Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1022886 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4200 Gepost op: 15-11-2014, 14:25:34 »
Tijdens de intocht van Sinterklaas in Gouda zijn in het centrum betogers opgepakt. Het zijn zowel voor- als tegenstanders van Zwarte Piet.

De groep tegenstanders werd uiteindelijk weggevoerd per bus. Het zijn zo'n 30 tot 40 mensen, zeggen verslaggevers. Of ze allemaal zijn gearresteerd is onduidelijk.

p de Markt stonden rond 13.00 uur tientallen tegenstanders met een groot spandoek, ondanks het verbod.

Op het spandoek stond : Zwarte Piet is racisme. Voorstanders van Zwarte Piet gingen voor het spandoek staan om de tekst af te schermen. Er werd toen gescholden, geduwd en getrokken door beide kampen

:(

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4201 Gepost op: 15-11-2014, 14:28:30 »
Triest, er zijn belangrijkere dingen in het leven...
🜃

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4202 Gepost op: 15-11-2014, 14:58:58 »
Dieptriest inderdaad. ::niet-ok::

Je kan toch wel voor één dag per jaar normaal doen??? Ga de overige 364 maar met modder gooien. Ik neem aan dat al die kinderen die het gezien hebben een onvergetelijke dag hebben beleefd. ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4203 Gepost op: 15-11-2014, 16:01:23 »
Vind ik ook

Demonstreren en je mening geven mag. Begrijp me niet verkeerd.
Maar er waren speciale demonstreerzones, schandalig dat ze dit nu onder de ogen van de kinderen hebben gedaan
Deze mensen zijn geen voor of tegenstanders van zwarte piet. Deze mensen hebben een hekel aan het Sinterklaasfeest als je zoiets doet
You'll never walk alone

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4204 Gepost op: 15-11-2014, 17:27:24 »
Idd... ik vind zelf ook dat Zwarte Piet best wel mag veranderen, maar als je dan gaat demonstreren (en naar het schijnt zelfs roepen dat Sinterklaas niet bestaat) op een plek waar honderden kinderen gewoon de intocht willen beleven, ben je triest bezig, of je nou voor- of tegenstander van Zwarte Piet bent ::niet-ok::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4205 Gepost op: 15-11-2014, 17:47:18 »
Los van de hele discussie over sinterklaas hebben deze mensen gewoon de wet overtreden. Bij een demonstratie moet je aanwijzingen van de burgemeester opvolgen en die had geen toestemming gegeven voor een demonstratie op die plek. Volkomen terecht gearresteerd dus allemaal. Ze mochten ergens anders allemaal demonstreren, lijkt me prima. Vrijheid van meningsuiting voor iedereen. Als je dan expres op een plek gaat staan, waar je de boel probeert de verprutsen voor de kinderen, dan ben je gewoon asociaal. Van mij had de burgemeester alle demonstraties ook best mogen verbieden voor die dag, kans was toch wel heel groot aanwezig dat zich verstoring van de openbare orde zou voordoen. Bij een verbod waren ze waarschijnlijk alsnog wel gekomen, maar dan had iedereen meteen naar huis gestuurd/opgepakt kunnen worden, voordat het uit de hand zou lopen.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4206 Gepost op: 15-11-2014, 18:37:52 »
Om eerlijk te zijn, denk ik dat we met z'n alles gewoon niet meer moeten reageren op dat idiote gedoe. Negeren dus.
Het is gewoon te gek voor woorden dat er zoveel ophef wordt gemaakt over een kinderfeest.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4207 Gepost op: 15-11-2014, 18:54:26 »
Om eerlijk te zijn, denk ik dat we met z'n alles gewoon niet meer moeten reageren op dat idiote gedoe. Negeren dus.
Het is gewoon te gek voor woorden dat er zoveel ophef wordt gemaakt over een kinderfeest.


 +1
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4208 Gepost op: 15-11-2014, 18:57:46 »
Mja, wat ik her en der lees en hoor denkt vrijwel iedereen er zo over. 'Wat een gezeur om niets allemaal'.
Maar somehow blijft het maar terug en terug in het nieuws komen.

Nou beschuldig ik niet graag De Media ergens van, dat veronderstelt een interne samenhang die m.i. niet geheel terecht is, maar vind het zeer opvallend hoeveel & hoe lang het onderwerp aandacht krijgt.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4209 Gepost op: 15-11-2014, 19:31:46 »
En dan nog ligt het helemaal aan jezelf of je meedoet aan de discussie.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4210 Gepost op: 15-11-2014, 19:50:50 »
Het gaat mij niet om de discussie zelf, maar om hoe de discussie gevoerd wordt. En in dit geval dus letterlijk over het hoofd van kinderen. Kan ik niet zo goed tegen.


