden, wat veel tijd kost, en welke uiteindelijk nutteloos blijken te zijn, omdat alleen de eigen rekwisieten mogen worden meenemen. Ok, hij vind ook andere hints/rekwisieten, maar ook daar valt nog mee te mollen, zoals ze ook doet, door ze alle 2 mee te laten nemen bijvoorbeeld (ze had kunnen zeggen ''je mag er maar 1 meenemen'').
Hier een plaatje hoe Kim is gelopen, en het dus vrij makkelijk is de geheime opdracht te vinden:

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 11-12-2025, 12:34:46 »
Ergo: Ze heeft niets gedaan behalve twee kaarten meenemen nadat ze ook nog onnodig de vraag stelde 'één of allebei?'.

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 11-12-2025, 12:57:15 »
-Ze was de foute kaart er al af aan het halen toen ze die vraag aan Nathan stelde, dus als hij doe maar 1 had gezegd, had ze de foute gewoon meegenomen.
-Foute hint ''stroopwafels'' van het ipad fragment aan Nathan doorgegeven, waardoor hij daar naar op zoek ging
-Tijd en mogelijke hints verspillen van kandidaten die voor haar het veld ingaan, en er toch uit gaan via de joker opdracht
-''Ik zie 2 schilderijen staan voor Annemarie'' (die was er al uit, nutteloze informatie/tijd verspilling)
-''Ik ben alleen die grote witte (glijbaan) opgegaan, daar ben ik helemaal naar boven gegaan, maar daar was niks'', nee inderdaad, daar hebben Merel en Nathan die 2 pakken al vanaf gehaald :P

genoeg molacties van Loes denk ik zo

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 11-12-2025, 13:13:33 »
-''Ik ben alleen die grote witte (glijbaan) opgegaan, daar ben ik helemaal naar boven gegaan, maar daar was niks'', nee inderdaad, daar hebben Merel en Nathan die 2 pakken al vanaf gehaald :P

genoeg molacties van Loes denk ik zo

Dat was de regenboogglijbaan, met de grote witte bedoelt ze waarschijnlijk die hele hoge met witte buizen.