Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1022375 keer)

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3500 Gepost op: 21-04-2013, 17:14:42 »
ik vind het niet vervelend, hoor. Ik vind het erg amusant. (Het lied is nu ook in het Duits vertaald. En Daphne (van Riesj) vindt het nog steeds een top-nummer  ::ok:: )

Maar jij vindt kennelijk dat je je vrienden maar moet aanmodderen dan ze bijstaan. Tja, is ook een keuze. :P
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3501 Gepost op: 21-04-2013, 17:16:28 »
Precies, maar ja dat krijg je als de gemiddelde leeftijd van je vrienden 4 jaar is en zij dus het liefst in de modder spelen  ::)
Ananas

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3502 Gepost op: 21-04-2013, 17:22:33 »
Mijdrechtse Mol viert immuniteit bij Zwakste Schakel met een vrolijke duik in het zwembad:
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3503 Gepost op: 21-04-2013, 17:23:06 »
 ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3504 Gepost op: 21-04-2013, 17:23:56 »
::rofl::
ja, waar is die goeie ouwe tijd gebleven, dat al deze grappen over jou gingen... ???
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3505 Gepost op: 21-04-2013, 17:28:11 »
ja, waar is die goeie ouwe tijd gebleven, dat al deze grappen over jou gingen... ???
Gelukkig al een tijdje voorbij ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3506 Gepost op: 21-04-2013, 18:16:19 »
Het emotioneel reageren maakt zijn tweet inderdaad minder sterk (i agree), maar die emoties zijn ergens door veroorzaakt. Misschien ken je wel alle vervelende berichten die hij naar zich toe heeft gekregen maar de impact ervan die kennen we niet. En blijkbaar was het alles bij elkaar te veel, en veel erger dan hij anders gewend was. Dan kun je zeggen dat je alleen al om een standpunt te maken het nummer moet blijven gebruiken, maar anderzijds zouden er voor hem daardoor misschien nog meer vervelende berichten kunnen komen. Sowieso kunnen we vinden wat we willen maar ligt de keus om dat te doen bij hem en niet bij ons.

Weet je wat het is, vroeguh (oma spreekt) werd er op straat over gesproken en dacht iedereen, ach ja, die zeikerige buurman is weer eens negatief aan het doen. Nu heeft die zeikerige buurman facebook en twitter, en bereikt het gezeik dus de BN-er waar het om gaat (want het is zo heerlijk dat je dat lekker anoniem vanuit je luie stoel kunt doen)...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3507 Gepost op: 21-04-2013, 18:16:36 »
Mijdrechtse Mol viert immuniteit bij Zwakste Schakel met een vrolijke duik in het zwembad:

::rofl:: ;D ::ok::

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3508 Gepost op: 21-04-2013, 18:28:53 »
Weet je wat het is, vroeguh (oma spreekt) werd er op straat over gesproken en dacht iedereen, ach ja, die zeikerige buurman is weer eens negatief aan het doen. Nu heeft die zeikerige buurman facebook en twitter, en bereikt het gezeik dus de BN-er waar het om gaat (want het is zo heerlijk dat je dat lekker anoniem vanuit je luie stoel kunt doen)...

Ik snap het en daar heb je gelijk in, maar wat is je punt  ::)?
Daarbij had ik eerder ook nog op jou gereageerd  :)
Ananas

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3509 Gepost op: 21-04-2013, 18:46:49 »
Oh ja dat is waar ook, dat had ik vanmorgen even laten liggen, ik ga even kijken.

Mijn punt is dat John het niet zou moeten aantrekken, kritiek is van alle tijden, het is jammer dat het hem nu zo snel bereikt, en het is belachelijk dat mensen zo persoonlijk zijn. Maar daar zou John mss toch eens een dikkere huid tegen moeten kweken (ja, ik weet ook niet of ik dat zou kunnen)

Ik ga even terug naar je vraag van vanmorgen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3510 Gepost op: 21-04-2013, 18:48:58 »
Hoezo vind je het raar dat hij de kritiek persoonlijk opvat als mensen ook hun kritiek persoonlijk tegen hem brengen?
Zou het feit dat er mensen zijn die het lied toch zingen een doorslaggevende reden moeten zijn om het lied gewoon door te laten gaan?

Ooh ik zie dat ik eigenlijk nu al antwoord heb gegeven hierop :D Ik vind het op zich niet raar, maar wel jammer dus, hij zou erboven moeten staan, beter moeten weten (net zoals de ER deelnemers beter niet hier op het forum kunnen meelezen soms...)

En ja, ik vind dat dat doorslaggevend zou moeten zijn, nu wint de grote schreeuwer.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3511 Gepost op: 21-04-2013, 19:26:42 »
Dus omdat het logisch is dat een grote groep zich niet kan gedragen, moet 1 persoon maar zijn allerbeste beentje voorzetten en omdat dat in dit geval niet genoeg is, zelfs nog meer dan zijn beste beentje ::)?

En wat als jij het nou met de grote schreeuwer eens zou zijn of zelf de grote schreeuwer zou zijn? Moet iemand jullie/jou dan ook negeren?

En zou je het steunen en meezingen als hij het alsnog weer toestaat? Would you also take a stand then?
Ananas

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3512 Gepost op: 21-04-2013, 19:34:13 »
Wat nu zijn beste beentje voorzetten? Hij zou zich niet zoveel van die schreeuwers moeten aantrekken, dan zou hij zien dat er genoeg mensen zijn die het wel meezingen volgende week.

