Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1019266 keer)

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5300 Gepost op: 7-12-2018, 17:14:03 »
kreeg net een verdachte mail binnen, iemand die zich voor deed als talpa network met een vraag dat ik mijn wachtwoord wijzig

heb de mail natuurlijk verwijderd, wat ik niet vertrouw verwijder ik gewoon meteen

Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5301 Gepost op: 15-01-2019, 16:07:45 »
Vanavond gaan de Britten stemmen over de deal van May. De vooruitzichten leiden naar een nederlaag voor May. Maar wat dan? Een harde Brexit, nieuwe referendum? En wat als de Britten uiteindelijk toch besluiten om te blijven?

Afgelopen tijd zijn al aardig wat agentschappen uit Londen verdwenen. Denk bijvoorbeeld maar aan dat medicijnengeval wat naar Amsterdam gaat. Zal deze herverdeling bij een eventuele Remain worden teruggedraaid? Ik denk dat Europa nu wel eisen kan gaan stellen. In ieder geval verwacht ik bij een Remain dat dan nog niet alles is opgelost.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5302 Gepost op: 15-01-2019, 17:13:46 »
Het vervolg is inderdaad een grote vraag. Daarom vind ik het ook lastig waar je vanavond voor moet duimen. Als ze het toch haalt, met dit Brexit-akkoord, dan is het definitief en welbeschouwd een slechte zaak.

..Als het zoals verwacht geen meerderheid haalt, dan kan het alle kanten op. Nieuw referendum met uitkomst stay zou wellicht het ideaalste scenario zijn, maar dan zijn er ook ineens opties zonder akkoord - die veel negatiever zijn dan het huidige akkoord.

En alles lijkt erop dat Labour zit te pokeren dat dit akkoord wordt afgeschoten, dat May hopen gezichtsverlies lijdt, en dat ze daar zelf machtiger uit komen. Nou, prachtig, behalve dat ze zelf niet met een eigen plan zijn gekomen. Nouja, er wordt zowel geroepen dat ze dan de Brexit annuleren (dat lijkt me door twijfels omgeven), en nog harder dat ze een veel beter akkoord met Brussel kunnen sluiten. Dat laatste is vooral voor de achterban.

Dus dat is ook gewoon een probleem. Zowel de conservatieven als labour hebben intern compleet verschillende stromingen, en daarnaast elkaar niets te willen gunnen. Partijbelang over landsbelang. Maargoed, zo is de hele heisa begonnen door Cameron. Idioot.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5303 Gepost op: 15-01-2019, 17:48:55 »
Het beste lijkt me dat ze, mocht het plan inderdaad afgeschoten worden, de onderhandelingen bijvoorbeeld met zes maanden verlengen, op voorwaarde dat de Britten eerst weer een referendum houden. Met de kennis van nu zullen veel Britten anders gaan stemmen. En mocht er onverhoopt toch weer een Brexit uitkomen, hebben ze in ieder geval nog zes maanden extra om met een beter plan te komen.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5304 Gepost op: 15-01-2019, 18:50:32 »
Denk bijvoorbeeld maar aan dat medicijnengeval wat naar Amsterdam gaat. Zal deze herverdeling bij een eventuele Remain worden teruggedraaid?
Ik hoop van niet, want het heeft onze afdeling een hoop werk en stress behandeld (elk verpakkingsstuk waar UK op vermeld stond moest naar NL veranderd worden en wel zsm).

Vraag me af wat het gaat worden. Gaan ze er niet te trots voor zijn omdat het dan gezichtsverlies is als ze toch blijven?
En als de EU eisen gaat stellen en GB wil daar niet in mee gaan, gaat het dan een vicieuze cirkel worden?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5305 Gepost op: 15-01-2019, 19:04:43 »
Lijkt me uitgesloten dat, in als ze toch blijven, de agentschappen dan in Engeland zouden blijven.

