Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1022422 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1540 Gepost op: 13-06-2009, 15:03:10 »
Iemand die ziek is, neemt niet altijd rationele beslissingen. Tegen beter weten in heeft Sylvia aan de strohalm vastgehouden dat het geen kanker was. En daarin heeft die heks haar gesteund. Ze heeft haar daar niet vanaf gepraat, haar op andere gedachten proberen te brengen, terwijl ze menselijk gezien daartoe in de gelegenheid was. Figuren als yomanda zijn slechts uit op zelfverheerlijking en geldelijk gewin.

De ware reden dat ze naar Canada is gevlucht, is dat ze de hete adem van Justitie in haar nek voelde. Nu die acute dreiging voorbij is, komt ze snel weer naar Nederland om hier haar verderfelijke healings weer op poten te zetten. Ze is niet alleen verderfelijk bezig op pseudogeneeskundig gebied, maar ook de belastingdienst zit achter haar aan.

Dit figuur deugt van geen kanten, en Justitie had ''ballen'' kunn tonen, door haar WEL te veroordelen. Maar men was te laf daarvoor. Wanneer je met drieën iemand adviseert, ben je ook met drieën verantwoordelijk voor de gevolgen. Dus hoorde yomanda schuldig bevonden te worden. Simpel zat.

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1541 Gepost op: 13-06-2009, 15:25:54 »
Jomanda zegt zelf dat ze nooit gezegd heeft dat Sylvia geen kanker had. Ze heeft gezegd "Ik zie geen kanker", wat ze zelf uitlegt als "Ik ben geen arts, ik kan niet beoordelen wat jij precies hebt".

DAT vind ik laf. Maar de verantwoordelijkheid bij de client zelf, hoe dan ook. De client kiest zelf voor de behandeling. De "genezer" of "arts" neemt slechts clienten aan.
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1542 Gepost op: 13-06-2009, 15:36:04 »
OK, deels met je eens, maar dan zijn ook die twee alternatieve genezers niet strafbaar. Samen uit, samen thuis, zeg ik dan. Ongeacht de (zelfbedachte) status, die je aan je eigen persoon geeft.

Dat is het laffe in deze uitspraak, waar ik op doel.

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1543 Gepost op: 13-06-2009, 15:54:13 »
Ik denk dat het verschil ligt in wat de genezer bedoelt te zeggen en beweert.

Ik weet niet in hoeverre, maar een genezer die zegt "Je mag niet naar een gewone arts" is wat mij betreft strafbaar, terwijl een genezer die zegt dat je het helemaal zelf moet weten, dat in mindere mate is.
Een genezer die zegt "blijf ook wel bij de reguliere hulpverlening" is wat mij betreft sowieso niet strafbaar.
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1544 Gepost op: 13-06-2009, 18:14:03 »
Die nuance is inderdaad belangrijk, en ik ben het ook wel eens met wat je daar zegt.

Figuren als yomanda hebben echter op velerlei gebied doen voorkomen dat zij tot meer in staat zijn dan een gewone sterveling, alleen door zich te beroepen op ingevingen van een hogere macht. En juist dat zou strafbaar gesteld moeten worden, want die figuren weten heel goed dat een dergelijke uitspraak ergens in het luchtledige blijft hangen, en dat labiele mensen juist daarop hun hoop vestigen.

Afserveren, en nooit meer terug in de maatschappij, dat moet met dit soort zweverigheid gebeuren. Weleens gehoord van maria duval, chris en char? Van hetzelfde laken een pak. Figuren die de suggestie wekken dat zij zelfs een gebroken been beter kunnen healen, zijn rijp voor het gekkengesticht.

"Nee, je hebt helemaal geen gebroken been, dat heeft de dokter je wijsgemaakt. Het ene deel van het bot heeft tijdelijk afstand genomen van het andere".

