Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1019189 keer)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #320 Gepost op: 2-11-2004, 20:55:19 »
Gerrie Knetemann is overleden.De legendarische oud-renner en bondscoach van de Nederlandse ploeg werd tijdens een mountainbiketocht in Bergen onwel en overleed later in een ziekenhuis. Knetemann is 53 jaar geworden.         
                                       
De carrière van 'De Kneet',van 1973 tot en met 1989 was hij profrenner,kende vele toppen en enkele diepe dalen. Als eerstejaars prof triomfeerde hij in de Amstel Gold Race.Een koers die hij elf jaar later weer won.In 1978 behaalde hij in Duitsland de wereldtitel. In 1983 werd na een zware val in Dwars door België voor zijn leven gevreesd, maar na een lange revalidatie kroop hij weer op de fiets.                   ...
   
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #321 Gepost op: 2-11-2004, 22:26:49 »
tis gewoon een k*tdag
er was eens......

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #322 Gepost op: 4-11-2004, 11:36:47 »
Vanwege mijn vakantie heb ik het ff gemist maar hoe zit dat met die Engelse/Iraakse vrouw die was ontvoerd in Irak? Ik hoor er nix meer van. Ze is toch niet...? :-X
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #323 Gepost op: 6-11-2004, 10:18:27 »
Wegen afgesloten na (vals) bomalarm  6-11-'04   
     
   
De snelwegen rond Den Haag zijn gisteravond enkele uren deels gesloten geweest om het verkeer te controleren. Dat was het gevolg van een bommelding bij de Amerikaanse ambassade in Den Haag. De politie zocht volgens sommige bronnen naar een auto met explosieven.

Het bleek om vals alarm te gaan. Vanwege de bommelding werd de wijde omgeving van het ambassadegebouw afgesloten. Ook een voorstelling in Theater Diligentia werd op last van de politie gestaakt.

Files
Het politieonderzoek richtte zich op de buitenkant van het ambassadegebouw. Door de afsluiting van de linker rijstroken op de snelwegen (A12, A4, A13, A20) ontstonden veel files, van in totaal een lengte van 22 kilometer.

In Den Haag zelf zat het verkeer ook muurvast. De route langs de ambassade aan de Lange Voorhout is een belangrijke verkeersader in Den Haag. Ook werden drie tramlijnen omgeleid.

Onderzoek
De politie kreeg even voor 19 uur een melding van een "bomdreiging" binnen. Waar en hoe de melding binnenkwam, kan de politie in verband met het  onderzoek niet zeggen.

Half augustus werden op verzoek van het kabinet al extra veiligheidsmaatregelen getroffen rond de Amerikaanse ambassade. De AIVD had aanwijzingen dat radicale moslims aanslagen hadden voorbereid op de ambassade. 

nos.nl
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #324 Gepost op: 7-11-2004, 19:55:04 »
Vanwege mijn vakantie heb ik het ff gemist maar hoe zit dat met die Engelse/Iraakse vrouw die was ontvoerd in Irak? Ik hoor er nix meer van. Ze is toch niet...? :-X
Hallo? ::)
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #325 Gepost op: 8-11-2004, 19:30:23 »
Onderzoek bomaanslag Eindhoven nog zonder resultaat
EINDHOVEN - Het onderzoek naar de bomaanslag op de Islamitische school Tarieq Ibnoe Ziyad in Eindhoven heeft nog geen resultaat opgeleverd. Het 25 man sterke onderzoeksteam heeft nog geen specifieke verdachten op het oog. Dat zei hoofdofficier van justitie C. van der Voort maandagmiddag op een persconferentie in Eindhoven. Hij wilde niet zeggen of de verantwoordelijkheid voor de aanslag is opgeëist.
 
 
TeleVideo
 
 

Volgens burgemeester Sakkers is het nog volstrekt onduidelijk of het om een incident gaat, of dat er veel meer achter steekt. Het onderzoeksteam houdt zich niet alleen bezig met de opsporing van de dader(s). Het maakt ook een dreigingsanalyse voor de komende dagen. Wie er in het team zitten wil Van der Voort niet zeggen.

Sakkers benadrukte tijdens de persconferentie dat alle gesprekken die de gemeente momenteel voert met ouders van de schoolkinderen en mensen uit de buurt erop zijn gericht om "elkaar vast te houden". Dat is het grootste zorgpunt op dit moment, aldus Sakkers. Hij is hoopvol gestemd. " De reacties uit de wijk en van ouders geven aan dat ook daar iedereen vindt dat niet een gek die gemeenschap uit elkaar kan trekken."