En alles lijkt erop dat Labour zit te pokeren dat dit akkoord wordt afgeschoten, dat May hopen gezichtsverlies lijdt, en dat ze daar zelf machtiger uit komen. (...)
Dus dat is ook gewoon een probleem. Zowel de conservatieven als labour hebben intern compleet verschillende stromingen, en daarnaast elkaar niets te willen gunnen. Partijbelang over landsbelang.

Even een quote uit het liveblog van nu.nl:
"Ook het voorstel om een tweede referendum over de Brexit te houden, kwam niet door de selectie van Bercow. Dat was ingebracht door de Liberaal-democraten (LibDems). Premier May heeft in aanloop naar de stemming op dinsdag uitgesloten dat de Britten weer naar de stembus moeten, omdat dit het vertrouwen in de politiek volgens haar volledig zou ondermijnen.

Ook de grootste oppositiepartij, Labour, voelt er niks voor. Partijleider Jeremy Corbyn ziet liever dat het kabinet van May valt en dat er op korte termijn nieuwe verkiezingen worden gehouden.
"


 ::) ::ohno:: ::ohno:: ::ohno:: ::ohno::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5306 Gepost op: 15-01-2019, 19:55:31 »
Labour stuurt duidelijk alleen maar aan op een val van May, dat is het enige wat telt blijkbaar.

Dat die agentschappen weer teruggaan lijkt me uitgesloten. De hele exercitie kost de UK ontzettend veel geld, maar de rest van Europa ook teveel.
Keep calm and eat chocolates!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5307 Gepost op: 15-01-2019, 21:22:23 »
Een flinke nederlaag voor May als het gaat om de Brexitdeal.

Citaat
Het debat in het Lagerhuis over de brexit-deal van May is voorbij. Een grote meerderheid van 432 parlementariërs stemde tegen. 202 stemden voor en 16 parlementariërs hebben zich van stemming onthouden.

Maar inderdaad, hoe gaat dit nu weer verder...?
« Laatst bewerkt op: 15-01-2019, 21:24:51 door MollenvangR-Art »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5308 Gepost op: 15-01-2019, 22:49:45 »
Heel slecht allemaal voor de stabiliteit in de EU: de onzekerheid houdt aan. Dan moet er weer onderhandeld worden tussen het VK en EU. Dan heb je ook nog Trump die niks meer in de NAVO ziet. De EU en de NAVO hebben de afgelopen decennia juist voor veel stabiliteit op politiek, economisch en militair terrein gezorgd. Gepoker met dit moeizaam verworven bakens van stabiliteit door incompetente politici zorgt er zometeen nog voor dat b.v. in Europa weer oorlogen ontstaan. Moeten we niet hebben.  ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 15-01-2019, 22:54:21 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5309 Gepost op: 15-01-2019, 23:15:04 »
Trump, laten we het daar eens over hebben... wie houdt het t langst vol met die Shut Down?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5310 Gepost op: 16-01-2019, 00:36:38 »
Trump, laten we het daar eens over hebben... wie houdt het t langst vol met die Shut Down?

Ik denk Poetin. Hij zal in ieder geval alvast in zijn nopjes zijn met de gedachte dat de VS de NAVO misschien gaat verlaten.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5311 Gepost op: 16-01-2019, 11:16:40 »
Ik denk Poetin. Hij zal in ieder geval alvast in zijn nopjes zijn met de gedachte dat de VS de NAVO misschien gaat verlaten.

Het lijkt erop dat dat niet kan zonder support van het senaat, en vervolgens (aangezien het ongetwijfeld wordt aangevochten) door het hooggerechtshof. Ja, beide zijn momenteel in handen van de Republikeinen, maar sommige daarvan zijn geen idioten.

Trump, laten we het daar eens over hebben... wie houdt het t langst vol met die Shut Down?

