Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1022354 keer)

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4680 Gepost op: 29-03-2016, 16:13:51 »
gelukkig is de kaping weer voorbij....
er was eens......

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4681 Gepost op: 8-04-2016, 14:25:28 »
Opmerkelijk.... slaan we door in onze strijd om 'discriminatie' uit Nederland te bannen.
Bij het lezen van de titel verwachtte ik dat de kleur van de ballen onder vuur lag, maar nee.......

Biljartbond discrimineert
er was eens......

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4682 Gepost op: 8-04-2016, 15:04:19 »
het is wel idd interessant dan hoe ze een toernooi moeten organiseren als er deelnemers zijn die verschillende religies aanhangen en daarom op allemaal verschillende dagen niet mogen sporten.

En wat iemand die bv van zijn religie niet mag schoonzwemmen. die wordt heel erg gediscrimineerd door de bond die wedstrijden voor schoonzwemmen organiseert want daar kan hij/zij niet aan meedoen.

trouwens ik vind het idd al jaren heel erg dat mijn inschrijvingen voor de damesenkel in de edele tennissport geweigerd worden.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2016, 15:50:04 door Schulz »
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4683 Gepost op: 8-04-2016, 15:44:42 »
Zeer eigenaardige mening van het College.
Het gehele oordeel is hier te lezen: https://www.mensenrechten.nl/publicaties/oordelen/2016-29/detail
De belangrijke paragrafen zijn 6.5 en 6.18

Sowieso is het oordeel van het college niet juridisch bindend - hoewel ik me kan voorstellen dat je knbb gaat kijken of er voor dat ene team niet een uitzondering te maken is.
..Maar verder.. het college snapt niet dat er niet gewoon op vrijdag & zaterdag, ipv vr/za/zo, kan worden gespeeld.
Okee, wat dan als iemand anders vanwege geloofsovertuiging niet op zaterdag kan?

Lijken me een hele serie gaten in de uitspraak te zitten.. let's see what happens.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4684 Gepost op: 8-04-2016, 18:40:28 »
Die meneer mag van de bond toch gewoon aan de finales meedoen..... hij wil het alleen zelf niet omdat hij op de dag van de finales iets anders te doen heeft
Wit is ook een kleur!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4685 Gepost op: 8-04-2016, 18:44:17 »
Sluit me helemaal aan bij De Witte. Die meneer bepaalt zelf dat hij dat niet wil op zondag.
Keep calm and eat chocolates!

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4686 Gepost op: 8-04-2016, 21:14:57 »
Dan is deze ook uhm... noemenswaardig ;D Laten we t daar op houden.
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4687 Gepost op: 8-04-2016, 23:51:28 »
http://www.nu.nl/muziek/4244054/springsteen-gelast-concert-af-vanwege-anti-homowet-north-carolina.html

Qua muziek ben ik niet echt een Springsteen-fan, maar dit vind ik klasse van hem!  ::ok::

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4688 Gepost op: 9-04-2016, 08:56:51 »
Die meneer mag van de bond toch gewoon aan de finales meedoen..... hij wil het alleen zelf niet omdat hij op de dag van de finales iets anders te doen heeft
Precies. Het zou pas discriminatie zijn als hij van de organisatie niet mee mag doen omdat hij christelijk is.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4689 Gepost op: 10-04-2016, 11:57:07 »
Wat een ongelooflijke nieuwe wet daar in North Carolina. En wat goed van Springsteen en Paypall en Braeburn dat zij zich terugtrekken uit die staat.

Deze omstreden 'HB2-wet' verbiedt werknemers om juridische stappen te ondernemen als zij op de werkplaats worden achtergesteld of gepest omdat zij homoseksueel, biseksueel of transgender zijn.

De wet werd in maart aangenomen door de Republikeinse gouverneur Pat McCrory. De staat verbiedt het lokale overheden ook wetten aan te nemen die LHBT beschermen en discriminatie tegengaan.
Bovendien verplicht de nieuwe wet transgenders gebruik te maken van het openbare toilet dat overeenkomt met het geslacht dat in hun paspoort staat.


Keep calm and eat chocolates!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4690 Gepost op: 10-04-2016, 11:58:19 »
Waar gaat het heen met deze wereld ::ohno::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4691 Gepost op: 10-04-2016, 12:31:37 »
In de VS zijn heel veel conservatieve christenen met een heel vreemd idee over hun geloof, die langzaamaan steeds meer macht krijgen. Wat zij roepen over onder andere de LHBT gemeenschap is angstaanjagend. Het lijkt verdacht veel op fundamentalistische moslims.
Alleen zijn dit (met name) blanke mannen in een westers land. Ze gebruiken (nog) geen geweld, maar christelijke waarden als heb u naaste lief lijken ze te zijn vergeten.
Ik vind het een enge ontwikkeling.
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Online Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4692 Gepost op: 10-04-2016, 12:36:14 »
Maar is dit niet ongrondwettelijk? Immers het hof heeft het uitsluiten van huwelijken voor homoseksuelen ook ongrondwettelijk veroordeeld. Kunnen slachtoffers van deze wet niet naar het constitutioneel hof stappen?  Weet niet hoe dat werkt eigenlijk in de VS en zoiets zal wel jaren kosten, maar lijkt me wel dat deze wetten van tafel geveegd kunnen worden. Lijkt me wel een puntje voor de EU ook om over te onderhandelen met TTIP, immers andere landen die handelsverdrag sluiten met de EU moeten ook de rechten van LHBT garanderen.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4693 Gepost op: 10-04-2016, 13:27:43 »
Maar is dit niet ongrondwettelijk? Immers het hof heeft het uitsluiten van huwelijken voor homoseksuelen ook ongrondwettelijk veroordeeld. Kunnen slachtoffers van deze wet niet naar het constitutioneel hof stappen?  Weet niet hoe dat werkt eigenlijk in de VS en zoiets zal wel jaren kosten, maar lijkt me wel dat deze wetten van tafel geveegd kunnen worden.

