Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1022938 keer)

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1240 Gepost op: 3-07-2008, 12:54:13 »
beetje de omgekeerde wereld firesphere. volgens mij zijn niet de flitsers schuldig, maar toch echt de hardrijders; als ze zich gewoon aan de snelheid houden, hoeven ze niet op de rem. lijkt me simpel.

Mee eens! Alleen hebben vaste camera's weinig nut. Mensen houden zich daar ter plekke aan de snelheid om vervolgens weer gewoon zo te rijden als ze al deden. Wat dat betreft lijkt trajectcontrole me een stuk effectiever.

Ben het met je eens Firesphere dat iets te hard rijden niet gevaarlijk is. (Wat dat betreft is kleven en elkaar niets gunnen in het verkeer veel gevaarlijker.) Maar nog iets harder dan iets harder is dan ook niet gevaarlijk. En waar is dan de grens? Die moet je ergens trekken. ::)
Geniet nooit met mate...

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1241 Gepost op: 3-07-2008, 13:04:26 »
beetje de omgekeerde wereld firesphere. volgens mij zijn niet de flitsers schuldig, maar toch echt de hardrijders; als ze zich gewoon aan de snelheid houden, hoeven ze niet op de rem. lijkt me simpel.
Dat is niet waar, heel veel mensen die zich netjes aan de snelheid houden, of heel iets er boven, trappen toch op de rem, om er zeker van te zijn dat ze niet geflitst worden.

Dat had ik laatst dus, ik reed netjes 120 (en een beetje, ik denk zo'n 123) achter een mooie grote Mercedes type slagschip.

Ineens gaat die Mercedes plat op de rem! Nou, dan heb ik moeite dat te ontwijken hoor, gelukkig was de linker baan leeg, en had ik wat ruimte, maar mijn motor remt langzamer dan die Mercedes!

Klik maar eens wat rond op die flitsnieuws-site.

Daar staan echt verhalen da's absurd.

Ja, ik ben het met je eens, echt te hard rijden mag niet, maar flitsen op een recht, afslagloos, rustig stuk weg is geldklopperij en levensgevaarlijk.
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1242 Gepost op: 3-07-2008, 13:07:13 »
Mee eens! Alleen hebben vaste camera's weinig nut. Mensen houden zich daar ter plekke aan de snelheid om vervolgens weer gewoon zo te rijden als ze al deden. Wat dat betreft lijkt trajectcontrole me een stuk effectiever.

Ben het met je eens Firesphere dat iets te hard rijden niet gevaarlijk is. (Wat dat betreft is kleven en elkaar niets gunnen in het verkeer veel gevaarlijker.) Maar nog iets harder dan iets harder is dan ook niet gevaarlijk. En waar is dan de grens? Die moet je ergens trekken. ::)
De grens is natuurlijk getrokken bij 120+marge (wat neerkomt op plm. 124 km/u), deze grens vind ik prima.

Maar trajectcontrole is vrij nutteloos hoor :)
Vaak zit er op dat traject een tankstation of restaurant ofzo, of een afslag.
Ik scheur met 200 binnen, ga een half uurtje lekker koffie drinken, en scheur weer verder....
Da's niet veilig (behalve op een circuit :P )

Nee, flitsen moet gedaan worden op onveilige gedeeltes, en dan moet zeker zijn dat de veiligheid verbeterd word daardoor
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1243 Gepost op: 3-07-2008, 13:23:46 »

Nee, flitsen moet gedaan worden op onveilige gedeeltes, en dan moet zeker zijn dat de veiligheid verbeterd word daardoor

helemaal mee eens. Ik zou ze bijv. graag eens zien op de 30-km zone langs de school hier in het dorp  ::jaja::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1244 Gepost op: 3-07-2008, 13:25:05 »
Swyfti, heb jij wel eens een (bijna) ongeluk gehad door rem-maniakken?
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1245 Gepost op: 3-07-2008, 13:26:54 »
Swyfti, heb jij wel eens een (bijna) ongeluk gehad door rem-maniakken?

