Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1021542 keer)

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #560 Gepost op: 15-05-2005, 19:29:35 »
 ::niet-ok:: ::niet-ok::

D66: 3FM moet geen popzender zijn
15 mei 2005, 17:55:09

DENHAAG (ANP) - De invulling van de publieke radiozender 3FM moet radicaal anders. Dat vindt D66 Tweede-Kamerlid Bakker. ,,Radio 3 is overdag veel te veel een Top 40-zender, dat is niet de taak van de publieke omroep'', aldus Bakker zondag.
De D66'er wil minder 'praatjes en plaatjes' en veel meer cultuur en opinie op de zender. ,,'S Avonds is 3FM een redelijk publieke zender met bijvoorbeeld registraties van concerten, maar overdag is 3FM niets anders van wat je al in zevenvoud bij de commerciëlen hoort.''
,,De taak van de publieke omroep verandert, geen puur amusement meer, maar nieuws, opinie, cultuur en educatie. 3FM moet die opdracht beter invullen'', aldus Bakker.
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #561 Gepost op: 16-05-2005, 13:19:13 »
Amerikanen lachen om Britse geweldsinstructie Irak

Uitgegeven: 16 mei 2005 09:20
Laatst gewijzigd: 16 mei 2005 09:20

LONDEN - De Amerikaanse en de Britse troepen in Irak hebben een meningsverschil over de regels van gebruik van geweld. Een Britse officier werd uitgelachen, toen hij Amerikaanse officieren zijn geweldsinstructie uitlegde.

Dit heeft de Britse krant The Sunday Telegraph gemeld. Volgens de Brit handelen de Amerikanen volgens het principe van de 'force protection' - bescherming van de eigen militairen tot elke prijs. Daarom mogen de Amerikanen schieten en "alle beschikbare middelen" toepassen als zij zich bedreigd voelen.


De Britten daarentegen handelen volgens het principe van zo min mogelijk geweld en verschillende gradaties bij hun reacties. De Amerikaanse militairen daarentegen hebben een attitude van "schiet eerst en stel daarna pas vragen", aldus de Britse officier.

nu.nl
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #562 Gepost op: 17-05-2005, 10:07:35 »
Kylie Minogue zegt toernee af wegens borstkanker
17 mei 2005, 09:56:26

SYDNEY (ANP) - Artsen hebben bij de Australische zangeres Kylie Minogue borstkanker in een vroeg stadium vastgesteld. De zangeres heeft haar Showgirl-toernee direct afgebroken ,,om gezondheidsredenen'', deelde haar Australische agent dinsdag mee.
De 36-jarige zangeres - die haar muzikale carrière begon na een periode als actrice in de televisieserie Neighbours - was aan de vooravond van het Australische deel van haar toernee bij haar familie in Melbourne toen de ziekte werd geconstateerd. Zij ondergaat onmiddellijk een behandeling, deelde een woordvoerder mee.
Minogue zou zes concerten geven in Sidney en daarna zou zij optreden in Melbourne, Brisbane, Adelaide en Perth. De zangeres zou na Australië ook concerten geven in Singapore en Hongkong.
De zangeres zei dat zij het jammer vindt dat zij haar Australische fans moet teleurstellen. ,,Ik hoop dat het allemaal goed komt en dan kom ik gauw weer bij jullie terug'', liet zij in een verklaring weten.

 :-* sterkte Kylie
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #563 Gepost op: 17-05-2005, 21:48:44 »
Eerste internationale dag tegen homofobie
17 mei 2005, 20:12:12

AMSTERDAM (ANP) - Honderden homo's en lesbiënnes stonden dinsdagavond kussend en knuffelend op het Leidseplein in Amsterdam. Ze gaven gehoor aan de oproep om 'actie te voeren' op de internationale dag tegen homofobie.
De Amsterdamse actie volgt op de mishandeling van de Amerikaanse homoactivist en jounalist Chris Crain op Koninginnedag in Amsterdam. Hij werd in elkaar geslagen door een groepje jongeren toen hij met zijn vriend hand in hand over straat liep.
De mannen en vrouwen verzamelden zich om 18.30 uur op het plein. Het tijdstip waarop zij elkaar spontaan in de armen vielen. Een kwartier later eindigde de massale liefkozing. Een enkele verontwaardigde Japanse toerist legde het treffen subiet vast op zijn camera. De manifestatie verliep probleemloos.

