Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1022838 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2120 Gepost op: 12-04-2010, 20:49:45 »
dan had ik ook zo gedacht zoals jij. En die mensen hebben ook het recht om woedend te zijn. Die wel... Ik ben niet gevoelloos hoor, als het in mijn persoonlijke kring was gebeurd zou ik hem ook alle slechts toe wensen. Aan zijn ballen ophangen aan de hoogste boom oid. Maar dat is nu net het mooie van ons systeem er kijkt een onafhankelijk iemand en die heeft hem veroordeeld tot levenslang met tbs. Dat houdt dus ook echt levenslang in.

John van den Heuvel zei in dwdd : "de nieuwswaarde was 0 . Alles was al bekend en is gepubliceerd geweest"

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2121 Gepost op: 12-04-2010, 20:59:33 »
Als ouders wil je precies weten wat er gebeurd is, maar als ouders zou ik niet willen dat heel Nederland precies weet wat er gebeurd is.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2122 Gepost op: 12-04-2010, 21:07:11 »
Ik heb DWDD niet gezien en weet dus niet wat daar besproken is. Dat de nieuwswaarde nihil was, is, zover ik het heb gevolgd, pertinent niet waar. In de uitzending zijn wel degelijk allerlei zaken naar voren gekomen die nieuw waren. Zo is er bv naar voren gekomen dat bij een bepaalde zaak hij niet alleen heeft gehandeld maar dat er een tweede dader bij geweest is.

Ik maak me niet kwaad over deze zaak persé. Ik maak me kwaad om hoe wij omgaan met daders en vooral slachtoffers in deze maatschappij. Daders worden aan alle kanten beschermd en het belang van slachtoffers wordt aan alle kanten vergeten cq geschaad. Daar heb ik grote moeite mee.

En dat ondermijnt het rechtvaardigheidsgevoel van mensen en derhalve het vertrouwen in de rechtspraak.

Trouwens heeft de straf die hij gekregen heeft voor wat hij gedaan heeft hier niets mee te maken. Het gaat er om dat zijn (privacy)belangen blijkbaar een hogere prioriteit hebben dan die van de slachtoffers.
Geniet nooit met mate...

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2123 Gepost op: 12-04-2010, 23:16:21 »
Hebben jullie allemaal wel gekeken en geluisterd naar beide uitzendingen?
Het zou je kind maar wezen dat zo word weggerukt, dan ben je blij dat er een Peter R is
die t voor je kind opneemt. Rieky Bartels woonde hier vlak in de buurt en ik weet dat ze nooit zal worden vergeten in en om t dorp waar ze woonde.
Ouders van vermiste kinderen blijven niet voor niks jarenlang de media gebruiken om alles in t nieuws te houden zodat hun kind niet vergeten word. De hoop dat ooit iemand zich meld. Ouders willen wel degelijk weten wat er is gebeurt.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2124 Gepost op: 13-04-2010, 00:12:28 »
En volgens Peter niet alleen ouders en directe familie, maar ook vrienden en kennissen die aangeven dat zoiets een grote invloed op je leven heeft. Ook zij willen weten wat er gebeurd is en willen aan de wereld laten weten wat voor gewetenloze kl**tzak die man is. Tis zelfs zo dat familie van één van de slachtoffers begon te twijfelen of hij het wel gedaan had, omdat hij altijd is blijven ontkennen. Die weten nu dus wel beter.
Geniet nooit met mate...

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2125 Gepost op: 13-04-2010, 00:19:32 »
Precies! En daarom begrijp ik niet dat er nog steeds mensen zijn die durven beweren dat Peter dit alleen maar doet om met zijn eigen kop op tv te komen. Hoe kortzichtig ben je dan wel niet!
Bovendien hebben diezelfde mensen de uitzending vaak niet gezien juist omdat ze die kortzichtige mening hebben.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2126 Gepost op: 13-04-2010, 13:18:23 »
nou ik denk dat dat ook een beetje kort door de bocht is.
Ook al is iets van waarde voor familie en vrienden, dan betekend dat niet meteen dan Peter het voor hen doet. Ik ken Peter niet dus ik ga niet zeggen/beweren dat hij het alleen maar doet voor de kijkcijfers, maar waarschijnlijk is dat toch een groot punt voor hem.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2127 Gepost op: 13-04-2010, 19:29:27 »
Even een wat langere reactie van mij over dit onderwerp. Met wat quotes van een aantal mede-forummers, ik hoop dat ik ze niet aan hun verband ruk.

Hebben jullie allemaal wel gekeken en geluisterd naar beide uitzendingen?
Ik heb beide uitzendingen niet gezien. Dat diskwalificeert me toch niet om een mening te hebben of iets uitgezonden mag worden ? Ik heb de aanloop gevolgd en de afloop (v.d. Heuvel bij dwdd - Peter R bij Pauw en Witteman)
En daarom begrijp ik niet dat er nog steeds mensen zijn die durven beweren dat Peter dit alleen maar doet om met zijn eigen kop op tv te komen. Hoe kortzichtig ben je dan wel niet!
Bovendien hebben diezelfde mensen de uitzending vaak niet gezien juist omdat ze die kortzichtige mening hebben.
Ik heb nooit gezegd dat dat zijn enige reden is. Maar ik verdenk hem er zeker van dat het meespeelt. Die man doet veel goede dingen, maar treedt op een bepaalde manier in de publiciteit waar ik niet van hou. Daarom kijk ik tegenwoordig nooit meer naar zijn programma. Kortzichtig... neeh gewoon mijn mening.


