Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1022095 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2300 Gepost op: 1-07-2010, 18:00:02 »
hmmmmm even voor mijn vertaling

smoutebollen...... en lakemans ???
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2301 Gepost op: 1-07-2010, 18:20:58 »
hmmmmm even voor mijn vertaling

smoutebollen...... en lakemans ???

smoutebollen = gelijkaardig met oliebollen, enkel beetje kleiner, niet zo vettig en vollere smaak

lackmans = galletwafels opengesneden met warme honingsiroop ertussen.
« Laatst bewerkt op: 1-07-2010, 18:22:36 door reaver »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2302 Gepost op: 1-07-2010, 18:23:11 »
ow klinkt goed
* Lukie4 komt ze binnenkort eens proeven
  ::bravo::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2303 Gepost op: 1-07-2010, 18:28:16 »

* Lukie4 komt ze binnenkort eens proeven
  ::bravo::

Dan moet je snel zijn want de kermis staat tot zondag ;)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2304 Gepost op: 4-07-2010, 17:27:40 »
De commentatoren bij de Tour verbeteren een fout, op mijn aangeving.

Ik stuurde een opmerking naar de NOS over het AAAAAtomium, en binnen een minuut of wat verbeterden ze het in de uitzending.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2305 Gepost op: 6-07-2010, 15:25:43 »
Geldregen op snelweg di 06 jul 2010

Complete chaos op een snelweg bij Foggia in het Zuid-Italiaanse Apulië toen de chauffeur van een geldtransport gistermiddag een klapband kreeg. Hij knalde tegen de vangrail waardoor de auto opensprong en z'n lading verloor. Automobilisten achter het voertuig trapten meteen op de rem. Niet om te kijken of er gewonden waren, maar om de munten van 1 en 2 euro van het asfalt te grissen.

Volgens Italiaanse media is er zo meer dan 10.000 euro in de zakken van de automobilisten verdwenen. Veiligheidsfunctionarissen wisten het overige muntgeld bijeen te rapen. Er zat ongeveer 2 miljoen euro aan muntgeld in de transportwagen.



De chauffeur van het geldtransport, die op weg was naar een bank, moest naar het ziekenhuis, evenals een automobilist. Hun verwondingen zijn niet ernstig. Het ongeval zorgde voor een flinke vertraging.

Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2306 Gepost op: 6-07-2010, 15:43:36 »
Geldregen op snelweg di 06 jul 2010

Complete chaos op een snelweg bij Foggia in het Zuid-Italiaanse Apulië toen de chauffeur van een geldtransport gistermiddag een klapband kreeg. Hij knalde tegen de vangrail waardoor de auto opensprong en z'n lading verloor. Automobilisten achter het voertuig trapten meteen op de rem. Niet om te kijken of er gewonden waren, maar om de munten van 1 en 2 euro van het asfalt te grissen.

Volgens Italiaanse media is er zo meer dan 10.000 euro in de zakken van de automobilisten verdwenen. Veiligheidsfunctionarissen wisten het overige muntgeld bijeen te rapen. Er zat ongeveer 2 miljoen euro aan muntgeld in de transportwagen.



De chauffeur van het geldtransport, die op weg was naar een bank, moest naar het ziekenhuis, evenals een automobilist. Hun verwondingen zijn niet ernstig. Het ongeval zorgde voor een flinke vertraging.



HElemaal niet leuk natuurlijk maar ook el weer een klein beetje grappig...

K kan me nog wel een keer herinneren dat zoiets gebeurde heel lang geleden toen wij op vakatie waren met een vrachtwagen vol luiers :D
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2307 Gepost op: 6-07-2010, 16:38:30 »
6 juli in de geschiedenis

,1957 - John Lennon en Paul McCartney ontmoeten elkaar voor het eerst op een tuinfeest van de kerk in Woolton bij Liverpool.
1964 - In Londen gaat de eerste Beatles-film A Hard Day's Night in première.
1988 - Het productieplatform Piper Alpha in de Noordzee wordt getroffen door een aantal explosies gevolgd door brand. Daarbij komen 167 mensen om. Het is de grootste ramp in de offshore olie-industrie.
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2308 Gepost op: 6-07-2010, 17:47:30 »
6 juli in de geschiedenis