Ik heb net bij Carlo en Irene voor het eerst stukjes gehoord, ik had geen mening over het lied toen ik dat allemaal schreef. Maar ja, ik vind dat men de grote schreeuwers in dit geval best mag negeren. Het is onmogelijk om een lied te schrijven waar helemaal niemand kritiek op geeft. En er is geen tijd om een nieuw lied te maken.

En nee, ik zing het niet mee, ik ben niet pro of con. Ik vind het alleen erg jammer dat John Ewbank zich op deze manier terugtrekt. Ten onrechte denk ik, want hij heeft het niet alleen gemaakt.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3513 Gepost op: 21-04-2013, 20:16:21 »
Ik ben het met je eens dat het niet teruggetrokken had hoeven worden. Ik vind ook dat hij het niet allemaal persoonlijk had hoeven aantrekken, mede omdat hij het niet alleen gemaakt heeft en omdat alle muziek wel een vorm van kritiek krijgen.

Ik vind echter niet dat wij kunnen bepalen of hij alles had kunnen negeren. Misschien hebben ze hem ziektes toegewenst welke momenteel in zijn omgeving veel voorkomen bij kinderen, vrienden, familie of heeft hij ook thuis dreigpost gehad of zat hij op het moment gewoon niet goed in zijn vel waardoor hij niet veel kon hebben. Je weet het niet!
Hoe dan ook blijkt het hem te veel te zijn geworden en aangezien we dat allemaal wel eens hebben, kunnen we dat hem moeilijk verwijten.
Ananas

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3514 Gepost op: 21-04-2013, 20:27:40 »
Nu heeft die zeikerige buurman facebook en twitter, en bereikt het gezeik dus de BN-er waar het om gaat (want het is zo heerlijk dat je dat lekker anoniem vanuit je luie stoel kunt doen)...
nou ja; dat je het gefundeerd fileren van dit nummer, gezeik noemt  ::ohno::

vond eigenlijk het allervalst wat ik gehoord heb over dit belangrijkste nieuwsfeit van de dag (opening van het journaal dat oa ook nog nieuws had over aardbeving in China en Bulgaarse bendes die onze sociale voorzieningen leegzuigen): Paul Schnabel bij het 8 uur journaal.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3515 Gepost op: 21-04-2013, 20:29:24 »
Wat zei hij dan?
Ananas

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3516 Gepost op: 21-04-2013, 20:35:13 »
maar even op uitzending gemist kijken... Hij was heel aardig over inspanning etc, en dat dat niet gaat natuurlijk met z'n allen aan een lied werken; maar ondertussen gaf hij dus hele tijd aan dat het echt verschrikkelijk was.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3517 Gepost op: 21-04-2013, 20:54:30 »
Het Nationale Moeder-van-Lukie-lied is nog niet geschreven, dus er kan ook geen kritiek op komen van mensen die het allemaal beter weten.


Desondanks: Moeder-van-Lukie: proficiat met uw verjaardag. En zeg maar tegen uw zoon dat ie snel zijn oude avatar weer terug moet nemen.......

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3518 Gepost op: 21-04-2013, 22:11:13 »

# GEFELICITEERD MET MAMA :D

Dank u :)
@Lukie4, allereerst dezelfde vraag als aan Schulz: Is het zo dat als je kritiek verwacht en dat krijgt je dat ongeacht de manier en hoeveelheid aan kritiek altijd moet accepteren en boven moet staan?
ja hoge bomen vangen veel wind. Inherent aan een functie. In dit geval inherent aan zijn bekendheid, hij eet er zeg maar een aardige boterham van.
Natuurlijk zijn er grenzen aan, bedreigingen en dergelijke moeten strafrechtelijk worden aangepakt.
Waarom vind je het zorgwekkend dat de massa overwint?
Ik had het geloof ik over de schreeuwende massa. Vaak krijgt de hardstschreeuwende groep gelijk. Kijk eens naar de aantallen ? hoeveel Nederlanders hebben Facebook ?  Hoeveel Nederlanders hebben die pagina geliked?  Ze schreeuwen hard en roeptoeteren veel maar vertegenwoordigen nog geen 10% van de NL bevolking.
Wat vind jij de opbrengst/meerwaarde van het koningshuis?
kom ik later misschien nog wel eens op terug. Nu geen zin meer om een uitgebreid antwoord te schrijven.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3519 Gepost op: 21-04-2013, 22:35:25 »
ja hoge bomen vangen veel wind. Inherent aan een functie. In dit geval inherent aan zijn bekendheid, hij eet er zeg maar een aardige boterham van.
Natuurlijk zijn er grenzen aan, bedreigingen en dergelijke moeten strafrechtelijk worden aangepakt.

Ik had het geloof ik over de schreeuwende massa. Vaak krijgt de hardstschreeuwende groep gelijk. Kijk eens naar de aantallen ? hoeveel Nederlanders hebben Facebook ?  Hoeveel Nederlanders hebben die pagina geliked?  Ze schreeuwen hard en roeptoeteren veel maar vertegenwoordigen nog geen 10% van de NL bevolking.

Deel 1: Daar heb je wel gelijk in. Hij krijgt meer kritiek dan een ander. Alleen als ze dan te ver gaan dan heeft hij wel het recht en mogelijkheid om het terug te trekken en dat is niet per definitie een teken van zwakte wat mij betreft.

Deel 2: Ja en het mooie aan die groep is dat een groot deel het ook niet zo vervelend bedoeld heeft. Jammer dus!
Ananas