Ik maak me niet kwaad over deze zaak persé. Ik maak me kwaad om hoe wij omgaan met daders en vooral slachtoffers in deze maatschappij. Daders worden aan alle kanten beschermd en het belang van slachtoffers wordt aan alle kanten vergeten cq geschaad. Daar heb ik grote moeite mee.
Dit heb ik vaker gehoord, ook hier op het forum. Ik ben blij dat ik nooit slachtoffer ben geweest. Ik kan er dus alleen maar vanaf de buitenkant tegen aankijken. Ik vind ook dat de slachtoffer voorop staat maar wel binnen de grenzen van de wet. Het klinkt heel simpel en zo is het vaak ook. Behalve dan als het om je eigen kind/zus/familielid gaat dan geldt het verstand niet meer.

Het gaat er om dat zijn (privacy)belangen blijkbaar een hogere prioriteit hebben dan die van de slachtoffers.
De keuze is volgens mij nu niet aan de orde geweest de slachtoffers of hij. Als Peter dit gedaan had voor de nabestaanden had hij in het familie/vrienden kring in het dorpshuis moeten vertonen. De ouders (zo zei Peter R) waren blij dat hij het had uitgezonden op de Nederlandse tv. Ja Natuurlijk die mensen hebben wraak (terecht!!!) gevoelens. Die zou ik ook hebben. Het is een enorme kl**tzak die vent.

Ik snap jullie punten ook heel goed hoor, maar ik blijf erbij dat Peter R het niet uit had moeten zetten. En met welke redenen hij toch heeft besloten uit te zenden daar heb ik net als vieffan mijn vraagtekens bij.


Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2128 Gepost op: 14-04-2010, 15:39:29 »
Clown huren die kinderen bang maakt
Update: woensdag 14 apr 2010, 10:54


Een Zwiterse acteur is een bedrijf begonnen waarbij ouders boosaardige clowns kunnen huren om hun kinderen bang te maken op verjaardagfeestjes. De bedrijfsleider Dominic Deville zegt dat hij al veel klanten heeft.

Kinderen worden in de week voor hun feest door de clown gestalkt met enge sms'jes, telefoontjes en briefjes waarop staat dat ze door de clown worden aangevallen. De clown smijt op het feest een taart in het gezicht van de jarige.

Als het kind bang is, kunnen ouders de actie ieder moment stopzetten. Kinderen die de taart kunnen ontwijken, krijgen er één cadeau.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2129 Gepost op: 14-04-2010, 15:43:36 »
Clown huren die kinderen bang maakt
Update: woensdag 14 apr 2010, 10:54


Een Zwiterse acteur is een bedrijf begonnen waarbij ouders boosaardige clowns kunnen huren om hun kinderen bang te maken op verjaardagfeestjes. De bedrijfsleider Dominic Deville zegt dat hij al veel klanten heeft.

Kinderen worden in de week voor hun feest door de clown gestalkt met enge sms'jes, telefoontjes en briefjes waarop staat dat ze door de clown worden aangevallen. De clown smijt op het feest een taart in het gezicht van de jarige.

Als het kind bang is, kunnen ouders de actie ieder moment stopzetten. Kinderen die de taart kunnen ontwijken, krijgen er één cadeau.


 ???
Clowns zijn al de meest vreselijke figuren (na het zien van de film It).

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2130 Gepost op: 14-04-2010, 20:39:49 »
En alweer een rechterlijke dwaling... ::)

Citaat
112     Teletekst wo 14 apr           
 ***************************************
    Hof spreekt Lucia de Berk vrij     

 ***************************************
 ` Het gerechtshof in Arnhem heeft Lucia
 de Berk vrijgesproken van zeven moorden
 en drie pogingen daartoe in een Haags 
 ziekenhuis.Het OM vroeg in maart al om
 vrijspraak voor de oud-verpleegkundige.
 Op eigen verzoek wordt ze niet langer 
 'De B.' genoemd.Ze zat zes jaar vast. 
                                       
 De zaak tegen De Berk begon in 2001 met
 de dood van een baby in het ziekenhuis.
 Ze werd veroordeeld tot levenslang en 
 het hof legde haar in 2005 bovendien   
 tbs op.De Hoge Raad wees die combinatie
 af,waarna levenslang overbleef.       
                                       
 Toen van verscheidene kanten twijfel   
 was geuit over haar schuld,werd de zaak
 op last van de Hoge Raad overgedaan.   
 ***************************************
Geniet nooit met mate...

