Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1022594 keer)

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3080 Gepost op: 17-02-2012, 16:02:19 »
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3081 Gepost op: 17-02-2012, 16:03:11 »
Voor wie het interesseert:

www.nos.nl


Prins Friso bedolven onder een lawine in Lech.


@Dwaastoo, je was me net voor!


http://www.nu.nl/binnenland/2743615/prins-friso-in-levensgevaar-ski-ongeluk.html

::oink::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3082 Gepost op: 17-02-2012, 16:23:04 »
mja zag het ook net  :-\\

NRC heeft overigens een live-blog ervoor, zijn meestal vrij rap met laatste ontwikkelingen: http://www.nrc.nl/nieuws/2012/02/17/lid-koninklijke-familie-bedolven-onder-lawine/
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3083 Gepost op: 17-02-2012, 16:32:14 »
lichtkrant NOS meldt ''schedelbasisfractuur''. Zij baseren dat op lokale media.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3084 Gepost op: 17-02-2012, 16:43:02 »
*zucht* het hele land in rep en roer...

Ik vind het maar een domme actie hoor, op de lawinegevaar schaal van 1-5 was het 4
en daarbij is hij offpiste gegaan

sorry maar als er extreem lawine gevaar is ga je al niet zo snel skiën, laat staan off-piste

ik zeg:
EIGEN SCHULD!!!!!

bekommer me er niet over, doet me niets!
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3085 Gepost op: 17-02-2012, 16:45:15 »
Ik ben het volledig met Tdietz eens, koninklijk huis mag van mij zozo afgeschaft worden.... Wat is er nou meer bijzonder dat prins friso er ligt dan Henk of Ingrid ?
You'll never walk alone

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3086 Gepost op: 17-02-2012, 16:51:44 »
Hij is geen lid (meer) van het Konnklijk Huis, sinds zijn huwelijk met Mabel Wisse Smit in 2003.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3087 Gepost op: 17-02-2012, 16:54:03 »
*zucht* het hele land in rep en roer...

Ik vind het maar een domme actie hoor, op de lawinegevaar schaal van 1-5 was het 4
en daarbij is hij offpiste gegaan

sorry maar als er extreem lawine gevaar is ga je al niet zo snel skiën, laat staan off-piste

ik zeg:
EIGEN SCHULD!!!!!

bekommer me er niet over, doet me niets!
ik hoop natuurlijk wel dat hij het redt, zodat hij heeft geleerd van de domme actie

De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3088 Gepost op: 17-02-2012, 17:19:35 »
Ik ben het volledig met Tdietz eens, koninklijk huis mag van mij zozo afgeschaft worden.... Wat is er nou meer bijzonder dat prins friso er ligt dan Henk of Ingrid ?
Henk en Ingrid interesseren MIJ dan weer niet, want die staan model voor het typische pvv-stel. En die gaan zoals je weet, alleen in eigen land op wintersport.


OT: wie het ook is, het is te hopen voor Friso dat ie het overleeft, maar het bericht van de RVD laat er geen twijfel over bestaan, dat daar pas over enkele dagen iets over gezegd kan worden.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3089 Gepost op: 17-02-2012, 17:20:37 »
Henk en Ingrid interesseren MIJ dan weer niet, want die staan model voor het typische pvv-stel. En die gaan zoals je weet, alleen in eigen land op wintersport.


OT: wie het ook is, het is te hopen voor Friso dat ie het overleeft, maar het bericht van de RVD laat er geen twijfel over bestaan, dat daar pas over enkele dagen iets over gezegd kan worden.

nouja ik wou niet meteen de vergelijking met de pvv slaan, want daar ben ik ook tegen hoor......

Maar ik vind niet dat een prins bijzonderder is dan een gewone burger ;) dat wou ik ermee zeggen
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3090 Gepost op: 17-02-2012, 17:26:28 »
nouja ik wou niet meteen de vergelijking met de pvv slaan, want daar ben ik ook tegen hoor......

Maar ik vind niet dat een prins bijzonderder is dan een gewone burger ;) dat wou ik ermee zeggen

Indien je niet zulke connecties wilt oproepen - dan zijn tegenwoordig de namen Henk en Ingrid niet de beste keuze.
Zou ik eerder gaan voor Pietje en Pieternelleke  ::ok::

Bijzonderder? Aangenomen dat iedereen bijzonder is - en niemand zonder? Een prins bevind zich, door zijn afkomst en functie, sowieso in een ongewone (sociale) situatie. Dat maakt een lid van het koninklijk huis per definitie bijzonder - zelfs als ze de rest van hun leven voor de tv zouden hangen. Anders gezegd: een prins is sowieso 'minder gemiddeld' dan de meeste andere mensen - en daardoor bijzonder. Veel mensen vinden andere bijzondere, en ongewone, mensen interessant - dus dan wordt er aandacht aan besteed.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3091 Gepost op: 17-02-2012, 17:27:55 »
laat maar gewoon....

Henk en Ingrid staan toch voor de normale burgers ofniet ?
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3092 Gepost op: 17-02-2012, 17:45:55 »
Dat hangt er een beetje vanaf.

Ben er niet zeker van of de combinatie bekend of wijdverspreid was voordat Wilders ze introduceerde en veelvuldig aanhaalde als gemiddelde Nederlander. Misschien is dat wel het geval - maar ik denk dat de connectie met de PVV onlosmakelijk is.

