Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1021657 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3540 Gepost op: 4-05-2013, 10:30:45 »
Dat heeft dan ook een onvermoed voordeel: als ze niet meer terugkomt, zijn jullie vooralsnog wel van een tijdbom verlost.


Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3541 Gepost op: 4-05-2013, 10:38:48 »
Ik snap niet zo goed wat je hiermee bedoelt? Misschien over dat de brandweer steeds voor niks moest komen? Dat was niet bij haar hoor, maar bij anderen in de flat. Er wonen nogal wat studenten bij mij in de flat. Misschien dat het daaraan ligt.  ::)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3542 Gepost op: 4-05-2013, 11:02:07 »
Je toelichting maak het verhaal duidelijk. Ik maakte uit je eerdere berichtje namelijk op dat dat vergeefs uitrukken steeds voor hetzelfde adres was.


Ik woon vlakbij een bejaardencentrum. Daar mogen de bewoners uit veiligheidsoverwegingen niet zelf koken. Maar sommigen hebben wel een kookplaat, die op elektriciteit gaat, en kunnen daarom bijvoorbeeld wel een eitje bakken of iets dergelijks.

En dat gaat dus regelmatig mis. Resultaat: Brandweer staat daar gemiddeld een keer of 10 per maand voor niets aan de deur.

Toch moeten ze blijven reageren, ze komen tegenwoordig eerst met 1 wagen in plaats van 3 wagens, wat voorheen de standaard was. En als er dan echt meer aan de hand is dan een aangebrand eitje, zijn ze zo op volle sterkte omdat de andere wagens wel standby blijven.

Overigens woonde in het flatgebouw waar ik woonde, tot voor enkele jaren een verwarde vrouw, waar het regelmatig prijs was: ze stak waxinelichtjes aan, en viel dan in slaap, waarna ze wakker werd van een lichte brandlucht, en in paniek 112 belde.

Uiteindelijk ging het mis, toen een brandend waxinelichtje te dicht bij een gordijn stond. Ze is na die brand niet meer teruggekeerd, en woont nu onder strikte begeleiding in een verzorgingshuis.


Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3544 Gepost op: 8-05-2013, 21:01:30 »
Cool ;D. Marsmannetjes héhé
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3545 Gepost op: 8-05-2013, 21:16:33 »
@D*N, niet te optimistisch over dat Marsbezoek, als je het artikel goed leest, zie je dat het om een enkele reis gaat........

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3546 Gepost op: 8-05-2013, 21:19:06 »
@D*N, niet te optimistisch over dat Marsbezoek, als je het artikel goed leest, zie je dat het om een enkele reis gaat........
Maakt mij niet uit, zolang die talentenjacht er maar komt en er wat Karen vs Swifty fights komen vind ik alles best ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3547 Gepost op: 8-05-2013, 21:42:42 »
Ik vind het bizar dat zoveel mensen voor zoiets opgeven. Je verlaat dan echt alles. Je kan nooit meer terug naar Aarde, maar je wordt wel ten alle tijde gevolgd op Aarde. Ik ben heel benieuwd of ik dit ooit nog op televisie ga zien. Ik vind het wel heel indrukwekkend als het doorgaat.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3548 Gepost op: 8-05-2013, 21:44:34 »
Zullen we stiekem Geert Wilders en Mark Rutte als kandidaat opgeven? Het publiek kan namelijk bepalen wie er uiteindelijk meegaan naar Mars.


Het zal dan voor mij de eerste en enige keer zijn dat Wilders mijn stem krijgt.



Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3549 Gepost op: 8-05-2013, 21:54:36 »
Zullen we stiekem Geert Wilders en Mark Rutte als kandidaat opgeven? Het publiek kan namelijk bepalen wie er uiteindelijk meegaan naar Mars.


Het zal dan voor mij de eerste en enige keer zijn dat Wilders mijn stem krijgt.




