Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1022998 keer)

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4560 Gepost op: 16-01-2016, 11:06:00 »
haha.. waar zijn ze toch als je ze nodig hebt ::)


OT... ik heb geen nieuws
er was eens......


Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4562 Gepost op: 25-01-2016, 17:09:55 »
 :-\\ Ja doe voorzichtig...

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4563 Gepost op: 25-01-2016, 17:19:14 »
Bodo ligt in het extreem noordelijkste puntje van kameroen.. daar kom ik bij lange na niet. Ligt dwnk ik iets van 300 km van agroua af en dat ik heet noordelikkste wat ik kom. Pas als er dingen rond garoua gebeuren moeten jullie je zorgen gaan maken. Komt goed jongens ;)
« Laatst bewerkt op: 25-01-2016, 17:22:07 door -ELISE- »
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4564 Gepost op: 25-01-2016, 19:06:04 »
ik durf te wedden dat de beestjes al ongeduldig op je staan te wachten.........

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4565 Gepost op: 27-01-2016, 14:22:36 »
RTL 5 zet weer een nieuw survivalprogramma in de markt. Op de donderdagavond, waar ook Expeditie Robinson en Net 5’s The Island zijn te zien komt vanaf half maar The Raft: Overleven op Zee. De zender omschrijft het als ‘misschien wel het meest uitdagende survivalprogramma ooit’.

Elke aflevering worden twee rafts gevolgd, elk bemand met twee voor elkaar onbekende deelnemers. Op de volle oceaan gaan ze de uitdaging van hun leven aan: samen de zware tocht over de oceaan volbrengen. Slechts uitgerust met een kleine survivalkit waarin ze onder andere een eenvoudige waterzuiveraar en visdraad vinden, komt het aan op instinct en creativiteit.

Verrassend. Volgens mij wel met onbekende Nederlanders ;D en stikt het op zee ook niet van de haaien  ::)

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4566 Gepost op: 27-01-2016, 19:22:36 »
Nederland heeft een officieel nieuw geloof: Het Vliegend Spaghetti Monster ???

http://nos.nl/op3/artikel/2083186-vanaf-nu-telt-het-vliegend-spaghettimonster-geloof-echt-mee.html

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4567 Gepost op: 27-01-2016, 19:31:51 »
He he, eindelijk :)
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4568 Gepost op: 27-01-2016, 20:21:28 »
"In plaats van de Tien Geboden, hebben wij de Acht Liever-nietjes."

 ::rofl::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4569 Gepost op: 28-01-2016, 11:18:36 »
niet alle beslissingen die in Den Haag genomen worden zijn even doordacht...  ::)

Plastic tasjes
er was eens......

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4570 Gepost op: 28-01-2016, 11:56:05 »
Uit ervaring weet ik dat niemand meer een tasje hoeft als je korting geeft ;) Typisch geval van mensen die in paniek raken als er een gewoonte verdwijnt.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4571 Gepost op: 28-01-2016, 15:01:02 »
Ik hoorde laatst dat de prijs van een papieren tasje al snel oploopt richting de 30 - 35 eurocent en dat de winkeliers dit gewoonweg niet op kunnen brengen om gratis mee te geven. De prijs van een dun plastic tasje ligt namelijk op 3 - 5 cent...dat is nog wel te behapstukken.
Daarnaast mag men je op de markt wel een gratis tasje geven om je gekochte groente in mee te nemen maar mag de man van de snackbar je geen tasje meer gratis meegeven omdat er al een papieren zak om je patat zit...lekker krom allemaal ::niet-ok::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4572 Gepost op: 28-01-2016, 17:26:21 »
ik vind het wel iets meer dan paniek als een gewoonte verdwijnt en kan me heel goed voorstellen dat iemand die ondergoed koopt bij bv de Hema daar toch graag even iets omheen wil hebben. Net wat die mevrouw ook zegt, een taartje, 2 warme saucijzenbroodjes, dat wordt wel verpakt. Dat zijn ook geen dingen die je zo los in je tas stopt.
Wel vind ik het belangrijk dat mensen gaan nadenken over de verpakkingsmaterialen. Want wie weet er nu als hij of zij z'n lege redbullblikje weggooit, hoe lang zoiets in de natuur blijft liggen voor het afgebroken is.. Niemand. En wie weet hoe giftig het is. 

daarom hier even een lijstje..

productafbreektijd
sigarettenpeuk 1-5 jaar
bananenschil 3 jaar
metalen blikje1,5-50 jaar
plastic frisdrankfles5-10 jaar
plastic zak10-20 jaar
kauwgum20-25 jaar
aluminium blikje80 jaar tot 1 miljoen jaar
plastic sixpackhouder 100 jaar
glazen fles1 miljoen jaar

even lost van bovenstaande.. Ik heb gemerkt dat de mensen achter de kassa al gewend zijn.. Je spullen worden net zo snel als voorheen langs de scanner gehaald, vervolgens op een berg teruggelegd terwijl jij direct mag betalen. Alleen op het moment dat jij nog even wilt inpakken liggen de spullen van de volgende klant er al bovenop.. Want tijd om in te pakken krijg je niet..
er was eens......

