Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1021634 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3520 Gepost op: 21-04-2013, 22:51:14 »
Ik sta redelijk neutraal in de (sub-)discussie die hier nu komt bovendrijven.

Laat ik eens een poging wagen.

In tijden van crisis is iedere euro die er besteed wordt aan zoiets als het Koningshuis, in de ogen van critici op dit gebied, er 1 teveel.

Naar verluidt, kost 30 april en alles dat er min of meer rechtstreeks mee te maken heeft, 48 miljoen euro. Dat is veel geld.

Maar omgerekend zou je kunnen stellen: dat is 3 euro per inwoner. Voor het gemak even afgerond. Dat plaatst het totaalbedrag al in een ander daglicht.

Het Koningshuis kost de Nederlandse Staat per jaar 113 miljoen euro. Dat is voorwaar een behoorlijk bedrag. En zeker in tijden van crisis zou je voor die 113 miljoen euro wel een andere bestemming kunnen vinden.

Ik heb net aangegeven dat je dergelijke astronomische bedragen ook in het juiste perspectief moet zien.

Zoals gezegd: Het Koningshuis kost ons 113 miljoen euro op jaarbasis. Maar kijk eens wat er gebeurt als er een staatsbezoek wordt afgelegd. In het kielzog van de Koningin, binnenkort dus de Koning, gaat er een delegatie van het bedrijfsleven mee, en die bezoeken leveren contracten op die meer geld binnenbrengen dan wat het Koningshuis ons (jaarlijks) kost. Ik heb gelezen over bedragen van 180 miljoen aan orders voor het Nederlandse bedrijfsleven.

Bij 1 staatsbezoek per jaar heb je zo de kosten van ons Koningshuis al ruimschoots terugverdiend.

Republikeinen willen dat er een gekozen staatshoofd komt. Maar dat heeft zo zijn nadelen. Niet alleen kost de verkiezingscampagne veel geld (er zal heus wel wat terugkomen via giften uit het bedrijfsleven), maar ook kost een President en zijn gevolg de Nederlandse staat veel geld.

En dan de Staatsbezoeken. Er is ooit berekend (hoe, wanneer en door wie???) dat een staatsbezoek met een president als hoofd van een delegatie veel minder oplevert, en dan bedruipt zo'n bezoek zich dus niet zelf.

Mijns inziens zit hem hier de meerwaarde van het Koningshuis voor een groot gedeelte in.

Die meerwaarde bestaat voor een deel uit de goodwill, en het vertrouwen dat buitenlandse ondernemingen in ons Koningshuis hebben. De naam die men in het buitenland heeft, staat garant voor vele miljoenen aan orders.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3521 Gepost op: 22-04-2013, 08:29:09 »
gaan we het alleen over geld en het kongshuis hebben?

Want als we ook over andere dingen mogen hebben   ::hyper::   ::tandpastasmiley::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3522 Gepost op: 22-04-2013, 10:58:22 »
In overig nieuws van gister:

- A mining accident in China's Jilin Province kills at least 18 people and injures 12 others
- In Nigeria, a clash between the military and Islamic extremists leaves at least 185 people dead.
- Locals and activists in Damascus report that the Syrian Army killed over 500 people in the suburb of Jdeit al-Fadel.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3523 Gepost op: 22-04-2013, 11:18:52 »
belangrijkste nieuwsfeit van de dag (opening van het journaal dat oa ook nog nieuws had over aardbeving in China en Bulgaarse bendes die onze sociale voorzieningen leegzuigen)
dat was idd het punt dat ik gister hiermee maakte  ;D
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3524 Gepost op: 22-04-2013, 11:50:11 »
I know -  soms denken we equivalent ;)


Van het journaal kan het me weinig verbazen. Kijk ik niet meer sinds ik me enkele jaren terug realiseerde dat de volledige inhoud te categoriseren was in a) Dat wist ik al, of b) Dat is toch geen nieuws?!

Blijf me meer verbazen dat het koningsliedgebeuren zolang door blijft sudderen.
Persoon A maakt een liedje, de rest vindt het niks, Persoon A doet stampvoetend Boehoe - volgend onderwerp.