Weet daarentegen niet wat een, a-politieke, voorganger was daarentegen. Jan Modaal had volgens mij geen vrouwelijk compagnon - en om nu Sjonnie en Anita te nemen..

--

Anyway, terug ontopic: Blijkbaar melden Oostenrijkse anonieme bronnen dat hij hersendood zou zijn. Dacht dat dat niet zo snel kon gezien de onderkoeling - maar goed, ben geen expert  ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3093 Gepost op: 17-02-2012, 17:53:28 »
henk en ingrid staan voor de normale nederlandse burger, doordat de pvv die namen een paar keer hebben gebruikt zegt niet dat het onlosmakelijk met hen verbonden is

ach, dat iemand henk en ingrid direct koppeld aan de pvv kan je bijna ook niet serieus nemen..
je mag toch wel verwachten dat iemand die daar uitspraken over doet weet dat henk en ingrid synoniem staan voor de gemiddelde burger
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3094 Gepost op: 17-02-2012, 18:05:46 »
Mee eens, maar ik krijg er een vieze smaak van in mijn mond, nu de pvv die namen heeft geadopteerd. En in die zin staat Henk en Ingrid echt niet voor de normale nederlandse burger, maar voor de xenofoob, die wilders nou eenmaal is. Maar daar gaat het nu niet over. In dit topic hoort de naam wilders en de pvv in dit verband verder dan ook niet thuis.



OT: er wordt steeds meer bekend over de toedracht en de ernst van het ongeluk van Friso, maar het klinkt heel anders dan dat er een willekeurige Nederlander betrokken zou zijn bij dit ongeluk.

Wat jij wellicht bedoelt te zeggen: dan had het journaal volstaan met een enkel berichtje. Nu is het hele land in rep en roer.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2012, 20:07:20 door Bodejos »

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3095 Gepost op: 17-02-2012, 18:18:53 »
Hoewel ik denk dat een gesprek over Henk en Ingrid [wie en wat ze sinds wanneer zijn] zeker interessant kan zijn - lijkt dit me geenszins de plaats. Ze zijn immers geen nieuws van de dag.
Datzelfde geldt voor de meeste inhoudelijke discussies - zeer boeiend, maar doorgaans is dit er niet de plek voor.

Stel dus voor terug naar het nieuws te gaan - en desnoods voor de aparte onderwerpen aparte topics te openen mocht daar behoefte aan zijn. In die zin is dit topic natuurlijk uitermate beperkt - want zodra er enig verschil van mening is, dan is de uitwerking ervan niet meer ontopic.

--

Terug naar het ongeval: zijn er medici op dit forum? Vond het erg apart dat pas na enkele dagen een prognose zou kunnen worden gemaakt. Een van de NOS-verslaggeefster begon wat te speculeren over coma - maar ja, als leek is het wat moeilijk te zeggen wanneer wel en wanneer niet een prognose meerdere dagen duurt.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3096 Gepost op: 17-02-2012, 18:21:29 »
Er is een medicus op het forum maar ik gok dat hij zich niet zal uiten over een patient die hij niet heeft gezien maar alleen maar op "horen zeggen " af moet gaan ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3097 Gepost op: 17-02-2012, 19:33:37 »
Er is een medicus op het forum maar ik gok dat hij zich niet zal uiten over een patient die hij niet heeft gezien maar alleen maar op "horen zeggen " af moet gaan ;)

Denk zelfs dat dat in de beroepscode staat  ;) Maar zo bedoelde ik het niet precies, meer watvoor soort.. aandoeningen? er zijn (in een situatie als deze) waarbij het meerdere dagen duurt om een prognose te maken. Een beetje de WidM-speurder in me die het meeste wil halen uit minimale informatie  ;)

Probleem alleen is dat ik, na die post, zelf ook al meerdere dingen kon verzinnen die goed mogelijk zouden zijn. En niets valt echt te falsificeren.
Achja - moeten maar wachten op officieele uitspraken.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3098 Gepost op: 17-02-2012, 21:34:11 »
ik hoop natuurlijk wel dat hij het redt, zodat hij heeft geleerd van de domme actie
Het zal ook zomaar kunnen dat hij al (hersen)dood is, maar dat hij nog kunstmatig in leven wordt gehouden, zodat zijn familie afscheid van hem kan nemen en dat morgen in de loop van de dag pas officieel bekend wordt gemaakt dat hij overleden is.

In 'ziekenhuistermen' heb je stabiel en kritiek maar die twee termen gaan zelden (of nooit) samen. Omdat Johan Friso stabiel, maar niet buiten levensgevaar is, zou bovenstaande kunnen verklaren ::oink::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3099 Gepost op: 17-02-2012, 21:38:10 »
Het zal ook zomaar kunnen dat hij al (hersen)dood is, maar dat hij nog kunstmatig in leven wordt gehouden, zodat zijn familie afscheid van hem kan nemen en dat morgen in de loop van de dag pas officieel bekend wordt gemaakt dat hij overleden is.


deze melding staat inmiddels op meerdere sites al te lezen, onder meer op de site van het AD.

Termen die ik intussen ben tegengekomen: hersendood, schedelbasisfractuur, meervoudig trauma.

Conclusie: als leek kun je hier niets mee.