Auteur Topic: [stelling] mannen snappen vrouwen niet  (gelezen 4322 keer)

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: [stelling] mannen snappen vrouwen niet
« Reactie #20 Gepost op: 7-02-2004, 20:03:43 »
Hij gaf de appel aan Aphrodite die hem de mooiste vrouw van het land beloofde.
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: [stelling] mannen snappen vrouwen niet
« Reactie #21 Gepost op: 7-02-2004, 22:28:12 »
Uiteraard kiest Paris Aphrodite. QEE

Zeus wist donders goed dat Paris niet een vrouw zou kiezen die zijn moeder had kunnen zijn. Hera gaat met hangende pootjes terug naar Zeus.
Ook de keuze voor wijsheid was van de jonge Paris niet te verwachten.

Dus Paris kiest voor Aphrodite. Als gevolg hiervan start een 10-jarige oorlog tussen Athene en Troie.

Zeus >:D snapt vrouwen en jonge mannen in ieder geval wel.  De consequenties:

Vertel, Muze, vertel van de wrok van Achilles. Daar kwam voor de Grieken grote ellende uit voor. Naar Hades heen voeren talloze helden. Honden en gieren vraten hun lijken. Het was Zeus die het wilde.


De start van de ILIAS

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: [stelling] mannen snappen vrouwen niet
« Reactie #22 Gepost op: 7-02-2004, 23:27:16 »
Hmm interessante deductie cq gevolgtrekking. Zit wat in.
Ook mooi op symbolisch vlak ('de man' (of de mens?) kiest voor jeugd, schoonheid liefde en sex boven o.a. wijsheid en kennis ) Of hoorde dit nu in een ander topic thuis ..?  ;)

Zo beredeneerd hadden de andere twee natuurlijk geen schijn van kans tegen Aphrodite - en misschien is dit nu eenmaal the way of the world..  ::ohno:: ::tandpastasmiley::

Goed te weten overigens  dat er nog mensen zijn, die Homerus nog (her)lezen  ;)  Op zich al een studie in de  menselijke natuur.

Castor vanwaar jouw fascinatie met  mythologie overigens?
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: [stelling] mannen snappen vrouwen niet
« Reactie #23 Gepost op: 7-02-2004, 23:32:13 »
Nou, ik snap m'n vrouw wel perfect...

Als ze JA zegt, bedoelt ze eigenlijk NEEN en vice versa.
Geef toe, simpeler kan toch niet ?  :P ;)
Ja inderdaad,  een kind vrouw doet de was!  :D

Behalve natuurlijk als ze vermoedt, dat jij denkt / weet dat ze 'nee ' bedoelt terwijl ze ja zegt en vice versa.. dan bedoelt ze waarschijnlijk toch het tegenovergestelde..   :P
« Laatst bewerkt op: 8-02-2004, 00:26:55 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [stelling] mannen snappen vrouwen niet
« Reactie #24 Gepost op: 7-02-2004, 23:49:21 »
Sorry, Lorelei, ik kon niet meteen 'n NOG groter cliche vinden om te citeren...  ;)

Geef grif toe dat ik niks snap van het andere geslacht, maar ik ben ZO bereidwillig tot inwijding in jullie geheimpjes...

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: [stelling] mannen snappen vrouwen niet
« Reactie #25 Gepost op: 8-02-2004, 00:21:46 »
Sorry, Lorelei, ik kon niet meteen 'n NOG groter cliche vinden om te citeren...  ;)

Geef grif toe dat ik niks snap van het andere geslacht, maar ik ben ZO bereidwillig tot inwijding in jullie geheimpjes...

So.. make me an offer I can' t refuse..  ::tandpastasmiley::
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [stelling] mannen snappen vrouwen niet
« Reactie #26 Gepost op: 8-02-2004, 09:34:58 »
Weet niet bij wie de schuld ligt.  ::)

Heel diplomatiek Malcolm, maar laten we eerlijk zijn. Dat weten we wel!

