Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1022623 keer)

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4220 Gepost op: 16-11-2014, 00:09:28 »
Ja,maar dat lange zingen met Jeroen kan toch nooit in het script hebben gestaan? Vond dat stuk echt heel raar.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4221 Gepost op: 16-11-2014, 00:09:52 »
toen ging er idd iets mis
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4222 Gepost op: 16-11-2014, 10:03:05 »
Dit was volgens mij ook meer een ego-actie, nog lekker belangrijk voelen.
Want de discussie hebben ze allang gewonnen dus waarom zou je dan nog moeten demonstreren.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4223 Gepost op: 16-11-2014, 23:24:45 »
Citaat
De Roemeense premier Victor Ponta heeft zijn nederlaag in de Roemeense presidentsverkiezingen toegegeven. Dat deed hij nog voordat de definitieve uitslag bekend werd. 'Ik heb meneer Iohannis gebeld om hem te feliciteren', zei Ponta.

Daarmee heeft zijn tegenstander Klaus Iohannis de Roemeense presidentsverkiezingen gewonnen. Deze uitslag kwam sneller dan verwacht; uit eerdere exit-polls bleek dat beide kandidaten ongeveer de helft van de stemmen hebben gekregen.

De Roemenen gingen voor een tweede ronde naar de stembus, omdat geen van de kandidaten bij de eerste ronde meer dan de helft van de stemmen kreeg.

Liberale burgemeester
Twee weken geleden bij de eerste ronde gold premier Victor Ponta als favoriet voor de overwinning. Hij kreeg toen zo'n 40 procent van de stemmen; tien procent meer dan zijn rivaal Klaus Iohannis.

In de prognoses van de uitslag werd al duidelijk dat die voorsprong was verdwenen. In drie verschillende exit-polls kregen Ponta en Iohannis ongeveer 50 procent van de stemmen. De liberaal Iohannis volgt president Traian Basescu op. Die is sinds 2004 president en stopt na twee termijnen.

Klaus Iohannis is de liberale burgemeester van de stad Sibiu in Midden-Roemenië. Hij behoort tot de Duitse minderheid.

bron: nos.nl

Ongelooflijk  ::oink:: niemand had dit verwacht. Echt niemand. Ik denk dat veel mensen het hadden gehoopt na de massale demonstraties deze week. Blijkbaar pikken de Roemenen het niet meer, dat ze als oud vuil behandeld worden. De sociale media is ontploft. Roemenen aan het huilen, Roemenen aan het feestvieren, pleinen stromen vol, vlaggen wapperen, het volkslied wordt gezongen, veel mensen hebben het gevoel dat ze nu 25 jaar na dato eindelijk iets bereikt hebben. Hopelijk gaat dit niet een grote teleurstelling worden. Voor Ponta is het nog niet over, die wil niet opstappen, maar de demonstraties zullen alleen maar groter worden. Weer heeft een deel van de kiezers niet zijn stem uit kunnen brengen. Ik ben echt heel heel blij voor de Roemenen.  ::bravo::

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4224 Gepost op: 21-11-2014, 13:14:21 »
Voor de werkzoekenden met een passie voor tv-series en film:
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/opmerkelijk/droombaan-betaald-series-kijken-voor-netflix

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4225 Gepost op: 21-11-2014, 14:21:15 »
Als ik niet net aan een studie was begonnen had ik gesolliciteerd!

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4226 Gepost op: 21-11-2014, 14:26:45 »
Een 'heel eerlijk loon'.

Ja vast ;D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4227 Gepost op: 24-11-2014, 13:50:54 »
er is iets mis met de rechtspraak in ons land..

120 uur taakstraf voor het doodrijden van 3 mensen. Dat is 40 uur per dode. Meer ben je als burger hier niet meer waard.

Citaat
Vader niet vervolgd voor smijten met stoel

ROERMOND -
De vader die vrijdag in de rechtszaal in Roermond een stoel naar de rechter gooide, wordt niet vervolgd. Het Openbaar Ministerie (OM) zei zaterdag dat de rechter geen aangifte heeft gedaan.

De rechtbank in Roermond veroordeelde een 33-jarige Pool vrijdag tot 120 uur taakstraf, omdat hij een tweejarig meisje, haar opa en oma vorig jaar doodreed in Meijel. De vader was daardoor zo van streek dat hij een stoel naar de rechter smeet.
Ook buiten de rechtszaal zorgde de uitspraak voor veel ophef en onbegrip. De rechtbank zette daarom een uitleg op zijn website over waarom niet voor een zwaardere straf is gekozen.
er was eens......

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4228 Gepost op: 24-11-2014, 14:20:10 »
Mja, dat hangt van de omstandigheden af.

Skipte even de toelichting op het vonnis door; blijkbaar was er sprake van een ongeval - waarschijnlijk door roekeloosheid. Het is tragisch, maar dergelijke situaties gebeuren helaas af en toe.
Dacht dat zaken met dood door schuld meestal vrij lage straffen opleveren.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4229 Gepost op: 24-11-2014, 15:12:31 »
Rechtspraak maakt het verschil tussen recht en onrecht, tussen vertrouwen en wantrouwen, tussen recht voor iedereen en het recht van de sterkste.

het verschil tussen recht en onrecht.. dat is een heel wezenlijk deel van de rechtspraak. Voor een slachtoffer moet rechtspraak goed doen aan het gevoel voor recht. Dan is 40 uur taakstraf per dodelijk slachtoffer een groot onrecht.
er was eens......

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4230 Gepost op: 24-11-2014, 16:42:46 »
Weet ik niet.

