Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1022049 keer)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4860 Gepost op: 6-07-2016, 16:44:12 »
Ik noem deze huidige rage Hyper Politiek Correct. Oftewel, we zijn te ver doorgedraaid. Op zich niks mis mee om rekening te houden met de gevoelens van de medemens, maar sommige zaken... kom op zeg!
Vaak heb ik het idee dat met dit hele HPC gebeuren het meer gaat om: "Kijk mij eens lekker politiek correct zijn." Soms lijkt het wel een wedstrijdje. Diegene die het meest politiek correct is, is immers het minst racistisch. En dat is een wapen in de HPC strijd. Als je het niet met zo iemand eens bent, word je gelijk weggezet als een racist.
Voor mij is HPC net zo gevaarlijk als fundalisme in het geloof of het extremisme in politieke opvattingen. Je bent namelijk op een dwangmatige manier bepaalde gedachtegoed aan anderen aan het opdringen. En men kan daar ver in gaan. Nog even en we mogen geen kerkklokken meer luiden omdat dat teveel herinneringen oproept aan de verschillende godsdienstoorlogen of de verdrukking door de kerk in het algemeen.
Daarnaast is censuur door HPC al gaande. Bepaalde woorden mogen niet meer gezegd worden. Kijk je bijvoorbeeld naar een Nederlandse film uit de jaren '70... daarin wordt vaak nog veel gesproken over 'negers'. Ook de donkere mensen zelf noemden zich zo. En ik kan me herinneren uit die tijd dat het vrij normaal was. Niemand nam er aanstoot aan. Tegenwoordig is het woord 'neger' taboe. Men krijgt ineens 'herinneringen' aan de slaventijd. (Ik denk dan: hoezo herinneringen? slaventijd is halverwege 19de eeuw al afgeschaft. Ben je al zo oud dat je dat nog hebt meegemaakt?). En dat terwijl 'Neger' gewoon 'Zwart' betekent. Net zoals 'Blank' 'Wit' betekent. En neen, ik ben niet wit (hoewel ::)) maar rozig.
Maar ook met reacties op diverse fora moet je tegenwoordig uitkijken. Voor je het weet word je ineens aangeklaagd wegens racisme. Ik denk dat de HPC uiteindelijk voor meer censuur verantwoordelijk zal zijn dan het fundalisme en extremisme bij elkaar.

Enfin, HPC maakt meer kapot dan je lief is.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4861 Gepost op: 6-07-2016, 17:20:16 »
Nee, niet van beide kanten.

Deze actie is niet bedoeld om meer begrip te kweken, deze actie is bedoeld om te provoceren en no matter what gelijk te krijgen. Ik vind dat een Efteling daar heel netjes op reageert. Ik vind het nogal wat om een gesprek aan te gaan met mensen die direct dreigen.
Efteling reageert netjes idd; ik bedoelde dat het bij het 'wat een onzin dit'-kamp ook om gelijk krijgen gaat en niet om begrip
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4862 Gepost op: 6-07-2016, 17:28:30 »
Op zich niks mis mee om rekening te houden met de gevoelens van de medemens, maar sommige zaken... kom op zeg!

Niet sterkste argument, imho.

Ik noem deze huidige rage Hyper Politiek Correct. Oftewel, we zijn te ver doorgedraaid. Op zich niks mis mee om rekening te houden met de gevoelens van de medemens, maar sommige zaken... kom op zeg!
Vaak heb ik het idee dat met dit hele HPC gebeuren het meer gaat om: "Kijk mij eens lekker politiek correct zijn." Soms lijkt het wel een wedstrijdje. Diegene die het meest politiek correct is, is immers het minst racistisch. En dat is een wapen in de HPC strijd. Als je het niet met zo iemand eens bent, word je gelijk weggezet als een racist.
...
Maar ook met reacties op diverse fora moet je tegenwoordig uitkijken. Voor je het weet word je ineens aangeklaagd wegens racisme.
evenzo, als je iets probeert aan te snijden, of ergens vraagtekens bij zet, word je weggezet als HPC. Ook niet helemaal juist lijkt me.

