Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1023064 keer)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1320 Gepost op: 19-09-2008, 16:51:46 »
Kind (12) doet revolutionaire vinding

AMSTERDAM -  Een 12-jarige jongen uit de VS heeft een ontdekking gedaan die van grote invloed kan zijn op de toekomst van de zonne-energie. Het wonderkind kreeg onlangs een prijs van 25.000 dollar voor het ontdekken van een zogenoemde drie dimensionale zonnecel die 500 keer zo effectief is als de traditionele zonnecel.

De hoogbegaafde William Yuan uit Portland bestudeert dagelijks nanotechnologie en kernfusie. Tijdens het spelen met lego kreeg hij zijn geniale ingeving. Hij deed er vervolgens nog twee jaar over om het uit te werken.

William Yuan, die al lang op de middelbare school zit, kreeg al diverse wetenschappelijke onderscheidingen, maar deze prijs moet zijn grote doorbraak als wetenschapper worden.

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1321 Gepost op: 19-09-2008, 22:27:12 »
Waar lego al niet goed voor kan zijn  ::)
The sun came up and reality set in.

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1322 Gepost op: 21-09-2008, 20:35:17 »
Was vandaag bij de Airborne-herdenking en had het gevoel dat er meer veteranen waren die NIET in en om Arnhem gevochten hadden dan echte "a bridge to far" veteranen.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1323 Gepost op: 21-09-2008, 20:40:28 »
Als je naar een bruiloft gaat moet je oppassen dat je de discobal niet op je hoofd krijgt!  :o
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1324 Gepost op: 1-10-2008, 09:56:55 »
Baby Bassie reclamestuntje

AMSTERDAM -  Clown Bassie heeft gewoon wat kattenkwaad uitgehaald. "Allememachies wat een verwarring! Geen boevenstreken dus, maar gewoon kattenkwaad. Ja, zo ben ik nou eenmaal: Je bent clown of niet", aldus Bassie op zijn website.


De geruchten over het zwanger maken van de 31-jarige Sandra K. uit Heerhugowaard, blijkt gewoon een reclamestuntje.Verzekeraar Ohra wist Bas van Toor te strikken voor een nieuw reclamespotje, waarin een jonge vrouw bevalt van een kind. Als de vader zijn baby voor het eerst bewondert, heeft het kind tot zijn grote schrik een clownsneus en rode haartjes. Niet vreemd, want buurman is niemand minder dan clown Bassie...

De verzekeraar en Bas van Toor werken al langere tijd samen.

De media stortten zich de afgelopen twee dagen massaal op de clown toen via een website bekend werd dat de 31-jarige Sandra K. uit Heerhugowaard zwanger zou zijn geraakt van Bassie tijdens een optreden. De clown liet na een dag radiostilte via dezelfde website weten bereid te zijn tot een vaderschapstest.

"Hallo vriendjes en vriendinnetjes, Wat een dagen waren dat zeg! Lachuuuuuuu!!!", schrijft Bassie verder op zijn site. "We hadden wel gehoopt dat ‘het nieuws’ opgenomen zou worden door de andere media, want dat doen ze anders ook, maar dat ze er zo massaal serieus aandacht aan zouden besteedden heeft ons overdonderd. De telefoon op ons kantoor stond roodgloeiend maar natuurlijk nam niemand op."

"Zelfs bij Adriaan in Spanje, die ook in het complot zat, stond de telefoon roodgloeiend en kwamen journalisten aan de deur. Ondanks de druk heeft iedereen de kaken op elkaar gehouden en hebben we de media het werk laten doen."

Vrijdag treedt Bassie gewoon op op de kermis op het Mercatorplein in Amsterdam. "Want dat ging gisteren even de mist in".

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1325 Gepost op: 7-10-2008, 14:05:33 »
enorme brand vannacht bij ons in het dorp ::oink::
veel omwonenden zijn geevacueerd waaronder een goede kennis met haar gezin.


VEGHEL - De brandweer is voorlopig nog niet klaar met de brandende loods van Cehave in Veghel. Hoewel de brand onder controle is, lijkt een snelle terugkeer van de buurtbewoners uitgesloten.


In de enorme loods (140 bij 60 meter) liggen tonnen aan chocoladerepen en chips te branden, hetgeen nog steeds veel rook veroorzaakt. De brandweer kan de brandende hopen afval van onder meer Mars Veghel nauwelijks blussen, omdat het dak van de loods is ingestort. De metalen dakplaten beschermen de vuurhaarden tegen het bluswater. Brandweercommandant Wim van den Hanenberg hoopt met de inzet van kranen en crashtenders (grote brandbestrijdingsvoertuigen) van de vliegbasis Volkel de brandende massa af te dekken met schuim, waarna het kan worden afgevoerd in containers. " Als dat niet lukt, brandt het nog dagen."

