Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1022536 keer)

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3900 Gepost op: 12-03-2014, 12:32:31 »
Mijn/onze groep 8 heeft boven verwachting gescoord....met 10 lwoo leerlingen (waarvan 4 met een IQ lager dan 80) scoren we net iets onder het landelijk gemiddelde. De hoogste score bij ons in de klas was 547 ::bravo::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3901 Gepost op: 12-03-2014, 17:36:14 »
Ik hoef me over de intellectuele toekomst van Nederland dus zorgen te maken?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3902 Gepost op: 12-03-2014, 17:38:41 »
Ook geeft de toets inzicht in leertempo, concentratie, motivatie en doorzettingsvermogen.

dit is echt onzin.


Mijn klasje zat net boven het landelijk gemiddelde maar dat boeit me niet zoveel. Ze moeten een goede plek op het V.O. vinden en die adviezen hadden we al voor de uitslag bekend was gegeven.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3903 Gepost op: 12-03-2014, 17:39:04 »
Ik hoef me over de intellectuele toekomst van Nederland dus zorgen te maken?
slechter dan dit wordt het niet.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3904 Gepost op: 12-03-2014, 17:40:21 »
Ik hoef me over de intellectuele toekomst van Nederland dus zorgen te maken?

Alle examensen toetsen worden toch ook ieder jaar makkelijker ::)
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3905 Gepost op: 12-03-2014, 17:53:18 »
Ook geeft de toets inzicht in leertempo, concentratie, motivatie en doorzettingsvermogen.
dit is echt onzin.

Natuurlijk is het onzin.

Er is al jaren een discussie dat het vatten van intelligentie in 1 cijfertje simplistisch is.

Laat staan als je met 1 cijfertje ook nog eens leertempo, concentratie, motivatie en doorzettingsvermogen mee wil nemen ::)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3906 Gepost op: 12-03-2014, 18:11:47 »
Foutje mijnerzijds. Het woord GEEN ontbreekt in mijn vorige bericht......


De nauwkeurige lezer had dit natuurlijk meteen begrepen.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3907 Gepost op: 12-03-2014, 18:19:41 »
Momentopnames, het advies van de school zegt mij als ouder 100 keer meer dan een Cito toets van 1 of 2 dagen
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3908 Gepost op: 12-03-2014, 19:03:14 »
ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat de Citotoets een momentopname is. En dat het plaatje pas compleet is met een advies van de leerkracht. Mijn verhaaltje was slechts een copy/paste van Nu.nl

Ik vond het vooral opmerkelijk omdat ook mijn jongste zoon de Cito foutloos heeft gemaakt. Dat vonden wij als ouders best wel bijzonder, maar we mochten van zijn lk absoluut geen conclusies aan de uitslag verbinden. Hij zag in onze zoon een goede Havo ll.
er was eens......

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3909 Gepost op: 12-03-2014, 19:16:58 »
Ik vind dat er ook wel degelijk naar CITO-scores gekeken moet worden.

Tuurlijk is het een momentopname en gaat het om presteren onder stress, maar dit is iets wat er nou eenmaal bijhoort in je latere leven. Examens na de middelbare, tentamens op studie en Sollicitaties etc, het zijn wel vaker momentopnames. En ik geloof niet dat een leerling die makkelijk vwo kan, opeens een vmbo cito heeft, maar aangezien ik geen ervaring heb in het basisonderwijs mag ik hier geen mening over geven :p

Ik denk echter wel dat de CITO gevarieerder moet worden, het gaat nu alleen maar om rekenen en taal en studievaardigheden terwijl er ook best naar andere aspecten gekeken mag worden ( Engels , geschiedenis, Ak , bio ) . Er bestaat nu wel zoiets als wereldorientatie maar dat telt niet mee geloof ik. Vind ik raar als het een voorbereiding op het VO is, omdat je daar wel dat soort vakken krijgt.

Ik wil wel even benadrukken dat ik daarmee niet automatisch vind dat het advies van een docent er niet toe doet. Integendeel, ik denk dat het advies van docenten in veel gevallen belangrijker is dan de Cito-toets. Maar ik vind wel dat deze combinatie van beiden moet blijven bestaan. Er zullen namelijk docenten blijven die structureel te hoge of te lage adviezen geven. Vriend van mij had bijvoorbeeld een VMBO advies en een VWO cito en heeft fluitend zijn VWO gehaald ( op Havo/vwo begonnen ). Daarom vind ik wel echt dat de CITO moet blijven meetellen.