Easy, Democraten.
De Democraten hebben so far meerdere voorstellen gedaan, waaronder opties met extra geld voor grensbewaking (maar dan geen muur, omdat dat bewezen ineffectief is) en opties waarbij delen van de overheid weer open gaan terwijl concreet wordt onderhandeld over deze zaken. Deze voorstellen hebben gedeeltelijke steun onder de Republikeinen, wat zat is, maar worden tegengehouden door Mitch McConnell - hoewel anders Trump het wel zou tegenhouden.
In de tussentijd is de populariteit van Trump buitengewoon steady aan het dalen, vooral omdat onafhankelijke stemmers (veruit de belangrijkste stemmers) in grote meerderheid de schuld van de shutdown bij Trump leggen. Daarnaast is een forse meerderheid van stemmers überhaupt tegen de muur. Het laatste getal dat ik zag was volgens mij 69% tegen, waarbij de voor-stemmers vrijwel allemaal Republikein zullen zijn.

Dus aangezien genuanceerde voorstellen, met gedeeltelijke Republikeinse steun, van de Democraten het niet halen, dit nu al de langste shutdown in de geschiedenis is, een grote meerderheid van alle stemmers de muur niet wilt, en Trump hiervoor alom de schuld krijgt - is er voor de Democraten geen reden om te buigen.

Natuurlijk, ze moeten zich zo verantwoordelijk opstellen tegenover de onbetaalde overheidsmedewerkers, maar dat doen ze al met hun voorstellen. Gister is weer een voorstel, aangenomen door the House of Representatives en ingediend bij het Senaat, afgeschoten door Republikeinse Majority-leider McConnell.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5312 Gepost op: 20-01-2019, 10:44:51 »
Uitstekend, en zeer verontrustend, stuk van The Washington Post over de Brexit - over hoe de Britten momenteel wellicht finaal aan het misrekenen zijn - met een no-deal eind maart tot gevolg..
Op basis van de incompetentie so far, en het eindeloze Britse interne pokeren, zou dit heel goed een slechte afloop kunnen hebben.

Het artikel is vrij lang, ik zal de hoofdlijnen hieronder weergeven:

https://www.washingtonpost.com/world/europe/britain-is-operating-as-if-a-brexit-delay-is-there-for-the-taking-its-not/2019/01/19/83da06a2-1b2a-11e9-b8e6-567190c2fd08_story.html?utm_term=.6333a0a61d37

Britain is operating as if a Brexit delay is there for the taking. It’s not.

BRUSSELS — Amid the chaos following the British Parliament’s historic rejection of a plan for the country’s orderly withdrawal from the European Union, British lawmakers increasingly feel they will need to ask to extend their impending departure deadline — and that E.U. leaders will give them what they want. The idea is splashed across British tabloid headlines. The London commentariat takes it as a given. Hard-line advocates of the divorce from the European Union say it would be a catastrophic mistake — but even they seem to expect it will happen. The only problem? The remaining 27 E.U. nations are not sure they are willing to give Britain a break, according to diplomats involved in the discussions — and any reprieve requires their unanimous approval.

The misalignment in views means that the risk of an accidental and chaotic no-deal Brexit on March 29 is increasing, according to diplomats and analysts in Brussels. (Most analysts in London, who have faith some solution can be worked out, don’t think there’s a problem.)

(...)

“We have to have an idea how they want to solve things, because it is no use to continue to run in circles for a few more months,” Rutte said.

(...)

Many policymakers working on Brexit in Brussels say Britain has given them little reason to expect a real plan. “Miscalculations are a continuous fact,” one senior European diplomat said, speaking on condition of anonymity to offer a frank assessment of the British position. “There will be no extension with unknown purpose.”

(...)

Still, to read the British press, Brussels is sitting and waiting to be asked.

(...)

“Take ‘no deal’ off the table now, please, prime minister,” Labour Party leader Jeremy Corbyn said in a speech Thursday. In recent weeks, he has demanded an extension of the Brexit deadline to give time to hold a new election, ignoring that Britain can’t change the deadline unilaterally. May, too, has an interest in keeping the March deadline as a way to force her own squabbling Tory camp to cooperate with her — and perhaps agree to the withdrawal deal they recently torpedoed. She has said, accurately, that she does not have the power on her own to delay Brexit.

(...)