As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1326 Gepost op: 8-10-2008, 17:20:41 »
Oei, oei... we zijn zoals we zijn... en we blijven ook nog zo... ::jaja::

AMSTERDAM - De evolutie van de mens is tot stilstand gekomen, zo concludeert een gerenommeerde Britse geneticus. Professor Steve Jones van het University College in Londen presenteerde zijn opmerkelijke visie deze week in een lezing met de titel 'De menselijke evolutie is voorbij'.
 
Jones baseert zijn voorspelling op het feit dat de belangrijkste voorwaarden voor een evolutieproces niet meer aanwezig zijn in de menselijke samenleving. Zo is er volgens de professor zeker in het westerse wereld geen sprake meer van natuurlijke selectie. "Vroeger stierf de helft van onze kinderen voor de leeftijd van 20 jaar", zo verklaart hij in de Britse krant The Independent.

"Nu wordt 98 procent ouder dan 21 jaar. Onze levensverwachting is zo goed dat we gemiddeld maar twee jaar langer zouden leven als we alle ongelukken en ziektes zouden kunnen uitbannen. Kortom: de dood is al lang geen vorm van natuurlijke selectie meer."

Jonge vaders

Als andere oorzaak van de 'evolutiestop' noemt Jones de jonge leeftijd waarop mannen gemiddeld vader worden in vergelijking tot vroeger. Volgens de geneticus is er bij jong vaderschap een kleinere kans op genetische foutjes bij het kind.

Evolutie heeft namelijk juist baat bij genetische veranderingen. Die mutaties bieden soms toevallig voordelen bij de 'overlevingsstrijd' van mens of dier en leiden zo tot nieuwe eigenschappen. "Maar er zijn verrassend genoeg steeds minder oude vaders", zegt Jones. "En dat leidt tot minder mutaties."


bron: nu.nl
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Online KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1327 Gepost op: 8-10-2008, 21:56:13 »
Als andere oorzaak van de 'evolutiestop' noemt Jones de jonge leeftijd waarop mannen gemiddeld vader worden in vergelijking tot vroeger. Volgens de geneticus is er bij jong vaderschap een kleinere kans op genetische foutjes bij het kind.

Hé, dat is wel grappig, want laatst was het ook juist op het nieuws dat kinderen van oudere vaders langer kunnen leven, doordat zij langere telomeren meekrijgen, waardoor hun cellen langer kunnen blijven delen.

Dus het jonger of ouder vader zijn heeft allebei zo zijn voor- en nadelen, blijkbaar.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Online KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1328 Gepost op: 26-10-2008, 11:45:53 »
Citaat
1700 marathonlopers vermist
26-10-2008 | Door: DAG

De Engelse sporters werden zaterdag verrast door een enorm onweer.

Meer dan 1700 marathonlopers die meededen aan een tweedaagse wedstrijd in het Lake District in het noordwesten van Engeland worden sinds zaterdag vermist na enorm onweer en zware regenval. Dat meldt de BBC. Hulpverleners zijn inmiddels een grote zoektocht begonnen naar de vermisten.

Aan de marathon in de bergen liepen in totaal 2500 mensen mee, die plotseling werden overvallen door het noodweer. De meesten van hen probeerden te schuilen op boerderijen en in mijnen of kampeerden buiten, aldus de politie. Maar zondag waren 1700 lopers helaas nog steeds niet terecht.
Volgens de organisatie is er echter geen reden tot paniek. De langeafstandlopers hebben veel ervaring en zijn met een goede uitrusting van start gegaan.

 ::oink:: ::oink:: ::oink::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1329 Gepost op: 26-10-2008, 12:35:45 »
::oink:: ::oink:: ::oink::
waarschijnlijk zijn er heel veel op eigen houtje naar huis gegaan en hebben ze zich niet afgemeld
Menno is gek

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1330 Gepost op: 26-10-2008, 12:51:36 »
 ??? ik kijk net door m'n venster,zie ik een ganse groep Engelsen al lopend voorbijkomen  ???

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1331 Gepost op: 26-10-2008, 12:57:25 »
??? ik kijk net door m'n venster,zie ik een ganse groep Engelsen al lopend voorbijkomen  ???

 ;D

Online KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1332 Gepost op: 26-10-2008, 13:05:38 »
waarschijnlijk zijn er heel veel op eigen houtje naar huis gegaan en hebben ze zich niet afgemeld

Dat is te hopen, ;) want het alternatief is een gigantische ramp.

