Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1022705 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3800 Gepost op: 19-11-2013, 12:20:51 »
dat is zeker geen fijn nieuws.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3801 Gepost op: 19-11-2013, 13:26:41 »
Er is vlak bij mijn huis iemand doodgeschoten. En ik was onderweg naar mijn werk op het moment van de schietpartij (als ik de media berichtgeving mag geloven) en ik moet daar op ca 200 meter zijn langsgereden. :o Niks gemerkt.

soms is het gewoon veel beter als je niks merkt
er was eens......

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3802 Gepost op: 19-11-2013, 18:03:07 »
Gelukkig was jij niet het doelwit Daisy ;)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3803 Gepost op: 20-11-2013, 18:06:57 »
Er is vlak bij mijn huis iemand doodgeschoten. En ik was onderweg naar mijn werk op het moment van de schietpartij (als ik de media berichtgeving mag geloven) en ik moet daar op ca 200 meter zijn langsgereden. :o Niks gemerkt.
Heb je wel een alibi? ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3804 Gepost op: 20-11-2013, 18:14:38 »
Ik las later dat de schietpartij s nachts al was gebeurd en dat ze rond 8 uur het lijk vonden.

Dus eigenlijk niet, ik sliep. :-X

Maar ze zoeken het in het criminele circuit las ik vandaag.

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3805 Gepost op: 21-11-2013, 22:25:20 »
Citaat
Vrouw ligt 10 jaar dood in huis Rotterdam
ROTTERDAM -

In Rotterdam heeft een vrouw ongeveer 10 jaar dood in haar huis in de Jan Porcellisstraat gelegen. Agenten ontdekten donderdagmiddag haar stoffelijk overschot nadat bouwvakkers, die in de straat aan het werk waren, bij haar geen gehoor hadden gekregen toen ze aanbelden. Ze waarschuwden daarop de politie.

De politie zegt dat de vrouw op 74-jarige leeftijd is overleden. In de 10 jaar heeft niemand haar overlijden opgemerkt. Ze is een natuurlijke dood gestorven.

Agenten zagen bij de deur een stapel ongeopende post en de woning van de bejaarde vrouw maakte een desolate indruk.

Ik snap dit echt niet. Moet er niet gas/water/licht/huur ofzo betaald worden? Geen buren die wat opvalt? Dit kan toch niet?! ::niet-ok::

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3806 Gepost op: 21-11-2013, 23:43:17 »
Laatst was er ook al zo'n verhaal dat iemand zelfmoord had gepleegd in zijn woning en dit ontdekt werd door de nieuwe bewoners die de woning via een veiling hadden gekocht.
Daar snap ik dan ook helemaal niks van. Als je een pand in beslag neemt ga je toch even een kijkje binnen nemen... Om eventuele inwonenden het huis uit te schoppen if anything...

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3807 Gepost op: 21-11-2013, 23:55:17 »
Ik las het ook net. Kijk, een gemummificeerd lijk zal geen ondraaglijke lucht meer verspreiden, maar het zal toch op een andere manier opgemerkt moeten worden.

Al ik een woningzoekende was, en mij zou DEZE woning worden aangeboden, dan zou ik met plezier nog een maandje of wat op de wachtlijst staan.

Ik kan me herinneren dat er in een flatgebouw hier in de buurt iemand dood werd gevonden, die daar twee maanden eerder was overleden. Buren dachten dat ze op reis was, maar vonden het raar dat ze geen kaart van haar hadden gekregen omdat ze altijd zo'n goed contact hadden. Nou, zo goed was dat contact dan ook weer niet. Niet haar afwezigheid, maar de aanwezigheid van vele vliegen op de ruit van haar keuken, deed de Woningstichting tenslotte ingrijpen.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3808 Gepost op: 30-11-2013, 15:43:36 »
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3809 Gepost op: 30-11-2013, 16:37:32 »
Mja ik zag het ook.. :-\\

En dus blijkbaar de gehele Tweede Kamer boos [voor de verandering eens met reden] - benieuwd of Plasterk aanblijft.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3810 Gepost op: 30-11-2013, 17:04:18 »
Tot nu toe zijn alle bewindvoerders die in dit kabinet in opspraak kwamen (en dat zijn er al heel wat geweest) lekker aan het pluche blijven kleven. Want ja, hoe moeten zijn nou allemaal weten wat hun ambtenaren uitspoken?  Dit hele kabinet snapt gewoon niks van staatsrecht, ministers zijn gewoon altijd verantwoordelijk, dat is het staatsrechtelijke uitgangspunt. Maar waarschijnlijk blijft Plasterk gewoon lekker zitten waar ie zit. Want VVD en PvdA kunnen nu wel boos zijn, uiteindelijk willen ze toch lekker door regeren.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3811 Gepost op: 30-11-2013, 17:38:40 »
Het lijkt me vooral de vraag in hoeverre Plasterk op dit moment nog geloofwaardig is. Dit is niet de eerste keer in soortgelijke situaties dat hij er niet heel erg goed uitziet...

Vind het wel goed dat iedereen boos wordt trouwens. Blijkbaar wordt men zich ook op dat niveau meer en meer bewust van het belang van goede privacywetgeving. Kan alleen maar tot goede dingen leiden (Snowden, bedankt). ::ok::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3812 Gepost op: 30-11-2013, 18:05:50 »
Het lijkt me vooral de vraag in hoeverre Plasterk op dit moment nog geloofwaardig is. Dit is niet de eerste keer in soortgelijke situaties dat hij er niet heel erg goed uitziet...

