Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1022655 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3020 Gepost op: 19-11-2011, 13:47:56 »
Inderdaad gelukkig goed afgelopen voor je oom. In Aken was er ook een ernstig ongeval, waarbij men dacht dat dit te wijten =was aan de mis, maar ter plekke was het zich goed. Hier vielen evenwel 5 doden.


Mijn nieuws van de dag is de advertentie van de ING vandaag in veel kranten.

Ik heb regelmatig geprotesteerd tegen de rentepunten van de Postbank, en later van de ING. Het was me namelijk opgevallen dat je die niet zomaar kreeg, maar dat er steevast een verschil in rente zat met vergelijkbare renterekeningen. In plaats van die rente kreeg je dus rentepunten, waar je pas iets aan had als je de helft van de adviesprijs van een door jou gewenst artikel zou bijbetalen.

Het beroerde is dt het dan steeds ging om adviesprijzen, het artiel was in de winel OOK te oop voor de genoemde prijs, maar dan ZONDER rentepunten.

Oo ziet de ING nu af van het laten vervallen van die rentepunten. Ik gaf altijd als argument dat ze weldegelijk waarde vertegenwoordigden, en nu heeft de bank dit ook toegegeven (1 rentepunt is 1 cent). Met het laten vervallen van die rentepunten, raak je dus ook geld kwijt. Nu is dat vervallen dus van de baan.

Niet alleen wil ik die vervallen punten terug, maar ik wil ook dat je er als klant voor kunt kiezen om die punten om te zetten in contanten.

Veel lanten hebben in de afgelopen jaren hierover geklaagd, en steeds hield ING voet bij stuk, het was nou eenmaal zo, zei men.

Nu blijken ze de bezwaren van veel klanten toch serieus te nemen, en is er een wijziging in het reglement gekomen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3021 Gepost op: 26-11-2011, 12:26:24 »
Hat zal toch niet waar zijn:  Pajottenland heeft een akkoord.


Urbanus kan eindelijk zijn baard afscheren.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3022 Gepost op: 26-11-2011, 13:58:39 »
 ::oink::

Dat ik dat nog mocht meemaken..
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3023 Gepost op: 26-11-2011, 16:42:24 »
Citaat
Na ruim 18 uur onderhandelen hebben de Belgische regeringsonderhandelaars een akkoord bereikt over de begroting van 2012 en sociaal-economische hervormingen.


18 UUR? 18 MAANDEN, zullen ze bedoelen........ ::rofl:: ::rofl::


Online trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3024 Gepost op: 26-11-2011, 17:41:19 »
::oink::

Dat ik dat nog mocht meemaken..

nog minimaal 8 dage wachten toch hoor, het trialks is er ook niet meer van de lucht  :D
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3025 Gepost op: 28-11-2011, 19:03:42 »

PARIJS - Een 33-jarige Fransman wordt ervan verdacht zijn 3-jarige zoontje te hebben gedood door het in de wasmachine te stoppen en het apparaat aan te zetten.

De man is zondagavond opgepakt in de stad Meaux, vlak bij Parijs. Bronnen binnen de rechtbank zeiden dat ook de moeder is aangeklaagd.

Zij heeft de misdaad niet voorkomen en heeft haar zoon niet geholpen, terwijl hij in levensgevaar verkeerde.

De krant Le Parisien meldde dat de jongen naakt in de wasmachine is gestopt om hem te straffen voor wangedrag in zijn peuterklas.


Wat bezielt zo'n man............
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3026 Gepost op: 28-11-2011, 19:25:40 »
Vreselijk. Ik snap niet dat je zoiets kunt doen.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3027 Gepost op: 2-12-2011, 19:46:38 »
ik kreeg vandaag te horen dat ik vanaf 2 januari word overgeplaatst naar een ander filiaal. ik heb daar helemaal geen zin in, maar ik ben het verplicht. ik baal als een stekker.
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3028 Gepost op: 2-12-2011, 21:40:42 »
ik kreeg vandaag te horen dat ik vanaf 2 januari word overgeplaatst naar een ander filiaal. ik heb daar helemaal geen zin in, maar ik ben het verplicht. ik baal als een stekker.
balen zeg, hopelijk wel nog redelijk dichtbij voor je?
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3029 Gepost op: 3-12-2011, 12:08:22 »
ik kreeg vandaag te horen dat ik vanaf 2 januari word overgeplaatst naar een ander filiaal. ik heb daar helemaal geen zin in, maar ik ben het verplicht. ik baal als een stekker.
hoezo kunnen ze je dat verplichten dan?

