Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1022432 keer)

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3960 Gepost op: 7-04-2014, 23:07:12 »
Vaak tikken ze hele zinnen in als vraag.
 Hoorde laatst een leuke oefening voor kinderen. Begin met een pagina over bijvoorbeeld aardappelen en probeer al doorklinkend via links te komen naar een bepaalde pagina over het volkslied. Kinderen moeten dan nadenken hoe onderwerpen met elkaar gelinkt kunnen zijn
« Laatst bewerkt op: 7-04-2014, 23:11:19 door Ycaris »
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3961 Gepost op: 8-04-2014, 11:02:17 »
Daarom zoek ik op www.goegel.be :) spelling heeft geen belang meer ;)
#teamamaimiljaarde

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3962 Gepost op: 8-04-2014, 13:24:42 »
Hèt nieuws van vandaag is dat het vandaag Draw a bird day is. Hier zit wel uiteindelijk een triest verhaal achter :(
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3963 Gepost op: 8-04-2014, 13:46:43 »
tja.. triest en het spreekt voor zich denk ik

Citaat van: Noordhollands Dagblad
VOLENDAM - Drie Volendamse meisjes in de leeftijd van 13 tot 15 jaar zijn buiten bewustzijn per spoed met de ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. Het gevolg van een uit de hand gelopen drankspelletje op zaterdagavond.

In een nieuwbouwhuis aan het Gouden Slot waren enorme hoeveelheden drank aanwezig, vertelt een jonge Volendammer die ’absoluut niet’ met zijn naam in de krant wil. ,,Hele flessen werden er in een kan geschonken en met rietjes werd die vervolgens leeg gedronken.’'

Wat begint als een gezellige avond loopt bijna uit op een drama. Drie meiden worden rond middernacht buiten bewustzijn met spoed naar het ziekenhuis vervoerd.

Hij is een van de weinigen die wat durft te zeggen. Iedereen kent het verhaal en de drie meiden, die inmiddels weer thuis zijn.

er was eens......

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3964 Gepost op: 8-04-2014, 20:48:24 »
tja.. triest en het spreekt voor zich denk ik



Helaas al heel lang vrij veel voorkomend, zelfs op die leeftijd.
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3965 Gepost op: 1-05-2014, 15:12:05 »
Nieuw KLM-toestel: "We noemen hem Dolfie"
30 apr 2014 22:35 | laatste update: 30 apr 2014 22:52



SCHIPHOL Met een traditionele verwelkoming met twee spuitwagens van de brandweer op Schiphol, heeft KLM Cityhopper vanavond een nieuwe Embraer 190 aan de vloot toegevoegd. Hoewel het al de 28ste Embraer is die de maatschappij nu in bezit heeft, is dit toestel het eerste met een iets ander likje verf.

De Embraer arriveerde rond 18:00 uur op Schiphol. Het toestel vertrok gisteren uit Brazilië waar de fabriek staat, maakte een tussenstop op Tenerife en landde vanavond op de Oostbaan van de luchthaven. De belangrijkste verandering aan het toestel is volgens KLM Cityhopper-directeur Boet Kreiken de 'flow' die naar de neus toegaat. Daarmee is de look van het toestel meteen 2014 in plaats 1980, vindt Kreiken. De overige Embraers worden gefaseerd van de aangepaste beschildering voorzien. Ook de Fokker 70 toestellen krijgen deze 'livery' en de Boeing 787-900, de Dreamliner die KLM in het najaar van 2015 verwacht, komt er zo uit te zien.

Dolfie
In tegenstelling tot de vloot van KLM krijgen Cityhoppers geen naam op het toestel geschilderd. Maar door de nieuwe uitstraling moet directeur Kreiken meteen denken aan een dolfijn en noemt de nieuwe Embraer 190 dan ook liefkozend 'Dolfie'.

Aanstaande vrijdag wordt het nieuwe toestel al op Europese bestemmingen ingezet.

Bron: RTV NH (met dank aan Lukie)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3966 Gepost op: 1-05-2014, 15:16:12 »
Dit heb ik net ergens anders gepost  :D
...maar soms even niet :)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3967 Gepost op: 1-05-2014, 15:17:56 »
Ik persoonlijk als luchtvaart(kenner) vind het een mooie toevoeging aan het huidige kleurschema. Die golf bij de neus pas heel mooi bij het bekende kleurschema

Wat vinden jullie ervan??
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3968 Gepost op: 1-05-2014, 15:24:35 »
De kleur past inderdaad heel mooi bij het vliegtuig. Wel jammer overigens dat ze geen naam krijgen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3969 Gepost op: 1-05-2014, 15:28:20 »
Dit heb ik net ergens anders gepost  :D
ja toen had ik het aan Dolfie gezegd. Dus alle eer naar blauwisdolfie grasisgroen


Wat vinden jullie ervan??
eeh totaal niet belangrijk, hoe die blauwe streepjes lopen toch ? zolang die dingen in de lucht blijven, vind ik het allemaal prima
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3970 Gepost op: 1-05-2014, 15:39:14 »
ja toen had ik het aan Dolfie gezegd. Dus alle eer naar blauwisdolfie grasisgroeneeh totaal niet belangrijk, hoe die blauwe streepjes lopen toch ? zolang die dingen in de lucht blijven, vind ik het allemaal prima