Ik stem voor  ::ok::
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3550 Gepost op: 8-05-2013, 22:07:39 »
ik stem tegen
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3551 Gepost op: 8-05-2013, 22:09:42 »
ik ook, tegen.

ouderwetse verbanning. Dacht dat we die tijden achter ons hadden.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3552 Gepost op: 8-05-2013, 22:18:04 »
ik ook, tegen.

ouderwetse verbanning. Dacht dat we die tijden achter ons hadden.

Guys, t was maar n grapje  :P
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3553 Gepost op: 9-05-2013, 00:23:39 »
78.000 mensen... Dat wordt een lastige selectieprocedure: ik durf te wedden dat de overgrote meerderheid van die mensen niet heel zorgvuldig heeft nagedacht over de consequenties als ze écht die trip gaan maken.

Verder lijkt het me vrij onverstandig dat ze het publiek laten kiezen wie er uiteindelijk naar Mars gaan. Het publiek wil natuurlijk vuurwerk zien en dat lijkt me nu juist vrij onwenselijk als je een serieuze Marsmissie opzet.

Moet je voorstellen dat jij in die groep zit en dat het publiek je opzadelt met een idioot à la Emile Ratelband omdat ze denken dat dat geinig is. ::)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3554 Gepost op: 9-05-2013, 00:27:13 »
Als je ziet hoeveel mensen bij Expeditie Robinson al vroegtijdig naar huis willen, dan vraag ik me af hoeveel van die mensen hier ontzettend spijt van gaan krijgen op het moment dat ze daadwerkelijk op Mars aanbeland zijn.  ::)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3555 Gepost op: 9-05-2013, 00:30:55 »
Precies... Er zullen bijvoorbeeld ook veel mensen bij zijn die beroemd willen worden, maar zich niet realiseren dat ze daar straks niets aan hebben als ze de rest van hun leven in een ruimte ter grootte van een container moeten doorbrengen.

En echt: Mars klinkt dan misschien gaaf, maar de werkelijkheid is dat ze dan dus gewoon in een cel zitten waar ze de amper uit kunnen. Het is niet zo dat ze daar lekker kunnen wandelen in de buitenlucht...
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3556 Gepost op: 9-05-2013, 15:17:35 »
Het is niet zo dat ze daar lekker kunnen wandelen in de buitenlucht...

In ieder geval niet zo lang :p

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3557 Gepost op: 9-05-2013, 20:33:58 »
In Veghel zit een zoetwarenfabriek, die volgens mij wel interesse heeft in een stukje ........Mars.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3558 Gepost op: 18-05-2013, 00:26:31 »
Het lijkt erop dat de europese commissie van plan is hervulbare olijfolieflesjes in restauranten te verbieden.
Ter faveure van gesealde geëtiketeerde flesjes.



Nu heb je wel vaker van soortgelijke "Brussel gone mad"-verhalen die dan in de Daily Mail en andere zooi waar je nog niet je natte schoenen op wilt uit laten drogen, terecht komen.
Maar ik ben dit net tegen gekomen in 2 van de 3 kranten die ik normaal hoog acht qua checken van bronnen..

Dus het lijkt waar te zijn :o ::ohno::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3559 Gepost op: 18-05-2013, 09:38:51 »
Het lijkt erop dat de europese commissie van plan is hervulbare olijfolieflesjes in restauranten te verbieden.
Ter faveure van gesealde geëtiketeerde flesjes.



Nu heb je wel vaker van soortgelijke "Brussel gone mad"-verhalen die dan in de Daily Mail en andere zooi waar je nog niet je natte schoenen op wilt uit laten drogen, terecht komen.
Maar ik ben dit net tegen gekomen in 2 van de 3 kranten die ik normaal hoog acht qua checken van bronnen..

Dus het lijkt waar te zijn :o ::ohno::
ben blij dat ze zich eindelijk met de burger gaan bezighouden. Dat geklets over een begroting iedere keer ::ohno::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.