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3030 Gepost op: 3-12-2011, 20:15:19 »
balen zeg, hopelijk wel nog redelijk dichtbij voor je?

Het is zelfs dichterbij, maar ik heb het erg naar mijn zin op Schiphol, wat natuurlijk ook een unieke locatie is.

hoezo kunnen ze je dat verplichten dan?
Daar komt het wel op neer. Het staat in mijn contract en alleen met bezwaren als langere reistijd of praktische redenen als kinderopvang die dan te ver weg is kan je het tegenhouden.
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3031 Gepost op: 4-12-2011, 13:45:33 »
Citaat
Wat hebben Napoleon, Madonna, Bill Clinton en Boudewijn Büch met elkaar gemeen? Antwoord: ze sliepen of slapen maar een paar uur per nacht en wisten toch beroemd te worden. De geschiedenis zit vol met deze figuren, mensen die weinig slapen en voor de rest vooral keihard werken.

Voor de rest van ons, mensen die zonder 8 uur slaap als zombies door het leven gaan, rest weinig meer dan de vraag 'hoe doen ze dat toch'. Vanaf nu is dat bekend: het is genetisch bepaald.

Meer precies, mensen die met weinig slaap toe kunnen zijn de bezitter van een mutatie in een gen met de naam ABCC9. Dat gen stuurt de slaaplengte, ontdekten slaaponderzoekers van de Ludwig Maximalians universiteit in München, Duitsland.

Als het gen muteert, is je slaap 'timer' stuk en kun je na slechts een paar uur weer uit de veren, fris en utigerust. Je hoeft overigens niet jaloers te zijn op kortslapers. Mensen die een gemuteerd ABCC9 gen bezitten, lopen ook een grotere kans op suikerziekte en hartproblemen. We hebben nu eenmaal onze slaap nodig om gezond te blijven.

Beroemde weinig-slapers Margaret Thatcher (4 uur per nacht) Thomas Edison ('slaap is zonde van de tijd') Nikola Tesla (2 uur per nacht + dutjes) Tom Ford (modeontwerper, 4 uur) Mariah Carey (4 uur) Donald Trump (5 uur per nacht) Yasser Arafat (2-3 uur)

zie je, de kans dat ik BN'er word is al heel wat toegenomen ::).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3032 Gepost op: 4-12-2011, 14:44:15 »
zie je, de kans dat ik BN'er word is al heel wat toegenomen ::).

en de kans op diabetes ook, je mag wel oppassen met die tripjes naar de snoepkast in het BBhuis ::rofl::
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3033 Gepost op: 4-12-2011, 15:12:53 »
Mag ik even zeuren? Tuurlijk mag dat. Oke dan.

Wanneer leren journalisten en andere mensen die nieuws verspreiden dat ze niet overhaast conclusies moeten gaan trekken? Dit artikel staat zo vol met fouten. Voorbeeldje:

Citaat
Mensen die een gemuteerd ABCC9 gen bezitten, lopen ook een grotere kans op suikerziekte en hartproblemen. We hebben nu eenmaal onze slaap nodig om gezond te blijven.

Die laatste zin is compleet uit de lucht gegrepen. Slaap is zo complex, dat het uitermate ingewikkeld is wat de exacte invloed van verschillende soorten slaap op een algemeen begrip als 'gezondheid' is. Natuurlijk hebben we slaap nodig om gezond te blijven. We hebben tevens ook slaap nodig om ongezond te blijven. Je kunt niet consequent zonder slaap. Je zou dus hoogstens kunnen stellen dat je een bepaalde kwaliteit nodig zou hebben om 'gezond' te blijven. En dat is dus heel moeilijk aan te tonen.
Veel belangrijker is het woord 'eenmaal'. Het impliceert een causale relatie tussen het gemuteerde gen en de grotere kans op suikerziekte en hartproblemen. En dat hoeft helemaal niet zo te zijn, er is alleen een correlationeel verband. Misschien is er wel iets dat zowel de mutatie als de voorgenoemde problemen veroorzaakt.
Als je naar het oorspronkelijke artikel kijkt is dit al veel beter omschreven:

Citaat
Now geneticists have homed in on the first gene in the general population that seems to influence how much sleep we need.

(...)