,1957 - John Lennon en Paul McCartney ontmoeten elkaar voor het eerst op een tuinfeest van de kerk in Woolton bij Liverpool.
1964 - In Londen gaat de eerste Beatles-film A Hard Day's Night in première.
1988 - Het productieplatform Piper Alpha in de Noordzee wordt getroffen door een aantal explosies gevolgd door brand. Daarbij komen 167 mensen om. Het is de grootste ramp in de offshore olie-industrie.

goede grap ::rofl::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2309 Gepost op: 6-07-2010, 18:04:34 »
HElemaal niet leuk natuurlijk maar ook el weer een klein beetje grappig...

K kan me nog wel een keer herinneren dat zoiets gebeurde heel lang geleden toen wij op vakatie waren met een vrachtwagen vol luiers :D
[voordehandliggendemodus]het waren toch geen gebruikte luiers?[/voodehandliggendemodus]

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2310 Gepost op: 6-07-2010, 18:23:37 »
HElemaal niet leuk natuurlijk maar ook el weer een klein beetje grappig...

K kan me nog wel een keer herinneren dat zoiets gebeurde heel lang geleden toen wij op vakatie waren met een vrachtwagen vol luiers :D

To be honest heb ik het eigenlijk liever met een geldwagen dan met een vrachtwagen vol luiers :P
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2311 Gepost op: 6-07-2010, 18:28:26 »
Ja, en dan liever geen munten, die kunnen nog flink pijn doen, als je daar een zooi van tegen je snufferd krijgt.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2312 Gepost op: 6-07-2010, 19:47:38 »
[voordehandliggendemodus]het waren toch geen gebruikte luiers?[/voodehandliggendemodus]
[pietlutmodus]is de modus voor de hand liggend?[/pietlutmodus]

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2313 Gepost op: 6-07-2010, 19:56:23 »

K kan me nog wel een keer herinneren dat zoiets gebeurde heel lang geleden toen wij op vakatie waren met een vrachtwagen vol luiers :D

Ging jij op vakantie met een vrachtwagen vol luiers?   :o
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2314 Gepost op: 8-07-2010, 17:44:26 »
To be honest heb ik het eigenlijk liever met een geldwagen dan met een vrachtwagen vol luiers :P

T wilde bij ons net t geval dat de luiers voor m'n zusje toen net op waren haha...
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2315 Gepost op: 8-07-2010, 17:48:10 »
Kijk, dat was dan weer een geluk bij een ongeluk.......

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2316 Gepost op: 15-07-2010, 19:39:24 »
 Nederland en Belgie zijn kandidaten voor WK 2018 of 2022! Over 2885 dagen is de mogelijke start van het WK 2018 in Nederland en Belgie!

Amsterdam,  donderdag 15 juli 2010 | Nederland en Belgie gaan voor de 21ste editie van de FIFA wereldkampioenschappen! Beide landen hebben zich officieel kanidaat gesteld voor het organiseren van het WK in 2018 of 2022. In totaal hebben 11 landen zich bij de FIFA gemeld om de WK organisatie op zich te nemen. Op 2 december 2010 zal de FIFA het organiserende land(en) bekend maken van zowel het WK 2018 en WK2022.

Sepp Blatter, voorzitter van de FIFA, maakte in 2008 bekend dat de organiseerde landen voor zowel 2018 als 2022 tegelijkertijd bekend worden gemaakt. Dit is voor het eerst dat beide toernooien tegelijkertijd worden toegewezen. Hierdoor krijgt het organiseerde land meer voorbereidingstijd.

De Kansen
Een van de spelregels voor de toewijzing van het WK is dat een continent niet 2 toernooien achter elkaar mag organiseren. Blatter gaf in eerdere interviews al aan dat hij de voorkeur heeft om het WK 2018 in Europa te laten plaatsvinden. Nederland/Belgie concurrereert in dat geval met Engeland, Spanje/Portugal en Rusland. Verder gaf Blatter aan dat de niet Europese landen zich beter konden richten op 2022 (Mexio, Verenigde Staten, Qatar, China, Japan en Australië).

