Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1022807 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3320 Gepost op: 11-02-2013, 12:33:04 »
alleen jammer dat er altijd weer een andere voor terug komt :-X
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3321 Gepost op: 11-02-2013, 12:38:27 »
Aftreden in plaats van doorPauzen tot de dood er op volgt.
Dat moet een tijd geleden zijn :-\\

Weet wel dat het Pausschap [minimaal] eens is doorverkocht, maar denk dat het verder bijna altijd tot de dood is geweest ???
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3322 Gepost op: 11-02-2013, 12:46:29 »
Ik vind het een geniale mollenstreek. Zo heeft ie een rood scherm voorkomen.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3323 Gepost op: 11-02-2013, 12:47:42 »
Ik verdenk hem iig wel, want ja de mol krijgt nooit een rood scherm ::).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3324 Gepost op: 11-02-2013, 13:04:33 »
menopause
You'll never walk alone

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3325 Gepost op: 11-02-2013, 13:12:33 »
Verhip. Het is wel de finaledag van Widm.......

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3326 Gepost op: 11-02-2013, 13:43:50 »
Het is wel heel groot nieuws, want het is in al die eeuwen slechts 1x eerder voorgekomen dat een Paus aftrad.

Ben heel benieuwd naar de opvolging. Toen bekend werd gemaakt dat Benedictus de Paus werd, had ik die avond een vergadering van het parochiebestuur, waar ik toen nog in zat. En we waren direct behoorlijk negatief, wisten dat we de vrijheden die we hadden in onze parochie niet lang meer zouden hebben, dat er een conservatieve koers zou komen die niet past bij ons. En dat is uitgekomen. Het is zelfs zover gekomen dat ik me niet meer bij het instituut 'de katholieke kerk' thuis voel. Hoop dat er nu een andere koers gevaren gaat worden.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3327 Gepost op: 11-02-2013, 14:01:57 »
Dat het een gedurfde stap is, dat staat vast. Ik denk ook de enige juiste in de huidige "tegenwind".

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3328 Gepost op: 11-02-2013, 17:09:22 »
Misschien wilde Benedictus meer tijd voor zijn kinderen en kleinkinderen? ::hypocriet::
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3329 Gepost op: 11-02-2013, 17:09:47 »
Hij was toch al 106 toen ie begon? ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3330 Gepost op: 12-02-2013, 07:30:58 »
Het is wel heel groot nieuws, want het is in al die eeuwen slechts 1x eerder voorgekomen dat een Paus aftrad.

Ben heel benieuwd naar de opvolging. Toen bekend werd gemaakt dat Benedictus de Paus werd, had ik die avond een vergadering van het parochiebestuur, waar ik toen nog in zat. En we waren direct behoorlijk negatief, wisten dat we de vrijheden die we hadden in onze parochie niet lang meer zouden hebben, dat er een conservatieve koers zou komen die niet past bij ons. En dat is uitgekomen. Het is zelfs zover gekomen dat ik me niet meer bij het instituut 'de katholieke kerk' thuis voel. Hoop dat er nu een andere koers gevaren gaat worden.

Klopt, al ligt dat niet alleen aan de paus.
Hier in Zeeland is onder Hans van de Hende ook een gematigd bestuur geweest. Geen problemen, geen al te gekke eisen... Hans van de Hende is eind 2011 overgeplaatst naar Rotterdam en wij hebben, na eerst een tijdje 2 Vicarissen te hebben gehad, Jan Liesen gekregen als bisschop van Breda. Bij ons moeten ze nu ook allerlei nieuwe dingen doorvoeren. Zo mag er geen wijn meer gedronken worden bij de eucharistieviering, alleen door degene aan het altaar (priester, koster en acolieten/misdienaars) en dient er elke zondag een eucharistieviering te zijn. Leuke eis, maar gezien het gebrek aan priesters is dit niet haalbaar. Voorheen deed de ex-deken van Zeeland nog wel eens een viering, evenals een oud minderbroeder. Maar de eerste is ziek en is verhuisd naar een verzorgingstehuis in Brabant en de tweede is net 2 weken terug overleden. Onze pastoor gaat nu elke zondag voor in de viering, het zij hier of het zij in de andere kerk in onze parochie.
Ik hoop dat we in elk geval nu een gematigde paus krijgen en geen conservatieve, want dat is sowieso wel het laatste wat we nu nodig hebben.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3331 Gepost op: 12-02-2013, 22:22:00 »
Het schijnt dat de Paus met de dikke beentjes voor een goede instroom aan conservativelingen heeft gezorgd.
Dus, hoewel vermoedelijk onhandig, het zou weleens kunnen zijn dat het er weer zo'eentje wordt.

