Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1022617 keer)

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #980 Gepost op: 3-04-2007, 21:09:26 »
Volgens de panorama, is stadion Nieuw Galgenwaard het beste stadion van Nederland  ::trots::

Ik ben sprakeloos :o ... staan jullie toch nog ergens bovenaan :P
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #981 Gepost op: 3-04-2007, 21:10:10 »
Ik ben sprakeloos :o ... staan jullie toch nog ergens bovenaan :P

 ::trots:: ::trots:: ::trots:: ::bravo::

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #982 Gepost op: 12-05-2007, 13:28:58 »
Paul de leeuw Symphonica in Rosso  heb 31.000 kaarten binnen 10 minuten verkocht...   :o ::oink::

Gelukkig heb ik 4 kaarten in vak 120  :D
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #983 Gepost op: 19-05-2007, 18:22:09 »
Vleermuis in cornflakes

Een Zweeds echtpaar heeft een dode vleermuis aangetroffen in een doos cornflakes. Ze hadden al heel wat van de inhoud opgepeuzeld toen ze de onsmakelijke ontdekking deden.
 
De Britse producent heeft een speciale onderzoeker naar het West-Zweedse plaatsje Tanum om de 'cornvleermuis' te inspecteren zo berichtte het Zweedse persbureau TT zaterdag.

Het echtpaar is medisch onderzocht maar lijkt geen kwalen te hebben overgehouden aan het overleden dier.

Dat is nog eens lekker ontbijten op de vroege morgen  ;D ::)

Offline Suzy89

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #984 Gepost op: 20-05-2007, 17:22:10 »
Opgepakt om diefstal pet marechaussee

ARNHEM - Een 24-jarige inwoner van Amersfoort heeft donderdagavond uren in een Arnhemse politiecel doorgebracht, omdat hij de pet van een passerende marechaussee had gestolen. De Amersfoorter deed dat volgens zijn eigen verklaring in een dronken bui.
 
De man greep de pet van het hoofd van een marechaussee, die op de Korenmarkt surveilleerde, en ging er mee vandoor. Maar de militair kon het grapje niet waarderen en zette de achtervolging in.

Toen de marechaussee de Amersfoorter te pakken had, zou die ook nog een bedreiging hebben geuit. Dat was voldoende voor een arrestatie.


 ::)
zusje van Mirtjee :D

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #985 Gepost op: 28-05-2007, 21:18:00 »
WARSCHAU - Waarom draagt Tinky Winky in het kleuterprogramma Teletubbies van de BBC een damestasje? Dit is een van de prangende vragen waarmee de Poolse overheid kampt.
 
Ewa Sowinska van een door de regering ingesteld orgaan dat toeziet op onder meer kinderrechten in Polen, zei in een maandag gepubliceerd vraaggesprek dat wordt onderzocht of de Teletubbies tot homoseksualiteit aansporen.

"Het tasje van Tinky Winky heeft mogelijk een homoseksuele ondertoon. Ik zag het damestasje wel maar pas later realiseerde ik me dat Tinky Winky een jongen is." aldus Sowinska.

Ze gaat deskundigen zoals psychologen raadplegen om te zien wat haar te doen staat.

De huidige rechtse Poolse regering heeft zich eerder al de woede van mensenrechtenorganisaties op de hals gehaald met meningen en maatregelen die homoseksuelen zouden discrimineren.

De pas overleden Amerikaanse evangelist Jerry Falwell uitte eerder ook zijn bedenkingen over de Teletubbies en dan vooral over Tinky Winky.

De tien jaar oude tv-serie is voor zeer kleine kinderen. De serie draait om vier fel gekleurde bolle verschijningen die niet uitblinken in verbale communicatie.


Belachelijk echt.. Get a life  ::)
First you go backwards, but then forwards again

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #986 Gepost op: 29-05-2007, 02:14:56 »
Over life gesproken: ik heb vandaag de eerste prijs in een Second Life foto wedstrijd gewonnen! :D
Voor de SL-ers, zie http://slurl.com/secondlife/Grignano/119/108/27 en dan het trapje oplopen en dan direct aan de linkerkant.
Ik zal er morgen of zo nog wel een foto van posten in het SL topic.
The British are not impressed.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #987 Gepost op: 29-05-2007, 09:33:36 »
Gefeliciteerd, krijgen we nu ook een SL-okje te drinken? Op jouw virtuele kosten, uiteraard.....

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #988 Gepost op: 29-05-2007, 11:17:57 »
Over life gesproken: ik heb vandaag de eerste prijs in een Second Life foto wedstrijd gewonnen! :D
Voor de SL-ers, zie http://slurl.com/secondlife/Grignano/119/108/27 en dan het trapje oplopen en dan direct aan de linkerkant.
Ik zal er morgen of zo nog wel een foto van posten in het SL topic.

:D ik ben eens gaan kijken (moest eerst idd mega updaten :P) en ziet er gaaf uit :D! Gefeliciteerd!
The sun came up and reality set in.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #989 Gepost op: 29-05-2007, 15:02:07 »
Dank je :)
The British are not impressed.

