Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1022135 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4880 Gepost op: 15-07-2016, 22:45:22 »
Ik vrees dat Elise enige vertraging zal hebben ...........
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4881 Gepost op: 15-07-2016, 22:47:16 »
Vliegveld van Istanbul is blijkbaar afgesloten. Zou andere grote Turkse vliegvelden hetzelfde verwachten.

Wat doe je dan als luchtvaartmaatschappij? Denk cancellen ja..

Sterkte Elise ::hug::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4882 Gepost op: 15-07-2016, 22:47:31 »

.. Want dit kan wel echt huge zijn, gezien de sleutelpositie van Turkije..

Er zijn in mijn optiek 3 mogelijke uitkomsten die alle drie gevolgen zullen hebben.

1: De staatsgreep lukt. We zijn dan van Erdogan af. Maar wat willen de militairen? Gaan ze de democratie herstellen die Erdogan zo omzichtig aan het afbreken was? Of houden ze straks liever zelf de touwtjes in handen? Hoe zal de internationale gemeenschap met de nieuwe situatie omgaan?

2: De staatsgreep mislukt. Erdogan kan dan aan zijn volk laten zien dat hij de sterkste is, wint daarmee misschien meer aanhang. Maar erger nog, Erdogan kan dit gebruiken om het regime nog strakker te maken. Zo meer macht naar hem toe trekken tot hij daadwerkelijk dictator is.

3: Uitkomst onbeslist. In dat geval ben ik bang dat Turkije afglijdt naar een burgenoorlog. Dat is sowieso niet goed voor Turkije. Maar als we kijken naar voorbeeld Syrië.... De IS zou er zeker garen bij spinnen en het zou mij niks verbazen, ze zitten al tegen de grens, dat ze richting Turkije gaan uitbreiden.

Daarnaast... Turkije is lid van de NAVO...

Wat de uitkomst ook wordt, we gaan spannende tijden tegemoet. Ik hoop op uitkomst 1 en dat de militairen de boel herstellen. Uitkomst 3 lijkt mij het meest rampzalige wat ons te wachten kan komen te staan.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4883 Gepost op: 15-07-2016, 23:02:58 »
Scenario 1 is wat de militairen in een verklaring hebben gemeld aan de journalisten in Istanbul.

Scenario 3.......... ieuw daar moeten we maar niet aan denken :(
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4884 Gepost op: 15-07-2016, 23:04:10 »
Ik hoop van harte scenario 1. De jongeren willen niet verder achteruit met Erdogan volgens mij.
Keep calm and eat chocolates!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4885 Gepost op: 15-07-2016, 23:06:04 »
Scenario 1 is wat de militairen in een verklaring hebben gemeld aan de journalisten in Istanbul.

Scenario 3.......... ieuw daar moeten we maar niet aan denken :(

^ dat.

Maar zelfs als dit prima lukt. En zelfs als ze nastreven wat de statement zegt.
Het geeft op korte termijn voor weken of maanden een chaos. En dat terwijl Turkije momenteel het centrum van de wereld is..

Zelfs in dat positiefste geval houd ik mijn hart vast..
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4886 Gepost op: 15-07-2016, 23:07:55 »
ISTANBUL - Het vliegverkeer van en naar het vliegveld Ataturk bij Istanbul is vrijdag gestaakt. Dat gebeurde na berichten dat het leger, of een deel daarvan, een staatsgreep had gepleegd.

Volgens lokale media waren schoten gehoord bij het hoofdkwartier van de politie in Istanbul. In Ankara zouden militairen bij het hoofdkwartier van het leger zijn gegijzeld.

Volgens de laatste berichten is ook een KLM-toestel naar Istanbul teruggekeerd.
er was eens......

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4887 Gepost op: 15-07-2016, 23:15:54 »
Ja, ik weet het.. Maar het is niet goed voor mn algemene stress levels. Ik hou al zo van vliegen.. :/
::hug:: ook hier maar even een knuffel. De burgerjournalisten van RN houden je op de hoogte v/d situatie :)  ::ok::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4888 Gepost op: 15-07-2016, 23:47:41 »
Wat.. Tricky kan worden, is dat de oppositie best eens verdeeld kan gaan worden.

En dat Erdogan weliswaar veel zwakker gaat zijn (daar de militairen allerlei belangrijke dingen in handen blijken te hebben), maar wel op een heel fanatieke aanhang vermoedelijk steunen.

Dus zelfs met de huidige dominante positie van de militairen, kan het alsnog op een burgeroorlog uitlopen. Denk dat Erdogan daar op gaat mikken..
Misschien nu Erdogan niet in het land is..

