Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1022528 keer)

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1020 Gepost op: 22-06-2007, 19:23:46 »
Tinuzzz,ik hoop maar dat alles terug goedkomt,sterkte

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1021 Gepost op: 22-06-2007, 19:45:45 »
@Tinuzzz, ik lees dit nu pas, maar kan alleen zeggen dat ik erg geschrokken ben van wat je schrijft. Heel veel sterkte ermee.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1022 Gepost op: 22-06-2007, 20:30:47 »
He jakkes Tinuzzz...wat een vreselijk nieuws.
Sterkte voor jou en vooral voor je nichtje en haar familie ::hug:: ::hug:: ::hug::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1023 Gepost op: 22-06-2007, 21:20:36 »
sterkte tinuzzz ::hug::
Menno is gek

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1024 Gepost op: 22-06-2007, 22:31:16 »
Tinuz, echt superveel sterkte ermee :(
Lijkt me echt supererg om mee te maken :(
 ::hug::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1025 Gepost op: 22-06-2007, 22:34:44 »
Wat vreselijk zeg :(

Sterkte! ::hug::

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1026 Gepost op: 23-06-2007, 00:13:15 »
Bedankt allemaal!

Offline Suzy89

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1027 Gepost op: 23-06-2007, 11:06:23 »
Sterkte Tinuzzz! ::hug::
zusje van Mirtjee :D

Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1028 Gepost op: 23-06-2007, 15:11:02 »
Hee Tinuz, veel sterkte dermee! :( ::hug::
Als erover wilt praten kun je altijd aankloppen, ik weet heel goed hoe je je voelt..

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1029 Gepost op: 23-06-2007, 15:12:02 »
Bedankt Erik en Suzy!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1030 Gepost op: 25-06-2007, 21:09:14 »
Majoor Bosshardt overleden

AMSTERDAM - Majoor Bosshardt is maandag op 94-jarige leeftijd overleden in haar woonplaats Amsterdam. Dat heeft het Leger des Heils bekendgemaakt. Bosshardt was decennialang het boegbeeld van het Leger. Hoewel zij luitenant-kolonel was, bleef zij voor het volk altijd 'majoor Bosshardt'.

Begin vorig jaar werd duidelijk dat de gezondheid van Bosshardt achteruit ging. "Ik hoop de lente nog te halen", zei ze toen in De Telegraaf. "Dan wil ik in de tuin van de zon genieten." Ze liet ook daarna weten er vrede mee te hebben als de dood zou komen.


Condoleanceregister

'Majoor' Bosshardt wordt zaterdag begraven op begraafplaats De Nieuwe Ooster in Amsterdam. Het Leger des Heils heeft een digitaal condoleanceregister geopend: www.majoorbosshardt.nl.

Alida Margaretha Bosshardt werd op 8 juni 1913 geboren in Utrecht. Haar vader was rooms-katholiek en haar moeder hervormd. Op 18-jarige leeftijd woonde zij een bijeenkomst van het Leger des Heils bij.

In een interview met Trouw in 2001 zei ze dat toen vooral de eenvoud van de boodschap haar opviel: "Ik weet zeker dat God mij heeft geroepen om hem te dienen en te leven langs goddelijke richtlijnen. Hoe kon ik anders mijn leven lang voor het Leger blijven werken?" Na die bijeenkomst besloot ze lid te worden van de christelijke organisatie.

Ze begon haar werkzaamheden in een kindertehuis in Utrecht. In 1933 rondde zij de Kweekschool voor Officieren in Amstelveen af en werd als heilsofficier naar Rotterdam gestuurd. Een jaar later ruilde zij de Maasstad in voor een kindertehuis in Amsterdam. In de hoofdstad zag zij armoede en ellende van verslaafden, daklozen en prostituees.

Verzet

In de Tweede Wereldoorlog maakte Bosshardt deel uit van het verzet. Zij runde een ondergronds kindertehuis en probeerde joodse kinderen onder te brengen in pleeggezinnen. In 2004 kreeg zij hiervoor de Yad Vashem-onderscheiding, de hoogste onderscheiding die de staat Israël kent.

