Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1023140 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2200 Gepost op: 29-04-2010, 23:54:58 »
Zeeuws meisje niet meer welkom op school

 

 
Zeeuws meisje

 

Zeeuws meisje

Onlangs is een leerling van het Bokkinga College de toegang tot de school geweigerd.
Volgens de directie van de school weigert het meisje, afkomstig uit Zeeland, haar Zeeuwse kapje af te doen tijdens de lesuren.
Door recentelijk beleid is het niet meer toegestaan uiting te geven aan religieuze of levensbeschouwelijke overtuiging.
Ook de zuinigheidsleer uitdragen is verboden !

Het probleem bij Zeeuwse meisjes is dat door de eeuwen heen hun Zeeuws kapje vergroeid is met hun hoofdjes, zodat het kapje alleen operatief verwijderd kan worden.

De ouders van het Zeeuws meisje vinden zo'n operatie véél te duur.   Ook de gang naar de rechter is geen optie, omdat advocaten per definitie altijd een cent te veel kosten.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2201 Gepost op: 30-04-2010, 00:03:42 »
Zeeuws meisje niet meer welkom op school

 

 
Zeeuws meisje

 

Zeeuws meisje

Onlangs is een leerling van het Bokkinga College de toegang tot de school geweigerd.
Volgens de directie van de school weigert het meisje, afkomstig uit Zeeland, haar Zeeuwse kapje af te doen tijdens de lesuren.
Door recentelijk beleid is het niet meer toegestaan uiting te geven aan religieuze of levensbeschouwelijke overtuiging.
Ook de zuinigheidsleer uitdragen is verboden !

Het probleem bij Zeeuwse meisjes is dat door de eeuwen heen hun Zeeuws kapje vergroeid is met hun hoofdjes, zodat het kapje alleen operatief verwijderd kan worden.

De ouders van het Zeeuws meisje vinden zo'n operatie véél te duur.   Ook de gang naar de rechter is geen optie, omdat advocaten per definitie altijd een cent te veel kosten.

 ;D

1 april was toch al geweest? ::)
Geniet nooit met mate...

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2202 Gepost op: 30-04-2010, 01:07:46 »
Was het geen serieus nieuws dan?  ::oink::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2203 Gepost op: 30-04-2010, 01:29:48 »
ik zal naar bed toe gaan , lezen en ik hoop in slaap vallen  :-X
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2204 Gepost op: 30-04-2010, 12:05:44 »
Mijn nieuws van de dag is dat ik een berekening heb gemaakt, wat betreft de datum waarop Beatrix haar aftreden bekend maakt. Ik heb enkele opties, voor wat betreft de datum waarop ze aftreedt: 1 januari en 31 januari 2012 vallen waarschijnlijk af, vanwege het weer, dus ik gok op 30 april van dat jaar. Wat betreft de datum waarop ze haar aftreden bekend maakt, zouden zowel 1 als 31 januari natuurlijk wel kunnen.

Op de eerste datum zit ze namelijk precies (wanneer ik goed heb gerekend, althans) 1 dag langer op de troon dan haar moeder. Ik ga ervan uit dat ze het regeer-record van haar grootmoeder NIET zal willen/kunnen verbeteren. Maar dat van haar moeder moet haalbaar zijn.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2205 Gepost op: 30-04-2010, 12:10:17 »
Mijn nieuws van de dag is dat ik een berekening heb gemaakt, wat betreft de datum waarop Beatrix haar aftreden bekend maakt. Ik heb enkele opties, voor wat betreft de datum waarop ze aftreedt: 1 januari en 31 januari 2012 vallen waarschijnlijk af, vanwege het weer, dus ik gok op 30 april van dat jaar. Wat betreft de datum waarop ze haar aftreden bekend maakt, zouden zowel 1 als 31 januari natuurlijk wel kunnen.

Op de eerste datum zit ze namelijk precies (wanneer ik goed heb gerekend, althans) 1 dag langer op de troon dan haar moeder. Ik ga ervan uit dat ze het regeer-record van haar grootmoeder NIET zal willen/kunnen verbeteren. Maar dat van haar moeder moet haalbaar zijn.

Er was gister een programma op tv over familiebedrijven waar kinderen hun ouder(s) op zouden volgen. Aan het eind werden er tips aan zowel WA als Besatrix gegeven. Eén van de ouders gaf als tip aan Beatrix: "Geef het stokje over op het moment dat je kind dit aangeeft." Dat vond ik wel een mooie. ::jaja::
Geniet nooit met mate...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2206 Gepost op: 30-04-2010, 12:25:34 »
Heeft ie dat al aangegeven dan? Of zou ie zelf nog niet willen?

