Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1022292 keer)

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1300 Gepost op: 29-07-2008, 13:57:10 »


om kots en kotsmisselijk van te worden.
zeker als je zelf net terug bent van een werkvakantie.

een meisje uit mijn gemeente is net een paar dagen terug van een werkvakantie van livingstone in tanzania, die zal wel blij zijn dat ze weer in NL is.
gekken heb je overal... vraag me trouwens af in hoeverre vrouwen daar onderdanig zijn aan mannen en hoe anders die mannen daar naar zoiets kijken.
Ik word ook altijd supermisselijk van dat soort berichten ja. Walgelijk. Wat een trauma moeten die vrouwen wel niet hebben. Jee
First you go backwards, but then forwards again

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1301 Gepost op: 29-07-2008, 15:22:22 »
Voor wie het kan hebben, is er op GeenStijl een aardig slecht artikel over geschreven, maar het gevolg was een redelijk interessante discussie gisteravond.

Het doorlezen van alle comments is zeker de moeite waard.


(Voor wie GeenStijl niet heel goed kent, hou even in je achterhoofd dat de subtiliteit van reageren nogal te wensen over laat meestal, maar dat de meesten het zeker niet verkeerd bedoelen)
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1302 Gepost op: 29-07-2008, 15:51:27 »
Heb het gelezen, valt me nog mee dat de meerderheid van de reacties symphatie tonen voor de slachtoffers..
First you go backwards, but then forwards again

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1303 Gepost op: 29-07-2008, 18:57:29 »
daar mag een ondersteunende reactie van mij (uiteraard richting de slachtoffers) aan worden toegevoegd.

@Lau, het is goed te begrijpen dat dit je dan dubbel raakt.
« Laatst bewerkt op: 30-08-2008, 22:19:23 door Bodejos »

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1304 Gepost op: 29-07-2008, 20:43:59 »
oh oh oh..
wat is het toch makkelijk rottigheid de wereld in te sturen...
maarja, dat kan iedereen.
positief doen vraagt een hoop meer.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1305 Gepost op: 16-08-2008, 22:47:54 »
Run op seksspeeltjes in Zweedse apotheken

STOCKHOLM -  In Zweden is een run op seksspeeltjes voor vrouwen ontstaan bij de apotheken. Dat meldde de Zweedse televisiezender SVT donderdag.

Sinds eind juni dildo's en andere seksspeeltjes bij de apotheek te koop zijn kopen twee keer zoveel vrouwen ze daar in plaats van bij een erotische winkel. Voor mannen is er vooralsnog geen aanbod in seksspeeltjes bij de apotheek, omdat men de „kwalitatief goede speeltjes nog niet gevonden heeft”, aldus de Zweedse bond voor apotheken.

Twee mannen hebben bij de Zweedse ombudsman een klacht ingediend wegens ongelijke behandeling. De klacht is afgewezen.
Keep calm and eat chocolates!

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1306 Gepost op: 16-08-2008, 22:55:30 »

Twee mannen hebben bij de Zweedse ombudsman een klacht ingediend wegens ongelijke behandeling. De klacht is afgewezen.
lullig voor ze......... ::jaja::

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1307 Gepost op: 28-08-2008, 21:56:31 »
Ben ik even blij dat ik niet met Jazz Air ga vliegen:



Citaat
De Canadese luchtvaartmaatschappij Jazz haalt de reddingsvesten uit al z'n
 vliegtuigen.Die worden zo lichter,zodat Jazz dure brandstof uitspaart.Volgens 
 de Canadese wet hoeven vliegtuigen die  tot 80 kilometer uit de kust vliegen   
 geen reddingsvesten te hebben



Ja, eh, als het toestel op 78 kilometer uit de kust in zee stort, moet je maar gaan zwemmen, zeker?

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1308 Gepost op: 28-08-2008, 21:58:55 »
Ben ik even blij dat ik niet met Jazz Air ga vliegen:





Ja, eh, als het toestel op 78 kilometer uit de kust in zee stort, moet je maar gaan zwemmen, zeker?
Dankzij radar en GPS en Position boeien is de kustwacht in een 20 minuten bij je hoor
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1309 Gepost op: 28-08-2008, 22:26:18 »
Das al een  geruststelling. Maar dan moet je het altijd nog 20 minuten uit zien te houden.

Wat ik dus eigenlijk bedoel: willen ze op brandstof besparen, gaan ze beknibbelen op de veiligheid. Ik zou zeggen: beperk het gewicht dat je per persoon mag meenemen, een reddingsboei zal toch geen 5 kilo wegen?

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1310 Gepost op: 28-08-2008, 22:53:41 »
Das al een  geruststelling. Maar dan moet je het altijd nog 20 minuten uit zien te houden.

Wat ik dus eigenlijk bedoel: willen ze op brandstof besparen, gaan ze beknibbelen op de veiligheid. Ik zou zeggen: beperk het gewicht dat je per persoon mag meenemen, een reddingsboei zal toch geen 5 kilo wegen?

dan kiezen mensen wel een andere luchtvaartmaatschappij hoor.. 20 kilo is al best weinig

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1311 Gepost op: 28-08-2008, 23:23:42 »
Ik snap het dus niet he? Je kan met 30 kilo per persoon best veilig vliegen, lukt je bij KLM ook. Maar waarom ze dan op veiligheids-aspecten gaan bezuinigen, ik snap er totaal niets van.



OT: ik was verbijsterd toen ik vernam, dat die graaierd uit New York haar onterecht ontvangen huursubsidie niet hoeft terug te betalen, en symbolisch voor de VN gaat werken voor 1 dollar. Ja, beschouwt ze haar ´goede daad´ als een gift, laat ze het nog van de belasting aftrekken ook, en verdient ze het niet ontvangen geld voor 1 jaar werken, via een omweg weer terug.

Schaamteloos wat herfkens doet.
« Laatst bewerkt op: 30-08-2008, 22:20:23 door Bodejos »

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1312 Gepost op: 29-08-2008, 00:12:45 »
kijk nou wat voor foto's ze bij die nieuwsberichten zetten:





zag bij knevel & van den brink net ook al zo'n vreselijke foto.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1313 Gepost op: 29-08-2008, 00:28:43 »
als je je zo hooghartig gedraagt als zij, dan verdien je niet beter, naar mijn mening.

Ze gaven op tv exact aan waar hem de schoen wringt. Zij krijgt een slaris van vele tonnen, als het geen miljoenen zijn, heeft voldoende op de bankrekening staan om een jaar geen inkomen nodig te hebben, en ze peinst er niet over dat geld terug te betalen.

Ze heeft voor mij afgedaan.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1314 Gepost op: 30-08-2008, 22:24:05 »
In Zwolle zijn bij een demonstratie van de extreem-rechtse Nederlandse Volksunie 10 mensen gearresteerd. Circa 40 aanhangers betoogden tegen verdere Europese eenwording. Toen ongeveer 200 tegendemonstranten hen wilden aanvallen voerde de ME verschillende charges uit.


Bron: NOS-teletekst.


Wat ik dus niet begrijp, ondanks het recht op op Vrijheid van meningsuiting, dat de ME pas ingrijpt, wanneer 200 tegendemonstranten die 40 rechts-extremisten (zal me niets verbazen als die glibberveen er weer bij was), te lijf wilden gaan.


Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1315 Gepost op: 31-08-2008, 09:17:19 »
Als een demonstratie is aangevraagd (met vergunning en zo) dan mag de ME daar op zich niets tegen doen en zijn ze alleen aanwezig voor eventuele calamiteiten.

Wij hadden gisterenmiddag en avond een personeelsuitje van Rummers werk, en 1 collega kwam veel later, omdat hij vast zat daar in die demonstratie. Hij had echter de indruk dat het een demonstratie van de SP was of zo ???
Keep calm and eat chocolates!

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1316 Gepost op: 31-08-2008, 10:21:02 »
Ja, erg genoeg worden mensen die er niets mee te maken hebben, ook het slachtoffer van zoiets.

Ik was eens per ongeluk uitgekomen bij een demonstratie van iets soortgelijks in Kerkrade. Daar liepen duitse neonazi´s, die in eigen land dus niet mochten demonstreren, brallend en met vlaggen met hakenkruizen tussen het winkelend publiek. De politie heeft in dat geval het recht om in te grijpen, maar deed niets. Pas toen er protesten kwamen vanuit de omstanders (toen dus pas!), werden de heren verzocht zich te verwijderen, en werden ze tot aan de grens begeleid. Dat ze geen vergunning hadden en dat ze tot de grens werden begeleid, stond later dus op teletekst.

Het ergerlijke hieraan was dat de politie niet uit eigen initiatief ingreep.

Ik weet niet of de nvu tot de groeperingen behoort, die dergelijke demonstraties aanvraagt. Het is een illegale club, dus van vergunning lijkt me geen sprake. Als dat zo is, had de ME dus ook eerder mogen ingrijpen. Maar daar heeft Rummer nu niets meer aan, ik hoop dat het jullie verder niet heeft gehinderd om toch een leuke avond te hebben.

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1317 Gepost op: 16-09-2008, 22:30:57 »
Ik had een vrije dag en heb heerlijk geluierd ::schaam:: ::ohno::
Het enige nuttige (voor mezelf) is dat ik een paar t-shirts en een trui paars heb geverfd. Het resultaat is leuk, ze hebben allemaal een andere tint paars.

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1318 Gepost op: 18-09-2008, 21:53:27 »
tja...


Egyptische ezel cel in wegens diefstal

CAIRO - Een ezel in Egypte heeft onlangs een celstraf van 24 uur uitgezeten nadat hij een maďskolf uit een akker had gestolen. Dat meldden Egyptische media donderdag.
 
Het dier was opgepakt bij een controlepost in de Nijldelta. De eigenaar van de landbouwgrond, een instituut voor agrarisch onderzoek, had bij de politie geklaagd dat geregeld gewassen verdwenen.

Een rechter veroordeelde de ezel tot de gevangenisstraf. De eigenaar kreeg een boete van 50 Egyptische pond (ongeveer 6 euro). De identiteit van het hoefdier is niet bekendgemaakt.

Bron: nu.nl
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1319 Gepost op: 19-09-2008, 10:41:42 »
De Raad van Toezicht van de IJsselmeerziekenhuizen in Lelystad en Emmeloord heeft gisteravond de Raad van Bestuur op non-actief gezet. Dat bestuur bestond nog slechts uit een persoon, voorzitter Gersji Rodriques Pereira, die eerder op de avond tijdens een persconferentie nog verklaarde de steun van de Raad van Toezicht te genieten.

Op dat moment was het vertrouwen in hem al opgezegd door de medische staf van het ziekenhuis, de gemeenteraden van Lelystad en Emmeloord en de vakbond AbvaKabo. Volgens voorzitter Harry Borghouts van de Raad van Toezicht wordt in afwachting van verdere besluitvorming een interim-manager benoemd die schoon schip moet maken. De verwachting is dat deze maandag al aan de slag gaat.

Met het schorsen van de bestuursvoorzitter kwam een einde aan een turbulente dag die werd ingezet met de sluiting van de operatiekamers in Lelystad en Emmeloord. Dat gebeurde op last van de Inspectie voor de Gezondheidszorg. Volgens de medische staf heeft Pereira in deze kwestie aantoonbaar gefaald.

Alle zeilen zijn gisteren bijgezet om te regelen dat patiënten uit Flevoland voor operaties in andere ziekenhuizen terecht kunnen. Behalve de operatiekamers is ook de afdeling verloskunde gesloten. Het ziekenhuis heeft gevraagd om een noodhospitaal van het leger met een operatiekamer voor acute zorg en een voor verloskunde.

Volgens bestuurder Wim van der Hoorn van AbvaKabo zijn de dagen van het ziekenhuis geteld.


Al anderhalf jaar zijn we in overleg voor een gezamenlijke investering. Zo langzamerhand kwamen we in de uitvoerende fase terecht. En nu lijkt het erop dat het echt afgelopen is voor dit ziekenhuis...
Keep calm and eat chocolates!