Bosshardt was voor haar activiteiten in het in de oorlog verboden Leger des Heils opgepakt en na twee weken uit de gevangenis ontsnapt. Haar vader werd vijf dagen voor de bevrijding door de Duitsers neergeschoten en stierf tien dagen later.

Bosshardt vroeg zich af waarom het Leger niet actief was op de Amsterdamse Wallen, waar zo veel prostituees en daklozen woonden. In oktober 1948 kreeg Bosshardt honderd gulden om te starten met goodwillwerk.

Ze begon een centrum van waaruit de heilsoldaten kroegen en bordelen bezochten en collecteerden op de Amsterdamse Wallen. Ook werden mensen hier opgevangen. Elf jaar later werd zij geïnterviewd voor een televisieprogramma. Vanaf dat moment was ze een bekende Nederlander. Veel mensen raakten onder de indruk van het werk van de majoor.

Beatrix

Een van hen was prinses Beatrix. Zij ging in 1965 een avond met de majoor mee, vermomd met een pruik en bril. Ze verkochten het blad Strijdkreet in de Amsterdamse hoerenbuurt en bezochten arme gezinnen en prostituees. Toen het bezoek uitlekte bereikte het de voorpagina's van de kranten.

De majoor bleef altijd alleenstaand en heeft geen kinderen. "Ik heb geen gezinsleven, geen huiselijk leven, geen seksueel leven gehad", zei zij in een interview. "Vooral van dat laatste heb ik, toen ik op de Wallen werkte, veel last gehad. Ik dacht na over mijn eenzaamheid en hoe het huwelijk mij daaruit zou kunnen verlossen."

Televisie

Bosshardt werd vaak gevraagd voor televisieoptredens. Een daarvan was het programma Villa Velderhof, waarin zij samen met de kunstenaar Herman Brood te zien was. Het levert bijzondere beelden op van de twee tegenpolen, waarop Brood Bosshardt uit het zwembad hielp en haar een handdoek aanbood. De majoor op haar beurt gaf de rug van Brood een wasbeurt.

Dit jaar en vorig jaar verzorgde ze nog media-optredens rond de uitreiking van de Majoor Bosshardt Prijs. Deze door een journalist in het leven geroepen prijs moet mensen eren die zich inzetten voor de Nederlandse samenleving. Het bronzen beeld toont de majoor met De Strijdkreet en een collectebus.

Bosshardt kreeg de hoogste onderscheiding van het Leger des Heils en in 1966 werd zij benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje Nassau. Bosshardt ging in 1978 officieel met pensioen, maar bleef tot aan haar dood actief voor het Leger.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1031 Gepost op: 25-06-2007, 21:17:34 »
Ik had gezien op 't journaal, jammer :(
First you go backwards, but then forwards again

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1032 Gepost op: 29-06-2007, 12:58:01 »
Vegetariërs boos op Donald Duck

De Nederlandse Vegetariërsbond (NVB) is boos op Donald Duck. In een recent nummer van het blad is namelijk een advertentiebijlage opgenomen van het Vleesinformatiepunt, met recepten waarin ook vlees gebruikt wordt. Bij de recepten staan plaatjes van Donald Duck met zijn neefjes, die bezig zijn vlees klaar te maken. Dit alles is de NVB in het verkeerde keelgat geschoten. De bond overweegt een klacht in te dienen bij de Reclame Code Commissie.

"Reclames voor alcohol, tabak en vlees horen gewoon niet in jeugdbladen," licht Vibeke Helder, de directeur van de NVB, toe. Volgens haar zijn kinderen ontvankelijk voor reclameboodschappen die verpakt zijn als stripverhalen. "Zeker gezien de huidige discussie rondom obesitas vinden wij dat kinderen verschoond moeten blijven van dit propagandamateriaal. Kwik, Kwek en Kwak kunnen beter tofuburgers eten dan soortgenoten," aldus Helder.