Maar ik dacht: ze doet veel dingen op een soort ''berekenende'' manier en wil graag de regie over haar eigen leven in handen houden. Daar hoort het bepalen van het moment van aftreden ook wel bij.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2207 Gepost op: 30-04-2010, 17:21:19 »
Mijn nieuws van de dag:

Een stuk of 8 - 10 onderkoelde kinderen in de kerk bij ons. Wij waren gevraagd als crisis/noodopvang te dienen en er was vanuit de gemeente al gemaild: Waarschijnlijk doet er toch niets op...
En tegen half 12 kwam de Officier van Dienst of we de kerk konden openen want er waren onderkoelde kinderen. Uiteindelijk bleek het mee te vallen en zeker nadat we ze op het warmterooster (van de verwarming) hadden gezet, ging hun bloedsomloop snel weer stromen. Drie kwartier later liepen ze alweer naar de markt om te gaan zingen :)

We hadden dus gerekend op een saaie dag in de pastorie van de kerk en al met al hebben we dus nog flink gelopen om thee, koffie en via het verzorgingstehuis tegenover ons warme chocolademelk, te regelen :)

Robin had wel mazzel, want toen we weggingen stonden er nog 2 brandweerauto's bij ons op het plein en Robin mocht nog even achter het stuur van de blusauto. Trots dat ie was!
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2208 Gepost op: 30-04-2010, 22:37:38 »
Mijn nieuws van de dag:

Robin had wel mazzel, want toen we weggingen stonden er nog 2 brandweerauto's bij ons op het plein en Robin mocht nog even achter het stuur van de blusauto. Trots dat ie was!

Wat leuk Cynneke geef hem een  ::hug:: van me!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2209 Gepost op: 30-04-2010, 23:33:34 »
Mijn nieuws van de dag is dat ik een berekening heb gemaakt, wat betreft de datum waarop Beatrix haar aftreden bekend maakt. Ik heb enkele opties, voor wat betreft de datum waarop ze aftreedt: 1 januari en 31 januari 2012 vallen waarschijnlijk af, vanwege het weer, dus ik gok op 30 april van dat jaar. Wat betreft de datum waarop ze haar aftreden bekend maakt, zouden zowel 1 als 31 januari natuurlijk wel kunnen.

Op de eerste datum zit ze namelijk precies (wanneer ik goed heb gerekend, althans) 1 dag langer op de troon dan haar moeder. Ik ga ervan uit dat ze het regeer-record van haar grootmoeder NIET zal willen/kunnen verbeteren. Maar dat van haar moeder moet haalbaar zijn.

Citaat
Op 16 maart 1815 nam soeverein vorst Willem I de titel koning der Nederlanden aan.
Bron: Wikipedia.

Op 30 november 1813 kwam hij in Nederland aan en werd toen soeverein vorst. Mijn verwachting is dat op/rond 30 november 2013 Beatrix haar troonsafstand bekend zal maken en dat Willem Alexander op 16 maart 2015, precies 200 jaar later, als koning Willem IV de troon zal bestijgen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2210 Gepost op: 1-05-2010, 16:47:33 »
Ik post hierbij mijn 10.000e post ::trots::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2211 Gepost op: 1-05-2010, 17:40:03 »
zo, en dat wordt nog gevierd met champie van gisteren?


@Niuno, ik heb ook het idee dat we het niet in willekeurige datums moeten zoeken, en dat er gekeken wordt naar de historie. Ook jouw datums zijn daarbij niet uit te vlakken.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2212 Gepost op: 12-05-2010, 11:04:44 »
bedrijfsarts vs. 'werknemersarts

Lijkt mij een uitstekend idee... de huidige manier waarop bedrijfsartsen gedwongen worden te werken klopt niet; de belangen van de 'patient' staan over het algemeen haaks op de (korte termijn?) economische belangen van degene die de bedrijfsarts betaald (de werkgever dus)... en tja, wat moet je dan als bedrijfsarts?

"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2213 Gepost op: 12-05-2010, 12:24:27 »
Komt me bekend voor. Waar ik werk, hebben meerdere mensen al gezondheidsproblemen bij indiensttreding. Wanneer er hierbij vervolgens een ziekmelding volgt die te maken heeft met die specifieke gezondheidsproblemen, stapt die arts daar volledig overheen. En dat kan uiteraard niet.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2214 Gepost op: 18-05-2010, 18:23:36 »
Amerikaan biedt baby aan voor bier
Uitgegeven:    18 mei 2010 15:23

AMSTERDAM - Een Amerikaan uit de staat Massachusetts heeft maandag een monteur van een benzinestation zijn drie maanden oude dochter in ruil aangeboden voor twee flessen bier.
© Inertia Stock

Dat zei de politie van het plaatsje Chicopee.

De 24-jarige man bood de monteur zijn kind aan in ruil voor twee literflessen bier. Haar moeder was op dat moment in de winkel van het benzinestation om sigaretten te kopen.



Opmerking hier in huis was: Hij had er minstens een kratje voor kunnen vragen  ;)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2215 Gepost op: 18-05-2010, 20:56:37 »
inderdaad, drie maanden oud is zo goed als nieuw.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2216 Gepost op: 27-05-2010, 21:22:13 »
Vandaag de eerste stappen gezet om zelfstandig ondernemer te worden  ::trots::

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2217 Gepost op: 27-05-2010, 21:35:06 »
Vandaag de eerste stappen gezet om zelfstandig ondernemer te worden  ::trots::
gefeliciteerd (denk ik?)
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2218 Gepost op: 27-05-2010, 23:43:41 »
Ook van mij gefeliciteerd.

Wat voor onderneming gaat t worden?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2219 Gepost op: 28-05-2010, 08:10:44 »
mooi reaver, succes! ::bravo::
Keep calm and eat chocolates!