Yap, dat vroeg ik me ook al sterk af. Lijkt heel evident dat de wet niet kan stand houden, maar het is blijkbaar niet zo eenvoudig:

"The 14th Amendment promises equal protection under the law, meaning that governments can’t single out and punish groups of people for no good reason. But the Supreme Court has been consistently vague about what that promise means for LGBT people.

On Monday, the ACLU, Lambda Legal, and Equality North Carolina filed a lawsuit arguing that North Carolina's new law “violates the most basic guarantees of equal treatment and the U.S. Constitution." Legal experts say this will be a tough case to litigate, but if it proceeds, it has the potential to set a landmark precedent. It may force the Supreme Court to confront a question that for decades it has stubbornly refused to answer: What does the Constitution actually imply about gay rights?"

- aldus: Washington Post; https://www.washingtonpost.com/news/wonk/wp/2016/04/01/the-cunning-trick-in-north-carolinas-radical-new-anti-lgbt-law/

Goed artikel, dat verder de situatie beschrijft. Wat in het kort de situatie lijkt te zijn is als volgt:

- Er zijn feitelijk meerdere niveaus van groepen die bescherming genieten. Zo staat ras op een hoog niveau; en ga je geen wet geaccepteerd krijgen die ruikt dat daarop wordt gediscrimineerd. Geslacht is een middenniveau. Seksuele voorkeur is op een laag niveau.
- Als zodanig krijgen LHBT-mensen geen specifieke extra wettelijke bescherming. Het hof danst om de vraag of ze dat wel zouden moeten krijgen, al vele jaren heen.
- Over het algemeen zijn heel veel wetten aan te nemen wanneer er geen wettelijk beschermde groep wordt getroffen. Zolang het maar enigszins logisch is.
- Een eerdere wet, expliciet tegen LHBT, faalde constitutioneel. NIET omdat LHBT wettelijke bescherming behoefden, maar omdat de wet volkomen onlogisch was - iets waar vrijwel nooit wetten op falen; doordat het expliciet tegen LHBT was.
- Wat deze wet anders doen, net als een eerder equivalent in Tennessee overigens, is dat het niet tegen een groep is.
- Het zegt dat alleen de staat bepaald welke groepen bescherming genieten [met als cover dat het de situatie voor bedrijven zou vergemakkelijken].
- In het lijstje van beschermde groepen zijn LHBT niet opgenomen; dus hun bescherming vervalt.
- Het Constitutioneel hof gaat zich niet kunnen beroepen op dat de wet onlogisch is. Daarom gaat het direct een uitspraak moeten doen over 'moet LHBT automatisch per definitie een beschermde groep zijn'.
- Al deze ophef kan ontstaan, doordat het Hof die vraag nooit expliciet met ja of nee heeft beantwoord.
- Word on the street is dat het hof daarentegen wel signalen afgeeft dat het in de overgang is naar een Ja-antwoord.

That's it ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4694 Gepost op: 10-04-2016, 13:33:04 »
Wat ik me afvraag is of je dan überhaupt juridische stappen mag ondernemen in North Carolina, als je op de werkvloer gepest wordt, los van de reden van pesten. Als ze je pesten omdat je rood haar hebt, mag je daar vast wel tegen ageren, ook al zijn roodharigen geen beschermde groep...
Keep calm and eat chocolates!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4695 Gepost op: 10-04-2016, 14:24:54 »
Wat ik me afvraag is of je dan überhaupt juridische stappen mag ondernemen in North Carolina, als je op de werkvloer gepest wordt, los van de reden van pesten. Als ze je pesten omdat je rood haar hebt, mag je daar vast wel tegen ageren, ook al zijn roodharigen geen beschermde groep...


Mjaaaa twijfelde ik ook nog even over - maar je onderneemt toch sowieso niet zo snel juridische stappen?
Probeert er eerst onderling uit te komen, dan via p&o, dan misschien nog iets semi-externs, en dan pas wellicht juridisch.
Maar doordat het geen beschermde groep is, lijkt me dat je niet sneller gelijk krijgt vanwege seksuele voorkeur dan wanneer werd gepest om rood haar.

Terwijl dat met anti-discriminatiewetten van kracht misschien wel zo zou zijn.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4696 Gepost op: 12-04-2016, 21:33:48 »
Ik heb geen opa meer  :\'(
Wit is ook een kleur!

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4697 Gepost op: 12-04-2016, 21:37:12 »
ai Witte.. gecondoleerd.. ik hoop dat mooie herinneringen helpen bij het verwerken van het verdriet ::hug::
er was eens......

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4698 Gepost op: 12-04-2016, 21:37:25 »

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4699 Gepost op: 12-04-2016, 21:39:20 »
I won't worry my life away. I choose to be happy!