Nee, ik hou genoeg afstand  ::)


Maar ik herken wel wat je zegt. Veel mensen gaan in een reactie gewoon direct remmen, zonder te kijken of ze wel te hard rijden, en zonder te kijken of er iets achter ze rijdt. Heel ergerlijk, en idd gevaarlijk  ::jaja::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1246 Gepost op: 3-07-2008, 13:28:44 »
Nee, ik hou genoeg afstand  ::)


Maar ik herken wel wat je zegt. Veel mensen gaan in een reactie gewoon direct remmen, zonder te kijken of ze wel te hard rijden, en zonder te kijken of er iets achter ze rijdt. Heel ergerlijk, en idd gevaarlijk  ::jaja::
Nou ja, zelfs met 3-4 seconden afstand (hoera, ik heb een distance-meter gekregen vorig jaar :D ), is het nog best tricky om een hard remmende auto te ontwijken...
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1247 Gepost op: 3-07-2008, 13:38:35 »
Citaat
ik heb een distance-meter gekregen

bestaat dat??? is dat voor in de auto of op de motor?
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1248 Gepost op: 3-07-2008, 14:06:59 »
bestaat dat??? is dat voor in de auto of op de motor?

Is een heel klein apparaatje, zit tegenwoordig vaak uitgebreid in de auto, ik heb een kleintje gekregen voor op de motor.
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1249 Gepost op: 3-07-2008, 14:09:19 »
Mijn nieuws van de dag:

Heineken Music Hall komt met Sigur Rós


03/07/2008 - Door: LIJN - Bron: GRAZ

ijslandnews.gif De uit IJsland gevormde band Sigur Rós komt naar Nederland. De 14-jarige groep zal hier een concert komen geven in Heineken Music Hall. Op maandag 17 november zal de groep in Amsterdam staan, eerder werd al bekend dat ze op Lowlands en Pukkelpop zullen staan.

De groep is momenteel op tour wegens de release van 'með suð í eyrum við spilum endalaust'.

Bron: Podiuminfo.nl

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1250 Gepost op: 3-07-2008, 17:28:01 »
Maar trajectcontrole is vrij nutteloos hoor :)
Vaak zit er op dat traject een tankstation of restaurant ofzo, of een afslag.
Ik scheur met 200 binnen, ga een half uurtje lekker koffie drinken, en scheur weer verder....

Ik heb me er nooit echt in verdiept, maar als het inderdaad zo'n niet intelligent systeem is, is het inderdaad vrij nutteloos. Dat moet toch een stuk slimmer kunnen. ::)
Geniet nooit met mate...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1251 Gepost op: 5-07-2008, 10:36:45 »
Ik rijd op een snorbrommer voor mijn werk. Ik heb vaak wielrenners achter me aan rijden, die op nog geen twintig centimeter achter me zitten. Als ik plotseling moet remmen, hangen ze in de prijnzen, en ik ook. Kan ik tijdens mijn werk echt niet gebruiken.

ik stop dan even, en als zij dan ook stoppen, vragen ze me waarom ik dat doe. Soms geef ik ze tekst en uitleg, en houden ze afstand, een enkeling snapt het niet, want ik haalde hem uit zijn ritme........

Ik voorkom liever ongelukken dan dat ik ze hun zinj geef door als gangmaker te fungeren. Als ze perse willen stayeren, laat ze dan op een wielerbaan gaan rijden.


Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1252 Gepost op: 7-07-2008, 21:26:27 »
BILTHOVEN - Een grote ontploffing heeft in Bilthoven vernielingen aangericht aan woningen en auto's. Om 21.00 uur houdt de gemeente een informatiebijeenkomst voor de omwonenden in het H.F. Witte Centrum in De Bilt.

De explosie was bedoeld om een grote bunker op het voormalige MOB-complex aan de Groenekanseweg te slopen, waar bedrijventerrein Larenstein is gepland. Of het tijdstip van de ontploffing vanavond voorzien was is vooralsnog onduidelijk. Voor zover bekend zijn er geen gewonden gevallen.

In de informatiebijeenkomst heeft burgemeester Gerritsen gemeld dat de gemeente De Bilt volledig aansprakelijk is voor de schade die de explosie heeft aangericht.

Volgens de eerste berichten van getuigen zijn door de enorme knal zware brokstukken tegen een nabijgelegen flatgebouw gekomen en diverse auto's beschadigd geraakt. Een verslaggever van RTV Utrecht meldt dat een projectiel door het dak van een huis is gegaan.

Omwonenden reageren geschrokken en boos. De gemeente had vooraf bekend gemaakt dat de bunker met een serie explosies zou worden gesloopt, maar volgens getuigen was het niemand duidelijk dat een deel vandaag zou worden opgeblazen. Ook zouden er geen waarschuwingssirenes hebben geklonken.

