Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1022512 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3700 Gepost op: 6-09-2013, 18:04:26 »
Ik ben er als inwoner van Maastricht zeer blij mee. De laatste weken hebben mijn collega's en ik zich suf gelopen met flyers en allerhande onzin. Meestal alleen bedoeld voor het bedrijfsleven.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3701 Gepost op: 6-09-2013, 18:35:28 »
Ik ben er als inwoner van Maastricht zeer blij mee. De laatste weken hebben mijn collega's en ik zich suf gelopen met flyers en allerhande onzin. Meestal alleen bedoeld voor het bedrijfsleven.
daar krijg je toch voor betaald ? Of doe je dat vrijwillig ? 
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3702 Gepost op: 6-09-2013, 18:38:29 »
Ja? Geen teleurstelling?

Ik vind het wel cool dat Leeuwarden het, als underdog, gehaald heeft. Ik heb hier weinig van de promotiecampagne meegekregen, maar heb het idee dat de zaken hier de laatste jaren op een hele eigenwijze en eigenzinnige manier worden aangepakt. Ik vind het leuk om te zien dat dat op deze manier beloond wordt. Economisch gezien schijnt het ook wel een impuls te geven, dus dat is mooi meegenomen. :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3703 Gepost op: 6-09-2013, 18:38:49 »
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3704 Gepost op: 6-09-2013, 18:40:38 »
Dank. Al is mijn bijdrage minimaal (lees: nul) geweest. :P
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3705 Gepost op: 6-09-2013, 18:47:19 »
@Lukie: Ik bedoel dus: voor een kansloze missie.

De WSW was nooit bedoeld om reclame rond te brengen. Door de bezuinigingen op de WSW moest onze werkgever dus omzien naar andere inkomsten. Mensen hebben er vaak geen idee van wat de WSW inhoudt. Voor mij was het ooit een opluchting om niet meer iedere dag op mijn tenen te hoeven lopen, omdat ik het reguliere tempo in het vrije bedrijfsleven niet aan kon. Voor mensen als ik is ooit de WSW bedacht. Nu is het eerder andersom: we moeten dubbel zo hard presteren als mensen uit het vrije bedrijfsleven, maar krijgen daar doorgaans maar de helft van hun loon voor betaald.

Wat krijgen we dus? 6000 flyers voor 2000 adressen. 4000 exemplaren die dus wel gedrukt werden, maar niet verspreid.

Pure geldverspilling dus. Wat ik ermee wilde aangeven, is dat het draagvlak voor Maastricht CHE2018 lang niet zo groot is als men de burger wil doen geloven.

We hebben het bezorgd, en ja: het is ons werk. En het is niet erg om te werken voor mijn geld.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3706 Gepost op: 6-09-2013, 18:50:28 »
mooi goede uitleg  en mee eens.

Gisteren zag ik ergens dat het draagvlak in maastricht volgens mij 57% was.
In leeuwarden iets hoger
In Eindhoven nog lager.

Het is en blijft geldverspilling.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3707 Gepost op: 6-09-2013, 19:02:17 »
Dank. Al is mijn bijdrage minimaal (lees: nul) geweest. :P

Ach als 1 of andere voetbalclub gewonnen heeft, wordt een fan die thuis op de bank zat ook wel eens gefeliciteerd... bijdrage? :)

"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3708 Gepost op: 6-09-2013, 19:08:01 »
Ben blij dat je het begrijpt, Lukie. Ik ben beslist niet te beroerd om te werken, maar waar ik moe van word (en daarmee bedoel ik jou niet, maar mensen in de buurten waar ik bezorg), dat postbezorgers van Business-Post met de nek worden aangekeken, terwijl onze scores momenteel stukken hoger liggen dan die van PostNL, voorheen de PTT. Maar de mensen zien het niet. Helaas ervaren veel van mijn collega's dit ook zo.

Fouten die PostNL maakt, worden nog steeds op ons afgeschoven, mensen zien duidelijk ons geel-rode logo, maar zien ons aan voor Sandd-bezorgers (blauw-paars logo, toch echt wel een verschil).

Af en toe gebeurt er ook wel iets leus hoor. Zo kwam gisteren een lachende Mark Fledderus zijn huis uit toen ik post voor hem had. Ik had al vaker met hem gesproken, dus ik wist waar ie woonde. Ik vroeg hem: wordt het nog iets met Roda JC dit seizoen? En hij: veel slechter zal het niet gaan, toch?

Hij was degene die Roda afgelopen seizoen in de alles beslissende wedstrijd verloste van de degradatiedreiging.


Of Gerd Leers die me voorbij fietste, en tijdens het uitleg geven aan een groep mede-fietsers mij ongeveer overhoop fietste:

Ik zei: ''Besturen van de stad ging u prima af. Nu nog leren sturen....).