Ik denk dat de HPC uiteindelijk voor meer censuur verantwoordelijk zal zijn dan het fundalisme en extremisme bij elkaar.
Ik vind dit nogal een boude uitspraak. Waarom denk je dat? heb je daar voorbeelden van?



begrijp me goed, ik hou hier geen pleidooi voor een agressieve manier van vragen stellen (dat gebeurt niet eens; het zijn meteen beschuldigingen), maar om elke vraag meteen weg te zetten als HPC is volgens mij ook niet de oplossing.

ik vond dit wel een fijn stuk aangaande dit vraagstuk (minus de kop boven het stuk)http://cult.tpo.nl/2016/07/06/efteling-moet-uitleg-geven-over-impliciet-racisme/
« Laatst bewerkt op: 6-07-2016, 17:51:05 door Schulz »
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4863 Gepost op: 6-07-2016, 18:19:46 »
HPC is niet hetzelfde als politiek correct. Het is een extreem, te ver doorgevoerde variant. Met het gewone politiek correctheid heb ik geen problemen mee. Ik krijg gewoon de indruk dat tegenwoordig meer 'gezocht' wordt naar wat racistisch zou kunnen zijn dan dat men dat daadwerkelijk tegenkomt dan wel als zodanig ervaart.
Denk bijvoorbeeld maar aan de afbeeldingen op de Gouden Koets. Volgens mij wist vrijwel niemand wat daar afgebeeld werd totdat een paar jaar geleden iemand daar ineens over begon. Nu lijkt wel of ineens half Nederland daar ineens last van heeft. Terwijl het voor mij gewoon om een historische afbeelding gaat over hoe men toen tegen het kolonialisme aankeek. Als je dat nu wilt verwijderen. Of eventueel in een museum verstoppen. Voor mij is dit een vorm van censuur. Het willen wegstoppen zodat zo min mogelijk mensen er naar kunnen kijken.
De HPC is iets van de laatste paar jaar en het is groeiende. Men lijkt tegenwoordig steeds langere tenen te hebben. Steeds vaker lees je in het nieuws over zaken waar je daadwerkelijk vraagtekens bij kan zetten.

Een oorzaak die ik zo kan bedenken is dat de mens mondiger is geworden dan bijvoorbeeld 30-40 jaar geleden. Ik denk ook dat het een reactie is op de jaren 80/90 mentaliteit van: Alles moet maar kunnen, iedereen vrij. Vrijheid van meningsuiting bijvoorbeeld. De Politiek correctheid gaat weer meer richting: Alles kan niet zomaar, we moeten rekening houden met elkaar. Niet zomaar beledigen. De HPC gaat een flinke stap verder imo. Daar lijkt meer gezocht te worden naar waar mensen zich over beledigd zou kunnen voelen.
Tegenwoordig kunnen we via de sociale media sneller onze meningen ventileren. We vinden ook sneller gehoor. En mensen sluiten zich sneller ergens bij aan. Niemand wil immers voor racist uitgemaakt worden. Dus de HPC groeit. En ik ben bang dat het de komende jaren nog verder zal groeien.

Qua censuur.... Men doet sneller aan zelfcensuur in geval van (hyper) politiek correct (je wil niet iemand opzettelijk beledigen in een kroeg waardoor je zelf als een racist overkomt) dan in geval van fundalisme of extremisme. Maar ook bijvoorbeeld op facebook en dergelijke. Als je iets beledigends plaats, wordt het na klachten verwijderd. Daar is niks mis mee, in tegendeel zelfs, maar waar leg je de grens. Wat is beledigend en wat is overdreven. Die grens komt steeds lager te liggen.

Laat ik eens een zijweg inslaan: Sex!

In de middeleeuwen was het sexuele moraal een stuk vrijer dan in de periode daarna. Ik kan zo 123 niet ophoesten wat de oorzaak was, maar vanaf de 17de/18de eeuw tot het einde van de Victoriaanse tijd kwam het moreel besef ineens op. In begin viel het misschien nog wel mee, maar het groeide ook. Het werd steeds strenger op moraal gebied. Je zou het hyperpreuts kunnen noemen. Gelukkig is dit de vorige eeuw aardig omvergeworpen, maar je zou het kunnen zien als een voorbeeld wat ons de komende eeuw nog te wachten staat met betrekking tot het HPC.
Maar och, ik verwacht zo rond 2412 wel weer een tegenreactie van de studenten en komen de huidige tijden terug. Dus eventjes geduld nog :)

edit:

Niet sterkste argument, imho.