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #990 Gepost op: 10-06-2007, 15:55:37 »
Jongetje (12) door alcohol in comateuze toestand

Een 12-jarige jongen dronk zaterdagavond zoveel alcohol dat de politie hem bewusteloos op straat aantrof. De knaap was door overmatig alcoholgebruik in een comateuze toestand geraakt. Dit maakte de politie zondag bekend.
 
De politie zag het jongetje uit Den Bommel zaterdag rond 20.30 uur in het Zuid-Hollandse Middelharnis op het Benenden Zandpad liggen. Binnen korte tijd had hij meer dan een liter alcohol gedronken waar hij een alcoholvergiftiging aan overhield. De GGD bracht de jongen naar het ziekenhuis.


Het jochie was samen met twee 13-jarige vriendjes aan het voordrinken om daarna te gaan stappen. De alcohol was door een 16-jarige vriend gekocht.

Bron:nu.nl


12-13 en dan voordrinken  :-\\ :(
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #991 Gepost op: 10-06-2007, 15:58:05 »
1 liter alcohol, hoeveel biertjes zijn dat?

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #992 Gepost op: 10-06-2007, 17:25:30 »
Jongetje (12) door alcohol in comateuze toestand
De politie zag het jongetje uit Den Bommel zaterdag rond 20.30 uur in het Zuid-Hollandse Middelharnis op het Benenden Zandpad liggen. Binnen korte tijd had hij meer dan een liter alcohol gedronken waar hij een alcoholvergiftiging aan overhield. De GGD bracht de jongen naar het ziekenhuis.

Ow, das vlak bij mij.
En behoorlijk jong idd  ::ohno:: !
The sun came up and reality set in.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #993 Gepost op: 11-06-2007, 21:09:07 »
1 liter alcohol, hoeveel biertjes zijn dat?
Dat dacht ik ook al, een liter alcohol zegt natuurlijk niets. Er zit een heel verschil tussen 3 biertjes of een liter jenever (waar tijdens mijn studendentijd in Groningen een eerstejaars zich mee dood dronk).

Maar het schijnt dat het breezertjes zijn geweest bij deze 12-jarige jongen. Is een breezer 200 ml? Een stuk of 5 dan dus?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #994 Gepost op: 11-06-2007, 22:21:59 »
Dat dacht ik ook al, een liter alcohol zegt natuurlijk niets. Er zit een heel verschil tussen 3 biertjes of een liter jenever (waar tijdens mijn studendentijd in Groningen een eerstejaars zich mee dood dronk).

Maar het schijnt dat het breezertjes zijn geweest bij deze 12-jarige jongen. Is een breezer 200 ml? Een stuk of 5 dan dus?

Een breezer is volgens mij 70 ml

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #995 Gepost op: 11-06-2007, 23:10:41 »
Een breezer bevat 275ml. Het alcohol percentage is 5%-7% (dit is volume percentage)

Ik kan me niet voorstellen dat iemand van 4 flesjes breezer een alcoholvergiftiging oploopt. Ik denk dus eerder dat het om 1 liter pure alcohol gaat en dan zou dan overeenkomen met 14 tot 20 flesjes breezer.
Geniet nooit met mate...

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #996 Gepost op: 11-06-2007, 23:12:31 »
Een breezer is volgens mij 70 ml

Hoe kom ik daar nou bij ???



Een breezer bevat 275ml. Het alcohol percentage is 5%-7% (dit is volume percentage)

Ik kan me niet voorstellen dat iemand van 4 flesjes breezer een alcoholvergiftiging oploopt. Ik denk dus eerder dat het om 1 liter pure alcohol gaat en dan zou dan overeenkomen met 14 tot 20 flesjes breezer.

Ik denk dat het het laatste is ja






Trouwens! Wat is dat menneke ook een trieste knul zeg! Breezers zijn voor meisjes, dat weet iedereen! Echte mannen drinken bier, niks breezer!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #997 Gepost op: 12-06-2007, 09:55:18 »
Een breezer bevat 275ml. Het alcohol percentage is 5%-7% (dit is volume percentage)

Ik kan me niet voorstellen dat iemand van 4 flesjes breezer een alcoholvergiftiging oploopt. Ik denk dus eerder dat het om 1 liter pure alcohol gaat en dan zou dan overeenkomen met 14 tot 20 flesjes breezer.
Het gaat ook om de tijdspanne waarin het wordt genuttigd. Als je op die leeftijd (hoeveel weegt een jongen van 12, een kilootje of 40-45?) in korte tijd (half uur tot uur) 4 flesjes Breezer wegwerkt, kun je wel degelijk een alcohol vergiftiging oplopen.

Ik geloof echt niet dat hij zoveel flesjes opheeft.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #998 Gepost op: 13-06-2007, 20:36:58 »
BEIROET - Een zware bomaanslag heeft woensdagmiddag in het westen van de Libanese hoofdstad Beiroet het leven gekost aan zeker tien personen, onder wie het parlementslid Walid Eido, zijn zoon en twee lijfwachten.
 
