Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1022879 keer)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1860 Gepost op: 13-12-2009, 16:43:54 »
Ik drink geen van beiden :P.
Nee, maar drink wel dubbelfris en ben ook wel een beetje een zoetekauw. Al is het tegenwoordig wel iets minder omdat ik geen zin heb om elke keer 6 gaatjes te hebben :P

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1861 Gepost op: 18-12-2009, 12:40:34 »
Nieuws van de dag is toch wel dat ik afgelopen nacht ruim 5 uur (22:30 - 04:00) gereisd heb om per trein van Maastricht in Utrecht te komen. Seinen en wissels die niet mee wilden werken zorgden ervoor dat we een flinke omweg hebben moeten maken:
Maastricht, Sittard, Roermond, Eindhoven, Tilburg, Breda, Dordrecht, Rotterdam, delft, Den Haag, Leiden, Haarlem, Amsterdam, Utrecht.

The sun came up and reality set in.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1862 Gepost op: 18-12-2009, 14:09:36 »
geen sightseeing, maar nightseeing door Nederland, dus.

Mijn vervelendste ervaring met vertraging in de sneeuw, dat was op 10 (of was het 11) december 2005. Ik was op weg naar de fandag van Expeditie Robinson, en zou om ongeveer 11.00 uur in Amersfoort aankomen.

In Eindhoven werd aangegeven dat er tot Den Bosch geen treinen maar bussen reden, en mij werd aangeraden de snellere route via Tilburg te nemen. Vlak voor Tilburgknapte er een bovenleiding, en de trein had geen stroom meer.  2 uur en 10 minuten in een ijskoude trein gezete, de verwarming werkte ook niet meer. Eindelijk kwamen  er bussen, genoeg voor alle passagiers, mochten we er niet in omdat de reizigers richtingSchiphol voorrang hadden.......Er waren er slechts 2. De rest moest toezien hoe een bus, waar zeker 80 mensen in konden, met 2 passagiers vertrok.  Pas daarna gingende andere bussen open........

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1863 Gepost op: 18-12-2009, 16:23:08 »
Nieuws van de dag is toch wel dat ik afgelopen nacht ruim 5 uur (22:30 - 04:00) gereisd heb om per trein van Maastricht in Utrecht te komen. Seinen en wissels die niet mee wilden werken zorgden ervoor dat we een flinke omweg hebben moeten maken:
Maastricht, Sittard, Roermond, Eindhoven, Tilburg, Breda, Dordrecht, Rotterdam, delft, Den Haag, Leiden, Haarlem, Amsterdam, Utrecht.




Wow :O
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1864 Gepost op: 18-12-2009, 16:55:52 »

Wow :O

Idd, al was het op zn tijd ook best wel grappig hoor. En het schepte een band met de medepassagiers. Toen we eindelijk in Utrecht waren gingen we zelfs applaudiseren hahaha.

Ook leuk: op de heenweg was het ook al een drama. Communicatie ontbrak nogal en bij één station in de buurt van Eindhoven was het personeel uit verveling maar een sneeuwpop aan het bouwen, ik snel fotootje maken ;D :

http://www.twitpic.com/tv3eb
The sun came up and reality set in.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1865 Gepost op: 18-12-2009, 17:12:48 »
dat lijkt me ook idd... je moet toch wat als je zo lang in de trein zit
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1866 Gepost op: 18-12-2009, 17:14:47 »
T is bijna onbegijpelijk. Het hele land ligt onder een sneeuwdeken. De treinen en bussen rijden met moeite.Chaos zie ik op t journaal
En bij ons is nog niet eens één milimeter gevallen in de afgelopen dagen.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1867 Gepost op: 18-12-2009, 17:19:24 »
T is bijna onbegijpelijk. Het hele land ligt onder een sneeuwdeken. De treinen en bussen rijden met moeite.Chaos zie ik op t journaal
En bij ons is nog niet eens één milimeter gevallen in de afgelopen dagen.
hahahhahaa ::rofl::

de intercity's reden net in a'dam niet meer, scheen over het hele land zo te zijn
iig alle stoptreinen reden wel ::trots:: ben ik blij dat ik altijd in een stoptrein zit ;D

@sprien, ook rot dat je er zo lang over doet, maar er reden zeker geen stoptreinen meer op dat tijdstip?
of reden die dit keer wel om iedereen toch huis te krijgen??
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1868 Gepost op: 19-12-2009, 01:07:44 »
@sprien, ook rot dat je er zo lang over doet, maar er reden zeker geen stoptreinen meer op dat tijdstip?
of reden die dit keer wel om iedereen toch huis te krijgen??

Ook stoptreinen vielen uit of waren vertraagd, medewerker vertelde ons dat per trein en tijdstip werd bekeken of deze wel of niet kon gaan rijden (afhankelijk van weersomstandigheden, spoor maar ook aanwezigheid van materieel en personeel).

