Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1022176 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1100 Gepost op: 26-11-2007, 12:18:08 »
Mijn nieuws van de dag is dat onze werkleiding achter onze rug om de lokatie waar we altijd onze post sorteren verkwanseld heeft aan een andere instelling. Dat is al de tweede keer dit jaar dat onze lokatie weggegeven wordt terwijl het gebouw niet eens leeg staat. De eerste keer dat dat gebeurde, kon ik er nog voor zorgen dat we het gebouw binnen twee maanden weer terugkregen, nu lukt dat niet meer.

Ik vraag me af: waarom moeten wij weg, ten gunste van een andere instelling die een centraal liggende lokatie wil hebben, en waarom geldt dat argument niet voor onszelf? ::ohno:: ::ohno:: ::ohno::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1101 Gepost op: 28-11-2007, 15:54:08 »
 ::oink::

'Kerstman personage uit bijbel'


AMSTERDAM - Ruim elf procent van de Nederlanders denkt dat de Kerstman een personage uit de bijbel is. Dat blijkt woensdag uit een onderzoek van de website Vergelijk.nl onder ruim 2700 respondenten.
Commercieel concurrent Sinterklaas vindt zijn herkomst volgens bijna twee procent in de bijbel.

Meer dan de helft van de ondervraagden meent dat de Kerstman oorspronkelijk is gebaseerd op Sinterklaas. Een kwart heeft geen idee waar de Kerstman vandaan komt en de rest zegt dat hij is verzonnen door Coca Cola.

Vermoedelijk is de Kerstman een afgeleide van Sinterklaas, die Nederlandse kolonisten in de 17e eeuw meebrachten naar Amerika. Het uiterlijk van de Kerstman is in verregaande mate bepaald door de Amerikaanse frisdrankfabrikant Coca Cola.
Keep calm and eat chocolates!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1102 Gepost op: 28-11-2007, 16:56:35 »
 ::rofl:: ::ohno::

Ik geloof er helemaal niets van.  ::)

Dat Vergelijk.nl heeft ongetwijfeld gewoon een internet-poll gehouden. Dan klikken een hoop mensen voor de grap dat verkeerde antwoord aan, juist omdat het zo dom is...

Er staat trouwens 'meer dan de helft van de correspondenten meent dat de Kerstman oorspronkelijk is gebaseerd op Sinterklaas'. Gecombineerd met het Coca-Cola antwoord is dat goed. Dat betekent dat er niet 1 antwoord gewoon goed was.
Slecht onderzoek dus.  ::zwaai::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1103 Gepost op: 29-11-2007, 00:08:31 »
::oink::

'Kerstman personage uit bijbel'


AMSTERDAM - Ruim elf procent van de Nederlanders denkt dat de Kerstman een personage uit de bijbel is. Dat blijkt woensdag uit een onderzoek van de website Vergelijk.nl onder ruim 2700 respondenten.
Commercieel concurrent Sinterklaas vindt zijn herkomst volgens bijna twee procent in de bijbel.

Meer dan de helft van de ondervraagden meent dat de Kerstman oorspronkelijk is gebaseerd op Sinterklaas. Een kwart heeft geen idee waar de Kerstman vandaan komt en de rest zegt dat hij is verzonnen door Coca Cola.

Vermoedelijk is de Kerstman een afgeleide van Sinterklaas, die Nederlandse kolonisten in de 17e eeuw meebrachten naar Amerika. Het uiterlijk van de Kerstman is in verregaande mate bepaald door de Amerikaanse frisdrankfabrikant Coca Cola.

Maar nee,Ik ben gewoon Sinterklaas  ::jaja:: maar niemand geloofd mij blijkbaar  ::ohno:: ::ohno:: Luister eens goed naar waar de mama haar brief moet sturen  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1104 Gepost op: 29-11-2007, 13:28:58 »
Tja, enkele cabaretiers zullen zich alvast in de handen wrijven met hun nakende eindejaarsconferences, Wat is er dit jaar weer allemaal niet foutgelopen in België? Te veel om op te noemen...
Correctie: je hoort te zeggen: zijn er dit jaar in België dingen gebeurd, die GOED zijn gegaan?

Geert Hoste weet hier wel raad mee.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1105 Gepost op: 29-11-2007, 13:33:08 »
::rofl:: ::ohno::

Ik geloof er helemaal niets van.  ::)

Dat Vergelijk.nl heeft ongetwijfeld gewoon een internet-poll gehouden. Dan klikken een hoop mensen voor de grap dat verkeerde antwoord aan, juist omdat het zo dom is...


Net als met het vaste item bij de Vakantieman, waarbij vakantiegangers op het strand van Benidorm op een landkaart mochten aanwijzen, waar op die kaart Benidorm terug te vinden was. 95 procent wees hierbij een lokatie aan, die varieerde van Reykjavik tot Sydney.
« Laatst bewerkt op: 30-11-2007, 13:58:39 door Bodejos »

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1106 Gepost op: 29-11-2007, 21:12:18 »
Correctie: je hoort te zeggen: zijn er dit jaar in België dingen gebeurd, die GOED zijn gegaan?

