Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1022831 keer)

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1420 Gepost op: 30-04-2009, 19:56:30 »
Gewoonweg diep triest wat er zich vanochtend heeft afgespeeld. Vooral nu blijkt dat het dichterbij komt dan je had kunnen verwachten. Van een Almeerse dansgroep zijn er vier mensen het slachtoffer geworden, waarvan één dodelijk is verongelukt, er drie gewonden zijn gevallen, waarvan er twee ernstig aan toe zijn.

Wat bezielt je toch als je dit doet?? Ik kan er niet bij wat er gebeurd is.
Ik kan enkel mijn deelneming betuigen aan de slachtoffers en hun naaste omgeving... :-\\ :(
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1421 Gepost op: 30-04-2009, 20:00:25 »
Inmiddels druppelen er steeds meer details over de moordenaar (ik kan hem niet anders benoemen) binnen. Hij zou pas ontslagen zijn als beveiliger, de huur van zijn huis in Huissen hebben opgezegd. En dan zou je snel gaan denken dat dit ook het motief van zijn daad is: geen toekomst meer zien. Maar dan stuur je toch geen onschuldigen de dood in?


Het is voor hem te hopen dat ie dit niet overleeft, maar hij hoort eigenlijk zijn daad onder ogen te zien.

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1422 Gepost op: 30-04-2009, 20:44:05 »
:(
The sun came up and reality set in.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1423 Gepost op: 30-04-2009, 20:46:39 »
Inmiddels druppelen er steeds meer details over de moordenaar (ik kan hem niet anders benoemen) binnen. Hij zou pas ontslagen zijn als beveiliger, de huur van zijn huis in Huissen hebben opgezegd. En dan zou je snel gaan denken dat dit ook het motief van zijn daad is: geen toekomst meer zien. Maar dan stuur je toch geen onschuldigen de dood in?


Het is voor hem te hopen dat ie dit niet overleeft, maar hij hoort eigenlijk zijn daad onder ogen te zien.

Ik hoop eigenlijk dat 'ie het nu wel nog ff volhoudt die Karst T. ... Dan kan hij mooi gaan uitleggen waarom.
Overigens, ondertussen is het dodental opgelopen naar 5   ::niet-ok::
« Laatst bewerkt op: 1-05-2009, 20:44:03 door vveerraak »
Tell me what your telescope says

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1424 Gepost op: 30-04-2009, 21:04:20 »
Ik voel me echt verslagen :( Hoe 1 persoon zo veel leed kan aanbrengen in ons Nederland? Nadat we alles op tv hadden gezien, was hier echt ongeloof.
Dat er veel dingen zijn afgelast vind ik respectvol.

Offline _Nikki

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1425 Gepost op: 30-04-2009, 22:08:09 »
Ik voel me echt verslagen :( Hoe 1 persoon zo veel leed kan aanbrengen in ons Nederland? Nadat we alles op tv hadden gezien, was hier echt ongeloof.
Dat er veel dingen zijn afgelast vind ik respectvol.

Zo voel ik me inderdaad ook, ik ben gewoon verbijsterd.
En de dader is hoogstwaarschijnlijk hersendood. Ik weet niet of ik daar nou "blij" mee ben of dat ik hem het liever had zien overleven.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1426 Gepost op: 30-04-2009, 22:09:44 »
Zo voel ik me inderdaad ook, ik ben gewoon verbijsterd.
En de dader is hoogstwaarschijnlijk hersendood. Ik weet niet of ik daar nou "blij" mee ben of dat ik hem het liever had zien overleven.
ik zou daar niet te veel vanuit gaan, kan gewoon een gerucht zijn. Als de korpschef dat nog niet gehoord heeft... Die hoort dat best snel denk ik, want dat is belangrijke informatie voor het onderzoek.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1427 Gepost op: 30-04-2009, 22:12:21 »
Ik weet. niet...

Als zo'n dader het dan niet overleeft heb ik altijd het idee dat ie er gemakkelijk vanaf komt.. Een straf zal ie dan nl nooit krijgen.. Maar aan de andere kant... Een goed leven gun ik m ook niet meer..

Echt verschrikkelijk allemaal
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1428 Gepost op: 30-04-2009, 22:48:55 »
Ik weet. niet...

Als zo'n dader het dan niet overleeft heb ik altijd het idee dat ie er gemakkelijk vanaf komt.. Een straf zal ie dan nl nooit krijgen.. Maar aan de andere kant... Een goed leven gun ik m ook niet meer..

Echt verschrikkelijk allemaal
er wordt alleen vergeten dat we in nederland wonen
mocht hij in de gevangenis komen, dan zit hij er maar een paar jaartjes ::ohno::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1429 Gepost op: 30-04-2009, 22:50:38 »
er wordt alleen vergeten dat we in nederland wonen
mocht hij in de gevangenis komen, dan zit hij er maar een paar jaartjes ::ohno::

Dat valt best mee:

Justitie interpreteert de daad van Karst T. uit de Gelderse plaats Huissen als een aanslag op leden van het Koninklijk Huis. Daarmee is het incident uitgegroeid van een regulier misdrijf tot een ''zaak van nationaal belang''. Op dit misdrijf staat de maximale tijdelijke gevangenisstraf van dertig jaar. Ook is T. verdachte van moord of doodslag op de mensen uit het publiek die hij de dood in heeft gejaagd.

