Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1022590 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4760 Gepost op: 24-04-2016, 10:46:41 »
Het slaat inderdaad nergens op. Volgens mij leven we in een wereld van vrije meningsuiting. Maar zoals gewoonlijk lapt iemand het weer eens aan zijn laars.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4761 Gepost op: 24-04-2016, 11:14:18 »
Ik zal het wel erg simpel stellen, want zo zwart-wit is dit niet op te lossen:

Ze willen toch graag bij de EU? Stel dan als voorwaarde:

Ophouden met die flauwekul, of esn lidmaatschap wordt onbespreekbaar....


Ik weet het: zo simpel ligt het allemaal niet.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4762 Gepost op: 24-04-2016, 11:47:39 »
Turkije was een erg modern moslimland, tot een jaar of tien geleden. Vrouwen studeerden, hoofddoeken waren er bijna niet. Erdogan draait de tijd weer terug.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4763 Gepost op: 24-04-2016, 12:39:42 »
@Bodejos, Erdogan wil helemaal niet zo graag meer bij de EU. Erdogan heeft veel meer een machtspositie dan de EU. En de EU heeft die machtsbasis van Turkije zelf gecreëerd, doordat de EU zo graag van het vluchtelingenprobleem af wil, dat ze daar graag alle mogelijke verdragsschendingen voor over heeft, om die vluchtelingen maar aan Turkije kwijt te kunnen. Maar Erdogan neemt niet die vluchtelingen niet voor niks op natuurlijk. Vandaar dat iedereen alles ook vrolijk pikt van Turkije.  ::)

Vorig jaar nog in Turkije geweest, onze gids daar had helemaal niks met Erdogan, maar ja die was fan van Ataturk ofzo.  :P En ja, alles wat die had bereikt op het gebied van scheiding van kerk en staat is door Erdogan weer ongedaan gemaakt. Hij heeft dat wel slim gedaan, ieder ander was in Turkije allang door het leger onschadelijk gemaakt, maar door meteen het leger te elimineren, kan hij nu echt alles doen wat hij wil.

En het allerengste vind ik dat de tentakels van Erdogan zo ver reiken tot in Duitsland en Nederland. Eerst al met de verkiezingen waarin Turken in deze landen gepusht werden om op Erdogan te stemmen en nu weer met het geval Bömerman en Umar.
Nu hebben Turkse journalisten elke dag last van bedreigingen en censuur, maar dat Erdogan tot aan in de EU zijn invloed uit kan oefenen en kan doen wat hij wil is echt heel eng.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4764 Gepost op: 24-04-2016, 12:58:56 »
@Loezel, ik stelde het dus ook erg zwart-wit. Het had anders een bruikbare onderhandelingspositie voor de EU kunnen zijn. Tenminste, zoals ik erover denk.

Het zal ijdele hoop zijn, maar als Duitse en Nederlandse toeristen nu eens de Turkse stranden en badplaatsen gaan mijden. Maar dat treft dan weer de verkeerde beroepsgroep.

Kortom: dit is niet zomaar op te lossen.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4765 Gepost op: 24-04-2016, 13:07:57 »
Ik vraag me af hoeveel toeristen er nog komen naar Turkije. Wij gingen vorig jaar dus nog naar Turkije, kregen dit jaar ook een aanbieding, maar geen haar aan mijn hoofd die daar aan denkt. Zal voor veel mensen gelden denk ik. Ik denk dat veel toeristen na al die bomaanslagen echt wel denken: wij slaan Antalya dit jaar maar even over, de Costa Brava is ook leuk en anders gaan we wel naar Kos. En Russen komen al helemaal niet meer. Tja, heeft Erdogan zelf gedaan hoor. Maar is idd vooral sneu voor de mensen die daar hun brood in moeten verdienen.  :-\\ En het sneue is dat veel Nederlandse Turken daar in de toeristen industrie werken. Die zijn hier geboren, konden hier geen goede baan vinden, gingen naar Turkije en vonden daar een goede baan in de toeristenindustrie. Dat gold bv ook voor onze gids van vorig jaar. Die kwam oorspronkelijk uit Nijmegen.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4766 Gepost op: 24-04-2016, 13:19:09 »
Een vriend van mij is een paar maanden geleden naar Egypte geweest en vertelde ook over de ramp die daar in het toerisme heeft plaatsgevonden. 90% van de Nijlcruiseschepen is afgezonken, hotels staan voor 80-90% leeg etc etc. Zij gaven de schuld heel terecht aan IS, maar daar kunnen ze zelf niets aan doen.

Ik ben eens in Turkije geweest maar zal er nu ook niet heen gaan. Ik wil geen enkel land bezoeken waar zo'n bewind heerst. Ik mag hopen dat de Turken ook inzien wie de schuldige is, en dat zij daar zelf wat tegen zullen moeten ondernemen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4767 Gepost op: 24-04-2016, 13:32:33 »
Mijn motivatie om de landen rondom de Middellandse zee dit keer helemaal te mijden, is eveneens ingegeven door de dreiging van aanslagen.

Over een jaar of wat kun je met goed fatsoen nergens meer naartoe.

Wie de oplossing heeft om dit te stoppen, mag het zeggen. Het is echter allemaal te complex, er is geen standaard-oplossing.