Vaticaan
In Den Haag boden vertegenwoordigers van homo-organisatie COC dinsdag een protestbrief aan bij de ambassade van het Vaticaan. Ze uitten daarin hun ongenoegen over de afwijzende houding van de Rooms-Katholieke Kerk ten opzichte van het onlang toegestane homohuwelijk in Spanje.
In Amsterdam debatteren homo's later op de avond over het pesten van en haat tegen homo's op school, werk en in de buurt. De homobeweging hoopt dat 17 mei door de Verenigde Naties wordt erkend als internationale dag tegen de homofobie. Voor deze dag is gekozen, omdat op 17 mei 1990 de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) homoseksualiteit schrapte van de internationale lijst van psychische aandoeningen. In tientallen landen werd dinsdag actie gevoerd.
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #564 Gepost op: 17-05-2005, 23:46:50 »
Kuijt blijft voor de supporters 
[Bron: RD]

 
Voor de supporters van Feyenoord blijft Dirk Kuijt nog een jaar bij Feyenoord. De adoratie van het legioen houdt de topscorer van Nederland in de meest teleurstellende fase van dit seizoen op de been. ,,Zaterdag kreeg ik op de training een beker uitgereikt, omdat de supporters mij tot speler van het jaar hadden gekozen. Prachtig. Voor die mensen geef ik Feyenoord nog niet op,'' zei Kuijt na de tiende nederlaag van dit seizoen.

In Eindhoven, waar Feyenoord met 4-2 opnieuw hard onderuit ging, kon de Katwijker zijn ergernissen andermaal niet verbloemen. Kuijt had recht van spreken, want hij stak met kop en schouders boven de rest van de Feyenoorders uit. In z'n eentje zette hij een topprestatie neer, maar het elftal kon hem nauwelijks volgen.

Was hij wielrenner geweest, dan had Kuijt zondagmiddag op weg naar de top van de Alpe d'Huez zijn eigen ploeg al bij het eerste colletje gelost en zou hij onderweg de concurrentie aan flarden hebben gereden. Kuijt is echter profvoetballer en blijft afhankelijk van het team. Maar trainer Ruud Gullit was de individuele prestatie van zijn spits niet ontgaan. ,,Kuijt was het toonbeeld van inzet, het voorbeeld voor alle anderen,'' sprak Gullit met bewondering.

Het huidige Feyenoord parasiteert op de kwaliteiten van Kuijt en daarom is het maar goed dat de spits zondag na de laatste wedstrijd tegen ADO Den Haag uit zijn lijden wordt verlost. Dirk Kuijt pakt dan zijn voetbalschoenen en meldt zich zo snel als hij kan in zijn achtertuin bij de selectie van het Nederlands elftal, waar hij wél wordt gestimuleerd door het spel van andere spelers.

Want met een groot deel van de Feyenoord-selectie is de aanvaller klaar. De zwakke schakels remmen hem in zijn ontwikkeling en leggen de club beperkingen op bij alle pogingen om weer aansluiting te vinden bij Psv en ajax.

Kuijt: ,,Ik heb na Heerenveen aangegeven wat er moet gebeuren. Zo kunnen we niet verder. Na die wedstrijd heb ik een paar weken met knallende koppijn rondgelopen. Ik heb heel veel nagedacht en heb het nu voor mijzelf afgesloten. Ik ga straks lekker naar het Nederlands elftal, maar ik realiseer me dat er bij Feyenoord nog veel moet veranderen.''

En anders is hij weg? Kuijt: ,,Ik geef de club niet zomaar op. Maar alleen vanwege de fans, hè. Ik maak me gewoon zorgen. Ook omdat ik me afvraag of nieuwe spelers hier nog wel willen spelen. Ik wil zo verschrikkelijk graag kampioen worden. Ik heb eerder aangegeven dat er een schoonmaak moet plaats hebben. Voor een aantal mensen is geen plek meer. Alleen moet je dan wel kwaliteit kunnen aantrekken.''