Gerd Leers weet wie ik ben, en weet dat ik dat niet beledigend bedoelde. Zijn fiets-volgers lagen dubbel van de lach.....


Post bezorgen: er gebeurt iedere dag wel iets onverwachts.




Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3709 Gepost op: 6-09-2013, 19:34:26 »
Ach als 1 of andere voetbalclub gewonnen heeft, wordt een fan die thuis op de bank zat ook wel eens gefeliciteerd... bijdrage? :)

Juichen. Meeleven. Er is vast wel een of ander onderzoek te vinden waaruit blijkt dat de telepathische krachten die tijdens een voetbalwedstrijd opgewekt worden wel degelijk een rol spelen bij het wedstrijdverloop :P (maar eigenlijk weet ik nooit zo goed hoe om te gaan met felicitaties voor een prestatie waar ik geen invloed op heb gehad).

Het is en blijft geldverspilling.

Dat valt dus wel mee. Volgens het artikel in het NRC worden de investeringen ongeveer twee keer terugverdiend. Dat geldt dan waarschijnlijk als je wordt uitverkozen, maar ook Eindhoven en Maastricht hebben zich alleen al door hun deelname weer extra op de kaart gezet. En de plannen die daar zijn gemaakt, verdwijnen echt niet zomaar in de prullenbak. Dus zelfs als zij niet volledig uit de kosten komen, is het volgens mij op een andere manier alsnog een impuls voor de stad.

Hier in Leeuwarden leeft het wel overigens. Het is op een gegeven moment weggehaald bij de politiek en neergelegd bij een groep jonge culturele ondernemers, die de plannen verder hebben uitgewerkt. Blijkbaar heeft dat gewerkt. :)
« Laatst bewerkt op: 7-09-2013, 13:38:08 door Duncton »
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3710 Gepost op: 6-09-2013, 22:24:32 »
Volgens mij levert Culturele Hoofdstad zijn (in tegenstelling tot gastland van Olympische spelen of voetbal zijn) inderdaad meer op, dan dat het kost. Leuk dat het Leeuwarden is geworden.  ::ok::

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3711 Gepost op: 13-09-2013, 14:21:14 »
Hoorde er gisteren wat over, was er nog niet aan toe gekomen het op te zoeken, maar wat een geweldig idee!



Alleen een beetje jammer dat de site op dit moment onbereikbaar is. ::)

Nog zo'n mooi initiatief van een tijdje geleden:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2694/Tech-Media/article/detail/3504397/2013/09/05/Vandaag-gelanceerd-Blendle-belooft-iTunes-voor-journalistiek.dhtml

De iTunes voor journalistiek. Niet meer betalen voor een hele krant, maar losse artikelen kopen.

En dan komt Netflix er ook nog aan. Mooie tijden. :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Online -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3712 Gepost op: 13-09-2013, 14:28:58 »
Hoorde er gisteren wat over, was er nog niet aan toe gekomen het op te zoeken, maar wat een geweldig idee!



Alleen een beetje jammer dat de site op dit moment onbereikbaar is. ::)

Nog zo'n mooi initiatief van een tijdje geleden:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2694/Tech-Media/article/detail/3504397/2013/09/05/Vandaag-gelanceerd-Blendle-belooft-iTunes-voor-journalistiek.dhtml

De iTunes voor journalistiek. Niet meer betalen voor een hele krant, maar losse artikelen kopen.

En dan komt Netflix er ook nog aan. Mooie tijden. :)


Ja, ik hoorde dat van die phonebloks ook gisteren. Geniaal concept. Alleen jammer dat dat op dit moment technisch nog niet haalbaar is. Wel iets waar telefoonfabrikanten zich in de toekomst op moeten gaan richten.

Wat betreft het itunes voor kranten.. Ik vraag me af in hoeverre dat gaat werken. Uiteindelijk is het natuurlijk een stuk duurder om losse artikels te kopen dan een hele krant. Een hele krant kost een euro of 3 en bevat heel veel artikelen. Daarentegen via dat itunes voor kranten kun je daar net 6 artikeltjes voor kopen (als een gemiddeld artikeltje 50 cent kost).
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3713 Gepost op: 13-09-2013, 16:00:33 »
Dat weet ik inderdaad ook niet. Blendle heeft het over prijzen van 20 tot 80 cent. Vrij Nederland is los al wat duurder, dus ik denk dat het als je 6-12 artikelen koopt nog wel uit kan. Ligt er dus een beetje aan hoeveel krant je leest.