Het was geen argument maar een mening. Ik vind het normaal dat je met andere mensen en hun gevoelens rekening moet houden. Maar sommige zaken gaan mij te ver. Dat is voor mij HPC.
« Laatst bewerkt op: 6-07-2016, 18:28:31 door Niuno »
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4864 Gepost op: 6-07-2016, 18:35:13 »
HPC is niet hetzelfde als politiek correct. Het is een extreem, te ver doorgevoerde variant.
Ja maar, dit is toch jouw mening? Het komt bij mij over alsof je dit als een feit presenteert. En dat zou ik raar vinden. Dat jij de indruk hebt dat mensen op zoek zijn, dat is natuurlijk prima; maar daarmee is het toch niet zo. Als je dat als uitgangspunt van de discussie neemt dan is er, lijkt me, niet zoveel gesprek meer mogelijk.

Denk bijvoorbeeld maar aan de afbeeldingen op de Gouden Koets. Volgens mij wist vrijwel niemand wat daar afgebeeld werd totdat een paar jaar geleden iemand daar ineens over begon. Nu lijkt wel of ineens half Nederland daar ineens last van heeft. Terwijl het voor mij gewoon om een historische afbeelding gaat over hoe men toen tegen het kolonialisme aankeek. Als je dat nu wilt verwijderen. Of eventueel in een museum verstoppen. Voor mij is dit een vorm van censuur. Het willen wegstoppen zodat zo min mogelijk mensen er naar kunnen kijken.
Wat grappig. Dit is nu het enige voorbeeld van de laatste tijd waar ook ik van vind dat dat echt niet kan. Het koningschap is een symbool, en dan kan je wat mij betreft niet wegkomen met 'het is een historisch afbeelding'; met zo keken we er toen tegenaan. Dat is geen vorm van censuur, dat is een vorm van historisch besef en besef wat het koningschap inhoud en voor staat. Museum is prima, van mij hoeft het niet vernietigd te worden hoor. Het is een onderdeel van de Nederlandse geschiedenis. Juist in dit ene geval vind ik dat de schreeuwers gelijk hebben.

Qua censuur.... Men doet sneller aan zelfcensuur in geval van (hyper) politiek correct (je wil niet iemand opzettelijk beledigen in een kroeg waardoor je zelf als een racist overkomt) dan in geval van fundalisme of extremisme. Maar ook bijvoorbeeld op facebook en dergelijke. Als je iets beledigends plaats, wordt het na klachten verwijderd. Daar is niks mis mee, in tegendeel zelfs, maar waar leg je de grens. Wat is beledigend en wat is overdreven. Die grens komt steeds lager te liggen.
ik heb nou juist niet het idee dat men tegenwoordig wat sneller aan zelfcensuur doet. Zeker niet op Facebook ed. Maar goed, ik kan dat mis hebben.


edit:
Het was geen argument maar een mening. Ik vind het normaal dat je met andere mensen en hun gevoelens rekening moet houden. Maar sommige zaken gaan mij te ver. Dat is voor mij HPC.
okay, dat kan idd. Ik zou het alleen jammer vinden, dat door het te labelen als HPC dat daarna het gesprek stopt.
« Laatst bewerkt op: 6-07-2016, 18:38:41 door Schulz »
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4865 Gepost op: 6-07-2016, 18:55:17 »
Even voor de duidelijkheid: HPC is geen bestaand begrip. Ik heb het verschijnsel zo genoemd om onderscheid te kunnen maken tussen politiek correct en te ver doorgevoerde politiek correct.

Qua zelfcensuur heb ik het vooral over de kroeg of op het werk/school. Daar waar je rechtstreeks met iemand praat. Dus niet bij de Albert Heijn, daar loopt tegenwoordig vrijwel iedereen te whatsappen in plaats van boodschappen doen.
Op facebook etc is men inderdaad een stuk brutaler. Een flink stuk. Men kan daar lekker anoniem steeds grover worden. Het is facebook zelf die de berichten verwijderd nadat er klachten over binnenkomen. En waar ligt de grens tussen welke klachten wel en welke niet serieus genomen  moeten worden? Naar mijn gevoel ligt die grens tegenwoordig steeds lager.

Een goed idee zou zijn om eens een praatprogramma uit de jaren 60/70 te vergelijken met de huidige praatprogramma's. En dan vooral letten op taalgebruik. Vroeger sprak men wel correct (qua uitspraak van het Nederlands bijvoorbeeld), maar men schuwde bepaalde woorden die heden ten dage niet meer kunnen niet. Tegenwoordig is taalgebruik wat vrijer... grover soms. Maar bepaalde woorden zijn ineens taboe geworden.

