Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1022244 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2340 Gepost op: 28-07-2010, 22:12:38 »
Doet me denken aan het verhaal van een verstopte buit van een overval. Die vond men terug, amper 10 meter van een politiebureau verwijderd, en wel stom toevallig, omdat men dat geld daar totaal niet verwachtte.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2341 Gepost op: 29-07-2010, 00:40:12 »
PYONGYANG - Het voetbalteam van Noord-Korea is na de uitschakeling op het wereldkampioenschap in Zuid-Afrika door de regering berispt. Dat heeft radiozender Radio Free Asia gemeld.
In het verslag worden anonieme bronnen in Noord-Korea aangehaald en een Chinese zakenman die op de hoogte zou zijn van de gebeurtenissen in het stalinistische land.
 
Volgens de radiozender werd het voetbalteam bij terugkomst in Pyongyang op het matje geroepen en bekritiseerd over de verliezen tegen Brazilië, Portugal en Ivoorkust. Vervolgens zouden de spelers de opdracht hebben gekregen hun coach, Kim Jong Hun, af te vallen.
 
De inlichtingendienst van Zuid-Korea kon de berichten niet bevestigen. Ook in Noord-Koreaanse media werd geen melding gemaakt van de berisping. (NOVUM/AP)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2342 Gepost op: 29-07-2010, 12:21:09 »
Hebben ze nog geluk, als het hierbij blijft. Het team uit 1966 werd naar verluidt, lange tijd gevangen gehouden en gemarteld.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2343 Gepost op: 29-07-2010, 13:40:25 »
zelfde onderwerp, andere journalist, zelfde bron....

 AMSTERDAM - De spelers van Noord-Korea hebben na terugkomst van het WK in Zuid-Afrika een tuchtiging ondergaan. De reprimande vond plaats omdat de Koreanen alle drie de wedstrijden op de mondiale eindronde verloren.
© AFP

De spelers werden samen met bondscoach Kim Jong Hun op 2 juli gesommeerd bijeen te komen in het Volkspaleis van Cultuur, meldt het door de Verenigde Staten gefinancierde Radio Free Asia. De groep werd zes uur lang achter gesloten deuren verhoord.

Aan de tuchtiging namen meer dan vierhonderd mensen deel waaronder regeringsvertegenwoordigers, andere Noord-Koreaanse topsporters en studenten. De spelersgroep werd vervolgens blootgesteld aan "harde, ideologische kritiek."

Het radiostation meldt verder dat de bondscoach beschuldigd is van landverraad en mogelijk te werk is gesteld in een strafkamp in de hoofdstad Pyongyang.

Bevestiging

Persbureau AP probeerde de berichtgeving via verschillende kanalen bevestigd te krijgen. Zowel de Zuid-Koreaanse inlichtingendienst als private groepen die de situatie in Noord-Korea monitoren, konden het bericht echter niet onderschrijven.

De door de overheid volledig gecontroleerde Noord-Koreaanse media hebben geen melding van het incident gemaakt.

Noord-Korea kwam op de mondiale eindronde in Zuid-Afrika in actie in de 'groep des doods'. De Aziaten verloren opeenvolgend van Brazilië (2-1), Portugal (7-0) en Ivoorkust (3-0).
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2344 Gepost op: 29-07-2010, 16:51:57 »
Als dat werkelijk gebeurd is, is dat werkelijk schandalig. Eigenlijk zou je gewoon de Noordkoreaanse bond moeten schorsen om zoiets!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2345 Gepost op: 29-07-2010, 22:24:49 »
Noord-Korea is gewoon een schandalig land. Mensen ontsnappen uit Noord-Korea naar China om daar een menswaardiger bestaan op te bouwen...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2346 Gepost op: 30-07-2010, 17:57:33 »
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2347 Gepost op: 30-07-2010, 22:56:57 »
Mijn ontdekking van de dag is dat die koekenbakkers van frietenbakkers alvast een voorschot hebben genomen op de aanstaande prijsverhoging van de aardappelen.

De prijs van een zak friet was tot voor kort 1,80 (grote zak friet). Plotseling kost diezelfde portie dus 2,30. Een prijsstijging die echt niet alleen maar te rechtvaardigen is door de mislukte aardappeloogst.

Toen de aardappelen door de overvloedige oogst een stuk goedkoper werden, ging de frietenboer niet mee met die prijsverlaging. Nee, een portie friet werd zelfs in prijs verhoogd.