Maar inderdaad, vanaf Rotterdam hadden we het nachtnet en dat is een aangepaste dienstregeling natuurlijk.

Enfin, een paar sneeuwvlokjes en ons land is ontregeld, dat blijkt. Wel hulde voor NS-personeel die ons in ieder geval netjes heeft geholpen en ondanks alles echt heel vriendelijk en servicegericht bleef ::ok::
The sun came up and reality set in.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1869 Gepost op: 19-12-2009, 09:16:37 »
geweldig hè. Moet ik toch iedere keer weer om lachen, hoe snel dit land ontregelt raakt.
Het sneeuwt en er staat 600 (!) km file. Treinen doen het niet meer en bussen gaan de straat niet op.
Nog een mazzel dat dit Oostenrijk niet is .......
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1870 Gepost op: 20-12-2009, 14:46:50 »
Normaal vind ik het grappig, maar vandaag niet meer ::ohno::
Ik begin me nu serieus af te vragen of ik morgen wel op het vliegtuig naar Boston zit. Voor mij zou het balen zijn als het niet lukt. Maar dan ga ik naar huis en kruip ik me moeder ff aan, maar me zus zit daar nu alleen. Ik zou het zo erg voor haar vinden...

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1871 Gepost op: 20-12-2009, 14:49:44 »
:O Ik hoop het zo voor je.. T zou echt lullig zijn.. Ik ga heeel hard voor je duimen
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1872 Gepost op: 20-12-2009, 14:50:17 »
oei ja das balen....
op tijd naar het vliegveld en rekening houden met veel vertraging. dus veel leesvoer en eten en drinken in je handbagage!  

veel geluk  ::hug::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1873 Gepost op: 20-12-2009, 14:54:28 »
veel succes vieffan, hopelijk gaat de vlucht gewoon door, ze hebben immers tijd zat om zich aan te passen aan dit weer
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1874 Gepost op: 20-12-2009, 14:55:54 »
Ja we plannen nu om er 3 uur van te voren te zijn en 2 uur van te voren te vertrekken. Dus 5 uur voor dat het vliegtuig officieel vertrekt. Vandaag had het vliegtuig 2 en een half uur vertraging. tot nu toe... Want hij vertrekt om 2 uur en mss loopt de vertraging nog uit :(.
Er zijn ook veel vluchten gecanceld vandaag. En het blijft nog sneeuwen tot middernacht ofzo.
Me broer en zus (en aanhang) zouden vandaag komen eten, maar dat gaat ook niet meer door. Mss gaat me vader morgen niet naar zijn werk, omdat het met de motor gekkenwerk is. En wij willen de auto mee naar schiphol :P. Want met treinen gaan reizen is ook gekkenwerk. MAar misschien is het morgen ook wel gekkenwerk om met de auto de weg op te gaan. Gelukkig hebben we al een aanbieding van een vriendin van me moeder dat we haar auto mogen lenen, want die heeft winter banden. Maar of dat genoeg is ???

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1875 Gepost op: 20-12-2009, 14:58:21 »
Ik hoop echt dat het gaat lukken allemaal.. Vast wel...
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1876 Gepost op: 20-12-2009, 15:26:02 »
Oh, ik hoop het ook voor je Vieffan  :-\\ we duimen mee!

met de trein naar Schiphol gaat niet lukken evt?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1877 Gepost op: 20-12-2009, 15:36:27 »
Nee Er liggen nu veel treinen uit of hebben veel vertraging. Ik kan er niet vanuit gaan dat ik het haal. Ik heb mss de trein vanuit Houten naar Utrecht wel, maar dan nog maar afwachten of de trein naar schiphol gaat. De auto is de beste kans ;)

Ik heb wel net me t as ingepakt en hij is maar 18 kilo. 2 kilo onder het max. en alleen de onderste laag (4 a 5 kilo denk ik) is voor mij/mijn kleding. De rest is allemaal kado's (A).
En de terug weg is dat allemaal nieuwe kleding :P

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1878 Gepost op: 20-12-2009, 15:37:17 »
Hoe laat moet je op Schiphol zijn dan?
The sun came up and reality set in.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1879 Gepost op: 20-12-2009, 15:51:41 »
Nee Er liggen nu veel treinen uit of hebben veel vertraging. Ik kan er niet vanuit gaan dat ik het haal. Ik heb mss de trein vanuit Houten naar Utrecht wel, maar dan nog maar afwachten of de trein naar schiphol gaat. De auto is de beste kans ;)

Ik heb wel net me t as ingepakt en hij is maar 18 kilo. 2 kilo onder het max. en alleen de onderste laag (4 a 5 kilo denk ik) is voor mij/mijn kleding. De rest is allemaal kado's (A).
En de terug weg is dat allemaal nieuwe kleding :P

Whehe, dan kun je lekker veel mee nemen :P
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!