Sleep duration correlated strongly with a single genetic marker in a gene called ABCC9. When allowed to sleep as long as they want, those who have two copies of one version of this marker sleep on average 6% less than those carrying two copies of the other version, or about 7.5 hours versus 8 hours

Ha, dat klinkt ineens een stuk anders, niet-waar?

--

Nog zoiets, nu ik toch bezig ben, wat hebben die beroemde kortslapers ergens mee te maken? Natuurlijk zijn die er te vinden. Er zijn namelijk duizenden mensen die we kennen en als beroemd kunnen worden bestempeld. Een deel hiervan zal te lang slapen, een deel te kort. Maar is hier een significant verschil - of valt het percentage precies in lijn met de hoeveelheid kortslapers in de rest van de bevolking? Misschien bestaan er heel veel kortslapers en zijn beroemdheden percentueel zelfs ondervertegenwoordigd.

Je komt het niet te weten, met losse leuzen en suggesties. En een incompetente tekstschrijver.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Online trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3034 Gepost op: 4-12-2011, 15:47:52 »
kortslapers hebben natuurlijk alle tijd om lange epistels te lezen, ik slaap wel vaak kort edoch veel vaker dan weer niet , en over de 'onregelmatigslapers weet ende spreekt niemand,nu ben ik via mijn profiel hier mijn slaapgedrag aan het [ont]zenuwen maar waarom eigenlijk? ::) de kompaan en hulpe der dakdekkers kan er natuurlijk een studie van maken, en ach Napoleon, die bezorgde ons oorlog en achternamen, frappant is wel dat ik in dat 'summiere rijtje ook al schizofrenen aantref,ja ik weet 't  u had nog geen hoofdpijn dus stop ik maar eens
O.T wat heb ik nu heden ontdekt?
Belgie gaat snel een regering hebben ;) en h d d is plots offline ::)
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3035 Gepost op: 4-12-2011, 16:48:16 »
hdd moet er soms even vantussen  ;)

--

Betrekking hebbende op dagelijks ten heden nieuws: het is wel verkiezingstijd al om! Egypte, Kroatie, Rusland - en in Belgie hebben ze besloten om dan maar voor spek en bonen mee te doen door ook eens een regenring te vormen. Goede timing, met de winter aan de poort.

ps: of je nu echt in een lijstje met Thatcher wilt zitten..
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3036 Gepost op: 4-12-2011, 20:34:23 »
ik ben zo blij dat ik een schaterlach-smily achter mijn opmerking over D*N;s gedrag in het niet bestaande BB huis heb gezet!


Maar ik begrijp je punt wel hoor, HDD.
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3037 Gepost op: 6-12-2011, 11:33:33 »
We hebben tevens ook slaap nodig om ongezond te blijven.

Onzin...

Maar goed,

OT: http://www.nu.nl/internet/2686359/invallen-bij-kpn-vodafone-en-t-mobile.html

het zou eens tijd worden dat de nma zich ermee gaat bemoeien en hoewel ik hoop dat uiteindelijk de prijzen lager zullen worden, zal het omgekeerde wel plaatsvinden... ze zullen wel omhoog gaan...
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3038 Gepost op: 6-12-2011, 12:08:12 »
OT: http://www.nu.nl/internet/2686359/invallen-bij-kpn-vodafone-en-t-mobile.html

het zou eens tijd worden dat de nma zich ermee gaat bemoeien en hoewel ik hoop dat uiteindelijk de prijzen lager zullen worden, zal het omgekeerde wel plaatsvinden... ze zullen wel omhoog gaan...

Gewoon triest (als het waar is) dat bedrijven denken boven te wet te staan. ::niet-ok::

Boetes geven helpt natuurlijk helemaal niet, want die komen uiteindelijk toch weer bij de klant terecht. Ze zouden verantwoordelijken eigenlijk persoonlijk moeten aanpakken met gevangenisstraffen. Misschien dat ze het dan eens leren. Maar dat zal juridisch wel weer niet kunnen.
Geniet nooit met mate...

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3039 Gepost op: 6-12-2011, 12:26:15 »
Mee eens. Sowieso zijn prijsafspraken heel moeilijk te bewijzen ook. Gelukkig hebben ze twee klokkenluiders. ::ok::

betrokken strafrechtelijk aanpakken... dat zou geweldig zijn... (misschien dat dat wat afschrikt) maar ik vrees inderdaad dat dat niet gaat gebeuren...die boetes voor het bedrijf zijn een lachertje voor de telecom's zelf...
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"