De explosie had plaats vlakbij zee in de wijk Manara, op een plaats waar rond het tijdstip van de explosie doorgaans veel burgers en ook toeristen zijn, aldus de Arabische nieuwszender al-Jazeera.

 

Oud-rechter Eido (64) stond bekend om zijn anti-Syrische houding en hij was een bondgenoot van in begin 2005 vermoorde oud-premier Rafik al-Hariri.

Syrië was decennia lang de feitelijke machthebber in Libanon en het land wordt door veel Libanezen beschouwd als een aanstichter van recent geweld, zoals de moord op Hariri.

Moordenaar

De Libanese minister van Telecommunicatie, Marwan Hamadeh wees woensdagavond Syrië ook aan als de "systematische moordenaar" van de anti-Syrische parlementaire meerderheid in het land.

Een collega-parlementariër van Eido beschuldigde Damascus "elk symbool van democratie" in Libanon te willen elimineren in de hoop parlementaire politieke steun te herwinnen in Libanon.

Protesten

Syrië bezette Libanon gedeeltelijk tot april 2005. Na de moord op Hariri volgden massale protesten die leidden tot de terugtrekking van de Syrische troepen. Volgens een (nog lopend) onderzoek van de Verenigde Naties waren Syrische functionarissen bij de aanslag op Hariri betrokken.

Damascus heeft dat ontkend. De Veiligheidsraad besloot kortgeleden tot de oprichting van een tribunaal dat moord moet onderzoeken.

Strijd

Libanon is momenteel ook in de greep van een strijd tussen het regeringsleger en strijders van de islamitische groep Fatah al-Islam in het Palestijnse vluchtelingenkamp Nahr al-Bared in het noorden van het land.

Die strijd, die volgens sommige politici ook door Syrië wordt gevoed, heeft sinds 20 mei al bijna 145 levens geëist. Woensdag nog kwamen er twee Libanese militairen om het leven. Bewijzen voor Syrische inmenging in deze gevechten zijn er overigens niet.

Explosieven

Sinds het begin van de gewelddadigheden in het kamp zijn er negen explosieven afgegaan in Beiroet en directe omgeving, Dit was de zesde explosie in vier weken en de eerste overdag. Tot woensdag waren er hierdoor twee doden gevallen.


En daar ben ik op vakantie naar familie geweest (wel in 2000 pas maar toch) Zo jammer dit  ::ohno::
First you go backwards, but then forwards again

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #999 Gepost op: 13-06-2007, 21:19:23 »
AMSTERDAM - Rooms-katholieken dienen zich te onthouden van financiële steun aan Amnesty International, omdat de mensenrechtenorganisatie tegenwoordig abortus onder bepaalde omstandigheden rechtvaardigt. Het Vaticaan heeft dit woensdag bekendgemaakt.
 
Amnesty besloot in april het oude, neutrale beleid inzake abortus te verlaten ten gunste van een pleidooi voor wetgeving waarbij abortus mogelijk wordt gemaakt in het geval van verkrachting, incest of risico's voor de gezondheid of het leven van de moeder.

 

De organisatie zei in een toelichting dat het nieuwe beleid tot stand was gekomen als onderdeel van een wereldwijde actie voor beëindiging van geweld tegen vrouwen.

Zij benadrukte dat zij geen standpunt heeft over abortus op zich en geen campagne zal voeren voor abortusrechten in het algemeen.

Verraad

Kardinaal Renato Martino, het hoofd van het departement voor recht en vrede van het Vaticaan, bekritiseert het nieuwe beleid, dat hij bestempelt als verraad aan Amnesty's doelstellingen.

"De onvermijdelijke consequentie van dit besluit, volgens de kardinaal, zal opschorting zijn van iedere financiële steun aan Amnesty door katholieke organisaties en tevens individuele katholieken", aldus de verklaring van Martino's bureau.

Zinsnede

De verklaring werd integraal uitgezonden door Radio Vaticaan. In de verklaring op de website van het radiostation ontbreekt evenwel de cruciale zinsnede over de oproep aan rooms-katholieken om niet langer als donor voor Amnesty op te treden.

Een woordvoerder van Martino zei niet te weten waarom die zinsnede niet is opgenomen. Hij bevestigde dat de kardinaal van mening is dat rooms-katholieken hun donaties aan Amnesty moeten opschorten.

Fininaciële steun

Amnesty zegt in een reactie dat de organisatie nog nooit enige financiële steun van het Vaticaan of enige andere rooms-katholieke instelling, als officieel verlengstuk van het Vaticaan, heeft ontvangen.

Woordvoerder Riccardo Nourey erkende desgevraagd dat Amnesty mogelijk donaties krijgt van katholiek geïnspireerde groeperingen en individuen. Hij beklemtoonde dat in de statuten de onafhankelijkheid van Amnesty principieel is vastgelegd.


Zo belachelijk dit, echt  ::ohno:: ::ohno::
First you go backwards, but then forwards again