Het grootste probleem hier ligt eigenlijk bij: Waar leg je de grens. Wat is nog politiek correct en wat is hyper politiek correct? Voer genoeg voor nog vele discussies te gaan.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4866 Gepost op: 7-07-2016, 09:34:10 »
Qua zelfcensuur heb ik het vooral over de kroeg of op het werk/school. Daar waar je rechtstreeks met iemand praat.
Maar ook qua zelfcensuur merk ik dat het twee kanten op werkt. Ik zeg ook wel eens iets niet over de zwarte pieten discussie omdat ik dan merk/vermoed dat er geen ruimte is voor een andere mening dan die in de bekende Pietitie wordt verwoordt. Zelfs hier op forum, nu met dit gesprek, twijfelde ik of ik wel mijn mening bv over de Gouden koets zou posten. Want word ik dan niet in de hoek van HPC gezet. En kom daar maar eens uit.

Het grootste probleem hier ligt eigenlijk bij: Waar leg je de grens. Wat is nog politiek correct en wat is hyper politiek correct? Voer genoeg voor nog vele discussies te gaan.
om een eerste voorzetje te geven voor discussie  :D: de grens ligt in jezelf en ben jezelf. Dus zowel wat jij acceptabel vindt voor jezelf en wat niet maar ook dat jouw mening alleen voor jezelf geldt.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4867 Gepost op: 8-07-2016, 13:27:09 »

om een eerste voorzetje te geven voor discussie  :D: de grens ligt in jezelf en ben jezelf. Dus zowel wat jij acceptabel vindt voor jezelf en wat niet maar ook dat jouw mening alleen voor jezelf geldt.


als je de enige mens op deze wereld was.. prima! Maar je bent niet alleen en daarom is er behalve jouw eigen grens ook een gemeenschappelijke grens. De grens die oa wordt bepaald door de Nederlandse grondwet, maar die ook bepaald wordt door normen en waarden. Over die normen en waarden kan gesteggeld worden. Maar er blijft zoiets als de regel van fatsoen. En dat hoeft echt niet heiliger dan de paus, of volledig politiek correct.

Als je als actiegroep of persoon al deze grenzen met de voeten treedt, dan kun je niet verwachten dat je serieus wordt genomen of dat mensen überhaupt bereid zijn om naar je te luisteren. En als je als actiegroep of persoon het nodig vindt om je medemens bij voorbaat al te beledigen of te bedreigen dan hoef je niet direct op sympathie te rekenen.
er was eens......

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4868 Gepost op: 15-07-2016, 16:15:15 »
Bizar, hoe kun je nu 2km doorrijden door een publiek... Een eenling, een gek? Of toch gelieerd aan een organisatie?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4869 Gepost op: 15-07-2016, 20:33:47 »
Een gek sowieso, eenlingen kunnen zich ook laten inspireren inspireren door IS door hun propaganda video's. ::niet-ok::

Even iets anders, ik weet even niet waar het 't beste pas, maar aangezien het gaat over een item wat ik net bij Editie NL zag, dan maar in het nieuws topic. Ik vond 't wel even het opschrijven waard.

Ik zag een item over vrijwillige kinderloosheid. Vaak gaat het bij mensen die geen kinderen hebben, over stellen die ze niet kunnen krijgen. Ontzettend triest en vreselijk voor hen (zeker omdat er genoeg mensen op de wereld kinderen hebben die ze echt verdienen), maar er is ook nog een groep mensen die hier bewust voor kiest. En daar hoor je weinig van.

Nu ben ik natuurlijk vrijgezel, maar ook als ik een vriend zou hebben, zie ik mijzelf niet als een moeder. Er komen steeds meer moeders en vaders bij in mijn omgeving (neven, nichten, collega's en mijn beste vriendin hebben de laatste jaren 1 of meerdere kinderen gekregen), maar ik heb inmiddels voor mezelf besloten dat het voor mij niet hoeft. Ik was vorig jaar op vakantie in Amerika en zat op een middag op een prachtig plekje op een rots aan de Atlantische kust. Helemaal alleen, en in het prachtige zonnetje. Twintig minuten lang kwam er niemand langs. Het was geweldig. Dat soort momenten zou ik niet willen opgeven voor een gezien. Mijn vrijheid is er te belangrijk voor, een kind zou mijn hele leven moeten zijn en dat wil ik niet. En ik heb niet het gevoel dat een kind mij veel gelukkiger zou maken. Ik kan nu doen wat ik wil, een mooie reis maken word ik gelukkig van en ik zit nergens aan vast.