Het is misschien nog niet ideaal, maar wat ik er mooi aan vind, is dat er in ieder geval gezocht wordt naar nieuwe marktmodellen die zich aanpassen aan wat de klant in deze tijd wil (wat volgens mij ongeveer neerkomt op digitaal, gericht en direct beschikbaar). De muziekindustrie heeft dit jaar dankzij streamingdiensten als iTunes en Spotify voor het eerst sinds jaren weer winst gemaakt. Vind ik een goede ontwikkeling. :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3714 Gepost op: 25-09-2013, 16:35:02 »
HOLTEN - OAD Reizen, een van de grootste touroperators van Nederland, is failliet. Dat heeft het bedrijf woensdagmiddag bevestigd. Het personeel van het in het Overijsselse Holten gevestigde bedrijf is eerder op de dag ingelicht. OAD biedt onder meer vliegvakanties aan naar landen binnen en buiten Europa.
Na dat Holland international enkele weken geleden bekent maakte dat ze ermee ophielden komt vandaag het nieuws dat de volgende grote touroperater die het toneel gaat verlaten. dit komt door een faillissement


Citaat
"Helaas hebben wij vandaag moeten besluiten zelf het faillissement van de OAD Groep aan te vragen. Een verschrikkelijk moeilijke beslissing, maar helaas restte ons geen andere mogelijkheid", zo meldt het bedrijf.

Er wordt gepraat over een doorstart, meldt RTV Oost. Het faillissement zou veroorzaakt zijn door betalingsproblemen. In maart kondigde OAD nog een reorganisatie aan. Toen werkten er 1450 mensen in 170 kantoren. Het familiebedrijf bestaat sinds 1924.

Volgens OAD kunnen tot nader order nieuwe boekingen, wijzigingen en annuleringen worden aangenomen. De aanbetalingen die vanaf nu worden gedaan zullen door de curator worden terugbetaald als de reis niet wordt uitgevoerd, stelt het bedrijf op haar website.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3715 Gepost op: 25-09-2013, 18:22:15 »
Ik boekte vanaf 2007 mijn reizen bij Globe, onderdeel van Oad.

Men hoopt uiteraard op een doorstart. Als het niet lukt: jammer, want ik werd er altijd heel erg goed geholpen, men wist precies wat ik zocht, wat ik wilde aantreffen als accommodatie, etc.

Je kan via internet boeken, maar vaak vind je dan net niet wat je zoekt, je mist net die informatie die voor jou van belang is.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3716 Gepost op: 26-09-2013, 00:39:19 »
Hoe zit het juridisch in elkaar. ik snap er niets meer van: boekingen die OP 25 september zijn gedaan, worden geannuleerd, boekingen die NA deze datum worden gedaan, kunn wel in behandeling worden genomen.

Hoe kan dat nou, OAD mag in dit stadium toch niemand meer vervoeren, hoe kunnen ze dan nieuwe boekingen aannemen?

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3717 Gepost op: 26-09-2013, 14:21:15 »
Hoe zit het juridisch in elkaar. ik snap er niets meer van: boekingen die OP 25 september zijn gedaan, worden geannuleerd, boekingen die NA deze datum worden gedaan, kunn wel in behandeling worden genomen.

Hoe kan dat nou, OAD mag in dit stadium toch niemand meer vervoeren, hoe kunnen ze dan nieuwe boekingen aannemen?

Op 25 september waren ze nog niet officieel failliet dus vielen de boekingen nog onder Oad, over deze boekingen moeten er regelingen getroffen worden. Na 25 september vallen de boekingen onder de verantwoording van de SGR, het garantiefonds. Hoe het verder zit weet ik ook niet. Heeft denk ik ook nog te maken met die doorstart optie.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3718 Gepost op: 27-09-2013, 20:25:43 »
SGR mag als rechtspersoon geen reizen onder haar naam uit (laten) voeren, zo heb ik begrepen.

Inmiddels is duidelijk dat D-Reizen belangstelling heeft voor delen van OAD, maar ik vermoed dat dat niet de reisbureau's betreft, wel de reizen zelf. Reisbureau's hebben ze zelf zat.

Ik begreep dat er bij OAD tot maart 2014  90.000 boekingen waren vastgelegd. Dat lijkt voor de leek (waartoe ik mezelf ook reken) een immens groot aantal. Je vraagt je dan af hoeveel die boekingen op dit moment voor de bank waard zijn, en in feite ook: hoe is het mogelijk dat een bedrijf met zoveel boekingen ''zomaar'' om kan vallen.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3719 Gepost op: 1-10-2013, 18:37:14 »
Poetin is genomineerd voor de Nobelprijs voor de Vrede. Ik zie ineens mijn kansen op een nominatie voor een Oscar stijgen..
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.