Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1023074 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4820 Gepost op: 25-06-2016, 11:12:48 »
Ze zijn er nog niet hoor. Er komt wellicht een nieuw referendum. En dan bedoel ik effectief een nieuw referendum over ditzelfde onderwerp.


Voor zover ik begrepen had, zou het resultaat niet geldig zijn. Als het tenminste klopt dat er een minimale opkomst van 75 procent moest zijn, plus een minimaal percentage van 58 voor de winnaar.


Om een onderwerp op de agenda te krijgen, moeten er minimaal 100.000 handtekeningen zijn, en die heeft het Remain-kamp al bij elkaar.

Wat Nederland betreft:

Een raadgevend referendum kan alleen worden uitgeschreven over recent gedane wetsvoorstellen, en daarvan is bij een Nexit geen sprake.

Daar staat tegenover dat de overheid KAN besluiten om toch een dergelijk referendum te gaan houden. Maar dat laat dan sowieso nog twee jaar op zich wachten. De club van wilders (lees: wilders alleen!), neemt er alvast een voorschot op dat zij wel even de verkiezingen volgend jaar gaan winnen. Maar dan gaat het NOG niet zonder slag of stoot.

Wat hij er namelijk niet bij vertelt, is dat een Nexit vele malen duurder zal zijn, dan nu IN de EU te blijven. Goed, er gaan dan niet meer vele miljarden naar andere lidstaten, maar ''we'' zijn nog niet van langlopende afspraken af.


Als er nu eens goed doordachte argumenten werden gebruikt om voor die Brexit te stemmen, dan zou ik zeggen: afwegende dit, en afwegende dat: het Britse volk heeft gesproken, en dit is het resultaat.

Maar als je dan zo iemand als Boris Johnson in de weer ziet met argumenten als: ''een banaan mag best krom zijn wat ons betreft, dus we moeten VOOR een Brexit stemmen'' (dit heb ik dus echt niet uit mijn duim gezogen, het was donderdag in onder meer EenVandaag te zien), dan vraag ik me af of de Brexit-stemmers weten dat er helemaaal geen bananen verbouwd worden in hun eigen land. Misschien particulier, maar niet op plantages.

Goed, ik weet wel dat dat met die bananen een soort ''metafoor'' was voor het feit dat men zich niet vanuit Brussel de wet wil laten voorschrijven. Maar alleen het feit dat HIJ dat zei, heeft veel twijfelaars over de streep getrokken. Het is het soort uitspraken waarmee wilders hier in Nederland de bevolking achter zich probeert te krijgen. Afleiden van waar het werkelijk om gaat, en dan de kiezer een verkeerde keuze laten maken.
« Laatst bewerkt op: 25-06-2016, 13:43:26 door Bodejos »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4821 Gepost op: 25-06-2016, 11:18:25 »
De huidige werkende generatie wordt zo gedupeerd. Ze hebben nog 2 jaar om t recht te trekken.

In ander nieuws, er is gisteren 3 km verderop iemand geliquideerd. Dat criminelen elkaar afmaken prima, maar niet in een woonwijk waar gewone gezinnen met kinderen wonen. ::niet-ok::

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4822 Gepost op: 25-06-2016, 11:26:10 »
Referenda zijn dom, zeker als je met 50,0001% al kan winnen. Dan moet een referendum 65% als drempel hebben ofzo.

De meeste mensen (en Engelsen) kunnen over het grotendeel van de beslissingen geen gevolgen zien en denken te kortzichtig.
Bijvoorbeeld een man die zei: Ja, nu hebben we geen immigratieprobleem meer.
Alsof die mensen opeens niet meer komen nu je uit de EU bent ::)

T verschil is dat je het nu in je eentje moet/mag oplossen ipv met 26

Maargoed, het is niet best voor de rest van Europa. Ik hoop dat er nu tussen de landen die wel in de EU willen blijven een soort beeld ontstaat van we moeten er iets aan veranderen maar hebben elkaar wel nodig.
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4823 Gepost op: 25-06-2016, 11:48:53 »
Referenda zijn dom, zeker als je met 50,0001% al kan winnen. Dan moet een referendum 65% als drempel hebben ofzo.

Krijg je wel kritiek, als het dichtbij is, dat het percentage arbitrair is, en dat er 'wel gewoon een meerderheid' is.
Besides, kan je alsnog strategisch stemmen krijgen.

Een overkoepelende meerderheid (50%+ van de kiesgerechtigden, ongeacht opkomst) lijkt me logischer.
Dan is er geen reden om strategisch thuis te blijven.
En bij een kleinere opkomst is er een bijbehorend hoger percentage nodig.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4824 Gepost op: 26-06-2016, 04:17:54 »
Ik had het er vandaag op werk nog over. Ik werk voornamelijk in buitenwijken waar het best wel slecht gaat, daar zit uiteraard ook een grote groep mensen die hebben gestemd om eruit te gaan. Deze mensen hebben het al slecht en geven de EU de schuld. Onder de jongeren waar ik mee werk was het verdeeld (Ik denk ook vooral invloed van de ouders). Kon het natuurlijk niet laten om duidelijk te maken dat het niet goed is. Ze vinden het namelijk erg jammer dat ik weg ga en vragen of ik nog terug kom. Waarop ik natuurlijk beantwoordde, ik had hier na mijn studie kunnen gaan werken, maar met een Brexit is dat onmogelijk gemaakt.