Behalve als mijn geheugen me ernstig in de steek laat, of het recht in Nederland zeer recent grondig is veranderd [het eerste is vele malen plausibeler ;)), gaat het Nederlands recht op dat gebied vrijwel geheel over het straffen van de daders. Niet genoegdoening naar de slachtoffers.
Ik schreef er nog ergens over in mn feitjes topic [jaja, ik zal er binnenkort weereens mee verder gaan]. Bv letselschade kan in de papieren gaan lopen [zeker als het iemands carriere om zeep kan helpen], maar bij overlijden kunnen de overige nabestaanden niet of nauwelijks claimen.
Maar dan zit je vast ook bij civiel recht, niet strafrecht.

Of het recht op die manier zou moeten fuctioneren, is een tweede - maar dat is een kwestie voor [rechts]filosofie.
« Laatst bewerkt op: 24-11-2014, 16:44:36 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4231 Gepost op: 24-11-2014, 17:14:15 »
Ik snap dat de desbetreffende vader woedend is en daarom ook goed dat de rechter geen aangifte doet.
Maar als er niet bewezen kan worden dat de persoon te hard reed of alcohol op had of iets dergelijks is...
Een ongeluk heet natuurlijk een ongeluk omdat het niet expres gegaan is, en als dan ook blijkt ( of niet bewezen kan worden ) dat de persoon er schuld aan had door bv te hard rijden of alcohol is er gewoon geen grond voor een zware gevangenisstraf en dat lijkt me terecht.

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het verschrikkelijk. Maar een ongeluk kan iedereen hier gebeuren.
Stel het is winter en glad, en daardoor rijd je heel rustig... En toch vlieg/slip je uit de bocht omdat je de macht over het stuur verliest. Dan kun je ook toevallig iemand raken op het fietspad...

Nja zo klink ik veel te bot en dat bedoel ik ook weer niet zo  :-\\
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4232 Gepost op: 24-11-2014, 17:49:06 »
Het is voor nabestaanden gewoon niet te geloven en te begrijpen. Maar dit moet inderdaad vanaf de rationaliteit bekeken worden. Ik ben trots om in zo'n rechtsstaat te wonen. En als het een familielid van me zou zijn, zou ik de uitspraak vervloeken.
Genoegdoening is maar een klein onderdeel van onze rechtsspraak in mijn ogen. Voor familie van slachtoffers een te klein onderdeel. Dat geloof ik direct.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4233 Gepost op: 24-11-2014, 18:38:57 »
in mijn ogen ligt er tussen 120 uur taakstraf en 15 mnd gevangenis een heel groot verschil. Dit doet niet goed aan je gevoel voor recht.

De max straf voor het beledigen van een ambtenaar in functie bedraagt 4 mnd gevangenis. Dan vraag ik me af waar de gezonde verhoudingen zijn gebleven.

De man hoeft niet gevierendeeld te worden, maar straf heet niet voor niets straf; hijmag best voelen dat wat hij heeft veroorzaakt dat dat verschrikkelijk is..
er was eens......

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4234 Gepost op: 24-11-2014, 18:54:16 »
De vader had geen stoel naar de rechter moeten smijten, maar naar de Officier van Justitie, die heeft immers onvoldoende bewezen dat er sprake was van dood door schuld in het verkeer. Nu dit niet aangetoond kon worden was er subsidiair sprake van een overtreding.
🜃

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4235 Gepost op: 24-11-2014, 19:23:13 »
Nieky schrijft eigenlijk precies wat ik denk.

Ik ken de omstandigheden van dit ongeval niet (alcohol, te hard gereden of juist niet), dus is het als buitenstaander lastig oordelen over de strafmaat. Omdat er een jong kind in het spel is, roept dat altijd extra emotie op en is vaak bij veel de eerste reactie: belachelijk. De emoties van een ouder blijven altijd verschrikkelijk (wat de straf ook is, je krijgt je kind niet terug), dus ik vind het goed dat de rechter geen aangifte doet.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4236 Gepost op: 24-11-2014, 23:08:45 »
Nu bij "pauw"  een discussie hier over.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4237 Gepost op: 25-11-2014, 13:21:55 »
De stoelen gooiende man was gisteren bij Humberto.

Ik snap zijn teleurstelling, maar ik begrijp heel goed dat de rechter hem niet heeft kunnen veroordelen voor dood door schuld. Je bent hier gelukkig pas schuldig als het bewezen is. En het is heel stom dat de experts er niet eenduidig over zijn wat er gebeurd is, maar dan kun je hem helaas ook niet voor iets dergelijks veroordelen.
Spijtig dat de rechter bedreigd wordt...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4238 Gepost op: 25-11-2014, 20:37:02 »
Tegenwoordig wordt iedereen bedreigt in dit land. Punt is dat de media die Pool al veroordeeld had en als de rechter daar wegens gebrekkig bewijs niet in mee kan gaan, heeft hij dat gedaan. De media mag ook wel eens bij zichzelf te raden gaan. Vandaag een column in een krant van iemand die zei dat als het zijn kind was, hij die rechter waarschijnlijk in elkaar gemept had. Waarom staat zoiets in een krant?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4239 Gepost op: 25-11-2014, 20:40:20 »
Nu bij "pauw"  een discussie hier over.
Er was ook een psychotherapeut bij die haar tranen niet kon bedwingen. Zij had ook een vereniging voor verkeersslachtoffers. Zelf had ze ook op een dramatische manier een kind verloren. Ze vond zichzelf heel goed in haar rol, maar helaas was ze zelf nog erg labiel en emotioneel. Ik snap het en ze had ook best aardige ideeën maar niet de juiste persoon op de juiste plaats. Haar discussiegenoot had een koele duidelijke uitleg en kon het allemaal goed verklaren.

De psychoterapeut had trouwens wel een goede oplossing. Zwarte doos in elke auto....
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.