Dat is bij mij achter, Ik zat ff rustig TV te kijken... alles stond te trillen hier, wat een giga knal  :o .. Hoop schades aan auto`s enzo.. En dit was niet de laatste knal, blijkt dat ze nog 5x moeten knallen maar dat dit een beetje uit de hand is gelopen  :-\\

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1253 Gepost op: 7-07-2008, 23:06:16 »
las het ook net op teletekst. Moet nogal een klap zijn geweest.

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1254 Gepost op: 9-07-2008, 12:36:59 »
parool, 09-07-08

Zorgdirecteur op rozen
AMSTERDAM - De fikse afkoopsom die de falende directeur Gerard Tanke heeft meegekregen van Amsterdam Thuiszorg, heeft voorkomen dat hij met nog veel meer geld naar huis zou zijn gegaan. Dit zegt Eggo Boer, de nieuwe voorzitter van de raad van toezicht.

Tanke kreeg een ontslagvergoeding van 650.000 euro, bovenop zijn salaris van 223.000 euro en pensioenbijdrage van 48.000 euro. Al met al kreeg hij 923.538 euro mee. Dat was de uitkomst van onderhandelingen waarmee de nieuwe raad van toezicht het arbeidscontract van Tanke heeft opengebroken. Op grond van zijn oorspronkelijke contract zou hij vele tonnen meer hebben getoucheerd. Hij bleek bij de vorige raad van toezicht een lucratieve baangarantie voor vele jaren te hebben bedongen. Mocht Tanke de laan worden uitgestuurd, dan had hij recht op jarenlange doorbetaling van zijn salaris.

Tanke werd vorig jaar ontslagen; onder zijn bewind leed Amsterdam Thuiszorg al sinds 2006 miljoenenverliezen. De administratie bleek een chaos te zijn. De verliezen leidden er in 2007 toe dat de organisatie technisch gezien failliet was. Uiteindelijk moest Amsterdam Thuiszorg worden gered door concurrent Cordaan, die de bankroete boedel overnam.

Boer is het er 'roerend mee eens' dat de salarisgarantie van de zorgdirecteur maatschappelijk niet door de beugel kan. Hoewel hij werd ontslagen, blijft Tanke nog tot februari 2009 'adviseur'. Hij mag tot die tijd in zijn dienstauto met een cataloguswaarde van 68.183 euro blijven rijden. Maar zijn benzine moet hij zelf betalen, zegt Boer. ''Hij krijgt als adviseur verder niet betaald. Het is eerder een plicht dan een lust voor hem. Wij hebben hem gewoon nog af en toe nodig om de boekhouding op orde te krijgen.''

De tijdelijke opvolger van Tanke, de extern ingehuurde Karel Verwey, ontving 55.000 euro onkosten- en reiskostenvergoeding voor twee maanden werken in 2007. (MARC LAAN)


en toch zit me dit absoluut niet lekker.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1255 Gepost op: 9-07-2008, 12:41:59 »
en toch zit me dit absoluut niet lekker.

Ik neem aan dat dat een understatement is? ::)

Het is gewoon schandalig. ::niet-ok:: >:( De tent failliet laten gaan en dan nog rijkelijk beloond worden daarvoor ook.
Geniet nooit met mate...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1256 Gepost op: 9-07-2008, 12:59:19 »
Mijn gedachte is hetzelfde.

Wanneer ik een brief verkeerd bezorg, krijg ik daarvoor op mijn donder. Wanneer het nog eens gebeurt, kan er een berisping volgen, en wanneer mijn nauwkeurigheid bij het bezorgen ook daarna te wensen over laat, kan zelfs ontslag volgen.

Maar als ik met wanbeleid een bedrijf of instelling te gronde richt, wordt ik daar vorstelijk voor beloond.

Tip voor mensen die snel rijk willen worden: wordt directeur van een grote insteling, en gooi er met de pet na. Succes verzekerd.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1257 Gepost op: 9-07-2008, 13:13:04 »
Echt schandelijk idd, te belachelijk voor woorden!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1258 Gepost op: 9-07-2008, 13:30:02 »
ja het is inderdaad belachelijk

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1259 Gepost op: 9-07-2008, 14:59:28 »
en dit gebeurt dus ook in het bedrijfsleven. is het daar minder erg omdat het geen gemeenschapsgeld zou zijn? ik zeg zou zijn omdat een bedrijf het dus wel moet hebben van de consumenten die waarschijnlijk te veel betalen voor het produkt.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw