Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1022665 keer)

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4040 Gepost op: 18-07-2014, 16:03:26 »
Echt verschrikkelijk dit :( Heel veel sterkte Stormpie en Silvermaiden ::hug::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4041 Gepost op: 18-07-2014, 18:40:31 »
Stormpie  ::hug:: Silvermaiden  ::hug::

Ongelooflijk dit, als je iemand kent die iemand verloren heeft bij deze tragedie komt het toch net weer wat dichterbij en maakt het het nog erger dan het al is. Een aantal collega's kent een man uit Nieuwegein die ook in het toestel zat en ik las vanmiddag dat er ook twee medewerkers van de locale Albert Heijn zaten in het toestel én op mijn oude middelbare school. En ook al ken ik niemand persoonlijk, zodra je er een verhaal bij hebt, doet dat toch wat meer met je.

Sterkte aan iedereen  ::hug::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4042 Gepost op: 18-07-2014, 18:50:23 »
Mja toen een aantal jaar geleden zo'n groot toestel verdween boven de Atlantische Oceaan, van Rio naar Parijs, zat daar de zus van een bevriend studiegenootje in.. Maakt het opeens anders - vreemder.


En nu komt het natuurlijk sowieso dichterbij omdat het om een groot aantal Nederlanders gaat. Dus als je niemand in de eerste hand kent, dan wel de tweede of de derde - geholpen door forums e.d.
Tis triest.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4043 Gepost op: 18-07-2014, 19:52:12 »
Sterkte Silvermaiden
 Ik hoorde van mijn manager dat er oom iemand van een van onze locaties in dat vliegtuig zat. Niet iemand die ik ken waarschijnlijk, maar komt toch wel dichtbij nu.

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4044 Gepost op: 18-07-2014, 20:26:01 »
 :( Sterkte iedereen!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4045 Gepost op: 18-07-2014, 21:09:15 »
Dit is 1 van de momenten in een mensenleven, waarvan iedereen na 1 jaar, 5 jaar, of 25 jaar nog precies weet, waar ie was, wat ie deed op het moment dat het nieuws naar buiten kwam.

Vanmiddag zat ik op een terrasje in Maastricht, en ineens zei iemand: ''nu is het ineens niet meer belangrijk dat Nederland slechts 3e is geworden bij het WK''.

Het heeft niets met de vliegramp te maken, maar die opmerking had wel een relativerende werking op iedereen daar op het terras. Inderdaad, via via via ''kent'' iedereen wel iemand die een rechtstreekse binding heeft bij een of meer van de slachtoffers.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4046 Gepost op: 18-07-2014, 21:26:51 »
Heel veel sterkte Storm en Silvermaiden ::hug::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4047 Gepost op: 18-07-2014, 22:04:43 »
ik wist niet dat ik zoveel tranen had :(
er was eens......

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4048 Gepost op: 18-07-2014, 22:07:17 »
 ::hug:: ::hug:: ::hug:: ::hug:: ::hug::
You'll never walk alone

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4049 Gepost op: 18-07-2014, 22:11:35 »
 ::hug:: ::hug:: ::hug:: ::hug::
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4050 Gepost op: 18-07-2014, 23:21:59 »
 ::hug:: ::hug:: ::hug::

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4051 Gepost op: 18-07-2014, 23:29:30 »
 ::hug:: ::hug:: ::hug:: ::hug::
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4052 Gepost op: 19-07-2014, 11:18:48 »
ik wist niet dat ik zoveel tranen had :(
Je mag je verdriet best uiten hoor. Op de een of andere manier trekt het verhaal van jouw nichtje en haar vriend extra de aandacht, vanwege de bizarre foto, die in de media terecht kwam. Eerst vrolijke vakantiewensen, en daarna ineens die berichtjes van intens medeleven. Mede daardoor leeft in Nederland het gevoel dat iedereen ze persoonlijk heeft gekend.


Maar dan even dit: over de oorzaak, de verantwoordelijken, daarover is het nog steeds gissen. De nadruk wordt nu gelegd op een aanslag. Het gebruikte afweergeschut is niet te achterhalen, zou over de grens gesmokkeld zijn, en daar uit beeld verdwenen zijn. Dat is 1 theorie. Wie geschoten heeft, zal nooit bekend worden.


Maar er is ook nog een andere theorie. Van een aanslag zou geen sprake zijn. Het zou een mankement aan een van de vleugels van de Boeing 777 zijn geweest. Een technisch mankement is natuurlijk een mogelijkheid.

Wat te denken van het volgende: gisteren hoorde ik van mensen dat het technisch onderhoud van de Malaysian-Airways toestellen helemaal niet zo goed verloopt. Dat zou in maart ook de oorzaak zijn geweest van het verdwijnen van de MH 370. Het zwakke punt van die toestellen zou de aanhechting van de motoren aan de vleugels zijn.