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2131 Gepost op: 15-04-2010, 08:32:53 »
een rechterlijke dwaling, en niet z'n kleintje ook.
bij het volgen van zulke berichten denk ik altijd dat mij dat ook kan overkomen, en jou ook. hoe machteloos moet je je dan voelen. ze pakken je zomaar een stuk van je leven af.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2132 Gepost op: 15-04-2010, 09:23:32 »
Daar ben ik anders steeds minder van overtuigd. Denk dat er steeds meer mensen kritiek hebben op de manier waarop er "recht" gesproken wordt. En de rechters blijven in hun ivoren torens en wuiven alle kritiek van de hand.

Ben het helemaal met Test eens. Er is geen recht, behalve als je rijk bent. Moet ik de naam Lucia de B. noemen? Mens kreeg van alle stress ook nog eens een hersenbloeding. Is dat recht? Haar leven is verwoest, noem dat maar recht.
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2133 Gepost op: 15-04-2010, 10:55:39 »
Dode gekozen tot burgemeester
Gepubliceerd: vandaag 09:48


Tracy City in de Amerikaanse staat Tennessee heeft een nieuwe burgemeester. Hij is echter wel dood.   

Carl Robin Geary overleed een paar weken geleden onverwachts. Desondanks kreeg hij dinsdag toch nog 268 stemmen. Hij versloeg met afstand de zittende burgemeester Barbara Brock, die slechts 85 stemmen kreeg.   

De gemeente moet een nieuwe burgemeester gaan benoemen.   


Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline m@ri@nne

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2134 Gepost op: 15-04-2010, 13:18:54 »
Vliegverkeer plat boven noordwesten Europa
Uitgegeven:    15 april 2010 07:32
Laatst gewijzigd:    15 april 2010 12:20
LONDEN/AMSTERDAM - Wolken met vulkanische as van de IJslandse vulkaan die woensdag uitbarstte, hebben donderdag het vliegverkeer boven de Britse eilanden en grote delen van Scandinavië platgelegd.
AFP
Aswolk boven Noord-Europa
http://www.nu.nl/slideshow/1880671/popup.html#

In Groot-Brittannië wordt zeker niet gevlogen van 13.00 uur tot 19.00 uur (Nederlandse tijd), meldden de autoriteiten daar. Ook delen van het Deense en Duitse luchtruim zijn donderdag gesloten.

Vanuit Nederland en België zijn donderdagmorgen al vluchten naar Scandinavië en het Verenigd Koninkrijk geschrapt. Vluchten naar het Amerikaanse continent moeten vaak worden omgeleid.

Het KNMI gaf donderdag voor het eerst in de geschiedenis een waarschuwing voor asdeeltjes in de atmosfeer. Die geven naar verwachting bij zonsondergang donderdag een rode kleur.

Weergoden

Hoe lang de problemen met de uitbarsting van de vulkaan in de IJslandse gletsjer Eyjafjallajökull gaan duren is onbekend. Een woordvoerster van de IJslandse luchtvaartautoriteiten, Hjördis Gudmundsdóttir, meende dat alleen de weergoden weten of het een paar dagen of een paar jaren gaat duren.

Het vliegveld van Reykjavik, de hoofdstad van IJsland, heeft dankzij de windrichting overigens weinig last van de aswolken.

De as kan ertoe leiden dat vliegtuigmotoren plotseling stilvallen. Dat gebeurde in 1989 met een vliegtuig van KLM, dat onderweg was van Schiphol naar Tokio. Bij Alaska vloog het toestel door een wolk van de vulkaan Mount Redoubt. Het stof verstopte de vier motoren, die ineens uitvielen. De bemanning slaagde erin de motoren te herstarten.
© ANP
Een appel valt niet ver van de boom, vooral niet als De Mol zijn kop boven het maaiveld uit steekt.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2135 Gepost op: 15-04-2010, 15:51:30 »
Dit gebeurt precies op mijn vrije dag. Het zal ongetwijfeld druk zijn op m'n werk, misschien maar beter dat ik het niet weet. Ik zie het morgen wel.

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2136 Gepost op: 15-04-2010, 16:28:29 »
Citaat
Vrouwengeklets
Metta de Noo vocht jaren voor een herziening voor de zaak Lucia de B. In NRC Next vertelt ze dat het deels zover kunnen komen door beeldvorming, veroorzaakt door een combinatie van vrouwengeklets, competentiestrijd en jaloezie.  /quote]

uit nursing

je schaamt je rot toch...
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2137 Gepost op: 15-04-2010, 17:14:15 »
19h00 zal het vliegverkeer stilliggen
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2138 Gepost op: 15-04-2010, 17:19:40 »
Worst case is dat het nog dagen gaat duren voordat de aswolk weg is. Ik neem maar wat extra eten mee naar m'n werk, voor 't geval ik moet overwerken morgen.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2139 Gepost op: 15-04-2010, 18:02:03 »
Worst case is dat het nog dagen gaat duren voordat de aswolk weg is. Ik neem maar wat extra eten mee naar m'n werk, voor 't geval ik moet overwerken morgen.
Waar werk jij dan Daisy? (als ik vragen mag.... ;) )
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.