Als het dan nog vagelijk-belangrijk was; bv een volkslied dat het gehele land om onduidelijke redenen moet representeren tegenover andere landen - dan is het nog enigszins begrijpelijk. Dan wil je niet consequent voor aap staan.
Hoewel dat misschien ook grappig zou zijn, een volstrekt onvolksliederlijk volkslied te hebben. Heh, Bill Bailey had daar nog een sketch over

or for that matter
 


Maar ook dat is hier niet van toepassing. Hoewel het een goed excuus was voor 2 Bill Bailey-filmpjes.

Dus onderwerpsinhoudelijk snap ik niet geheel dat 't nog steeds nieuws is.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3525 Gepost op: 23-04-2013, 19:47:25 »
Mijn oude middelbare school moet 20 leraren gaan ontslaan  :o
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3526 Gepost op: 23-04-2013, 22:06:18 »
Nou: http://www.scholieren.com/blog/3269/ontslagnieuws-zet-school-op-zn-kop
Klinkt allemaal heel goed, toch? Geeft ook zoveel moed voor de toekomst van studenten die nog moeten gaan werken, als ze alle mensen die er het kortst werken eruit moeten gooien. Dan word je dus ontslagen omdat je nieuw bent, ga je ergens anders solliciteren, als je geluk hebt krijg je ergens werk en dan als dat bedrijf ook geld te weinig heeft, moet je weer weg omdat je er het kortste zit...
Ligt het aan mij, of werkt dat niet?
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3527 Gepost op: 23-04-2013, 22:30:06 »
dat heeft met het wel of niet hebben van ontslagbeleid.
Is er geen ontslagbeleid dan is het inderdaad last in first out.

Veel bedrijven en schoolbesturen zijn wel bezig met ontslagbeleid waardoor er ook op andere gronden ontslagen kunnen vallen (kwaliteit, vakgebied, etc)

Maar jah ontslagen vallen er overal.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3528 Gepost op: 23-04-2013, 22:32:32 »
Maar jah ontslagen vallen er overal.


Dat betekent niet dat t niet erg is ;)
Maar het is hier op facebook gewoon even een big deal, ze hadden de leraren geďnformeerd VIA DE MAIL en allemaal dat soort dingen...
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3529 Gepost op: 23-04-2013, 22:34:44 »
ja is heel rot. Snap ik ook.
Maar ik reageerde alleen op jouw vraag.
Voor de rest is het echt heel beroerd voor de betrokken mensen
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3530 Gepost op: 23-04-2013, 22:40:31 »
 :)
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3531 Gepost op: 30-04-2013, 11:22:48 »
Is er nog nieuws vandaag? ::hypocriet::   :P
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3532 Gepost op: 30-04-2013, 11:24:08 »
Neuj, lekker rustig dagje, abdicatie'tje hier en daar..

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3533 Gepost op: 30-04-2013, 11:24:20 »
Is er nog nieuws vandaag? ::hypocriet::   :P


Nee, helemaal niks gebeurd vandaag  ::ohno::
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3534 Gepost op: 30-04-2013, 11:59:38 »
Ik vind het stom
You'll never walk alone

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3535 Gepost op: 30-04-2013, 12:01:02 »
Ik vind het stom
+1 maar ik stel me vandaag bescheiden op.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3536 Gepost op: 30-04-2013, 17:44:43 »
Ik vind het wel wat hebben, die middeleeuwse tradities in deze tijd. Een astronaut en een hoogleraar in de natuurkunde die ook in dit toneelstukje meedoen, ik vind het alleen maar grappig ;D
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geďnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3537 Gepost op: 30-04-2013, 19:11:04 »
Anky moest echter hoe dan ook haar mond dicht houden..........

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3538 Gepost op: 1-05-2013, 11:57:23 »
Ik ben niet voor en niet tegen...
De hele ophef van vlaggen, oranje versieringen door alle straten en posters en vlaggetjes voor de ramen snap ik echt niet hoor...

Hier in de wijk niets en we reden gisteren naar een naastgelegen dorpje en onderweg al hele straten versierd. Why?!
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3539 Gepost op: 4-05-2013, 00:27:01 »
Er is een appartement uitgebrand in mijn flat.  :o Gelukkig komt de brandweer nog steeds opdagen na alle keren dat ze voor niks zijn gekomen na alle aangebrande broodjes enzo... En gelukkig is de bewoonster ongedeerd gebleven. Al heeft ze nu dus voorlopig geen kamer meer.  ???