Pure speculatie, ik weet het. Maar ik heb ook alleen maar gehoord van een onderhoudsmonteur die bij onder meer Olympic Airways en Malaysian Airways heeft gewerkt.

Om deze theorie te staven, kijk naar de beelden van CNN, waarop te zien is dat het toestel naar beneden stort. De vlammen zijn te zien aan 1 van de vleugels.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4053 Gepost op: 19-07-2014, 12:33:03 »
Buitengewoon onwaarschijnlijk, Bodejos, dat een vliegtuig op de ruim 10.000 km lange vlucht van Amsterdam naar Kuala Lumpur dan uitgerekend boven het door rebellen bezette gebied van Oekraïne toevallig in de problemen komt. Op een plaats waar nota bene de week daarvoor al militaire vliegtuigen uit de lucht zijn geschoten.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4054 Gepost op: 19-07-2014, 14:49:07 »
Ik geef ook duidelijk aan dat dit een theorie is, een van de theorieën die nu de ronde doen. Jij geeft hier nu een argument, waaruit je kunt afleiden dat een mankement onwaarschijnlijk is.
« Laatst bewerkt op: 19-07-2014, 15:15:22 door Bodejos »

Offline Bubbles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4055 Gepost op: 19-07-2014, 23:26:00 »
Echt geen woorden voor wat daar gebeurd is... :( Stormpie en Silvermaiden heel veel sterkte! ::hug:: ::hug:: ::hug::
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4056 Gepost op: 20-07-2014, 09:23:46 »
Buitengewoon onwaarschijnlijk, Bodejos, dat een vliegtuig op de ruim 10.000 km lange vlucht van Amsterdam naar Kuala Lumpur dan uitgerekend boven het door rebellen bezette gebied van Oekraïne toevallig in de problemen komt. Op een plaats waar nota bene de week daarvoor al militaire vliegtuigen uit de lucht zijn geschoten.

Inderdaad, plek en tijdstip zijn verdacht.

Maar nog meer dan dat: de brokstukken werden 10km verder dan het staartstuk gevonden.
Common sense, en wat basic natuurkunde, impliceren in dat geval dat t toetsel op aanzienlijke hoogte uit-een is gespat.
Ga je niet krijgen bij vleugelproblemen. In welk geval er ook tijd is voor een noodsignaal.

Zou eveneens betekenen dat vermoedelijk [vrijwel] iedereen op slag dood was. Wat gezien de situatie eigenlijk alleen gelukkig kan worden genoemd..
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4057 Gepost op: 20-07-2014, 15:06:01 »
Storm en Silvermaiden, ik wens jullie heel veel sterkte toe de komende tijd  ::hug:: ::hug::. Echt verschrikkelijk wat er gebeurd is. Ik ben er achter gekomen dat de blokfluitlerares waar ik vroeger les van had ook in het vliegtuig zat. Ik heb haar al heel lang niet meer gezien, maar het komt toch heel dichtbij.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4058 Gepost op: 20-07-2014, 21:30:47 »
Ondanks het verdriet vanwege de onschuldige mensen die hun leven hebben moeten laten en alle nabestaanden die hierdoor zijn geraakt, overheerst er bij mij ook veel woede vanwege de schandalige afhandeling van dit gehele gebeuren: Het niet vrijgeven van de rampplek door de seperatisten (volgens mij gewoon Russen die in opdracht van Rusland opereren), het gezeul met de lichamen, het stelen van spullen van de overleden, de onmacht van de rest van de wereld, het huichelen van Poetin... wat een walgelijke vertoning. De mensheid laat zich weer van zijn slechste kant zien. ::niet-ok:: ::kots::
Geniet nooit met mate...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4059 Gepost op: 21-07-2014, 16:17:28 »
Als het waar is dat Poetin zelf het beoogde doelwit was, dan mag hij zich eens achter de oren krabben.

Donderdag werd al gezegd dat de separatisten het toestel van Malaysian Airways mpogelijk hebben aangezien voor het regeringstoestel van Poetin. Op grote afstand lijken de twee types inderdaad op elkaar, en ook de kleuren op het staartstuk komen, bekeken op een afstand van 10 kilometer, met elkaar overeen. Ik heb het op meerdere plekken zien opduiken, deze theorie.

Vooralsnog schaar ik dit onder de complot-theorieën. Maar het gerucht, dat Poetin's toestel enkele kilometers achter dat van de MH 017 heeft gevlogen en ook via dezelfde vliegroute, dat ging donderdag al. En dan komt dat kwartier vertraging in Amsterdam wel in een heel vreemd daglicht te staan.