If there were to be an extension, it would be relatively easy to give one until late June, policymakers said. After that, giving Britain extra time becomes thorny, since Europe is holding elections in May for a new European Parliament that will be seated in July. “What we will not let happen, deal or no deal, is that the mess in British politics is again imported into European politics,” tweeted Guy Verhofstadt, Brexit coordinator for the European Parliament. “While we understand the UK could need more time, for us it is unthinkable that article 50 is prolonged beyond the European Elections.”

(...)

That creates a risk of a miscalculation. And because there appears to be no majority in the British Parliament for any given Brexit plan, the default course — a chaotic crash-out in March — may be the likeliest path, he said.

“No deal is the default,” he said. “It is the only option on the table where you don’t need a majority.”
 
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5313 Gepost op: 25-01-2019, 22:25:57 »
Trump, laten we het daar eens over hebben... wie houdt het t langst vol met die Shut Down?

De berichten zijn dat de Shutdown voorbij is.
Er ligt een voorlopig akkoord voor de komende 3 weken dat waarschijnlijk later vandaag nog wordt getekend.

Het voorlopige akkoord schijnt inhoudelijk precies hetzelfde te zijn als wat Trump ruim een maand geleden ineens weigerde.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5314 Gepost op: 25-01-2019, 22:34:34 »
geen geld voor de muur voorlopig. Democraten nemen de leiding
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5315 Gepost op: 25-01-2019, 22:50:45 »
Heel fijn. Al schijnt de shutdown meer te kosten dan de muur gekost zou hebben. Gelukkig lost het ook meer op dan die muur :P
Keep calm and eat chocolates!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5316 Gepost op: 26-01-2019, 00:02:58 »
Oud campagneleider van Trump wordt opgepakt.
Shutdown wordt tijdelijk opgeheven.
Campagneleider voorlopig weer op vrije voeten.

Je zou bijna denken dat het één met het ander te maken heeft.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5317 Gepost op: 24-02-2019, 20:17:41 »
Uitstekend, en zeer verontrustend, stuk van The Washington Post over de Brexit - over hoe de Britten momenteel wellicht finaal aan het misrekenen zijn - met een no-deal eind maart tot gevolg..
Op basis van de incompetentie so far, en het eindeloze Britse interne pokeren, zou dit heel goed een slechte afloop kunnen hebben.

Het heeft er inmiddels alle schijn van dat May op een veel eenvoudiger niveau zit te pokeren.

Vandaag heeft ze, voor de zoveelste keer, de stemming over haar laatste Brexitplan uitgesteld tot halverwege maart. Eind maart komt de Brexit, iets daarvoor moeten de Europese hoofden erover stemmen, de week ervoor is dus momenteel de stemming bij de Britten.
Waarbij May de afgelopen maanden enkele keren naar Brussel is gegaan met identieke plannen die al meermaals in de afgelopen jaren zijn afgewezen. Ze wil nog steeds alle krenten, en geen pap.
Dus waar het Britsen lagerhuis half maart over mag stemmen is.. feitelijk identiek aan wat half januari met overmacht, van 70%, werd afgewezen. Enkele dingen schijnen te zijn verduidelijkt, maar inhoudelijk is er eigenlijk niets veranderd.
De strekking half maart is duidelijk: Er is dan nog ongeveer 1 week tot de deadline dat de Europese staatshoofden ergens over kunnen stemmen. Dat is tekort voor een nieuw plan, nieuwe afspraken, of nieuwe onderhandelingen.

May gaat eigenlijk letterlijk zeggen 'Dit plan van mij, dat eerder overweldigend is verworpen, is het enige mogelijke plan. Als jullie tegenstemmen is het een no-deal. Dat zijn de enige twee mogelijke uitkomsten voor vandaag. Succes ermee.'

Als je zoiets doet in een bordspel, das leuk.
Als je zoiets doet met het belang en de toekomst van een land.. dan zitten er in je hoofd een paar draadjes mis. ::ohno:: ::ohno::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5318 Gepost op: 24-02-2019, 20:26:37 »
ik las vandaag ergens dat het 2022 wordt.
zal zo even de bron zoeken
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5319 Gepost op: 5-03-2019, 18:17:10 »
Wesley en Yolanthe uit elkaar.....