Vind het wel goed dat iedereen boos wordt trouwens. Blijkbaar wordt men zich ook op dat niveau meer en meer bewust van het belang van goede privacywetgeving. Kan alleen maar tot goede dingen leiden (Snowden, bedankt). ::ok::

Ik maak me hier niet zo'n zorgen over hoor.
Wat maakt dat nu uit dat ze meelezen en dingen zien.

Ik vind het niet erg dat de inlichtingendiensten dit doen.
Ik vind bedrijven als Google en feesboek veel erger dat die dingen van mij weten en daar geld mee verdienen (dit zei Giel Beelen laatst ook in DWDD, ik kan me daar wel bij aansluiten)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3813 Gepost op: 30-11-2013, 18:17:39 »
Ze 'doen a;lsof ze het niet 'doen en dát doe je Niet ::niet-ok::
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3814 Gepost op: 30-11-2013, 18:31:18 »


Ik vind bedrijven als Google en feesboek veel erger dat die dingen van mij weten en daar geld mee verdienen (dit zei Giel Beelen laatst ook in DWDD, ik kan me daar wel bij aansluiten)
Om enkele voorbeelden te noemen: iemand vroeg me of ik me wilde aansluiten bij de verjaardagskalender van facebook. Dat kon ik alleen, indien ik mijn contactenlijst erbij zou betrekken. Wanneer dat zo moet, hoeft het voor mij niet.

Verder: ik wilde een spelletje spelen via mijn mobiele telefoon. Ook hier werd gevraagd of degene die dit spelletje beschikbaar stelde, toegang mocht krijgen tot mijn vriendennetwerk.

Juist dit soort dingen stoort me behoorlijk. IK wil iets spelen, daarvoor hoeft die spellen-boer toch geen toegang te krijgen tot mijn netwerk?
« Laatst bewerkt op: 30-11-2013, 18:32:55 door Bodejos »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3815 Gepost op: 30-11-2013, 18:32:54 »
tja ik snap het wel, maar daarom ben ik het er nog niet mee eens.
Ze bieden iets "gratis" aan. Maar ja dat kost je dus wat.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3816 Gepost op: 30-11-2013, 18:34:56 »
Gratis is in dit geval niet vrijblijvend.

Als ''gratis'' betekent dat je je hele hebben en houden aan ze prijs moet geven, betaal je in feite een heel hoge prijs. In zo'n geval betaal ik liever ergens voor, maar heb wel de zekerheid dat met mijn gegevens niets gebeurt.

En daar komt nog bij, dat ik met het ingaan op een aanbod, beslis over de privacy van mensen die tot mijn netwerk behoren. Die dus niet weten dat HUN privacy door mijn aanmelding te grabbel wordt gegooid. En dat laatste vind ik dus helemaal niet kunnen.
« Laatst bewerkt op: 30-11-2013, 18:36:39 door Bodejos »

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3817 Gepost op: 30-11-2013, 18:57:54 »
zodra je 'gratis' hoort moeten je alarmbellen op volle kracht gaan rinkelen!!
Zo krijg je op diverse klantenkaarten gratis artikelen en verleidelijke kortingen. Wat ze er niet bij vertellen is dat ze jouw winkelgedrag opslaan, weten wanneer je wat gekocht hebt en daar zijn speciale aanbiedingen pakketten op afgestemd.. Die aanbiedingen vind je vervolgens in je mailbox. Je krijgt niks gratis, je krijgt betaald voor het verlenen van informatie.. Zo simpel is het..
Op 'gratis' facebook word je volgepompt met reclame.. niets, maar dan ook niets is gratis.
Laten we eerlijk zijn.. hoeveel forums ken je waar géén reclame langskomt? Ik ken er maar eentje en dat is Realitynet.


om even terug te komen op het inlichtingen schandaal mbt het hacken van forums.. Je weet toch dat dit gebeurt? Ook zonder dat het geroeptoeterd wordt?
er was eens......

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3818 Gepost op: 30-11-2013, 19:13:13 »
Ik heb vorige week een studiedag gehad over cybercrime. Toen kwam ook aan de orde wat allemaal is toegestaan in het opsporen van strafbare feiten. Vroeger gold het motto: wat niet nadrukkelijk is verboden is toegestaan. Tegenwoordig geldt de regel: Wat niet uitdrukkelijk is toegestaan is verboden. Voor het hacken door opsporingsinstanties is nog geen wetgeving en is dus gewoon verboden. Wel toevallig dat er vorige week al werd gezegd dat er al steeds meer de grenzen werden opgezocht door de opsporingsinstanties en nog geen week later...  krijgen we dit nieuws. Nu ging het toen vooral over het inbreken in computers van mensen die verdacht zijn van het een en ander. Maar dit vind ik eigenlijk nog erger, want nu worden er heel veel mensen getroffen die helemaal niks verkeerd doen. Tegenwoordig leveren we gewoon ongemerkt steeds meer privacy in en ik vind dat best eng. Aan de andere kant blijkt ook, dat als ze zoveel data van zoveel verschillende mensen bij elkaar harken, dat ze er verder helemaal niks mee kunnen, omdat het simpelweg teveel data oplevert om er verder iets mee te kunnen.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3819 Gepost op: 30-11-2013, 19:47:34 »

 hoeveel forums ken je waar géén reclame langskomt? Ik ken er maar eentje en dat is Realitynet.

Geen 1 dus, want dit is een uitstekende reclamespot voor.......Realitynet!


In dit geval echter terecht.