Ik wist echt niet dat ook de prijs van bakolie gekoppeld was aan de Amerikaanse dollar.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2348 Gepost op: 30-07-2010, 23:06:01 »
Laten we eens gezond doen, voorlopig geen frietjes meer eten. Dan blijven er overschotten en zakt de prijs vanzelf. ;D

* Daisy gelooft niet dat dit plan kans van slagen heeft. ::)

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2349 Gepost op: 31-07-2010, 02:16:01 »
Zeg Jos je hebt toch zeker geen 1,80 of 2,30 bestaald voor een frietje? Je gaat naar "de Jan Linders" en haalt daar een kilozak voor ongeveer een euro en bakt um lekker zelf toch?
Als een normaal frietje nu 2,30 kost wat kost dan een frietje speciaal vandaag de dag?

En wat ik je al een tijdje vragen wil:

Je zou dit jaar de vierdaagse van Nijmegen gaan lopen maar daarover heb ik je niet meer gehoord.
Heb ik iets gemist?

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2350 Gepost op: 5-08-2010, 11:17:28 »
Wat kunnen we soms in Nederland toch afgrijselijke dingen doen... het betreft een KIND van VIJF jaar oud dat ze in een detentiecentrum gooien! Blergh!  >:( >:( >:(
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2351 Gepost op: 11-08-2010, 13:55:50 »
::rofl:: DIT is mijn nieuws van de dag... Had Dwaas' moeder dan toch gelijk toen ze vroeger zei dat ik geen pitjes moht eten omdat er anders een appelboom in mijn buik zou gaan groeien ::rofl::
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2352 Gepost op: 11-08-2010, 19:08:48 »
Zeg Jos je hebt toch zeker geen 1,80 of 2,30 bestaald voor een frietje? Je gaat naar "de Jan Linders" en haalt daar een kilozak voor ongeveer een euro en bakt um lekker zelf toch?
Als een normaal frietje nu 2,30 kost wat kost dan een frietje speciaal vandaag de dag?

En wat ik je al een tijdje vragen wil:

Je zou dit jaar de vierdaagse van Nijmegen gaan lopen maar daarover heb ik je niet meer gehoord.
Heb ik iets gemist?
Dat eerste: ik kocht daar gelukkig geen portie friet, ik zag dat die friture haar prijzen al had aangepast op wat nog moest komen.

Dat tweede: ik was het inderdaad van plan, alleen is het om twee redenen niet doorgegaan: knieproblemen, die nu eindelijk zijn opgelost, maar ook was er geen verlof meer mogelijk in juli.

En nou richt ik me op volgend jaar. Iemand die ik van heel vroeger ken, heb ik nu op msn, en zij wandelt regelmatig. Ze heeft ook het nodige aan trainingsprogramma's beschikbaar en tips om dat goed op te bouwen.


Overigens ben ik de ''intocht-vrijdag'' toch in Nijmegen geweest, omdat ik wel graag iets van de sfeer wilde opsnuiven.

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2353 Gepost op: 11-08-2010, 20:55:39 »

Ja vreemd verhaal een erwt in je longen.
Ik heb eens een raar verhaal gehoord van een oud Indonesisch vrouwtje. Ze vertelde dat ze rond haar 18 e jaar vreselike buikpijnen had. Na een tijdje dokteren werd haar buik geopend en vond men een soort bal met haren erop.
Na onderzoek bleek dat dat de embryo was van haar tweeling broertje of zusje.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2354 Gepost op: 20-08-2010, 17:44:25 »
Vandaag een mooie zaak gedaan aan een kwalitatieve 2dehandse 'Stalen Ros'  ::ok::

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2355 Gepost op: 21-08-2010, 00:46:57 »
hmm ik denk dat je bedoeld dat je een tweede hands auto hebt gekocht. Klopt dat?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2356 Gepost op: 21-08-2010, 02:21:30 »
stalen ros is een fiets bij mijn weten ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2357 Gepost op: 21-08-2010, 14:44:20 »
stalen ros is een fiets bij mijn weten ;)

Idd.  ;)

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2358 Gepost op: 28-08-2010, 22:36:31 »
Vanavond om 18.15 is onze 2de kleinzoon geboren ::bravo::

Hij heet Fedde, is 52cm en weegt 3950 gram.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2359 Gepost op: 28-08-2010, 22:39:34 »
Woehoe gefeliciteerd trotse oma en opa..geniet maar lekker van jullie kleine man(nen) ::bravo:: :-* ::bravo::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!