Kuijt vindt de aanstaande komst van Wim Jansen een versterking voor de hele club. ,,Op elk gebied moet het bij Feyenoord verbeteren. Het gaat niet alleen om de spelersgroep. Het probleem zit in de structuur van de club. Echt, daar zit het hele probleem! En ik doel daarbij ook niet op Wotte. Als ik dit aansnij, betekent het niet dat hij er een rotzooi van heeft gemaakt. Binnen heel Feyenoord hebben mensen tekortkomingen. Als je die kunt versterken, is dat alleen maar goed. En dus is de komst van Wim Jansen een verbetering voor heel Feyenoord.'' 

---------------------------------------------------------------------

Dirkie Dirkie Kuijt olee oleeeee ::ok:: :) :D 8) ::jaja::

Offline rosmalen

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #565 Gepost op: 18-05-2005, 08:11:25 »


wat mij opvalt dat het niveau van Barend en van Dorp schrikbarend achteruit holt en ook de kijkcijfers


zou dat komen doordat de mensen de hoogte van hun salaris te horen gekregen hebben


links lullen rechts zakken vullen

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #566 Gepost op: 26-05-2005, 16:37:51 »
Finnen hamsteren toiletpapier
25 mei 2005, 20:17:28

HELSINKI (ANP) - Finnen zijn massaal toiletpapier aan het hamsteren door een arbeidsconflict in de papierindustrie. De grote verpakkingen vliegen het eerst de deur uit, aldus een manager van een winkel in Helsinki. In de zaak was woensdag al het wc-papier uitverkocht.
Het jongste overleg tussen werknemers en werkgevers woensdag liep op niets uit. De volgende ronde staat voor maandag op de agenda. De industrie wil onder meer dat er op sommige feestdagen wordt doorgewerkt.
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #567 Gepost op: 13-06-2005, 23:27:57 »
MICHAEL JACKSON VRIJGESPROKEN

Michael Jackson is op alle punten onschuldig bevonden. Dat heeft de jury in de zaak tegen de popster bepaald. De zanger werd verdacht van seksueel misbruik van een 13-jarige jongen.

Bron: RTL nieuws

Offline Joni

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #568 Gepost op: 14-06-2005, 17:04:12 »
Vrijdag vanaf 03.00 uur geen treinen

UTRECHT - De treinen staan vrijdag vanaf 03.00 uur tot 23.00 uur stil doordat de werknemers van ProRail het werk neerleggen. De enkele treinen die rond 03.00 nog onderweg zijn, mogen wel tot aan hun eindbestemming doorrijden. Dat hebben de spoorbeheerder en FNV Bondgenoten dinsdag laten weten.

De vakbonden roepen hun leden op te staken uit protest tegen het eindbod van ProRail voor een nieuwe CAO. FNV-bestuurder T. Nijenhuis verwacht dat bijna iedereen aan de oproep gehoor zal geven. Zonder de verkeersleiders van ProRail kunnen de treinen niet rijden omdat de seinen en wissels dan niet worden bediend.

Treinreizigers kunnen het beste een vrije dag nemen of, als het mogelijk is, een taxi of de bus pakken, stelt Nijenhuis voor. "We hebben juist voor een vrijdag gekozen omdat veel mensen dan een vrije dag kunnen nemen of al hebben." De FNV-bestuurder kan zich voorstellen dat veel reizigers geen begrip zullen hebben voor de staking. "Het is triest, maar ik kan geen andere manier bedenken om ProRail onder druk te zetten."

Staking

De staking kan volgens Nijenhuis alleen worden voorkomen door "een klein wonder". ProRail houdt ernstig rekening met een staking, zei een woordvoerder. Het conflict draait vooral om het loonbod van ProRail. De spoorbeheerder biedt een loonsverhoging van 2,75 procent over de jaren 2005 en 2006. De bonden eisen 4,75 procent.

Conflict

ProRail heeft voorgesteld een arbitragecommissie in het leven te roepen om het CAO-conflict te beslechten. Daar voelt FNV Bondgenoten niet veel voor. De bond wil wel met de spoorbeheerder verder onderhandelen over het loon, maar ProRail is niet van plan om met een ander bod te komen. "De bonden zijn nu aan zet", aldus de zegsman.

bron: nu.nl

Dus als je van de trein gebruik maakt om naar je werk te gaan kun je misschien beter thuis blijven.

Offline plienke

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #569 Gepost op: 23-06-2005, 14:18:34 »
Jongens blazen toiletpot op

Drie tieners uit de gemeente Noord-Beverland zijn aangehouden, omdat zij vuurwerk in een toiletpot van hun school in Goes zouden hebben gegooid.
Door de ontploffing zijn de bewuste toiletpot en de afvoer vernield waardoor de uitwerpselen tot aan het plafond zaten.
 
bron Metro

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #570 Gepost op: 24-06-2005, 20:54:25 »
Artsen vinden kogel in tong van man met hoofdpijn
22 juni 2005, 23:44:49

MIAMI (ANP) - Artsen in de Amerikaanse staat Florida hebben tot hun verbazing een kogel aangetroffen in de tong van een man, die zich in het ziekenhuis had gemeld met zware hoofdpijn. Dat maakten de autoriteiten woensdag bekend.
De 47-jarige Wendell Coleman uit Jacksonville werd maandag wakker met een barstende hoofdpijn en besloot de eerste hulp op te zoeken. Een arts constateerde dat de man moeite had met spreken, gezwollen lippen had en kruitsporen op zijn gezicht. Bij nader onderzoek bleek hij een kogel in zijn tong te hebben.
Coleman zei niet te hebben geweten dat hij was beschoten. Hij had het de dag ervoor wel aan de stok gehad met een stel in een geparkeerde auto. De man had daarbij een vuurwapen tegen zijn gezicht gedrukt. Coleman dacht wel een schot te hebben gehoord, maar zei dat hij daarna naar huis en naar bed was gegaan.
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #571 Gepost op: 7-07-2005, 13:38:45 »
 ::niet-ok:: ::ohno::

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #572 Gepost op: 7-07-2005, 14:12:00 »
 :\'( :\'( :\'( :\'( Dit is héél erg mensen  ::ohno:: ::ohno::
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #573 Gepost op: 7-07-2005, 14:15:05 »
Ik heb er gewoon buikpijn van! ::ohno:: Waar moet het in godsnaam heen....? :\'(
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #574 Gepost op: 8-07-2005, 12:32:58 »
Ik vind het verschrikkelijk wat er allemaal in Londen is gebeurd!!
Waarom zou je zo'n mooie stad willen vernietigen!!

Offline Grace

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #575 Gepost op: 8-07-2005, 12:38:16 »
Ik vind het verschrikkelijk wat er allemaal in Londen is gebeurd!!
Waarom zou je zo'n mooie stad willen vernietigen!!


Die stad kunnen ze wel weer opbouwen. Maar die mensenlevens krijg je niet meer terug....  :(
That's all

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #576 Gepost op: 10-07-2005, 20:58:01 »
Mijn nieuws van de dag is net gebeurd.
Er was bij ons in de straat (zo'n 50 m verderop) een vechtpartij.
Het begon leuk als feestje (ik was niet op dat feestje!!) met veel DRANK (de aanstichter van alle problemen).
Daarna maakte het meisje de verkering uit met een andere vent.
Die andere vent pikte dat niet en begon te knokken met haar (m.a.g. een gebroken rib).
Het begon uit de hand te lopen doordat dat meisje haar "troepen" opriep van een kamp. Die kwamen eraan en gelijk te knokken met die vent.
Er kwam nog net geen bloed aan te pas (gelukkig).
De vent sprong in zijn auto en probeerde de auto van het meisje te beschadigen, dat lukte niet en ging weer weg.
Iemand belde de politie en kwam al snel.
Gelukkig is nou iedereen weer naar huis en is alles hier weer "rustig".
Maar voor hoelang.......??

Offline juudith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #577 Gepost op: 11-07-2005, 12:30:19 »
:o eng..

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #578 Gepost op: 11-07-2005, 12:39:07 »
Echt wel...

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #579 Gepost op: 12-07-2005, 00:25:50 »
Gosh, wat je tegenwoordig toch allemaal meemaakt. :-\\ ::ohno:: ::niet-ok::
2024: wie is de Mol?