Geert Hoste weet hier wel raad mee.
::rofl:: idd ::ok::

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1107 Gepost op: 1-12-2007, 20:40:03 »
Hiv-besmet kind in boom gehangen om te sterven


NEW DELHI - Een 3-jarig hiv-positief jongetje is door zijn vader in een tas aan een boom gehangen in Zuid-India om te sterven, zo berichtte de Indian Express zaterdag.

Het jongetje hing opgekruld in een boodschappentas aan een tak, toen buurtbewoners in de regio Krishnagiri het kind hoorden en naar de dokter brachten.

"Het was het meest onmenselijke dat iemand een kind kon aandoen", aldus de dokter in de krant. Het kindje dat de naam Siva kreeg lijdt aan tuberculose en was zo zwak dat hij er uit zag als een baby van zes maanden, aldus de dokter.

Schaamte en discriminatie tegen met het hiv-virus geïnfecteerde mensen is wijdverbreid in het land waar 1,1 miljard mensen wonen. Het hiv-virus kan de ziekte aids veroorzaken.

De moeder van het jongetje is kort na zijn geboorte overleden en de vader kon niet getraceerd worden. Het kind is inmiddels ondergebracht bij zijn oma, die op foto's van het kind in de krant was afgekomen.


Bron: nu.nl


 ::oink:: hoe zielig!! :(
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1108 Gepost op: 1-12-2007, 21:11:23 »
Walgelijk dat je een kind zoiets kunt aandoen. Tekent maar weer eens de moraal van sommige bevolkingsgroepen. Ben blij dat ik me baseer op humanisme, en niet op religie.



Onderstaande gebeurde op anderhalve kilometer bij mij vandaan. Mijn moeder en broer, en ik wonen op ongeveer 5 kilometer van elkaar, en we hebben de hele morgen die helikopters gehoord. Ongelofelijk, dat je dit niet merkt.


Vermiste jongen dood gevonden na bizar ongeluk


De 8-jarige jongen die sinds vrijdag in Maastricht werd vermist, is zaterdagmiddag dood gevonden in een garage in Eijsden. Het kind is vermoedelijk vrijdagavond onder een auto terecht gekomen en het hele stuk tussen Maastricht en Eijsden meegesleurd. De bewoonster van het huis in Eijsden wilde haar auto uit de garage rijden en vond het lichaam van de jongen onder de wagen. Ze verklaart niets van het ongeluk te hebben gemerkt. >>

De vrouw was zaterdag op het politiebureau om een verklaring af te leggen. De politie wil niet zeggen of ze is aangehouden. Ook andere mededelingen worden voorlopig niet gedaan. Onderzocht wordt nu hoe het kan dat de jongen de hele route tussen de Ruttensingel in Maastricht en Eijsden door de auto is meegetrokken. Die afstand is ongeveer 10 kilometer.

Zoekacties

Amir Mohamed Ibrahim werd sinds vrijdag rond 18.30 uur vermist, toen hij op straat aan het spelen was op de Pastoor Wijnenweg in de wijk Blauwdorp. Hij zou na een ruzie met zijn zusje en een vriendinnetje zijn weggelopen. Uitgebreide zoekacties door onder meer de mobiele eenheid vrijdagavond en zaterdag leverden niets op. Onder meer werd gezocht in parken in de buurt van de wijk Blauwdorp, waar de jongen het laatst was gezien. Vrijdag werd op de Ruttensingel in die wijk wel een schoen gevonden, die mogelijk van de jongen was. De politie sloot toen al niet uit dat hij mogelijk was aangereden door een auto.


Bron: L1-NOS-teletekst.

« Laatst bewerkt op: 2-12-2007, 23:17:05 door Bodejos »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1109 Gepost op: 2-12-2007, 16:08:32 »
De 8-jarige Maastrichtse jongen die zaterdag dood werd gevonden in een garage in Eijsden, is het slachtoffer geworden van een verkeersongeluk. Dat heeft onderzoek van de politie zondag uitgewezen. De vrouw uit Eijsden die de BMW 318 bestuurde, wordt verdacht van het veroorzaken van een aanrijding met dodelijke afloop.

Het ongeluk gebeurde vrijdagavond op de Ruttensingel in Maastricht. De jongen werd ruim 10 kilometer onder de auto meegesleurd zonder dat de bestuurster dat in de gaten had. Ook toen ze auto in de garage zette, merkte ze niets, zo verklaarde ze tegen de politie. Pas zaterdagmiddag vond ze de dode jongen, toen ze haar auto weer uit de garage wilde halen. De politie onderzoekt verder hoe de jongen over zo'n lange afstand onder de auto kon blijven hangen. >>


bron: L1 teletekst


Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1110 Gepost op: 2-12-2007, 17:32:33 »
De 8-jarige Maastrichtse jongen die zaterdag dood werd gevonden in een garage in Eijsden, is het slachtoffer geworden van een verkeersongeluk. Dat heeft onderzoek van de politie zondag uitgewezen. De vrouw uit Eijsden die de BMW 318 bestuurde, wordt verdacht van het veroorzaken van een aanrijding met dodelijke afloop.