Het zou ook wel bijzonder zijn als die 1700 helemaal nooit meer boven water komen, en dat er ook geen spoor van ze wordt gevonden. :o ;)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1333 Gepost op: 26-10-2008, 13:08:33 »
het merendeel is gezond en wel getraceerd, er zijn er nu effectief nog maar 44 vermist, momenteel. Lees ik net op teletekst.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1334 Gepost op: 7-11-2008, 12:25:17 »
Ik kreeg vandaag een telefoontje van een bedrijf, dat zich ''Universitynetwork'' noemt.

Ze beweerden dat ik via hen een diploma van een Amerikaanse universiteit had besteld, en ze vroegen mij om mijn CV, zodat de aanvraag in gang gezet kon worden. Ik vroeg of ze zich niet vergisten in het telefoonnummer, want ik heb helemaal niets besteld of aangevraagd. De diploma's die ik heb, inclusief cijferlijsten, daar heb ik zelf voor gestudeerd. Misschien zijn het geen uitmuntende resultaten, maar wel voldoende om die diploma's op eigen kracht te hebben verdiend.

Na enig zoekwerk op internet (zo moeilijk bleek dat niet te zijn), kwam ik op een website uit van een firma uit Tilburg, die tegen betaling van bedragen van minimaal 2250 euro ervoor zorgen dat je binnen 10 dagen een op jouw naam gesteld diploma krijgt, met tegen meerprijs speciale toevoegingen.


Nu vraag ik jullie: welke titel (en kwalificatie) past nou het beste bij mij> Ik had zelf gedacht aan een PhD, of iets dergelijks.


Maar niet heus. Ik vroeg wanneer ze mij erover hadden gesproken: het bleek 12 september te zijn, en ik was op dat moment aan het werk, zei men. Kan dus al helemaal niet, want toen zat ik in Griekenland, en ik had toen een prepaid-telefoon bij me van wie niemand als ikzelf en mijn broer het nummer kent. En nu belden ze me ineens op mijn vaste nummer. Daarna was het gesprek heel snel afgelopen. Beter gezegd: ik heb het verbroken.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1335 Gepost op: 8-11-2008, 16:31:51 »
een firma uit Tilburg, die tegen betaling van bedragen van minimaal 2250 euro ervoor zorgen dat je binnen 10 dagen een op jouw naam gesteld diploma krijgt, met tegen meerprijs speciale toevoegingen.

 ::oink:: Wat een onzin, wat heb je daar nou aan, minimaal 2250,- weggegooid geld lijkt me zo.

Overigens is het nog strafbaar ook volgens mij (valsheid in geschriften)
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1336 Gepost op: 8-11-2008, 16:51:41 »
Ga maar eens op hun site kijken, ze pretenderen dat Postbus 51 zelfs spotjes heeft, waarin de fiscale aftrekbaarheid ervan onder de aandacht wordt gebracht.


ik heb inmiddels op de radarsite mijn bedenkingen hiertegen gepost, en het heeft daar meteen tot een felle discussie geleid.


Meest afschrikwekkend voorbeeld was die ex-journalist Charles Schwietert, ergens in de jaren 80, die ten onrecht de titel Drs.  voerde.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1337 Gepost op: 12-11-2008, 20:09:18 »
Ik snap die rechters niet hoor. ::ohno:: Bewezen is dat mensen met besmet bloed zijn geinjecteerd maar niet is bewezen dat ze daardoor zijn besmet. ::)

Hoezo niet? ??? 
Geniet nooit met mate...

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1338 Gepost op: 12-11-2008, 20:19:39 »
De slachtoffers waren wel geinjecteerd met besmet bloed, dat was dus bewezen. Maar er kon niet bewezen worden dat zij daardoor HIV hebben opgelopen. Misschien hadden ze dat daarvoor ook al.

Mijn nieuws van de dag: Dennis Weening is vandaag vader geworden van een dochtertje, genaamd Coco Sophie.
Gefeliciteerd Dennis ::bravo::
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1339 Gepost op: 12-11-2008, 20:50:47 »
De slachtoffers waren wel geinjecteerd met besmet bloed, dat was dus bewezen. Maar er kon niet bewezen worden dat zij daardoor HIV hebben opgelopen. Misschien hadden ze dat daarvoor ook al.

Volgens mij zijn er in het verleden wel vaker mensen veroordeeld omdat ze onveilieg sex hadden met een ander terwijl ze wisten dat ze hiv besmet waren. Dus daar werd blijkbaar wel bewezen dat ze daardoor HIV hadden opgelopen.
Geniet nooit met mate...