Maar de mensen waar ik mee samenwerk zijn allemaal best wel heel erg tegen de Brexit en vinden dit zeker niet leuk ::ohno::.

Voor een nexit hoeven we trouwens niet heel erg bang te zijn. We hebben wetten die ervoor zorgen dat ze dat niet zomaar kunnen doen. We kunnen ook alleen maar referendums aanvragen als een wet nog niet is aangenomen. De enige manier op dit moment is als Geert Wilders een meerderheid krijgt bij de volgende verkiezingen, maar die kans ik nou ook niet super groot.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4825 Gepost op: 4-07-2016, 13:45:21 »
De aarde is toch plat..


HIER het filmpje
er was eens......

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4826 Gepost op: 4-07-2016, 17:30:43 »
 ::ohno:: te triest voor woorden...
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4827 Gepost op: 4-07-2016, 18:08:15 »
zucht
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4828 Gepost op: 4-07-2016, 19:44:25 »
De aarde is toch plat..


HIER het filmpje
Het Nederlands Elftal heeft in 1988 het EK voetbal NIET gewonnen
De Twin Towers zijn nooit ingestort.
De euro is niet ingevoerd.
 ;D ::)
« Laatst bewerkt op: 4-07-2016, 22:28:00 door Tristan »
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4829 Gepost op: 4-07-2016, 19:48:58 »
Vsauce had er 2 jaar geleden al n filmpje over

I won't worry my life away. I choose to be happy!

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4830 Gepost op: 4-07-2016, 20:27:16 »
Ik ben wel benieuwd wat onze gelovige medeforummers hier van vinden.
...want er is een verband tussen gelovigen en aanhangers van complottheorieën? ???
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4831 Gepost op: 4-07-2016, 20:33:04 »
ik snapte die vraag ook net niet.

maar eeeeeh die complot theorieën zijn soms wel geweldig hoor. Vooral over de twin towers dat die door de CIA is opgeblazen. Sommige van die verhalen is geen speld tussen te krijgen
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4832 Gepost op: 4-07-2016, 21:11:07 »
Nostradamus zou hiervan smullen.


Denk ik.  Doet me onwillekeurig denken aan dat item van dat boertje in Showroom van een jaar of 30 terug, die bij hoog en bij laag beweerde dat de maanlandingen tussen 1969 en 1972 nooit hebben plaatsgevonden.


Hoe kun je die mensen overtuigen van hun ongelijk? Ik denk dat je het niet eens zou moeten proberen.

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4833 Gepost op: 4-07-2016, 22:59:38 »
Idd, sommige complottheorieën zijn awesome. Al geloof ik gewoon nooit dat er a) n voordeel uit te halen is door te liegen tegen 'de massa' en er b) genoeg mensen zijn die allemaal hetzelfde willen en dat er nooit ook maar een iemand is die met bewijzen de rest onderuit haalt.
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4834 Gepost op: 5-07-2016, 10:11:08 »
Ik denk dat Tristan naar de gelovige forummers vroeg ivm de evolutietheorie die in het filmpje werd genoemd?

Ik ben als katholiek vroeger door de pastoor geholpen daarmee, hij vertelde ons tijdens de godsdienstlessen hoe het verhaal van Adam en Eva was ontstaan. Deze pastoor was erg modern en is zeer belangrijk geweest voor mijn Gods- en wereldbeeld.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4835 Gepost op: 5-07-2016, 10:12:31 »
Idd, sommige complottheorieën zijn awesome. Al geloof ik gewoon nooit dat er a) n voordeel uit te halen is door te liegen tegen 'de massa' en er b) genoeg mensen zijn die allemaal hetzelfde willen en dat er nooit ook maar een iemand is die met bewijzen de rest onderuit haalt.
Heb laatst een heel artikel gelezen over de strepen in de lucht (chemtrails), dat dat gif was wat verstrooid wordt om ons te vergiftigen. Niet erg efficiënt blijkbaar, als dat al tientallen jaren zo opzichtig gebeurd ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4836 Gepost op: 5-07-2016, 11:15:33 »
Discussie over 'racistisch karakter' van attracties in de Efteling

zucht
er was eens......

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4837 Gepost op: 5-07-2016, 11:38:04 »
...want er is een verband tussen gelovigen en aanhangers van complottheorieën? ???

En ik zie die vraag nu ook nergens meer staan? ???

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4838 Gepost op: 5-07-2016, 13:08:59 »
Discussie over 'racistisch karakter' van attracties in de Efteling

zucht

Er is blijkbaar een groep mensen met teveel vrije tijd...........

Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4839 Gepost op: 5-07-2016, 14:40:37 »
Er is blijkbaar een groep mensen met teveel vrije tijd...........


Inderdaad. zucht.. Discriminatie is een uitvinding van het westen door inderdaad mensen die te weinig te doen hebben (ik zou heel rijk zijn trouwen, wanneer is 10 cent zou krijgen voor elke keer dat ik hier blanke naar m'n hoofd geslingerd krijg.. )
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!