Dat is natuurlihk hrt belangrijkste, maar je mag toch wel een mening hebben
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3971 Gepost op: 1-05-2014, 15:41:26 »
Ik ben Koos meningloos
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3972 Gepost op: 1-05-2014, 15:49:14 »
Ik ben Koos meningloos
voor de tweede keer van mijn leven heb ik ook geen mening.
Ik word hier nog eens goed in ::jaja::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3973 Gepost op: 1-05-2014, 16:12:40 »
Mijn mening is dat dit niet zinvol genoeg is om een mening over te hebben.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3974 Gepost op: 1-05-2014, 16:51:46 »
Dit heb ik net ergens anders gepost  :D

Met dank aan GIG dus, want ik had het zelf nog niet gezien :) ::hug::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3975 Gepost op: 24-05-2014, 08:48:57 »
Nu lees ik net op teletekst dat afval scheiden in een aantal Brabantse steden niet meer beloond, maar mogelijk zelfs bestraft wordt.

Doordat bewoners de afgelopen 20 jaar hun best hebben gedaan, krijgt een belanghebbende te weinig omzet, en meent daarom recht te hebben op een bedrag van 7 miljoen euro.  Ik ken alle ins en outs niet, en ik ken dus ook de voorwaarden van het contract niet. En weet dus niet of de afvalverwerker terecht een beroep doet op een daarin opgenomen boeteclausule.

Maar dat het van de ratten besnuffeld is, daar ben ik van overtuigd. Zoals in het teletekstbericht gesteld, het valt niet uit te leggen, dat je met een boete te maken krijgt als jij je keurig aan de regels houdt.

Stel je voor zeg, het voelt een beetje alsof je na het rijden door groen een proces verbaal krijgt, omdat je tegelijk een toevallig passerende verkeersagent vriendelijk goedendag hebt gezegd.

Het gevolg is dat sommige mensen zullen zeggen: "hebben we ons dan 20 jaar lang voor niets ingezet voor het milieu?" En ik zie het daarbij nog gebeuren dat er mensen zullen zijn die zullen zeggen: "bekijk het, ik bied niets meer gescheiden aan".

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3976 Gepost op: 3-06-2014, 23:23:23 »
De Shell in Moerdijk is ontploft  ::oink::

Bron Sp!ts
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3977 Gepost op: 3-06-2014, 23:28:21 »
Ik las het net op de NOSsite, Je zou maar in moerdijk wonen
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3978 Gepost op: 12-06-2014, 10:12:59 »
Vliegveld Twente wordt geen luchthaven voor burgervluchten
 Het vliegveld in Twente wordt definitief geen luchthaven voor commerciële burgervluchten. De gemeente Enschede en de provincie Overijssel hebben besloten niet verder te gaan met het ombouwen van Luchthaven Twente tot een burgerluchthaven.

Gebiedsontwikkelaar ADT, bestaande uit de gemeente en de provincie, denkt dat het niet mogelijk is om nog voor de jaarwisseling burgervluchten vanaf Twente te realiseren. Dat komt vooral doordat de Europese Commissie (EC) niet voor 1 september kan aangeven of eventuele staatssteun voor de luchthaven is geoorloofd. Die harde eis had de gemeente Enschede aan de EC gesteld.

Alternatief plan
Omwonenden die jarenlang streden tegen de doorstart van vliegveld Twente, reageren 'voorzichtig blij'. De omwonenden-actiegroep VOLT Twente wil dat ook de laatste twee opties, waarin nog sprake is van beperkte vliegactiviteiten, van tafel gaan. VOLT zegt dat er vier jaar geleden is beloofd dat er een alternatief plan zonder vliegactiviteiten zou komen als een luchthaven niet haalbaar is. 'Aan die belofte wil ik de politiek houden', aldus voorzitter Nol Graas.

Graas ziet het liefst dat de 3 kilometer lange landingsbaan op het terrein nu verdwijnt. 'Anders staat er toch elke 3 of 5 jaar weer iemand op met een plan voor een vluchthaven.'

Financieel deugdelijk
Staatssecretaris Wilma Mansveld (Luchtvaart) neemt kennis van het besluit van ADT, aldus haar woordvoerder. Mansveld steunde de plannen, mits die financieel deugdelijk waren en de Europese Commissie niet dwars zou liggen. Inhoudelijk wil zij niet ingaan op het besluit van de partijen in Twente.

Het kabinet moet binnenkort op voorstel van Mansveld ook een knoop doorhakken over de uitbreiding van een andere regionale luchthaven, die bij Lelystad. De luchthaven daar moet een 'overloop' gaan vormen voor Schiphol, maar dan moeten luchtvaartmaatschappijen wel bereid zijn over te stappen naar Lelystad Airport.

Het kabinetsbesluit over Lelystad valt binnenkort, mogelijk deze vrijdag al, maar in elk geval voor een debat met de Tweede Kamer eind juni.

-- Trouw: http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/article/detail/3670522/2014/06/11/Vliegveld-Twente-wordt-geen-luchthaven-voor-burgervluchten.dhtml


 ::bravo:: ::cheerleader:: ::bravo:: ::feest:: ::bravo::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3979 Gepost op: 12-06-2014, 13:25:23 »
Ik vind het heel jammer, want het had goed geweest voor de werkgelegenheid hier in Twente.
Ich bin ein Bärliner!