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4573 Gepost op: 28-01-2016, 17:38:05 »
Wij hebben sinds 1 januari precies 2 tasjes 'verkocht'.  Ik vind het een suffe betuttelende maatregel, maar ik zie nu wel dat blijkbaar heel veel mensen zo'n maatregel nodig vinden voordat ze niet meer om tasjes vragen (wij boden in principe nooit zelf tassen aan, we deden ze alleen standaard om incontinentiematerialen, nu leveren we dat in dozen af).
Keep calm and eat chocolates!

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4574 Gepost op: 28-01-2016, 18:01:34 »
Ik ergerde me er altijd groen en geel aan wanneer de mensen achter de kassa al een tasje om mijn aankopen hadden gedaan voordat ik kon zeggen dat ik zelf een tasje had. Ik heb meestal wel eigen tasjes bij me. Dus wat dat betreft zit ik er helemaal niet mee dat het nu geld kost. Maar ik snap het wel dat het soms onhandig is als je ergens spontaan iets wil kopen en geen tas bij je hebt.

Wat ik wel apart vind is dat je inderdaad gewoon nog groente en fruit in een plastic zakje kan doen. In januari bij de Sting kregen we ook nog een grote tas om de kleding mee. Of mogen kledingwinkels dat nog wel doen?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4575 Gepost op: 28-01-2016, 18:36:07 »
Groente en fruit schijnt wel te mogen, bij kledingzaken moet je voor de tas betalen volgens mij.
Keep calm and eat chocolates!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4576 Gepost op: 28-01-2016, 18:39:00 »
Ik snap gewoon niet waarom mensen zelf geen tas kunnen meenemen. Er zijn van die stoffen bopschappentasjes.. je hoeft dus niet met je onderbroeken los i  je hand te lopen. stop er 2 in je handtas en dan is het hele probleem opgelost. 1 voor het eten en 1 voor de onderbroeken en andere spullen die niet vies mogen worden.. en ook. Je hebt geen tasje nodig om te ruilen.. das ook zon leuk misverstand

Ik vind het het wel goed dat er iets tegen plastic wordt gedaan. Het is een gewoonte waar goede alternatieven voor zijn. Ik ben het ermee eens dat er soms nog kronkels in de gedachtengang zitten. Aan ander plastic moeten we ook wat doen.. toraal mee eens. Maar laten we met zn allen nou met 1 ding beginnen, dat scheelt allicht iets. Het is  iet dat je stap 1 niet hoeft te doen omdat de rest van de stappen er nu nog niet is.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4577 Gepost op: 28-01-2016, 19:05:59 »
Het gaat ook niet alleen om die tasjes. Volgens de verantwoordelijke staatssecretaris maakt de maatregel deel uit van een groter pakket maatregelen. Ik verbaas me overigens over mensen die beweren van niets te weten, terwijl het toch allemaal behoorlijk goed ''gecommuniceerd'' wordt.

Goede maatregel overigens, die dan vervolgens weer niet te rijmen is met de plannen om flessen voortaan statiegeld-loos te maken. Ik kom vaker in Duitsland, daar moet je bij elk flesje frisdrank een klein bedrag extra betalen, meestal 25 cent. Dat stimuleert echt wel om het flesje terug te brengen, ook al gaat het slechts om 25 cent.


Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4578 Gepost op: 28-01-2016, 19:09:24 »
zelf heb ik al jaren mijn eigen (gezellige) tasjes mee en heb zo heel wat op plastic en ook kosten bespaard. (want ik vond het belachelijk dat ik moest betalen om reclame voor een winkel/supermarkt) te maken. Dat is ook mijn probleem niet. Mijn probleem is dat we doorslaan naar de andere kant en dat we simpele maatregelen (als bv geen plastic om komkommers, paprika's en broccoli en whatever nog meer ingepakt wordt) achterwege laten. Ik begrijp zo'n mevrouw. Ik zou ook graag iets om bv ondergoed willen hebben voordat ik het in mijn tas stop.. al is het maar een papiertje. Net als Swifty zegt.. het is betuttelend. Maar daar zijn we goed in in Nederland.
er was eens......

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4579 Gepost op: 28-01-2016, 19:11:56 »
In Utrecht heb je de verpakkingsvrije winkel Bag and Buy. Dat lijkt me nog wel een uitdaging om daar te winkelen. Je moet dan voor alles potjes en bakjes meenemen. Dan ga je al met een tas vol naar de winkel.  :D