Maar ik vind dat je een cito-uitslag ( ook als ouder ) niet zomaar mag negeren, en dat opvallende verschillen besproken moeten worden bij het kiezen van een VO-school.

Ik hoor ( en merk op stage ook ene beetje ) dat er echt ontzettend vaak leerlingen op met name het Havo zitten die op het VMBO eindigen na veel te veel onnodig geploeter. Vaak het gevolg van ouders die niet willen dat hun kind naar VMBO gaat omdat dit voor veel mensen te negatief klinkt...
You'll never walk alone

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3910 Gepost op: 12-03-2014, 20:11:43 »
Foutje mijnerzijds. Het woord GEEN ontbreekt in mijn vorige bericht......


De nauwkeurige lezer had dit natuurlijk meteen begrepen.

Grappig, ik als onnauwkeurige lezer had het ontbreken van GEEN niet gezien, en las dus wat je bedoelde en niet wat er stond :P (al noem ik mezelf meer een snellezer dan een onnauwkeurige ::) )

Ik sluit me verder aan bij Nieky ::jaja::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3911 Gepost op: 12-03-2014, 22:18:55 »
Ik heb ook wel degelijk de CITO toets meegenomen in mijn besluitvorming naar welk soort onderwijs mijn kinderen uiteindelijk zijn gegaan.
Maar voor mij was wel duidelijk dat de leerkracht op de basisschool beter wist in te schatten waar mijn kind (zeker de jongste) naar toe moest. CITO-uitslag gaf HAVO aan, terwijl hij VMBO heeft gedaan. Het karakter van het kind is medebepalend (en in ons geval BEpalend) voor de keuze van een vervolgopleiding.
Daar kan CITO score tegenop m.i.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3912 Gepost op: 14-03-2014, 08:35:10 »
Vandaag is het Pi-dag en de verjaardag van Albert Einstein..
er was eens......

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3913 Gepost op: 14-03-2014, 14:55:11 »
Onze school is genomineerd voor de SLAMFM School Awards ::ok::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3914 Gepost op: 16-03-2014, 19:56:38 »
Eindelijk een spoor?

Citaat
'Koffers gevonden in zee'

In de Straat van Malakka zijn zondag koffers en brokstukken gesignaleerd. Een Griekse olietanker is onderweg naar de locatie in de zeestraat waar de objecten zouden drijven. De koffers zijn mogelijk afkomstig van de vermiste Boeing van Malaysia Airlines.

Foto: .

Dat melden Griekse media. De bemanning van de tanker reageert volgens de berichten op een melding van een Indonesische bron. Het nieuws is nog niet bevestigd, maar op satellietbeelden van de locatie lijkt het erop dat er inderdaad iets in zee drijft. De beelden zijn gemaakt door een Amerikaans bedrijf dat meehelpt in de zoektocht naar de Boeing 777.

De Straat van Malakka is een zeestraat tussen Sumatra en het schiereiland Malakka. Maleisische media meldden eerder dat vlucht MH370, met aan boord 239 inzittenden, mogelijk is terechtgekomen boven het gebied.

Vliegtuigen en schepen zoeken ondertussen nog steeds in een enorm gebied dat loopt van Centraal-Azië tot het zuidelijke deel van de Indische Oceaan. 25 landen die veelal op de mogelijke route liggen zijn om hulp gevraagd. Daarnaast worden ook alle passagiers, bemanningsleden en grondpersoneel uitgebreid gescreend. De huizen van de piloot en copiloot zijn doorzocht en daarbij is ook een vluchtsimulator in beslag genomen die mogelijk meer duidelijkheid biedt.


Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3915 Gepost op: 20-03-2014, 09:17:15 »
::zon:: ::bravo:: vandaag, om 17.57u begint, jawel, de Lente!! ::bravo:: ::zon::
er was eens......

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3916 Gepost op: 21-03-2014, 12:48:48 »
Niets van te voelen  vandaag, het lijkt wel herfst.

Offline martijnolev

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3917 Gepost op: 21-03-2014, 15:04:06 »
Dat ook Van Klaveren opstapt bij de PVV en volgens Powned ook het Haagse raadlid Van der Helm. Leegloop?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3918 Gepost op: 21-03-2014, 15:53:22 »
Het wachten is op Fleur Agema en Dion Graus, die het voorbeeld van Van Vliet en Van Klaveren volgen. Nog beter zou het zijn als de voltallige fractie en bloc besluiten hun losgeslagen leider publiekelijk de rug toe te keren.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3919 Gepost op: 21-03-2014, 15:54:28 »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human