Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1023110 keer)

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #900 Gepost op: 6-11-2006, 22:54:15 »
Ik heb die stoeltjes niet gesloopt he! De gasten hebben het gemold, niet ik  :)

Het gaat natuurlijk niet alleen om die stoeltjes maar om alle randverschijnselen. Ik wordt er echt doodziek van hoeveel geld er verspild wordt aan mensen die elkaar het leven zuur maken terwijl ze juist plezier zouden moeten beleven aan hun hobby.
Geniet nooit met mate...

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #901 Gepost op: 8-11-2006, 16:48:40 »
Davitamon-Lotto wordt Predictor-Lotto


Omega Pharma zal vanaf het wielerseizoen 2007 Davitamon vervangen worden door Predictor als het hoofdsponsormerk van de Pro Tour-wielerploeg met toprenners zoals Robbie McEwen, Cadel Evans en Leif Hoste. De officiële benaming wordt dus Predictor-Lotto dragen.

Ontwerpen
De eerste ontwerpen van de ploeguitrusting zijn binnenkort klaar en zullen ook de namen tonen van de co-sponsors zoals Brustor, Q8 en Creyfs. De hoofdkleur wordt de zalmroze tint die voor de verpakking van het best gekende Predictor-product voor thuisdiagnose wordt gebruikt, namelijk de zwangerschapstest.

Doel bereikt
De wielersponsoring heeft er wezenlijk toe bijgedragen dat Davitamon, dat een gamma aan voedingssupplementen aanbiedt, zijn leidende positie op de Nederlandse thuismarkt heeft versterkt en ook vaste voet aan grond heeft gekregen in talrijke andere landen in heel West-Europa. Na vier jaar wielersponsoring werden alle doelstellingen voor Davitamon op het vlak van merkbekendheid bereikt.

Ruimte
Hierdoor komt er dus ruimte vrij voor een ander merk, dat opnieuw van diezelfde krachtige marketingondersteuning kan genieten. De keuze viel hiervoor op het internationale merk Predictor, vandaag beschikbaar in bijna alle Europese landen waaronder de belangrijke wielerlanden als België, Frankrijk, Nederland, Spanje, Italië. Net zoals voor Davitamon bij de aanvang van de wielersponsoring heeft Omega Pharma nu ook voor Predictor de ambitie om de omzet van dit product op vijf jaar tijd te verdubbelen. "We hopen op een vruchtbaar seizoen" aldus Marc Coucke. (belga)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #902 Gepost op: 20-11-2006, 13:26:42 »
Vanmorgen werd ik op het werk opgeschrikt door een telefoontje van mijn collega en medeflatbewoonster. In dit flatgebouw is iemand van de hoogste (6e) verdieping naar beneden gesprongen. Vermoedelijk de bewoner. Politie gaat daarvan uit, omdat er verder niemand in de bewuste flat is aangetroffen, en de man aan de balkonkant op het gras lag. Om aan die kant op het gras terecht te komen, moet je dus wel in iemands woning zijn geweest.

Collega was helemaal overstuur, heb haar route erbij genomen vandaag.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #903 Gepost op: 20-11-2006, 15:05:34 »
Treinbotsing bij Rotterdam Centraal

ROTTERDAM - Een botsing tussen een goederentrein en een lege passagierstrein heeft maandagochtend een chaos veroorzaakt op het spoor rond Rotterdam. Van en naar de Maasstad is geen treinverkeer mogelijk. Dat meldden de NS.



De aanrijding had rond 10.00 uur plaats ter hoogte van het Statenviaduct aan de noordkant van CS. De materiële schade is groot, maar de twee machinisten zijn ongedeerd, aldus de NS en de politie.

Door het ongeval is de bovenleiding beschadigd geraakt. Daarom is de stroom eraf gehaald zodat het treinverkeer is komen stil te liggen.

De zeecontainers die de goederentrein vervoerde, liggen verspreid over de rails. Omdat niet duidelijk is wat er in de containers zit, kan de NS nog niet zeggen hoe lang het opruimen van de ravage en het herstel van rails en bovenleiding gaan duren.

Metro

Reizigers van en naar Rotterdam kunnen gebruik maken van de metro. Op de stations Rotterdam Alexander, Rotterdam Blaak en Schiedam Centrum rijden wel treinen. De NS raden doorgaande reizigers tussen de Randstad en het zuiden aan Rotterdam met een grote boog te mijden en om te reizen via Utrecht.

Volgens een woordvoerder dringen de NS er bij de politie en spoorbeheerder Prorail op aan dat in elk geval een deel van de sporen bij CS snel wordt vrijgegeven. De zegsman zei verder dat het volgens Prorail zeker tot dinsdagavond zal duren voor alle schade aan de infrastructuur is hersteld.