De uitgever van Disney zegt dat Donald Duck zo veel mogelijk afziet van samenwerkingen met dikmakende, ongezonde producten, juist in het kader van de obesitasdiscussie. Daarom is Donald Duck de samenwerking met het Vleesinformatiepunt aangegaan, "om kinderen plezier te laten krijgen in het zelf koken en gezond eten."

De redactie overweegt nu wel een rubriek 'Koken met Midas Wolf', die immers al 55 jaar vegetariër is. Misschien kan hij zelfs wel een eigen receptenboek uitbrengen, eventueel in samenwerking met de NVB.

Bron: FOK!

::)

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1033 Gepost op: 29-06-2007, 12:59:36 »
Wat een gezeik ::)
First you go backwards, but then forwards again

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1034 Gepost op: 29-06-2007, 13:00:39 »
Wat een gezeik ::)

Inderdaad, laten ze zich maar druk maken over dingen die écht tellen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1035 Gepost op: 30-06-2007, 15:59:21 »
Wat een domme mensen. Alsof kinderen hierdoor juist vlees gaan of blijven eten. Dat iemand vegetarier is, moet hij of zij zelf weten, maar val er anderen niet mee lastig.


Mijn nieuws van de dag sluit een beetje aan op een eerder bericht hier: via het foruum dat in mijn profiel staat, werd een nummer aangevraagd, als hommage aan de maandag overleden en vandaag begraven Majoor Bosshardt. Het was aangevraagd door een journaliste van de Telegraaf die ooit een biografie over haar geschreven heeft.

En het werd gewaardeerd.

Voor mijn verjaardag werd ook een bijzonder nummer gespeeld: 1 van de herkenningsmelodieen van Wie is de Mol.....

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1036 Gepost op: 4-07-2007, 16:08:31 »
Belgische politie vindt twee lijken in vriezer

BRUSSEL - De politie van de Belgische stad Verviers, ten oosten van Luik, heeft in de nacht van dinsdag op woensdag een lugubere ontdekking gedaan. In een diepvries van een woning vonden de agenten de lijken van de 46-jarige bewoonster en haar 11-jarige zoontje.
 
De vriend van de overleden vrouw is opgepakt in verband met deze zaak en wordt verhoord door de politie. In de woning doet justitie onderzoek door onder andere monsters te nemen.

bron: www.nu.nl


ook alleen in Belgie hebben ze die grote vriezers he ::ohno::
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1037 Gepost op: 4-07-2007, 18:03:33 »
Zelfmoord. Moet wel........ ::rofl::

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1038 Gepost op: 4-07-2007, 18:52:37 »
 ik had het vandaag op de radio op het werk,half gehoord (door het lawaai kon ik het niet echt verstaan), maar een vrouw,de moeder,zuster,tante....of weet ik veel  ??? was daar gaan eten,ze kreeg het niet allemaal op,besloot om derest in te vriezn,en toen heeft ze het ontdekt. Zij is in schock opgevangen door slachtofferhulp.Da's ongeveer wat ik ervan begrepen heb. Maar het koppel waren geen onbekenden voor de politie in Verviers. Dat is ongeveer wat ik ervan vernomen heb.

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1039 Gepost op: 13-07-2007, 14:44:54 »
RET pakt honderden zwartrijders bij controle

De politie en vervoersbedrijf RET hebben donderdag tijdens een metrocontrole in Capelle aan den IJssel 337 zwartrijders bekeurd. De controle duurde de hele dag en vond plaats op de metrostations Slotlaan en Capelse Brug. Dit heeft de politie vrijdag bekendgemaakt.

Tevens werden achttien mensen bekeurd voor onder meer hinder in het openbaar vervoer, het nuttigen van alcohol in de metro en het betreden van het spoor. Zeven personen werden aangehouden voor nog openstaande boetes, heling en gevangenisstraffen die nog uitgezeten moeten worden.
dag.nl
--
Gelukkig ging ik (zwart) de andere kant op  8) ::schaam::
The sun came up and reality set in.