Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1022352 keer)

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2260 Gepost op: 23-06-2010, 21:03:52 »
het budget wordt gewoon niet goed besteed/verdeeld.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2261 Gepost op: 23-06-2010, 21:35:09 »
De Nederlandse gezondheidszorg staat kwalitatief op zeer grote hoogte en behoort gelukkig nog altijd tot de beste ter wereld.

Maar wat jullie zien klopt... de medewerkers in de gezondheidszorg worden alsmaar meer uitgekleed.. bezuinigingen wat de klok slaat, steeds meer verhogingen van de werkdruk (mn administratief), toenemende agressie, onredelijke druk van de media en de -hang-de-gezondheidsmedewerker-publiekelijk-aan-de-schandpaal-vanwege-een-VERMEENDE-fout-mentaliteit...

Dat kan niet lang meer goed gaan zou je dan denken... maar dat zal het voorlopig wel en maar om één reden! Die geweldige medewerkers die maar doorgaan omdat ze geloven in hun vak, in het helpen van de patient... maar makkelijker wordt het niet en het zijn geen superwezens... op een gegeven moment slaat de burn-out of depressie toe... en op een gegeven moment zijn er geen zorgverleners meer... de gezondheidszorg wordt kapotgemaakt, op alle fronten...

Zorgwekkende zorg...
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline kelly58

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Believe in yourself...
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2262 Gepost op: 23-06-2010, 22:09:41 »
ik ben het er helemaal mee eens en wil er nog bij zeggen dat ik diep respect heb voor iedereen die het echte zware werk doen in de gezondheidzorg.  ::ok::
hier spreekt uw gezagsvoerder, omdat de stewardes jarig is gaan we 20 loopings maken...

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2263 Gepost op: 23-06-2010, 22:44:20 »
ik ben het er helemaal mee eens en wil er nog bij zeggen dat ik diep respect heb voor iedereen die het echte zware werk doen in de gezondheidzorg.  ::ok::

Mee eens, al dat medische is niets voor mij.. ben heel blij dat er andere mensen zijn die het graag willen doen..
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2264 Gepost op: 23-06-2010, 23:59:47 »
ik ben het er helemaal mee eens en wil er nog bij zeggen dat ik diep respect heb voor iedereen die het echte zware werk doen in de gezondheidzorg.  ::ok::
Dankjewel dat geeft weer een beetje moed.
Die soms tot ver in mijn schoenen zakt.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2265 Gepost op: 25-06-2010, 19:11:25 »
What's in a name? Het staat echt op de website van de NOS ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2266 Gepost op: 25-06-2010, 20:03:56 »
Oh my god... ::rofl:: ::)
Tell me what your telescope says

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2267 Gepost op: 25-06-2010, 20:30:31 »
Ik wilde de URL ZELF posten, maar ik dacht: als ik dat doe, en de redactie ontdekt de fout, dan is de afbeelding ook weg. Dan maar een screenshot.

Nog geen 5 minuten later was het bericht inderdaad verdwenen, dus ik was net op tijd.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2268 Gepost op: 25-06-2010, 22:47:52 »
Ik moest 3x lezen en toen zag ik 'm. ;D

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2269 Gepost op: 26-06-2010, 00:43:46 »
tja knap dom weer. maar wel passend. :-X
Ik heb ff dat woord gegoogled en t komt heel vaak voor dat het op deze wijze geschreven word.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2270 Gepost op: 26-06-2010, 08:14:09 »
Tja, en die geestelijken zullen om dezelfde reden deze fout hebben gemaakt. Met andere woorden, ze zullen gedacht hebben datdit de juiste spelwijze was. Ja, en dan krijg je gedonder.......

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2271 Gepost op: 26-06-2010, 11:01:49 »
Zeg Bodejos... ik hoop niet dat DIT voor jou nare gevolgen heeft :(
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2272 Gepost op: 26-06-2010, 11:04:05 »
Zeg Bodejos... ik hoop niet dat DIT voor jou nare gevolgen heeft :(

Volgens mij werkt Bodejos niet bij de TNT ::ohno::
Geniet nooit met mate...

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2273 Gepost op: 26-06-2010, 11:14:03 »
Gelukkig niet. Het lokt echter soms vreemde reacties uit. Tot voor kort werd ik vreemd aangekeken, als ik met mijn post aan kwam. Mensen beschouwen TNT, voorheen TPG, voorheen PTT, nog steeds als ''de post''.

Dan vragen ze aan mij, werkende voor een concurrent en tegenwoordig als zodanig ook herkenbaar: ''wanneer komt de post?''.

Hoe moet ik weten hoe laat de concurrent langs komt om en poststuk te bezorgen?

We merken het wel, steeds meer taken die voorheen alleen door TNT gedaan worden, komen nou bij ons terecht. Ik moet toch eens na gaan pluizen, of een onderdeel als ''tekenen voor ontvangst'' niet in aanmerking komt voor het herzien van de functie-omschrijving.

@Dwaastoo: je kent wellicht de bezorgers met dat geel-rode tenue? Tegenwoordig staat daar Business-post op, en beginnen de mensen ons toch wat meer te kennen.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2274 Gepost op: 28-06-2010, 14:01:07 »
Ah, ik heb jullie inderdaad al eens aan de deur gehad! Bezorg jij ook in Twente?
Ich bin ein Bärliner!

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2275 Gepost op: 28-06-2010, 15:04:19 »
Nee, ik werk in Maastricht. Mijn afdeling was de eerste in Nederland die op wsw-basis post ging bezorgen, en daarom zijn wij aanvankelijk ook steeds gedoogd. De kritiek (niet elke dag bezorgen, niet op moeilijke adressen, enzo) die geldt dus firma's als Sandd, Postco, Netmail, enzo.

Sinds enkele jaren bezorgen we ook in gemeentes direct rondom Maastricht. Wat daarbuiten valt, is ook Business Post, maar die vallen dan weer onder een ander WSW-werkverband.

Enschede en Hengelo hebben ook Business-Post, alleen zijn die er een tijd geleden mee opgehouden (om na een jaar of wat weer te beginnen).

Business-postmensen worden dus regulier betaald. Het vervelende is dat heel veel mensen echt het verschil niet zien tussen de verschillende postdiensten, waarvan er dus slechts 2 op basis van reguliere uren werken.

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2276 Gepost op: 28-06-2010, 15:09:26 »
en ik maar denken dat er alleen tnt en stadspost was. ::schaam::

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2277 Gepost op: 28-06-2010, 15:47:21 »
Wij worden ook vaak stadspost genoemd, maar die naam horen de andere bedrijven ook wel.

Stadspost is uiteraard een relatief begrip, waar tegenwoordig dus inderdaad Business-Post mee wordt bedoeld. In Nijmegen heeft het bedrijf dan weer een andere naam, wat uiteraard ook weer verwarring in de hand werkt.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2278 Gepost op: 28-06-2010, 16:34:46 »
Mijn zwager heeft de beruchte brief dus wel ontvangen en krijgt in 2012 de zak na ruim 40 jaar trouwe dienst. Hij heeft zelfs aangeboden om minder te gaan werken maar dat werd niet toegestaan door de hoge piefjes.
Inmiddels zit hij in een omscholingstraject maar ja als ruim 50-plusser wordt je niet snel ergens aangenomen ::ohno::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2279 Gepost op: 28-06-2010, 17:16:36 »
dat is dus echt KUT
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.