Het ongeluk gebeurde vrijdagavond op de Ruttensingel in Maastricht. De jongen werd ruim 10 kilometer onder de auto meegesleurd zonder dat de bestuurster dat in de gaten had. Ook toen ze auto in de garage zette, merkte ze niets, zo verklaarde ze tegen de politie. Pas zaterdagmiddag vond ze de dode jongen, toen ze haar auto weer uit de garage wilde halen. De politie onderzoekt verder hoe de jongen over zo'n lange afstand onder de auto kon blijven hangen. >>
Daar geloof ik helemaal niets van! Wat een raar verhaal!


Vreselijk. Het zal jouw kind maar zijn...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1111 Gepost op: 2-12-2007, 19:49:45 »
Ik kan me ook echt niet voorstellen dat je dat niet merkt.  ???

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1112 Gepost op: 2-12-2007, 23:15:06 »
Politie gaat helaas wel uit van een ongeluk. Kijk, dat je iemand aanrijdt, en het wellicht niet merkt, dat kan. Je kan tegen een bundel papieren rijden, en er verder niets mee doen.

De omstandigheden kunnen er ook toe hebben bijgedragen dat de bestuurster die jongen niet heeft gezien, simpelweg: het was donker (18.30) en het jongetje heeft een donkere huidskleur. Maar je hoort toch schreeuwen, wanneer je iemand aanrijdt?

Is er iemand die me kan vertellen hoe het chassis van een bmw 318 eruit ziet, en of het daarbij mogelijk is dat iemand van pakweg 30 kilo onder dat chassis klem komt te zitten, zonder dat je dat merkt? IETS in het verhaal van die vrouw klopt gewoon niet. Je kan niet ongemerkt iemand aanrijden, die vervolgens geen kik geeft, en vervolgens probleemloos 10 kilometer rijden. Ook al is het donker: je medeweggebruikers moeten toch iets raars zien?

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1113 Gepost op: 3-12-2007, 11:57:11 »
Dat jullie je je het niet kunnen voorstellen, wil niet zeggen dat het toch niet zo gebeurd is. De realiteit is soms meer bizar dan een filmscript. Ook kennen we alle ins en outs ook niet. Daarbij klopt de pers zo'n verhaal vaak ook nog enorm op. ::ohno::
Geniet nooit met mate...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1114 Gepost op: 3-12-2007, 14:55:18 »
Ben het deels met je eens. Ik heb me na het verhaal op teletekst proberen voor te stellen HOE het theoretisch mogelijk kan zijn dat die vrouw dat allemaal niet gemerkt heeft. Maar ik kom er gewoon niet uit.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1115 Gepost op: 3-12-2007, 17:10:18 »
Vader hakt rechterarm af van dochters vriend

ATHENE - Een woedende vader heeft in Griekenland de rechterarm afgehakt van de vriend van zijn dochter. De heethoofdige Griek was erachter gekomen dat zijn 14-jarige dochter zwanger was. Dat meldden Griekse media maandag.
 
De vader zocht de 17-jarige jongen op, bond hem aan een stoel vast en sneed zijn arm af met een zwaard. Daarna gaf hij zichzelf aan bij de politie. Het slachtoffer verkeert in levensgevaar. 

De man staat bekend om zijn opvliegende karakter. Vijftien jaar geleden sloeg hij een man in elkaar, waarna hij enige maanden in de cel moest doorbrengen.

Het incident deed zich zondag voor op het eiland Náxos, dat in de Egeïsche Zee ligt.




Keep calm and eat chocolates!

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1116 Gepost op: 3-12-2007, 19:57:33 »
Een woedende vader heeft in Griekenland de rechterarm afgehakt van de vriend van zijn dochter. De heethoofdige Griek was erachter gekomen dat zijn 14-jarige dochter zwanger was. Dat meldden Griekse media maandag.

lijkt me logischer dat ie een ander lichaamsdeel afhakt :-X
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1117 Gepost op: 3-12-2007, 20:36:28 »
lijkt me logischer dat ie een ander lichaamsdeel afhakt :-X
ik ben te laat  ::) ::)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1118 Gepost op: 3-12-2007, 20:47:02 »
lijkt me logischer dat ie een ander lichaamsdeel afhakt :-X
Precies de reactie die ik verwachtte...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1119 Gepost op: 3-12-2007, 20:47:15 »
ik ben te laat  ::) ::)

... maar dan wel van jou  ::rofl::
Keep calm and eat chocolates!