Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1023097 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1280 Gepost op: 21-07-2008, 23:32:01 »
Ik zie net op teletekst, dat Radovan Karadzic gearresteerd is.


Nu die andere malloot nog, en ze kunnen een hoofdstuk afsluiten, daar.
« Laatst bewerkt op: 21-07-2008, 23:35:59 door Bodejos »

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1281 Gepost op: 22-07-2008, 10:12:42 »
Ik zie net op teletekst, dat Radovan Karadzic gearresteerd is.

dat is goed nieuws! ::ok::
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1282 Gepost op: 22-07-2008, 20:08:06 »
Ach, als je de vermomming ziet, die hij gebruikte, denk je: hoe heeft ie zolang vrij kunnen rondlopen.

Toch is het voor de hand liggend: waar kun je je het beste verbergen wanneer de hele wereld op zoek is naar je? Juist, pal voor de neus van degenen die naar je op zoek zijn, want daar zoeken ze toch niet?

Had zo voor kerstman kunnen spelen met die baard en haardos.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1283 Gepost op: 24-07-2008, 21:26:39 »
De vier Nederlanders die omgekomen zijn in de Alpen blijkt mijn huisarts te zijn met zijn drie kinderen :\'(

Ik ben er ontzettend kapot van, want die man heeft zoveel liefde voor zijn vak en ons altijd onwijs goed gesteund toen onze Mitchel zo ziek is geweest vanaf zijn geboorte...
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1284 Gepost op: 24-07-2008, 21:32:37 »
 :(
Wat afschuwelijk zeg.. Ik las het net op teletekst; die arme vrouw heeft toch geen leven meer, d'r man en drie kinderen zien verongelukken... :(
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1285 Gepost op: 24-07-2008, 21:55:16 »
vreselijk.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1286 Gepost op: 24-07-2008, 21:57:21 »
Verschrikkelijk nieuws inderdaad. :( ::niet-ok:: ::ohno:: Lijkt me voor die echtgenote een bijna onmogelijke taak om haar leven weer op te pakken. :(


Maar ook als het zo dichtbij komt zoals voor Bakkertje. Sterkte Margreet! ::hug:: ::hug:: ::hug::
Geniet nooit met mate...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1287 Gepost op: 24-07-2008, 21:58:53 »
Om zoiets eerst op teletekst te vernemen, en dan erachter te komen dat het bekenden van je zijn, moet vreselijk zijn.


Sterkte, Bakkertje.
« Laatst bewerkt op: 25-07-2008, 07:33:10 door Bodejos »

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1288 Gepost op: 24-07-2008, 22:00:04 »
Ik las het en dacht echt verschrikkelijk, we hadden het daar ook al op vakantie over, dat er altijd zoveel alpinisten sterven rond de Mont Blanc. En dan je huisarts  :-\\ Jee Bakkertje, echt veel sterkte, wat ongelofelijk rot :( En voor die echtgenote idd, wat erg om je gezin zo te zien verongelukken  :-\\ Bah
First you go backwards, but then forwards again

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1289 Gepost op: 24-07-2008, 22:01:19 »
Dank jullie wel allemaal... ::hug::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline m@ri@nne

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1290 Gepost op: 25-07-2008, 18:05:46 »
De vier Nederlanders die omgekomen zijn in de Alpen blijkt mijn huisarts te zijn met zijn drie kinderen :\'(

Ik ben er ontzettend kapot van, want die man heeft zoveel liefde voor zijn vak en ons altijd onwijs goed gesteund toen onze Mitchel zo ziek is geweest vanaf zijn geboorte...

Ook nog een  ::hug:: van mij Bakkertje, dit is toch wel heel erg triest :\'(
Een appel valt niet ver van de boom, vooral niet als De Mol zijn kop boven het maaiveld uit steekt.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1291 Gepost op: 25-07-2008, 19:48:19 »
Dank jullie wel allemaal ::hug:: ...'t is moeilijk te bevatten en je blijft de media er maar op naslaan, maar het veranderd helemaal niets aan de ellende die dit gezin heeft meegemaakt ::niet-ok::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1292 Gepost op: 25-07-2008, 19:52:10 »
Sterkte Bakkertje. Elke keer dat ik zo'n kop zag staan in de kranten vandaag moest ik toch ook denken aan die vrouw. Wat afschuwelijk moet dat zijn. Hoe moet je verder na zoiets?  :\'(

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1293 Gepost op: 25-07-2008, 20:12:04 »
Hoe moet je verder na zoiets?  :\'(

Lang geleden, ik denk een jaar of tien, waren er ook twee gezinnen op wintersport in Oostenrijk, toen die verschrikkelijke lawine's plaatsvonden en men daar massaal vast zat. En van die twee gezinnen, twee keer man-vrouw-2 kids, overleefden ook alleen de moeders. Zowel hun mannen als hun kids stierven daar. Soms moet ik er nog aan denken, omdat het toen erge indruk op me maakte... vraag me weleens af hoe die vrouwen verder zijn gegaan ook. Maar helaas lees je daar dan nooit meer iets over :-[
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1294 Gepost op: 25-07-2008, 20:16:00 »
Reken er maar op, dat bij die twee vrouwen de ´film´ van toen, gisteren keer op keer is afgedraaid.

Hebben ze misschien, zo goed en kwaad als het maar kon gaan, een nieuw leven opgebouwd, komt alles weer boven. Moet er niet aan denken, zeg.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1295 Gepost op: 25-07-2008, 20:30:40 »
Nu had ik ook nieuws, maar vergeet ik het te vermelden.


Vanmiddag reed ik over een voorrangsstraat in mijn bezorgwijk, staat er een motorrijder netjes bij de haaientanden te wachten, en geeft me dus keurig voorrang. Ik sla af (gaf ook netjes richting aan, en die motorrijder passeert mij, hij verdwijnt vervolgens om een bocht, terwijl ik een straat eerder verder ging met mijn werk. Kom ik in die straat, ligt die motorrijder halverwege tegen een auto aan.

Kon niet meer uitwijken voor een automobiliste die achteruit van een oprit was gereden.

Gelukkig stond hij overeind, deed zijn jas uit, en keek enigszins verbaasd om zich heen. Ik kon verder niet blijven kijken, want ik was al veel later dan normaal. Hou je je netjes aan de regels, kom je door een minder goed oplettende medeweggebruiker alsnog ten val.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1296 Gepost op: 29-07-2008, 10:32:17 »
Citaat
Vijf Nederlandse vrouwen zijn donderdag in Kenia verkracht door een groep van zo'n tien Keniaanse mannen. De vrouwen deden welzijnswerk in Kenia en waren uitgezonden door de organisatie Livingstone uit Amersfoort.

Twaalf Nederlanders, tien vrouwen en twee mannen, hadden in Kakamega een school opgeknapt. Toen ze het project aan het evalueren waren, drong een groep Kenianen het terrein binnen.

Zij wisten het beveiligde terrein op te komen door een buurman te gijzelen. De overvallers hadden vuurwapens, speren en harken bij zich.

Vastgebonden
De Nederlanders werden samen met een aantal Keniaanse vrouwen met kinderen naar een kamer gebracht. Daar werden ze gedwongen hun waardevolle bezittingen af te geven en werden ze aan handen en voeten vastgebonden en moesten ze op hun buik gaan liggen.

De vijf Nederlandse vrouwen, in de leeftijd van 17 tot 25 jaar, werden meegenomen naar een andere ruimte waar ze vervolgens verkracht werden. Meteen daarna maakten de overvallers zich uit de voeten.

De Keniaanse politie heeft 30 mensen op de zaak gezet. Er zouden al honderd mensen zijn verhoord. 

De vrouwen zijn in een ziekenhuis in Kenia onderzocht en via Nairobi zo snel mogelijk teruggevlogen naar Brussel, waar zij zaterdag zijn aangekomen. In Nederland krijgen zij medische en psychische zorg.

Geschokt
De christelijke organisatie Livingstone organiseert al tientallen jaren werkvakanties in verschillende Afrikaanse landen, Oost-Europa en Zuid-Amerika. De medewerkers zijn geschokt over wat er is gebeurd.

