Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1021633 keer)

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3600 Gepost op: 29-05-2013, 09:56:53 »
Ferry Mingelen's contract opgezegd per 1 januari. verjonging.

 >:(  ::niet-ok::

Wie moet het me dan allemaal uitleggen...

« Laatst bewerkt op: 29-05-2013, 10:00:31 door Schulz »
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3601 Gepost op: 29-05-2013, 10:55:48 »
Frits Thors?


Komt die meer in de richting?

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3602 Gepost op: 29-05-2013, 15:49:00 »
Frits had alleen maar verstand van het weer en schoolborden.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3603 Gepost op: 29-05-2013, 15:52:45 »
ow die lange grijze is ook wel goed toch (en Feyenoord supporter) Ron Fresen :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3604 Gepost op: 29-05-2013, 16:39:56 »
Of Herman de Schermman  ;D

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3605 Gepost op: 29-05-2013, 19:45:46 »
Herman is ::ok::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3606 Gepost op: 29-05-2013, 20:47:45 »
ow die lange grijze is ook wel goed toch (en Feyenoord supporter) Ron Fresen :)
Die zag ik 14 mei in Den Haag lopen. Die is inderdaad lang. Zelfs Lukie4 (ook niet de kleinste) moet op een keukentrapje gaan staan om die recht in de ogen te kijken).

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3607 Gepost op: 31-05-2013, 20:55:32 »
Ik kreeg vanochtend een vraag in Quiz Battle over Amelia Earheart. Ik kende haar verhaal en verdwijning niet, dus ik googlede er eens wat op. Bizar, ze wilde als eerste vrouw een solo vlucht rond de wereld maken in 1937 en verdween spoorloos. Ik vroeg me af, zou het niet wat zijn als dat verhaal ooit nog eens opgelost wordt ...

Ik open net de Telegraaf site en lees dit:

Citaat
NEW YORK -

De mysterieuze verdwijning van de legendarische pilote Amelia Earheart is mogelijk opgehelderd na een zoektocht van 75 jaar. Onderzoekers hebben op een sonarbeeld een rif ontdekt waarop vermoedelijk haar vliegtuig te zien is.

De zogeheten Lockheed 10E Electra ligt op de bodem van de Atlantische Oceaan vermoeden de onderzoekers.

De Amerikaanse Earheart stond op het punt om de langste reis rond de wereld ooit te volbrengen. Maar vlak voordat ze in 1937 haar heroïsche tocht van 47.000 kilometer voltooide, werd de radioverbinding verbroken en is nooit meer iets van haar vernomen.

Earhart werd bekend toen zij als eerste vrouw in 1932 in haar eentje over de Atlantische Oceaan vloog. Drie jaar daarna ging ze als eerste piloot ooit de Stille Oceaan over.

In 1937 verdween ze van de radar. De meeste onderzoekers noemen een brandstofgebrek de oorzaak van de verdwijning.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3608 Gepost op: 31-05-2013, 21:45:28 »
Ik kreeg vanochtend een vraag in Quiz Battle over Amelia Earheart. Ik kende haar verhaal en verdwijning niet, dus ik googlede er eens wat op. Bizar, ze wilde als eerste vrouw een solo vlucht rond de wereld maken in 1937 en verdween spoorloos. Ik vroeg me af, zou het niet wat zijn als dat verhaal ooit nog eens opgelost wordt ...

Ik open net de Telegraaf site en lees dit:


Da's toevallig, ik ben net een film met Ms. Earhart aan het kijken op RTL-5 :)
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3609 Gepost op: 31-05-2013, 23:21:12 »
Leuk dat je dat deelt. Sinds is van haar heb gehoord vraag ik me al af wat er nou precies gebeurd zou zijn. en of ze haar ooit nog gaan vinden. :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3610 Gepost op: 31-05-2013, 23:56:44 »
Het verhaal van Amelia Earhart doet me denken aan een veel recentere vermissings-zaak, die inmiddels wel is opgelost: die van Steve Fossett.

Op Wikipedia staat over Amelia onder meer te lezen, dat haar vermissing te wijten kan zijn aan brandstofgebrek, waardoor het toestel in de oceaan gestort is, maar ook dat het toestel een noodlanding maakte op een eilandje, waar zij en haar navigator aan hun einde gekomen zijn, maar ook dat ze als spionnen werden beschouwd door de Japanners, en zouden zijn geexecuteerd.

Er is echter nog een andere theorie: Amelia en haar navigator zouden helemaal niet zijn verongelukt of gevangen zijn genomen, de hele verdwijning zou in scene gezet zijn, en de twee zouden op een onbekende plek een nieuw leven begonnen zijn.