Als hij voor beiden apart wordt berecht, zit hij toch tientallen jaren vast  ::jaja::
Keep calm and eat chocolates!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1430 Gepost op: 30-04-2009, 22:53:16 »
Dat valt best mee:

Justitie interpreteert de daad van Karst T. uit de Gelderse plaats Huissen als een aanslag op leden van het Koninklijk Huis. Daarmee is het incident uitgegroeid van een regulier misdrijf tot een ''zaak van nationaal belang''. Op dit misdrijf staat de maximale tijdelijke gevangenisstraf van dertig jaar. Ook is T. verdachte van moord of doodslag op de mensen uit het publiek die hij de dood in heeft gejaagd.

Als hij voor beiden apart wordt berecht, zit hij toch tientallen jaren vast  ::jaja::
laten we het hopen
maar (ik doe even negatief over het nederlands strafbeleid) waarschijnlijk zal zijn straf gehalveert worden wegens goed gedrag ::ohno::
maar laten we hopen dat hij het overleeft en dertig jaar in de gevangenis zit
hij is op dit moment volgens mij de meest gehaatte persoon van nederland
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1431 Gepost op: 1-05-2009, 09:58:58 »
Hij is dood.... we zullen helaas nooit weten wat de man bezielde... ik blijf het maar een vreemd verhaal vinden... ::ohno::
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1432 Gepost op: 1-05-2009, 10:46:08 »
ik hoop heel erg dat ze ergens een dagboek van hem vinden of iets in zijn pc ofzo. iets waaruit blijkt waarom hij het deed.

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1433 Gepost op: 1-05-2009, 12:35:15 »
Net de fotoserie op AD.nl even bekeken... Je ziet gewoon nog mensen over het asfalt schuiven... Vreselijk...

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1434 Gepost op: 1-05-2009, 14:58:11 »
ik hoop heel erg dat ze ergens een dagboek van hem vinden of iets in zijn pc ofzo. iets waaruit blijkt waarom hij het deed.
Hou het maar op een wanhoopsdaad. Wat ik nu schrijf is ook puur gis-werk hoor, maar het is eerder gebeurd, met soms ernstige gevolgen (denk maar eens aan die politie-agent die uit wanhoop (onaflosbare schulden) zijn hele familie uitmoordde en daarna de hand aan zichzelf sloeg. Ook onschuldige slachtoffers dus).

Wanhoop is dan de drijfveer, maar het is onder geen enkele voorwaarde goed te praten. Mensen die dit doen, geven de maatschappij, of een persoon (groep personen, zoals in dit geval de leden van het Koninklijk huis) de schuld van de ellende waarin ze  terechtgekomen zijn. Maar ze hebben het uiteraard NOOIT zelf gedaan, de schuld ligt altijd bij anderen.

In dit geval: de man was beveiliger, en was kort geleden ontslagen. Vervolgens kan ie de vaste lasten niet meer opbrengen, en zoekt ie een uitweg.

Die uitweg is wel de meest dramatische die hij kon kiezen. Maar trots weerhoudt zo iemand dan ervan om hulp te zoeken bij maatschappelijk werk, de Riagg of een schuldsaneerder.

Ik zeg niet dat het zo is gegaan, maar dit is het enige motief dat ik me kan bedenken.
« Laatst bewerkt op: 1-05-2009, 18:00:30 door Bodejos »

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1435 Gepost op: 1-05-2009, 15:04:01 »
zoiets zal het wel zijn. maar waarom gericht op de koningin en familie?
dat zou ik wel willen weten.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1436 Gepost op: 1-05-2009, 16:52:09 »
Hij was dus beveiliger en ontslagen.. Misschioen dacht ie van.. Goh jullie kunnjen er ook niets van, van dat beveiligen en dat zal ik even laten zien...

We zullen het nooit weten en dat is jammer...
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1437 Gepost op: 1-05-2009, 17:08:03 »
Wat een ongelooflijke zak uitwerpselen was die achterlijke, zeg. Ik mag hopen dat hij zijn straf daarboven zal ondergaan. En dat die niet mals is.
The British are not impressed.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1438 Gepost op: 1-05-2009, 17:20:04 »
zoiets zal het wel zijn. maar waarom gericht op de koningin en familie?
dat zou ik wel willen weten.

afgunst wellicht? die familie zal nooit ontslagen worden, weet niet wat het is om geen geld te hebben?
Keep calm and eat chocolates!

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1439 Gepost op: 1-05-2009, 20:48:49 »
zoiets zal het wel zijn. maar waarom gericht op de koningin en familie?
dat zou ik wel willen weten.

Aandacht van alle media natuurlijk.

Overigens, in de Gelderlander stond dat het speciaal tegen één lid van het koninklijk huis was gericht...wie zou dat zijn? De koningin zelf? Of Amalia? Of Maxima vanwege haar vader ofzo? Of misschien was die Karst wel een ex van Mabel... ::)
Tell me what your telescope says