“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Jane

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
Re: [stelling] mannen snappen vrouwen niet
« Reactie #27 Gepost op: 8-02-2004, 12:48:46 »
Eigenlijk zit het een beetje in het taaltje en de gebruiken. Vrouwen geven heel duidelijke signalen af, maar doen dat zonder expliciet iets te zeggen, maar door een half uur zwijgend, armen over elkaar, gezicht op half twaalf, naar de tv te kijken. Dit betekent dat ze kwaad is. En meestal zijn ze kwaad om relatief stomme dingen, zo van, je stond een half uur met de buurvrouw te praten (jaloers?).
Ook als een vrouw tijdens een reis vraagt: wil je een kopje koffie? Dan denkt de man: nee hoor, maar leif dat se het vraagt, en hij rijdt door. De vrouw bedoelde: ik heb zin in koffie...

Mannen zouden beter op dit soort signalen moeten letten, maar helaas zijn mannen heel comunicatief met woorden ingesteld.

Conclusie: Vrouwen moeten exacter praten, wil je koffie, zeg dan: Ik wil koffie! Wil je duidelijk maken dat het je niet zint dat je man met de buurvrouw heeft staan praten, ga dan niet stil op de bank zitten, want dan vinden mannen juist fijn! En voor de mannen: als je vrouw stil op de bank zit, maak je borst maar nat... En vraag haar vaak hoe zij het wil, want zonder dat jij het weet (stomme vrouwen) heeft ze jou al vaak je zin gegeven.

Zo, volgende week college over aardgassen uit zwarte gaten  ???  :o
de mol, of niet de mol, dat is de vraag

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [stelling] mannen snappen vrouwen niet
« Reactie #28 Gepost op: 8-02-2004, 13:23:44 »
Ook als een vrouw tijdens een reis vraagt: wil je een kopje koffie? Dan denkt de man: nee hoor, maar leif dat se het vraagt, en hij rijdt door. De vrouw bedoelde: ik heb zin in koffie...

Mannen zouden beter op dit soort signalen moeten letten, maar helaas zijn mannen heel comunicatief met woorden ingesteld.

Oh, ik zie dat soort signalen wel, maar als ze koffie wil kan ze het gewoon zeggen.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [stelling] mannen snappen vrouwen niet
« Reactie #29 Gepost op: 8-02-2004, 17:04:34 »
Hij gaf de appel aan Aphrodite die hem de mooiste vrouw van het land beloofde.
Hoho, van het land?! Wel ter wereld he! ;) :P

Dus Paris kiest voor Aphrodite. Als gevolg hiervan start een 10-jarige oorlog tussen Athene en Troie.
Moet je er wel bij vertellen dat Paris idd die mooiste vrouw ging schaken en dat zij 'toevallig' met een Griek getrouwd was... Anders is dat gevolg niet zo heel logisch natuurlijk :P.

Goed te weten overigens  dat er nog mensen zijn, die Homerus nog (her)lezen  ;) 
jaaa, goed he ::tandpastasmiley:: ::regenboog:: helemaal als het nog in het Grieks is ook ;)

Castor vanwaar jouw fascinatie met  mythologie overigens?
idd, leuk dat je dat zo leuk vindt zeg! :D ::ok:: En dat je het (gelukkig, gelukkig) ook goed weet allemaal en niet zo'n btje half alle verhaaltjes door elkaar zeg maar :-X

Maarre... of mannen vrouwen snappen, sja, klinkt idd weer als zo'n cliché, maarja... :-\\

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: [stelling] mannen snappen vrouwen niet
« Reactie #30 Gepost op: 8-02-2004, 17:55:18 »
Moet je er wel bij vertellen dat Paris idd die mooiste vrouw ging schaken en dat zij 'toevallig' met een Griek getrouwd was...

Moet je er wel bijvertellen dat tussen het schaken van Helena, vrouw van Menelaos, en de start van de Trojaanse oorlog 10 jaar ligt!

Nou zijn sommige mannen traag van begrip, maar of Menelos pas na 10 jaar merkt dat zijn vrouw er niet meer is?  ???

Offline alathea

  • Forumlid
Re: [stelling] mannen snappen vrouwen niet
« Reactie #31 Gepost op: 10-02-2004, 13:47:28 »
Nou, op het moment snapt deze vrouw mannen niet  ::ohno::
It's not  that easy beeing green