Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1023002 keer)

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3760 Gepost op: 22-10-2013, 18:35:22 »
Rustig rustig jongens
 
Waatschijnlijk hoort dit allemaal bij het sinterklaasjournaal  ;D

Ze pakken het gewoon iets groter aam dit jaar. Shepherd is stiekem Dieuwertje Blok ::jaja::

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: .....is heel Nederland ineens aanbeland in een bananasplitgrap ;D
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3761 Gepost op: 22-10-2013, 18:58:48 »
Die dame uit Jamaica is toch niet serieus te nemen, zolang ze in Jamaica iemand die bijv. homoseksueel is direct aan de hoogste boom ophangen...

I rest my case.
« Laatst bewerkt op: 22-10-2013, 19:21:53 door Daisy »

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3762 Gepost op: 22-10-2013, 19:51:25 »
Maar goed, na het zien van een foto van Verene Shepherd snap ik heel goed dat zij zich gediscrimineerd voelt, zet haar tussen 10 Zwarte Pieten en je haalt het 'normale mens' er niet meer uit. :-X
Dan is er dus zéker geen sprake van racisme of discriminatie, maar van gelijke behandeling :P
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3763 Gepost op: 22-10-2013, 20:06:20 »
En Kerst is dan ook discriminatie, met zijn elfen slaafjes. Die arme mensen met dwergdroei vinden dat vast heel erg naar. Rudolph is ook niet blij, dus dat is dierenmishandeling, evenals de paashaas. En volgens mij heeft de VN wel betere dingen te doen. Ik bedoel, begin maar eens bij landen waar echte discriminatie voor komt op grote schaal, Rusland en idd Jamaica waar mevrouw vandaan komt.

Bij mij op school zijn ze al in rep en roer en allemaal acties aan het opzetten ::ok::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3764 Gepost op: 22-10-2013, 20:32:32 »
Ja,en al over de kerstman zelf nagedacht? Die komt toch van de noordpool? Een belediging voor elke Eskimo. Die zijn ook heus niet altijd vrolijk...

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3765 Gepost op: 22-10-2013, 20:32:56 »
die mensen heten inuït
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3766 Gepost op: 22-10-2013, 21:49:28 »
Wat eveneens gezwets is - als we dan toch bezig zijn  ::hypocriet::

Naast de Inuit zijn er nog enkele groepen [voornamelijk de Yupik], welke ook weer in subgroepen zijn verdeeld.
De enige term die alle groepen omvat is eskimo's, maar op sommige [maar niet alle, om het simpel te houden] wordt dat als negatief bestempeld.

Dus wordt Inuit gebruikt, waarbij de spreker en toehoorder zelf maar er stil bij moet denken dat daar in de meeste gevallen ook andere groepen bij horen. Behalve natuurlijk als je specifiek de groep Inuit [en niet de Yupik e.d.] bedoeld.

Totaal onnodige complicaties.
Gezeur.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3767 Gepost op: 22-10-2013, 21:51:30 »
;D u heeft natuurlijk gelijk, ik maakte een grapje
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3768 Gepost op: 22-10-2013, 22:03:13 »
Ik zou het een giller vinden als het allemaal vooropgezet was. Maar ik vrees dat het dat dus niet is.

Die domme Sheperd zou eens een opfriscursus Nederlandse historie moeten volgen.

Zij zegt: waarom moet jullie je eigen Santa Claus hebben, waarom moeten er twee zijn, wat is er mis met 1 Santa?


Ze kent dus echt de geschiedenis niet, want de Santa Claus die Amerika kent, is afgeleid van de Europese Sinterklaas, en ''die van ons'' was er dus eerder.


Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3769 Gepost op: 23-10-2013, 07:17:29 »
Oftewel: dan schaffen we Santa Claus ook af?  >:D

Ik vertel het net aan Robin, zegt ie: Lekker.... dan moet Sinterklaas alle pakjes zelf in pakken en de stoomboot besturen  ???
(heel bijzonder, want hij gelooft niet meer sinds vorig jaar... maar af en toe twijfelt hij toch :P)