Gelukkig kan het in Nederland en het item maakte me blij dat ik niet de enige ben. Het grootste deel van de Nederlandse heeft daar geen moeite mee; ik schrik er dan ook van dat er landen zijn waar het gewoon als een taboe gezien wordt :o . Ik snap dat niet, maar goed, ik snap wel mee dingen niet. Ik sta iig 100% achter mijn keuze.  ::jaja::

(Zou nu nog leuk zijn om ooit een wederhelft te vinden met dezelfde mening - maar goed daar ging het nieuwsitem niet over...)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4870 Gepost op: 15-07-2016, 20:43:51 »
Duidelijk verwoord, Daisy. Jouw keuze is jouw keuze. Niets mis mee.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4871 Gepost op: 15-07-2016, 20:50:00 »
mooi dat je voor jezelf die keus hebt kunnen maken Daisy :) Wat is het toch fijn dat we in een land leven waar je zo'n keuze ook gewoon kan maken.
er was eens......

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4872 Gepost op: 15-07-2016, 21:21:37 »
Inderdaad fijn dat je hierin een eigen keuze kan maken en dat die ook gerespecteerd wordt.
Ik zat net bijna een uur aan de telefoon met mijn dochter die binnenkort ook voor een keuze komt te staan: wil ik wel of geen kinderen, gaat mijn baan voor een gezin. Ik hoop dat zij en haar vriend de juiste keuze maken.
Ik ben nog steeds superblij dat ik 2 (gezonde) kinderen heb. Een hele bewuste keuze heb ik toen gemaakt, en ik heb er nooit 1 moment spijt van gehad. Als zij er voor kiezen geen kinderen te krijgen (en dan nog, het moet ook maar lukken.....) dan is dat hun keuze.


Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4873 Gepost op: 15-07-2016, 22:03:07 »
http://nos.nl/artikel/2117873-militairen-op-straat-in-istanbul-en-ankara.html

Wat is daar nu weer aan de hand? Invasie? Militairen die politie oppakt?

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4874 Gepost op: 15-07-2016, 22:07:55 »
http://nos.nl/artikel/2117873-militairen-op-straat-in-istanbul-en-ankara.html

Wat is daar nu weer aan de hand? Invasie? Militairen die politie oppakt?



De pagina is alweer uit de lucht gehaald ::oink::

Edit: hij doet het weer. Staatsgreep?
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4875 Gepost op: 15-07-2016, 22:11:17 »
De pagina is alweer uit de lucht gehaald ::oink::

Edit: hij doet het weer. Staatsgreep?

heerlijk jongens.. Ik moet zo naar istanbul ::oink::
« Laatst bewerkt op: 15-07-2016, 22:18:13 door Stormpie, Reden: quote gefixt »
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4876 Gepost op: 15-07-2016, 22:12:17 »
Staatsgreep dus  :o
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4877 Gepost op: 15-07-2016, 22:23:37 »
heerlijk jongens.. Ik moet zo naar istanbul ::oink::

Als het niet veilig is daar, zul je daar ook vast niet kunnen landen.

Succes en jezelf niet druk maken Elise #alleskomtgoed ::hug::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4878 Gepost op: 15-07-2016, 22:26:04 »
Als het niet veilig is daar, zul je daar ook vast niet kunnen landen.

Succes en jezelf niet druk maken Elise #alleskomtgoed ::hug::

Ja, ik weet het.. Maar het is niet goed voor mn algemene stress levels. Ik hou al zo van vliegen.. :/
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4879 Gepost op: 15-07-2016, 22:37:17 »
Ja, ik weet het.. Maar het is niet goed voor mn algemene stress levels. Ik hou al zo van vliegen.. :/


 ::hug:: ::hug:: ::hug::

Gelukkig ben je er niet al.

--

It'd be really nice if we could go one day without something major happening on the geopolitical stage.
https://mobile.twitter.com/Incisive_D/status/754050771444916225


.. Want dit kan wel echt huge zijn, gezien de sleutelpositie van Turkije..
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.