Tot 2 februari 2009 hadden de landen de mogelijkheid om hun interesse aan te geven voor de WK organisatie. Inmiddels heeft Mexico en Indonesie zich teruggetrokken door de crisis en hebben Qator en Zuid-Korea zich voorgesteld voor het WK 2022 (en niet WK2018).

Net voor de start van het WK 2010 heeft Australie zich teruggetrokken  uit de race om de organisatie van het wereldkampioenschap in 2018. De Australische voetbalfederatie FFA richt zich volledig op het binnenhalen van het WK 2022.

De kans is dus groot dat een Europees land het WK over acht jaar mag organiseren. Nederland en België willen dat samen doen, net als Spanje en Portugal. Ook Engeland en Rusland zijn in de race voor het WK 2018. Japan, de Verenigde Staten, Qatar en Zuid-Korea hebben zich ook aangemeld als kandidaat voor de WK-organisatie in 2018 of 2022. Die landen lieten de afgelopen weken echter al doorschemeren zich voornamelijk op 2022 te richten.
 

Lobby
De komende tijd zal er nog sterk gelobbied worden om het WK naar Nederland / Belgie te halen. Oud ster spelers zoals Ruud Gullit worden ingezet om de FIFA te laten kiezen voor Nederland en Belgie.Tot dusver werd Gullit vooral ingezet als ambassadeur door het bidcomité. Nu is het de bedoeling dat Gullit in de hiërarchie van de bidorganisatie boven Harry Been (uitvoerend directeur) en de Belg Alain Courtois (senior-directeur) komt te staan.

Ruud Gullit, officieel President van The HollandBelgium Bid, legt uit waarom het belangrijk is dat België en Nederland succesvol campagne voeren om op 2 december 2010 het WK toegewezen te krijgen. ''Een wereldkampioenschap voetbal heeft een geweldige uitstraling voor beide landen. Met de ervaring van het succesvolle Europees kampioenschap in 2000 en de compactheid van beide landen kunnen we een uniek toernooi neerzetten. Bovendien kunnen we andere FIFA-landen laten zien dat het organiseren van een WK niet exclusief is voorbehouden aan de grote voetballanden''.

Kort na de aanstelling van Ruud Gullit, heeft ook Erica Terpstra zich als ambassadeur verbonden aan The HollandBelgium Bid. Terpstra, tot 18 mei 2010 voorzitter van het Nederlands Olympisch Comité NOC*NSF, zal zich met haar uitgebreide ervaring in de sportwereld en enthousiasme inzetten voor een succesvolle kandidatuur.



Ik zit nu te kijken naar een nieuwsitem over de kandidaatstelling van Nederland en België en ik schrik hier toch eigenlijk wel van.
FIFA hoeft geen belastingen te betalen over door de FIFA georganiseerde evenementen, en evenementen door gelieerde instellingen/instanties.
De miljoenen investeringen zijn niet rendabel (m.a.w. zwaar verliesgevend).

Hoe kan in vredesnaam de 2e kamer instemmen met dit soort kandidaatstellingen?
Hoe komt Zuid Afrika deze klap te boven?
Is het wel zo verstandig om deze kampioenschappen naar Nederland en Belgie te halen.

Laten de beide regeringen de FIFA regeren in onze landen gedurende dit kampioenschap?

Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2317 Gepost op: 15-07-2010, 19:44:39 »
ik heb het gezien, ik hoef geen fifa dictatuur die hier een maandje het voor het zeggen heeft

dan heb ik liever geen wk hier
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2318 Gepost op: 15-07-2010, 19:48:48 »
Precies Tdietz, lijkt mij ook! Eigenlijk zouden alle landen van de wereld zich niet meer kandidaat moeten willen stellen, en zich onderwerpen aan dit soort "gezag".
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2319 Gepost op: 16-07-2010, 04:08:37 »
Nieuw van gisteren eigenlijk. Ik zat samen met een huisgenootje vast in een lift en de brandweer moest ons komen bevrijden. Natuurlijk eerst braaf via het liftbedieningspaneel de alarmdienst proberen te bereiken maar die namen maar niet op. Dus na ruim een kwartier toch maar 112 gebeld. En na totaal een half uur waren we weer vrij. Wel leuk, maar op een gegeven moment kreeg ik het toch een beetje benauwd ghehe.

The sun came up and reality set in.