En hij zei: Dan moeten ook alle liedjes veranderd worden.
Ja, daar zegt ie zoiets.... Daar gaat ons erfgoed  :o Wat een hoop liedjes kunnen er niet meer gezongen worden dan  ::oink::
« Laatst bewerkt op: 23-10-2013, 07:42:05 door Cynneke »
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3770 Gepost op: 23-10-2013, 09:59:11 »
De VN meet met twee maten, want de Perzische 'Zwarte Piet' wordt beschermd door de VN (bron)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3771 Gepost op: 23-10-2013, 10:29:20 »
En hij zei: Dan moeten ook alle liedjes veranderd worden.
Ja, daar zegt ie zoiets.... Daar gaat ons erfgoed  :o Wat een hoop liedjes kunnen er niet meer gezongen worden dan  ::oink::



Kan je vanwege stereotypering overigens eveneens het gros van de sintmaarten liedjes afschaffen.

Dan kunnen de feministen [en liefhebbers van ossenstaartsoep] over de een zeuren
 ::fluit:: Sinte sinte Maarten, de koeien hebben staarten,
de meisjes hebben rokjes aan - daar komt sinte maarten aan.



En.. nouja, praktisch iedereen over een ander
 ::zingen:: Sint're Maarten mik-mak, je vader is een dikzak,
je moeder is een dunnetje, geef me een pepermuntje



En dacht dat anderen, die ik inmiddels weer ben vergeten, ook schandalig en verderfelijk waren ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3772 Gepost op: 23-10-2013, 10:33:46 »
Mag je dan eigenlijk ook nog wel over Kortjakje zingen? Het is namelijk niet echt goed voor jonge kinderen om een liedje over een dame van lichte zeden te zingen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3773 Gepost op: 23-10-2013, 10:47:00 »
Mag je dan eigenlijk ook nog wel over Kortjakje zingen? Het is namelijk niet echt goed voor jonge kinderen om een liedje over een dame van lichte zeden te zingen.

 ::rofl::
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3774 Gepost op: 23-10-2013, 11:42:25 »
Mag je dan eigenlijk ook nog wel over Kortjakje zingen? Het is namelijk niet echt goed voor jonge kinderen om een liedje over een dame van lichte zeden te zingen.

Haha XD
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3775 Gepost op: 23-10-2013, 11:57:40 »
Oftewel: dan schaffen we Santa Claus ook af?  >:D

Ik vertel het net aan Robin, zegt ie: Lekker.... dan moet Sinterklaas alle pakjes zelf in pakken en de stoomboot besturen  ???
(heel bijzonder, want hij gelooft niet meer sinds vorig jaar... maar af en toe twijfelt hij toch :P)

En hij zei: Dan moeten ook alle liedjes veranderd worden.
Ja, daar zegt ie zoiets.... Daar gaat ons erfgoed  :o Wat een hoop liedjes kunnen er niet meer gezongen worden dan  ::oink::

Een taalkundige gisteren bij P&W: De zin uit "Daar wordt aan de deur Geklopt": Want al ben ik zwart als roet, ik meen het wel goed.

Hij zat het zo uit te leggen: Mensen die zwart zijn kunnen het dus normaal niet goed menen. Dus racistisch.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3776 Gepost op: 23-10-2013, 11:59:12 »
Ach ja, in ieder geval kan de VN niet gaan zeuren over het feit dat we een bisschop ('s nachts) bij al die kindertjes laten, want daar hebben in ieder geval al een oplossing voor bedacht ;D ::)
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3777 Gepost op: 23-10-2013, 12:26:35 »
Onverdoofd, hoop ik dan toch.......

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3778 Gepost op: 24-10-2013, 18:01:34 »
http://www.meertens.knaw.nl/cms/en/nieuws-agenda/nieuws-overzicht/202-nieuws-2013/144371-faq-zwarte-piet

vooral het stukje over het zwart van zwarte piet en de schoorsteen  ::ok:: was ik niet opgekomen.... ;D
...maar soms even niet :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3779 Gepost op: 24-10-2013, 19:07:33 »
Ik vind het ook ook zwaar discriminerend voor al die Pieten.

Deze oplossing vind ik geniaal: Laat er voortaan ook maar Zwarte Jannen, Zwarte Fritsen, Zwarte Karels,  Zwarte Japen, Zwarte Hansen, etcetera meedoen met het feest. Dan voelen al die Zwarte Pieten zich niet meer zo gediscrimineerd.


En laat dat geval van Shepherd de rambam krijgen.