Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1022770 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4060 Gepost op: 21-07-2014, 16:20:22 »
blijf je hier nu hypotheses spuien ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4061 Gepost op: 21-07-2014, 16:21:18 »
Ik zou het eigenlijk wel op prijs stellen als het gespeculeer en de geruchten worden overgelaten aan de diverse media.
Er zijn hier mensen op het forum die intens verdriet hebben om het verlies van familie, vrienden en/of bekenden.
Beetje respect met het omgaan van "nieuws" zou wel gepast zijn.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4062 Gepost op: 21-07-2014, 23:27:24 »
Ik hoorde vandaag dat een collega van mijn vader met zijn gezin in het vliegtuig zat.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4063 Gepost op: 21-07-2014, 23:28:30 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4064 Gepost op: 22-07-2014, 11:29:11 »
Ik wil iedereen bedanken voor hun virtuele knuffels  ::hug::

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4065 Gepost op: 23-07-2014, 19:05:19 »
Ik vind de stoet echt heel mooi.
Het geeft heel goed weer hoe nederland meeleeft met de nabestaanden. Veel automobilisten gaan stilstaan en ook heel veel mensen staan langs de weg te kijken .
« Laatst bewerkt op: 23-07-2014, 19:07:32 door Vieffan »

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4066 Gepost op: 23-07-2014, 19:06:11 »
Ja zeker, alleen mensen die op de snelweg lopen, die zijn niet wijs. Maar het gaat goed tot nu toe.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4067 Gepost op: 23-07-2014, 19:16:23 »
Ja en bloemen gooien op de auto's vind ik ook niet heel veilig. Maar het gebaar vind ik wel mooi.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4068 Gepost op: 23-07-2014, 19:39:35 »
Inderdaad indrukwekkend, al doet het grote aantal mensen dat staat te fotograferen of filmen daar wel een beetje afbreuk aan. Dat getuigt in mijn ogen toch eerder van ramptoerisme dan van medeleven en respect. :-\\
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4069 Gepost op: 23-07-2014, 19:40:37 »
Ziet er idd best indrukwekkend uit. Maar ben het eens met KD

Wij waren om 15.50 een minuutje stil met de kinders in het park. De kinderen trokken het allemaal niet meer zo goed en waren allemaal moe enzo, dus wilden we teruggaan. Maar om 16.00 zouden we nog niet terug zijn, dus even zo opgelost. De kinderen deden goed mee. Ze wisten ook allemaal precies te vertellen waarom het was.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4070 Gepost op: 23-07-2014, 21:42:13 »
Ik vond alle beelden afkomstig vanuit Eindhoven indrukwekkend....ben met mijn gedachten veel bij de nabestaanden van alle slachtoffers.

De oudste was vanmiddag met vrienden naar het zwembad toe en daar stonden alle bezoekers om vier uur rond de zwembaden een minuut stilte in acht te nemen...hij had er kippenvel van gekregen zo stil en mooi was dat moment.
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4071 Gepost op: 23-07-2014, 22:40:57 »
Ik heb zelf de minuut stilte om 4 uur helaas gemist :(. Ineens was het half 5. maar toen heb ik in mijn eentje om half 5 het nog even gedaan :P. Het is de gedachte die telt toch :P

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4072 Gepost op: 23-07-2014, 22:54:31 »
Er kwamen klanten binnen die bleven kletsen, een paar dames op leeftijd, en ze hoorden mijn verzoek om stilte blijkbaar niet...

Toen wij om 16:05 weer aan de balie gingen helpen was het 'nu komen ze pas, ooooh, het was vier uur zeker...' :(
Keep calm and eat chocolates!

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4073 Gepost op: 23-07-2014, 23:05:33 »
Er kwamen klanten binnen die bleven kletsen, een paar dames op leeftijd, en ze hoorden mijn verzoek om stilte blijkbaar niet...

Toen wij om 16:05 weer aan de balie gingen helpen was het 'nu komen ze pas, ooooh, het was vier uur zeker...' :(

 :-\\

Van wat ik heb gezien op tv inderdaad een ontroerend moment dat zoveel mensen meeleven.
2024: wie is de Mol?

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4074 Gepost op: 23-07-2014, 23:22:09 »
Zeer indrukwekkende ceremonie en rouwstoet. Trots op alle Neferlanders die zo meeleven en respect toonden.

Wat ik eerst wel vreemd vond, was dat er niet twee keer 20 rouwauto's gestald werden bij de vliegtuigen, maar eerst 20, daarna 16 en tenslotte 4. Pas bij die laatste 4 had ik door waarom: eerst 20 auto's waarvan de achterklep zijwaarts open ging, daarna 16 waarbij de achterklep opwaarts open ging en tenslotte weer 4 waarbij de klep zijwaarts open ging. Kortom: zeer geordend.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4075 Gepost op: 23-07-2014, 23:48:07 »
ongelofelijk indrukwekkend.
er was eens......

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4076 Gepost op: 24-07-2014, 00:01:56 »
Inderdaad echt bijzonder en indrukwekkend. Dit zie je één keer en hopelijk nooit en nooit en nooit weer. Helaas is het stoppen van oorlogen niet zo makkelijk :(

Mooi om te zien hoe mensen, ook die niet een direct verlies in hun omgeving hadden ook hun medeleven hebben getoond. Bruggen vol mensen boven de snelweg, langs de snelweg, applaus, bloemen alles. Ik weet niet meer wie het zei maar t was wel treffend: Nederland saamhorig, 2 weken geleden nog volledig oranje, nu zwart van rouw.
« Laatst bewerkt op: 24-07-2014, 00:05:21 door Mollenvanger-MV »

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4077 Gepost op: 2-08-2014, 01:59:52 »
Doordat ik ver weg van tv en internet was, is de impact van de ramp in eerste instantie deels aan me voorbijgegaan.

Ik schrik alsnog van de berichtjes van verschillende mensen hier die slachtoffers al dan niet via via kenden. Ik wil hier vooral (maar niet alleen) mijn innige deelneming met Stormpie betuigen. Lieve Stormpie, wat een vreselijke klap. Heel veel sterkte.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4078 Gepost op: 2-08-2014, 20:00:34 »
het is onwerkelijk Ycaris. Bizar en horror met een onmetelijk verdriet. En toch probeert de familie de draad weer op te pakken. Je verstand weet dat je verder moet, maar altijd is er op de achtergrond dat ene. Dat waar je geen verklaring voor hebt, dat wat niet te bevatten valt, dat waar je ongelofelijk kwaad op bent, zoveel verdriet van hebt.
Je wilt de tijd terugdraaien, je wilt dat er juist nu wonderen gebeuren, je wilt het verdriet wegnemen en je wilt gerechtigheid.
er was eens......

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4079 Gepost op: 3-08-2014, 03:11:35 »
Tijd terugdraaien kan helaas niet en dit zal altijd pijn blijven doen. Het enige wat je er hopelijk aan kan winnen is de wetenschap dat je er als familie voor elkaar bent en/of dat je de kracht hebt om met het allermoeilijkste om te gaan.  Ik kan alleen maar hopen dat die dingen voor jou zullen blijken te gelden.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?