Maar ja, dat is een verhaal dat volgens mij is ontleend aan een amerikaanse hobby: de complottheorie.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3611 Gepost op: 6-06-2013, 15:16:19 »
http://www.nu.nl/binnenland/3493986/station-gouda-ontruimd-bommelding.html

Ik ben zó blij nu dat ik m'n tweede college heb overgeslagen, anders had ik dus niet thuis kunnen komen nu :o
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3612 Gepost op: 15-06-2013, 11:29:14 »
In de Trouw van vandaag:

"Legomensje lacht niet meer"

'Toen het legofiguurtje in 1978 het levenslicht zag, lachte hij altijd.
Begin jaren negentig lachte een kwart van de poppetjes niet meer.
Nu kijkt de helft van de figuurtjes bood, droevig of bang.
Onderzoekers van een Nieuw-Zeelandse universiteit deden deze verontrustende ontdekking nadat ze 3600 poppetjes hadden bekeken.'

(ze hadden ook Dwaas even kunnen bellen)
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3613 Gepost op: 15-06-2013, 11:44:24 »
Mja, ik had het onderzoek paar dagen geleden toen ik even wat tijd over had snel doorgewerkt.
Werkelijk een heel slecht onderzoek.
Na te lezen hier: http://bartneck.de/publications/2013/agentsWithFaces/bartneckLEGOAgent.pdf


Sowieso logisch dat de proportie lachende gezichtjes over de tijd vermindert.
Dat was de enige versie tot ergens 1990, en hoger dan 100% ga je niet komen. Waarna het dus per definitie afneemt.
En gezien de grafiek [figuur 6 in het artikel] is de proportie alweer 15 jaar globaal stabiel - dus daar kan je niet meer echt van een afname spreken.


Maarja, wat ze eigenlijk wilden onderzoeken werd allemaal niet gevonden - en onderzoekers willen toch iets kunnen hebben aangetoond. ::) ::ohno::



Had eigenlijk beter van Trouw verwacht - waar stond het?
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3614 Gepost op: 15-06-2013, 12:57:55 »
Sowieso logisch dat de proportie lachende gezichtjes over de tijd vermindert.

Ik word van deze stelling/bewering heel verdrietig   :\'(

Had eigenlijk beter van Trouw verwacht - waar stond het?
In de bijlage 'Tijd'.
Was ook werkelijk bedroevend: slot van kleine stukje was 'Waarom ze niet meer zo vrolijk zijn, weten ze nog niet. En wat voor effect het heeft op hun menselijke speelkameraadjes, moet ook nog worden uitgezocht'.

Geweldig  ::rofl::

Ik meldde het alleen als 'nieuws van de dag' omdat ze ook gewoon Dwaas even hadden kunnen bellen; die had het ze vast meteen kunnen vertellen.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3615 Gepost op: 15-06-2013, 13:37:43 »
I know ;)


heh, als dat hun primaire onderzoeksdoel zou zijn geweest hadden ze ook even met Lego kunnen bellen - ipv 3600 hoofdjes door te werken ::) ::rofl::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3616 Gepost op: 15-06-2013, 16:00:12 »
noteert   Schulz - Trouw lezer
HDD - onderzoek afkraker
Schulz - praktisch ingesteld
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3617 Gepost op: 15-06-2013, 19:42:30 »
In de Trouw van vandaag:

"Legomensje lacht niet meer"

'Toen het legofiguurtje in 1978 het levenslicht zag, lachte hij altijd.
Begin jaren negentig lachte een kwart van de poppetjes niet meer.
Nu kijkt de helft van de figuurtjes bood, droevig of bang.
Onderzoekers van een Nieuw-Zeelandse universiteit deden deze verontrustende ontdekking nadat ze 3600 poppetjes hadden bekeken.'

(ze hadden ook Dwaas even kunnen bellen)

Inderdaad... Ik heb overigens geen enkel idee wat dit onderzoek nu precies wil aantonen. Het enige wat ze laten zien is dat ze kunnen tellen en dat lego-minifigs tegenwoordig niet alleen maar lachen.... Tja, dat had ik (en zo ongeveer iedereen die met Lego in aanraking komt) ze idd ook kunnen vertellen.

Citaat
LEGO might not be able to hold onto its highly positive reputation. The children that grow up with
LEGO today will remember not only smileys, but also anger
and fear in the Minifigures’ faces.

Laat me niet lachen... Deze conclusie gaat over kinderen, terwijl alle expressies op de gezichten in het 'onderzoek' zijn beoordeeld door volwassenen...

*zucht, het is op zoveel fronten zo'n slecht opgezet, uitgevoerd onderzoek en de conclusies raken kant noch wal...

Al met al kun je veel meer kanten op met de minifigs heden ten dage (bv. in het kader van mijn 365) en de kinderen... De kids in mijn buurt kijken niet eens serieus naar die hoofdjes... ze hebben gewoon plezier als ze met de Lego spelen... de handelingen van de poppetjes zijn niet afhankelijk van hun gezicht.

"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3618 Gepost op: 19-06-2013, 08:37:56 »
Netflix komt naar Nederland. Ik ben benieuwd. Het lijkt mij ideaal om series te kijken en films.

Scheelt een hoop downloaden waar ik te lui en te dom voor ben.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3619 Gepost op: 19-06-2013, 13:47:34 »
Netflix komt naar Nederland. Ik ben benieuwd. Het lijkt mij ideaal om series te kijken en films.

Scheelt een hoop downloaden waar ik te lui en te dom voor ben.

Te lui: wellicht
Te dom: zeker niet...
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"