Gottegott, dit is me wat..
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4889 Gepost op: 16-07-2016, 09:05:08 »
Dat was rap. Coup over, erdogan heeft gewonnen - silver lining: geen burgeroorlog.

Blijkbaar heeft hij uitermate effectief zijn fanatieke aanhang gemobiliseerd, en dat de coupplegers daar eigenlijk geen antwoord op hadden.
Wat onwijs slordig lijkt, want ze hadden deze reactie moeten verwachten - maar blijkbaar  totaal onderschat.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4890 Gepost op: 16-07-2016, 10:32:34 »
alles is mogelijk :D

Erdogan zette coup in scene
er was eens......

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4891 Gepost op: 16-07-2016, 11:34:56 »
alles is mogelijk :D

Erdogan zette coup in scene
Pagina niet gevonden :o Is er nu ook al een coup gepleegd op de redactie van de Televaag? ???
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4892 Gepost op: 16-07-2016, 11:48:40 »
dan is die pagina verdraaide snel verwijderd..  ::oink::

bij het AD nog iets gevonden..

Citaat
'Erdogan zette coup in scène'

De couppoging was een toneelstuk om zijn macht te laten groeien. Het Amsterdamse raadslid Dilan Yesilgöz denkt dat de Turkse president Erdogan de staatsgreep zelf in scène heeft gezet.
Redactie 16-07-16, 10:20 Laatste update: 10:21

    F 23
    T 25
    M 0
    2 reacties

Volgens Yesilgöz kan Erdogan nu het leger de schuld geven van alle onrust en chaos. Een dag na de couppoging laten ook andere Turks-Nederlands politici van zich horen.  Zo stellen Selçuk Öztürk en Tunahan Kuzu van de  beweging Denk, dat de democratie de winnaar is van de gebeurtenissen in Turkije.

Op hun facebookpagina schrijven ze: ,,Turkije heeft sinds haar bestaan veel te lijden gehad onder militaire coups. Maar vannacht is het Turkse volk opgestaan en heeft laten zien op te komen voor de democratie. Democratie heeft het gewonnen van de tanks en de wapens".

Daar is niet iedereen het mee eens. Het PvdA-Kamerlid Keklik Yücel twittert. ,,Wat een nachtmerrie voor Turkije.....alleen maar verliezers en zeker de democratie." Ook Yesilgöz noemt de democratie ,,de grootste verliezer".
« Laatst bewerkt op: 16-07-2016, 11:51:38 door Stormpie »
er was eens......

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4893 Gepost op: 16-07-2016, 23:16:16 »
Morgen is het 2 jaar geleden dat wij ons nichtje en haar vriend verloren. Dat zoveel anderen hun geliefden, familie, vrienden verloren. Je zou het bijna vergeten met alle ellende van de afgelopen week. En toch hoop ik dat mensen even stil staan bij dit grote verdriet. Waar nog steeds geen schuldigen voor gevonden zijn. Waar nog steeds geen antwoord op de vragen wordt gegeven. Waar zowel Rusland als de Oekraïne weigeren om mee te werken.
Morgen is het twee jaar....
er was eens......

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4894 Gepost op: 17-07-2016, 10:58:58 »
Heel veel sterkte vandaag Stormpie en familie.. Vreselijk dat er nog altijd zoveel onbeantwoorde vragen zijn...
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4895 Gepost op: 17-07-2016, 11:06:25 »
Er zullen dezer dagen ongetwijfeld veel zenders zijn die aandacht besteden aan wat 2 jaar geleden is gebeurd. Ik wens iedereen, hier op RN en elders,  die toen familie en/of vrienden moest missen heel veel sterkte toe. Verdriet verwerken doet iedereen op zijn of haar eigen manier, daar mag ook ruimte voor zijn.

Hopelijk komen er ooit antwoorden op de vele vragen die nog altijd open staan.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4896 Gepost op: 17-07-2016, 11:18:43 »
2 jaar verder... en geen **** opgeschoten omdat er 2 landen zijn die weigeren mee te werken >:( bah. Daar kan ik me nog steeds gewoon boos om maken. Sterkte aan iedereen vandaag  ::hug::

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4897 Gepost op: 17-07-2016, 18:00:20 »
Sterkte, Stormpie ::hug::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4898 Gepost op: 18-07-2016, 11:15:44 »
Ik zag de herdenking in Vijfhuizen op tv...sterkte Stormpie! ::hug::
...maar soms even niet :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4899 Gepost op: 18-07-2016, 11:47:12 »
Sterkte Stormpie ::hug::
Ich bin ein Bärliner!