heh, en de kloosterordes zijn al helemaal een eindig bestaan ja :-\\ Vind ze wel een intrigerende tragiek hebben.. Bestaan soms al eeuwen - maar het 'past' niet meer.. en dus krijg je een zeer zichtbare vergrijzing, als een uitstervende diersoort.
Jammer; kloosterlingen zijn enkele van de meest beminnelijke personen geweest die ik heb gekend :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3332 Gepost op: 13-02-2013, 10:34:04 »
Maandagavond 20.00 uur, Rome

okay, nieuws van eergisteren dus:
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3333 Gepost op: 13-02-2013, 13:10:16 »
Het schijnt dat de Paus met de dikke beentjes voor een goede instroom aan conservativelingen heeft gezorgd.
Dus, hoewel vermoedelijk onhandig, het zou weleens kunnen zijn dat het er weer zo'eentje wordt.

heh, en de kloosterordes zijn al helemaal een eindig bestaan ja :-\\ Vind ze wel een intrigerende tragiek hebben.. Bestaan soms al eeuwen - maar het 'past' niet meer.. en dus krijg je een zeer zichtbare vergrijzing, als een uitstervende diersoort.
Jammer; kloosterlingen zijn enkele van de meest beminnelijke personen geweest die ik heb gekend :)

Toch zijn er nog steeds jongeren die kiezen voor dat leven, maar het is vele malen minder dan vroeger. Toch wel grappig als je op de Katholieke Jongerendag jonge meisjes als novice of non ziet lopen ;)
Er kiezen ook nog steeds jongens voor het seminarie, maar ook dat is veel minder. Ik kan het me ook wel voorstellen, want het is een zwaar leven. Je hebt eigenlijk niet echt een leven voor jezelf. Geen gezin en je leven staat in dienst van de gemeenschap waar je priester bent. Ik benijd onze pastoor niet als ik zie wat hij doet en wanneer hij wat doet.

Mijn nieuws van vandaag is verder dat het berekoud is! Vanmorgen op de scootmobiel maar een fleecedeken om mijn benen geslagen, want het was niet te doen zo koud...
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3334 Gepost op: 14-02-2013, 18:30:49 »
Nieuws van de dag is toch wel dat bladerunner Pretorius is gearresteerd, omdat is z'n vriendin heeft doodgeschoten. Hij dacht dat ze een inbreker was.   ::oink::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3335 Gepost op: 24-02-2013, 09:58:34 »
Oioioi.. de zoveelste grote brand in Enschede - 5 panden ditmaal ::ohno::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3336 Gepost op: 24-02-2013, 13:42:24 »
Oioioi.. de zoveelste grote brand in Enschede - 5 panden ditmaal ::ohno::
Inderdaad, vlakbij onze kerk... Ditmaal ook een Aldi erbij.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3337 Gepost op: 24-02-2013, 22:38:25 »
Wie is ... de Pyromaan?



Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3338 Gepost op: 25-02-2013, 08:58:08 »
Wie is ... de Pyromaan?



D*N! D*N! D*N!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3339 Gepost op: 8-03-2013, 09:52:50 »
Het is vandaag wereldvrouwendag.

Laten we ze hoog achten!

“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”