Mja, wat ik her en der lees en hoor denkt vrijwel iedereen er zo over. 'Wat een gezeur om niets allemaal'.
Maar somehow blijft het maar terug en terug in het nieuws komen.

Nou beschuldig ik niet graag De Media ergens van, dat veronderstelt een interne samenhang die m.i. niet geheel terecht is, maar vind het zeer opvallend hoeveel & hoe lang het onderwerp aandacht krijgt.

Zag laatst in Kinderen van het succes een theorie van jonge filosoof Haroon Sheikh (eerste filmpje) over samenlevingen die 'in vorm' zijn en, de tegenhanger daarvan, gespleten samenlevingen, die nog naar hun 'vorm' op zoek zijn. In het eerste geval is men er in geslaagd hun verleden in harmonie te brengen met de moderne wereld, in het tweede geval niet. Dan kunnen kleine meningsverschillen uitmonden in een breed gedragen conflict met duidelijke voor- en tegenstanders. Vond ik wel een verrassend inzicht.
http://omroep.human.nl/2doc/kinderen-van-het-succes.html
If I was a haircut would you wear a hat?

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4211 Gepost op: 15-11-2014, 19:55:03 »
Het ergerlijke is dat deze discussie niet eens is begonnen in Nederland, maar in Amerika. Men heeft het hier weliswaar opgepikt, maar de oorsprong ervan ligt in Amerika.

Ik ben er eigenlijk ook wel klaar mee, en hoewel ik vind dat er best wel argumenten TEGEN Zwarte Piet kunnen zijn, vind ik ook dat mensen deze discussie niet moeten gaan misbruiken. Als je je gediscrimineerd voelt: prima, dat kan. Maar er zijn genoeg manieren om dit kenbaar te maken.


Mensen moeten het ook eens aandurven om een traditie juist in stand te houden, te ''koesteren''.  


De wereld staat in brand, en in Nederloand maakt men zich druk om een kindertraditie.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4212 Gepost op: 15-11-2014, 19:56:57 »
De wereld staat in brand, en in Nederloand maakt men zich druk om een kindertraditie.

Och, blijkbaar was afgelopen week het Amerikaanse gedeelte v/d wereld vooral geboeid door het achterwerk van Kim Kardashian - dus vergeleken daarmee..
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4213 Gepost op: 15-11-2014, 20:01:22 »
Daar hebben ze dan wel een goede kijk op gehad........

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4214 Gepost op: 15-11-2014, 20:03:34 »
Net de beelden gezien op het journaal, zo triest dat je dat voor de ogen van de kleine kinderen moet doen  ::niet-ok::

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4215 Gepost op: 15-11-2014, 21:34:55 »
Ik was toen in Gouda op de Markt, maar heb er zelf (gelukkig) niet veel (dus niet niets) van gemerkt. Hierdoor zullen ook weinig kinderen er iets van gemerkt hebben. De actievoerders zijn dus in elk geval wel op tijd (en idd terecht) gearresteerd.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4216 Gepost op: 15-11-2014, 21:36:48 »
en krijgen een boete van 220 euro en staan morgen op de Dam in Amsterdam weer te protesteren en een kinderfeest te vergallen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4217 Gepost op: 15-11-2014, 23:45:33 »
Nu ik er over nadenk: Zouden die demonstraties er ook mee te maken hebben gehad dat het zo lang duurde voordat Sinterklaas het stadhuis uit kwam? Het leek erop alsof dat zingen met Jeroen geinproviseerd werd. Misschien bang dat ze anders het podium op zouden klimmen ofzo? Er werd nu duidelijk gerekt met dat zingen..  En ook de komst van Sinterklaas op het podium leek wat raar over te komen,de mededeling dat je je schoen mocht zetten en klaar was de uitzending.. Plus een vage smoes over verdwalen in het stadhuis.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4218 Gepost op: 16-11-2014, 00:01:33 »
Daar zat ik ook al over na te denken. Maar dat leek mij onwaarschijnlijk. Maar is het niet elk jaar zo dat sinterklaas zegt dat iedereen zijn schoentje mag zetten en dat daarna de uitzending eindigt?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4219 Gepost op: 16-11-2014, 00:04:53 »
yep
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.