Livingstone heeft het project in Kenia per direct stopgezet. De organisatie schat de veiligheid van een project altijd van te voren in en zorgt voor bewaking.


om kots en kotsmisselijk van te worden.
zeker als je zelf net terug bent van een werkvakantie.

een meisje uit mijn gemeente is net een paar dagen terug van een werkvakantie van livingstone in tanzania, die zal wel blij zijn dat ze weer in NL is.
gekken heb je overal... vraag me trouwens af in hoeverre vrouwen daar onderdanig zijn aan mannen en hoe anders die mannen daar naar zoiets kijken.

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1297 Gepost op: 29-07-2008, 11:51:33 »
Rokers op terras onder vuur

Wat mij betreft begint het ook nogal te lijken op haatzaaien, dat heeft niks meer te maken met volksgezondheid ofzo!


Lau:
Inderdaad, wat mij vooral zorgen maakt is de vraag wat de meisjes er behalve een trauma aan over houden.
HIV of iets dergelijks is niet een raar verschijnsel in die omgeving :(
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1298 Gepost op: 29-07-2008, 12:26:53 »


om kots en kotsmisselijk van te worden.
zeker als je zelf net terug bent van een werkvakantie.

een meisje uit mijn gemeente is net een paar dagen terug van een werkvakantie van livingstone in tanzania, die zal wel blij zijn dat ze weer in NL is.
gekken heb je overal... vraag me trouwens af in hoeverre vrouwen daar onderdanig zijn aan mannen en hoe anders die mannen daar naar zoiets kijken.

Walgelijk nieuws idd.

Wat betreft je laatste opmerking: ik heb net het boek De Turkse Bruid van Necla Kelek gelezen, een aanrader. Zij is een Turkse die op haar negende naar Duitsland emigreerde. Het boek vertelt met name over de Turkse importbruiden in Duitsland. Maar er staat ook een goede beschrijving in hoe de Islam en de moslims naar vrouwen kijken, en wat daar volgens haar verkeerd aan is. Een paar citaten:

Citaat
De man staat in het openbare leven, de vrouw is het privé-domein, het huis en de 'eer van de man'. Volgens de islamitische leer heeft ze sowieso geen verstand en is ze enkel een seksueel wezen -  het ontbreekt haar aan de biologische voorwaarden voor verstand.

Citaat
In de Koran is sprake van de sluier, dat klopt. Maar kledingvoorschriften zijn in tegenstelling tot het dagelijkse gebed, of het vasten geen tijdloze geboden ter ere van Allah. Kledingvoorschriften zijn toe te schrijven aan een bepaalde historische context. Ze werden ooit als maatregel ingevoerd om vrouwen tegen seksueel geweld en mannen tegen eerverlies te beschermen.
In plaats van de daders te straffenm, werden de vrouwen gesluierd. De sluier werd dus niet, zoals door strenggelovigen wordt beweerd, als teken van geloof ingevoerd, maar om de vrouwen tegen de handtastelijkheden van de mannen te beschermen. Omdat mannen door het duivelse area van de vrouw constant worden verleid en zich niet kunnen beheersen, moeten vrouwen door de sluier 'onzichtbaar' worden gemaakt en uit het openbare leven worden verbannen.

Ik weet niet of dat deel van Kenia islamitisch is, en of bovenstaande ook voor daar geldt, maar het zou er mee te maken kunnen hebben...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1299 Gepost op: 29-07-2008, 12:50:11 »
Ik vond het ook zul verschrikkelijk nieuws toen ik het las. Ik schrok er echt enorm van.

Kenia is voor het grootste gedeelte Christelijk (slechts 10% Moslim). Seksueel geweld tegen vrouwen is in Kenia echt een enorm probleem. Ik heb voor school ooit in verband met een educatieproject ivm de millenniumdoelen, een stukje geschreven over een Keniaansmeisje dat voor het eerst naar school ging. Logischerwijs had ik daarvoor wat vooronderzoek gedaan en daar kwam ik idd tegen (op een site van Amnesty ofzo), dat fysiek en seksueel geweld tegen vrouwen één van de grootste problemen is in Kenia.  :(

't Is idd nog te hopen dat die vrouwen naast een trauma niet ook nog HIV hebben opgelopen (of een zwangerschap). Dat zou helemaal afschuwelijk zijn.  :(