Hierdoor was ik een uur later thuis dan normaal. Best wel ernstig.

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #904 Gepost op: 20-11-2006, 15:17:57 »
Treinbotsing bij Rotterdam Centraal
hmm ik geloof dat mijn "schoonzus" in R'dam stage loopt en met het ov reist, t is altijd wat daar met t ov.. paar weken geleden nog die bussen bij Breda die massaal staakten, nu dat ongeluk  :-\\
I'm a real big goblin..

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #905 Gepost op: 20-11-2006, 15:22:01 »
hmm ik geloof dat mijn "schoonzus" in R'dam stage loopt en met het ov reist, t is altijd wat daar met t ov.. paar weken geleden nog die bussen bij Breda die massaal staakten, nu dat ongeluk  :-\\
In de bijna 1,5 jaar dat ik met de trein reis rond Rotterdam heb ik het al verschillende keren gehad zo'n soort ongeluk. Echt stom, een keer hebben we er zelfs 3 uur over gedaan om thuis te komen (ipv de gebruikelijke drie kwartier)

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #906 Gepost op: 20-11-2006, 15:28:49 »
In de bijna 1,5 jaar dat ik met de trein reis rond Rotterdam heb ik het al verschillende keren gehad zo'n soort ongeluk. Echt stom, een keer hebben we er zelfs 3 uur over gedaan om thuis te komen (ipv de gebruikelijke drie kwartier)
3uur?? pffft dus deze keer "viel het nog mee" in jouw geval?  :-\\
I'm a real big goblin..

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #907 Gepost op: 20-11-2006, 16:51:35 »
Update: het is inderdaad de bewoner van de flat. Mijn collega was rond 7 uur wakker geworden van een enorme dreun. Ze ging kijken op het balkon, was de hele aluminium reling doorgebogen. Ze keek over de rand, en zag beneden de oorzak van die klap. Toen ik beschreef hoe hij eruit zag, bleek hij het inderdaad te zijn.

Collega heeft slachtofferhulp gekregen, maar is aanspreekbaar. Het zou evengoed gekund hebben, dat die man door het doorbuigen van die reling aan de balkonkant was neergekomen. Had ie wellicht ook niet overleefd....... ::ohno::

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #908 Gepost op: 20-11-2006, 18:08:04 »
bah, wat naar om daarmee geconfronteerd te worden. was het een bekende van je collega?
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #909 Gepost op: 20-11-2006, 18:25:39 »
Niet bepaald.

Die man woonde in onze flat, en had met vrijwel niemand contact. Hij bleek een alcohol- en zwerversverleden te hebben, maar was daar ogenschijnlijk bovenop aan het komen. Maar je zag altijd aan zijn gezichtsuitdrukking dat ie zich niet gelukkig voelde.

Iedereen kende hem van gezicht, maar daar was ook alles mee gezegd. Aan de andere kant had niemand eigenlijk last van hem.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #910 Gepost op: 20-11-2006, 21:09:16 »
was er kort geleden ook al niet zoiets??
er was eens......

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #911 Gepost op: 26-11-2006, 09:13:05 »
Renner Galvez na val op Zesdaagse overleden

De Spaanse wielrenner Isaac Galvez is zaterdagavond door een val op de Zesdaagse van Gent overleden. Er werd nog geprobeerd de renner te reanimeren maar hij overleed op weg naar het Universitair Ziekenhuis van Gent, maakte de woordvoerder van het wielerevenement bekend.

Het ongeval gebeurde rond 00.30 uur tijdens de tweede ploegenkoers. Galvez zou in aanraking zijn gekomen met de Belg Dimitri De Fauw. Het publiek werd onmiddellijk gevraagd de arena te verlaten. De laatste dag van de Zesdaagse zal niet doorgaan, aldus zegsman Marc van landeghem.



Bron: www.nu.nl



gossie :(
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #912 Gepost op: 26-11-2006, 21:56:34 »


Zat een uur voordat deze foto gemaakt werd nog op de terrasstoelen die je op de foto ziet staan. En toen ik naar huis fietste zag ik de deur van de brandweerkazerne opengaan en de brandweerwagens eruit komen rijden...

Er is gelukkig niemand ernstig gewond geraakt bij de brand (alleen een brandweerman met lichte brandwonden geloof ik), maar het is toch wel een heel raar idee...
Take a glorious bite out of the whole world

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #913 Gepost op: 26-11-2006, 22:16:16 »
Zat een uur voordat deze foto gemaakt werd nog op de terrasstoelen die je op de foto ziet staan. En toen ik naar huis fietste zag ik de deur van de brandweerkazerne opengaan en de brandweerwagens eruit komen rijden...

Er is gelukkig niemand ernstig gewond geraakt bij de brand (alleen een brandweerman met lichte brandwonden geloof ik), maar het is toch wel een heel raar idee...
oooooh waar was dat nou pcies? Veemarktstraat, welke café's zitten daar nou?
I'm a real big goblin..

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #914 Gepost op: 29-11-2006, 13:20:50 »
Dit nieuws is eigenlijk van maandag, maar vind het zo verschrikkelijk en zo'n wrang voorbeeld van de verloedering van voetbal, dat ik het toch wil melden. Erik is 11 jaar en werd met de woorden "jij gaat een tijdje niet meer voetballen" bewust op het achterhoofd getrapt.

Keeper Erik Snoek (D3) met spoed geopereerd.

--------------------------------------------------------------------------------
Erik Snoek van de D3 is maandagmiddag 27 november 2006 met spoed geopereerd in het Vu ziekenhuis aan ernstig hoofdletsel. Erik kreeg in de wedstrijd Blauw Wit D3 - Volendam D3 van afgelopen zaterdag een schop tegen het achterhoofd. Omdat zijn toestand maandag niet was verbeterd, werd besloten om met spoed in te grijpen. De neurochirurg heeft een stervormig gat van acht centimeter in zijn schedel hersteld. Wij hopen dat Erik de komende weken volledig zal genezen en weer snel de keepershandschoenen kan oppakken. Van deze kant wordt Erik en zijn familie kracht en sterkte gewenst.

Vanzelfsprekend is direct contact gezocht met het bestuur van Blauw Wit en de KNVB. Het bestuur van Blauw Wit onderzoekt momenteel het gebeuren en zal hier, op ons dringende verzoek, op zeer korte termijn over reageren naar het bestuur van de RKAV. Daarnaast is een onderzoek in gang gezet door de politie omdat er aangifte is gedaan. Het RKAV-bestuur zal op basis van de verklaringen van het bestuur van Blauw Wit, van de eigen RKAV-begeleiding, van de omstanders en op basis van mogelijke informatie van de politie, in goed overleg met de KNVB, passende maatregelen nemen.
er was eens......

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #915 Gepost op: 29-11-2006, 14:27:00 »
Mysterieuze moord op Griekse jagers opgelost

ATHENE - Een 37-jarige Griekse schaapherder heeft bekend afgelopen weekeinde vijf jagers koelbloedig te hebben doodgeschoten. De Griekse politie zei dinsdag dat de herder het vuur opende nadat de vijf mannen ruzie hadden gekregen met zijn 73-jarige vader. De vijf waren ervan beschuldigd op het land te lopen van de herdersfamilie.


De vijf mannen in de leeftijd van 17 tot 33 jaar werden zaterdag laat gevonden. Ze waren van afstand met een jachtgeweer neergeschoten en hadden daarna van dichtbij een 'genadeschot' gekregen. Volgens de radio hadden de herders zich er ook over geërgerd dat de jagers hun schapen onrustig maakten.

Bewijs

De zoon loste de schoten in aanwezigheid van de vader. Op de plaats des onheils trof de politie later de afdrukken van de laars van een van de herders aan, waarna in het laboratorium kruitresten op de laars van de zoon waren ontdekt. Het jachtgeweer is inmiddels gevonden. "We hebben al het noodzakelijke bewijs", aldus de politiechef van de regio.

De slachtoffers, twee broers en hun drie neven, waren zaterdag in de buurt van het meer Lysimahia aan het jagen. Tijdens de jacht raakten ze elkaar uit het oog. De verdachte kon hen daardoor een voor een vermoorden.

Volgens een forensisch patholoog-anatoom gebeurde dat op uiterst brute en koelbloedige wijze. De Griekse media reageerden verbijsterd op het bloedbad.

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #916 Gepost op: 29-11-2006, 14:53:33 »
oooooh waar was dat nou pcies? Veemarktstraat, welke café's zitten daar nou?
Om de hoek bij de Vulling...
Take a glorious bite out of the whole world

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #917 Gepost op: 29-11-2006, 15:43:07 »
Om de hoek bij de Vulling...
ik las het al ergens ja  :)
I'm a real big goblin..

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #918 Gepost op: 29-11-2006, 17:26:59 »
Dit nieuws is eigenlijk van maandag, maar vind het zo verschrikkelijk en zo'n wrang voorbeeld van de verloedering van voetbal, dat ik het toch wil melden. Erik is 11 jaar en werd met de woorden "jij gaat een tijdje niet meer voetballen" bewust op het achterhoofd getrapt.

Zeg maar gerust de verloedering van de maatschappij. ::niet-ok:: >:( Want of je nou onder het mom van een partijtje voetbal óf gewoon op straat in elkaar getrapt/geslagen wordt, maakt m.i. niks uit.
Geniet nooit met mate...

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #919 Gepost op: 29-11-2006, 18:09:43 »
 :-\\
Geniet nooit met mate...