Het openbaar ministerie neemt de aanslag heel hoog op, zegt de hoofdofficier. Het parket in Den Bosch heeft inmiddels een officier helemaal vrijgemaakt voor deze zaak. Over de voortgang van het onderzoek wilde hij absoluut niets zeggen. De politie bewaakt in Eindhoven inmiddels zes Islamitische objecten, waaronder enkele moskeeën. Dat gebeurt onder andere vanuit duidelijk zichtbaar geposteerde surveillanceauto's. Die bewaking duurt tenminste de komende 24 uur en verder zolang als nodig is, aldus Sakkers. De duur van de bewaking zal onder meer afhangen van de dreigingsanalyse waaraan wordt gewerkt.

Jos van der Looy, de directeur van de school, is zeer verontrust door de aanslag. "Dit is te gek voor woorden. Wij zijn op school helemaal niet met politiek bezig. Er is geen enkele bestuurlijke band met de vlakbij gelegen moskee." Wanneer de school weer opengaat, is niet duidelijk. " Eerst moet het onderwijsteam weer op de rails worden gezet. Iedereen is emotioneel geraakt. Daarna moeten we de ouders goed bijpraten. Hopelijk kunnen de kinderen dan woensdag of donderdag weer gewoon naar school."

De omvang van de schade is nog niet bekend. Naar het zich laat aanzien is het vooral glasschade en de vernielde deur.

telegraaf.nl

Tijgertje..
Volgens mij leeft die vrouw niet meer, maar mijn geheugen laat me op dit moment een beetje in de steek
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #326 Gepost op: 9-11-2004, 09:41:27 »
Weer werk aan de winkel binnenkort...  ;D

VRT coproduceert internationale history reality-serie


De VRT en de omroepen op Nederland 1 slaan volgende zomer de handen in elkaar voor de coproductie van The Empire. Dat is een 'history reality-serie' waarbij zestien deelnemers uit België en Nederland zes weken lang in een oud kasteel verblijven en leven zoals in de middeleeuwen, zo is maandag van de VRT vernomen.
Het gaat om een nieuw genre dat de betrokken omroepen als eerste in België en Nederland introduceren. De Zweedse openbare omroep SVT ontwikkelde de serie het afgelopen jaar. De opnames vinden volgende zomer plaats. Wanneer de twaalf uitzendingen het scherm halen, staat volgens de VRT-persdienst televisie nog niet vast. Voor Nederland 1 coördineert de NCRV de coproductie.

www.hbvl.be

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #327 Gepost op: 9-11-2004, 11:46:58 »
PARIJS De toestand van Yasser Arafat is vannacht achteruit gegaan.De PLO-leider ligt in een diepere coma dan voorheen. Dat meldt het ziekenhuis in Parijs waar de Palestijnse leider is opgenomen. 

Dit soort luitjes sterft toch altijd in bed..
 :-\\ 
               
 
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #328 Gepost op: 9-11-2004, 12:01:38 »
Vanwege mijn vakantie heb ik het ff gemist maar hoe zit dat met die Engelse/Iraakse vrouw die was ontvoerd in Irak? Ik hoor er nix meer van. Ze is toch niet...? :-X

Ik heb het allemaal niet zo gevolgd hoor, (blijkbaar is mijn verzadigingspunt qua ontvoeringen in Irak bereikt) maar ff gezocht via google. Ze heet Margaret Hassan en als je daar op zoekt vind je wel wat info over haar. Zover ik het begrijp leeft ze nog wel.

Geniet nooit met mate...

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #329 Gepost op: 9-11-2004, 12:10:13 »
Ah tnx ::ok::
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #330 Gepost op: 9-11-2004, 15:39:58 »
Zimbabwe bekent met leeftijden te sjoemelen

9/11/2004  13:01

Bondsvoorzitter Jonathan Mashingaidze heeft bekend dat het sjoemelen met leeftijden van spelers een probleem is dat ook Zimbabwe parten speelt. 'Het is een schande dat we twee jeugdtitels hebben gewonnen terwijl we diep in onze harten weten dat we de waarheid niet hebben verteld', gaf Mashingaidze toe op een congres over jeugdvoetbal.
Zimbabwe won in 2001 en 2002 het kampioenschap voor Zuid-Afrikaanse landen voor spelers onder twintig jaar. In die teams kwamen spelers uit die nu volgens de boeken negentien jaar zijn maar al in 1999 op veertienjarige leeftijd debuteerden in de nationale eredivisie. Op z'n minst verdacht, zo meent men in Zimbabwe ook al waren de spelers niet te oud destijds.