Jammer, want de landen die nu zo getroffen zijn door het nagenoeg wegvallen van het toerisme, hebben op cultureel vlak zo ontzettend veel te bieden.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4768 Gepost op: 24-04-2016, 14:25:03 »
Beetje overtrokken Jos. Spanje, Frankrijk, Italië.... allemaal landen waar je heel goed naar toe kunt gaan op vakantie.
Door de landen rondom de Middellandse Zee te mijden, dupeer je de inwoners van die landen.
Aanslagen in Brussel, Parijs en wie weet binnenkort Amsterdam.... Ik pas ervoor om toe te geven aan dit soort terreur en zal gewoon op vakantie gaan naar het land waar ik naar toe wil (nee dit jaar even geen Syrië :P )
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4769 Gepost op: 24-04-2016, 15:28:55 »
Ik weet het, het is de Televaag, maar de citaten bestaan zeker:

Blijdschap op FB om arrestatie

Op Facebook is de arrestatie van columniste Ebru Umar met gejuich ontvangen door honderden Turkse Nederlanders. "Ebru Umar is opgepakt in Turkije na een belediging tegenover Erdogan. Hoera!”, kopt bijvoorbeeld Hollandale Türkler, een facebookpagina van en voor Turkse Nederlanders.
Er onder stromen de hatelijke reacties aan het adres van Umar binnen. “Nu kunnen we lekker feesten!”, schrijft een bezoeker. Een ander schrijft: “Gelijk naar de dierentuin, dat is waar ze thuis hoort!” Of: "Levenslang opsluiten in een paardenstal. Wat ben ik blij zeg.”

Het is bepaald niet voor het eerst dat Ebru Umar vanuit haar eigen gemeenschap te maken krijgt met hatelijke mails en zelfs doodsbedreigingen, zegt hoofdredacteur Robert van Brandwijk van de gratis krant Metro.


Gelukkig bestaat hier wel vrijheid van meningsuiting. Hoop dat ze dat ook inzien, de mensen die dit soort dingen zeggen, dat in een Nederland met een vergelijkbaar regime dit soort opmerkingen ook niet mogelijk zouden zijn.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4770 Gepost op: 24-04-2016, 15:33:35 »
Lees op Twitter dat ze is vrijgelaten, maar het land voorlopig niet uit mag.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4771 Gepost op: 24-04-2016, 15:38:52 »
De NOS bevestigd nu ook. Gelukkig is ze weer vrij, al ben ik wel benieuwd welke gevolgen die weer gaat krijgen. Ik kijk nu alweer uit naar haar column in de Metro ;D
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4772 Gepost op: 24-04-2016, 15:45:43 »
Beetje overtrokken Jos. Spanje, Frankrijk, Italië.... allemaal landen waar je heel goed naar toe kunt gaan op vakantie.
Door de landen rondom de Middellandse Zee te mijden, dupeer je de inwoners van die landen.
Aanslagen in Brussel, Parijs en wie weet binnenkort Amsterdam.... Ik pas ervoor om toe te geven aan dit soort terreur en zal gewoon op vakantie gaan naar het land waar ik naar toe wil (nee dit jaar even geen Syrië :P )
toch niet hoor. Spanje werd op meerdere plekken expliciet genoemd als "zomer-offensief" voor 2016.

Al-Andalus is de Arabische naam van Spanje. Dat gebied zou in 2020 tot het kalifaat moeten behoren.

Ik heb het echt niet uit mijn duim gezogen.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4773 Gepost op: 24-04-2016, 15:49:43 »
De AIVD bevestigde vd week dat ze meerdere aanslagen hadden voorkomen in 2015 in Nederland. Ik geloof dat best, maar sommige dingen hoef ik niet te weten en wil ik ook niet weten.
In theorie ben je dus nergens meer veilig.

Als ik overal bang voor zou moeten zijn, zou ik nu van een flat af moeten springen, want dan heb je geen leven meer.
* Daisy gaat lekker terug naar Spanje volgende maand  ::zwaai::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4774 Gepost op: 24-04-2016, 15:58:11 »
Ik zeg ook niet dat ik niet weg ga dit jaar. Maar mijn bericht hierboven is onder meer gebaseerd op deze site.


Voor de rest ben ook ik van mening dat je beter thuis kunt blijven als je echt bang bent. Sowieso zou Spanje en Turkije mijn keuze niet zijn geweest, maar dat is een zuiver persoonlijke keuze, die los staat van welke dreiging dan ook.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2016, 21:53:57 door Stormpie, Reden: spoilertags verwijderd, vervangen door hyperlink »

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4775 Gepost op: 25-04-2016, 18:48:47 »
 ;) thuis blijven heeft geen zin hé, de meeste ongelukken gebeuren nog altijd in huis.  ;D ;D
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4776 Gepost op: 28-04-2016, 21:35:30 »
Stoplichten in de grond voor 'Smombies'

Bron: Volkskrant

Het moet niet gekker worden ::ohno:: Smartphonegebruik moet gewoon verboden worden als je loopt, fietst of op welke manier je dan ook beweegt in het openbaar.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4777 Gepost op: 28-04-2016, 21:59:34 »
Lopend mag je best appen. Zoveel bettuteling hoef ik niet, moet je zelf maar opletten  ::joehoe::
You'll never walk alone

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4778 Gepost op: 28-04-2016, 22:03:47 »
En Nieky, is het niet zo dat je in het gemiddelde spelletje op je GSM een stuk of 6 levens hebt? Dan maakt het missen van 1 rood verkeerslicht ook niet meer zoveel uit, he?

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4779 Gepost op: 20-05-2016, 00:23:29 »
van 18 mei alweer... Ik heb hier toch een beetje second thoughts bij..

Denk
er was eens......