De Zimbabwaanse bond (ZIFA) schorste al één speler voor twee jaar die zich jonger voordeed dan hij werkelijk was. Tendai Mwaruwa liep tegen de lamp nadat hij bij duels van de nationale ploeg onder zeventien met vrouw en kind kwam opdagen.

'Het is een kankergezwel dat al op de lagere scholen de kop opsteekt', meent Mashingaidze. Door een database aan te leggen van spelers die uitkomen in de schoolcompetities hoopt de ZIFA fraude met leeftijden in de toekomst te voorkomen.

Frappant genoeg heeft de ZIFA een verzoek ingediend bij de Afrikaanse bond om het resultaat van de onder-20 interland tegen Lesotho ongeldig te verklaren. Lesotho zou namelijk vijf overjarige spelers hebben opgesteld.

vi.nl
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #331 Gepost op: 9-11-2004, 22:19:29 »
Teletekst di 09 nov

Uden In Uden woedt een uitslaande brand
in een islamitische school. De school
lijkt verloren. Op de muren waren
teksten geklad die verwezen naar de
moord op Theo van Gogh. Er zijn geen
gewonden. Burgemeester Kersten kon in
het NOS Journaal niet bevestigen dat
het gaat om een aanslag.


Ook walgelijk
« Laatst bewerkt op: 9-11-2004, 22:28:58 door Castor_en_Pollux »

Offline Nelisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Guaranteed to blow your mind
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #332 Gepost op: 9-11-2004, 23:09:01 »
aanslag of niet... t is maar net hoe je het noemt.  ::niet-ok::
Angel of the first degree

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #333 Gepost op: 10-11-2004, 10:50:10 »
Belegering Haagse wijk

 De anti-terreurbrigade heeft in Den Haag een hele straat omsingeld nadat om drie uur 's nachts drie agenten werden gewond bij de inval in een huis. De agenten zijn gewond geraakt nadat een granaat naar hen werd gegooid.  .

telegraaf.nl
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #334 Gepost op: 10-11-2004, 10:52:26 »
Belegering Haagse wijk

 De anti-terreurbrigade heeft in Den Haag een hele straat omsingeld nadat om drie uur 's nachts drie agenten werden gewond bij de inval in een huis. De agenten zijn gewond geraakt nadat een granaat naar hen werd gegooid.  .

telegraaf.nl

Dorine al ingelogd vandaag??
 :-[
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Nelisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Guaranteed to blow your mind
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #335 Gepost op: 10-11-2004, 11:10:22 »
Als ze in het Laakkwartier woont zit ze nu waarschijnlijk in de Haagse Hogeschool...
Angel of the first degree

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #336 Gepost op: 10-11-2004, 21:27:11 »
Ze is weer online, dus de terreurbrigade zat weer eens fout.
:D
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Elmar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De verboden vrucht
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #337 Gepost op: 11-11-2004, 00:27:15 »
Ik was net rond half tien op dansles. En in de pauze kreeg ik het volgende bericht te horen:

Rond 9 uur is er een Marokkaanse man doodgeschoten in de Oranjeboomstraat. Nogal een criminele buurt daar. Gelijk zijn er allemaal afspraken gemaakt voor gevechten tussen Marokkanen en Nederlanders (zo gaat dat hier in Breda, ik stond er zelf ook van te kijken :o) Maar het ergste is nog dat Nederlanders erop worden aangekeken en ervoor worden teruggepakt, naar aanleiding van de twee Moskees en de Islamitische school die de laatste weken zijn afgebrand, terwijl de man door zijn eigen broer (ik neem aan, ook een Marokkaan) is doodgeschoten.
Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #338 Gepost op: 11-11-2004, 07:07:58 »
Arafat is vannacht omstreeks half vier in parijs overleden....

Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #339 Gepost op: 11-11-2004, 10:08:03 »
Rond 9 uur is er een Marokkaanse man doodgeschoten in de Oranjeboomstraat. Nogal een criminele buurt daar. Gelijk zijn er allemaal afspraken gemaakt voor gevechten tussen Marokkanen en Nederlanders (zo gaat dat hier in Breda, ik stond er zelf ook van te kijken :o) Maar het ergste is nog dat Nederlanders erop worden aangekeken en ervoor worden teruggepakt, naar aanleiding van de twee Moskees en de Islamitische school die de laatste weken zijn afgebrand, terwijl de man door zijn eigen broer (ik neem aan, ook een Marokkaan) is doodgeschoten.
:-\\
Take a glorious bite out of the whole world