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1545 Gepost op: 13-06-2009, 18:16:06 »

"Nee, je hebt helemaal geen gebroken been, dat heeft de dokter je wijsgemaakt. Het ene deel van het bot heeft tijdelijk afstand genomen van het andere".
::rofl::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Rutg3rDutchWolf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • MWAM
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1546 Gepost op: 14-06-2009, 13:01:30 »
Vrouw gooit 700.000 euro wegEen bejaarde Israëlische vrouw had haar spaargeld iets te goed verstopt. Ze bewaarde ruim 700.000 euro in een oud matras. Dit ging lange tijd goed, totdat haar dochter het matras maandag weggooide. - Door Crissy Thomas
De dochter wilde haar moeder verrassen door een nieuw matras voor haar te kopen. Vervolgens zette ze het oude matras bij het grof vuil. In eerste instantie leek haar moeder tevreden met de aankoop, maar die blijdschap was de volgende dag verdwenen. 'Ik werd 's morgens gillend wakker toen ik mij realiseerde wat er was gebeurd', zegt de moeder. 

Zoektocht
De twee vrouwen gingen direct op zoek naar het matras. Al snel kwamen zij erachter dat deze inmiddels was opgehaald door de vuilnismannen. Een zoektocht bij drie afvalbedrijven leverde niets op. Volgens de directeur van de vuilverwerkers is het een moeilijke klus het matras op te sporen. Iedere dag worden er duizenden tonnen vuilnis opgehaald. De kans dat de vrouw haar geld ooit weer terugziet, is dus zeer klein.


Bron: kidsweek
Why don't I ever listen to me?

Offline Cout

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1547 Gepost op: 14-06-2009, 14:42:26 »
 ::rofl:: dit hoort eigenlijk thuis in een andere topic
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline Rutg3rDutchWolf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • MWAM
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1548 Gepost op: 14-06-2009, 15:59:29 »
::rofl:: dit hoort eigenlijk thuis in een andere topic

Ja sorry.  ::schaam:: Ik zie nu ook opeens veel lees fouten.  ::schaam::
Why don't I ever listen to me?

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1549 Gepost op: 14-06-2009, 17:32:48 »
Die nuance is inderdaad belangrijk, en ik ben het ook wel eens met wat je daar zegt.

Figuren als yomanda hebben echter op velerlei gebied doen voorkomen dat zij tot meer in staat zijn dan een gewone sterveling, alleen door zich te beroepen op ingevingen van een hogere macht. En juist dat zou strafbaar gesteld moeten worden, want die figuren weten heel goed dat een dergelijke uitspraak ergens in het luchtledige blijft hangen, en dat labiele mensen juist daarop hun hoop vestigen.

Afserveren, en nooit meer terug in de maatschappij, dat moet met dit soort zweverigheid gebeuren. Weleens gehoord van maria duval, chris en char? Van hetzelfde laken een pak. Figuren die de suggestie wekken dat zij zelfs een gebroken been beter kunnen healen, zijn rijp voor het gekkengesticht.

"Nee, je hebt helemaal geen gebroken been, dat heeft de dokter je wijsgemaakt. Het ene deel van het bot heeft tijdelijk afstand genomen van het andere".

Ik snap je punt van het feit dat mensen gewoon heel vatbaar zijn voor uitspraken met een voor hen positieve insteek ongeacht wat de redenatie erachter is. Datzelfde zie je bijvoorbeeld ook met Wilders, die roept dingen die voor anderen als muziek in de oren klinken en dus gaan zij zich daar naar gedragen.
Het is nou eenmaal zo dat we in Nederland vrijheid van meningsuiting hebben en dus bijna alles wat in ons opkomt mag gezegd worden.. Daarom waren zo veel landen jaloers op ons. Een land vol mensen met eigen ideeen, die daar trots op waren en daar respectvol met elkaar omgingen ondanks de verschillen. Dat van die vrijheid misbruik is gemaakt door mensen die onvrede hadden aan te zwengelen tot het verliezen van het respect dat is jammer, heel jammer, maar daarom kunnen degene die nog wel in elkaar geloven en met respect elkaar behandelen dit nog wel blijven doen totdat die hype van bijvoorbeeld Wilders weer over is.

Ik vind alleen jammer dat jij van het slechte in de mensen uitgaat dat mensen kwade bedoelingen hebben. Daar geloof ik niks van. Zelfs Geert zal het niet altijd even kwaad bedoelen. Die is het alleen zat de buitenlanders ook een graatje meepikken van ons succes als land, terwijl niet eens alle Nederlanders een graatje ervan meepikken.
Wat betreft dergelijke zweverige personen. Er zijn zoveel alternatieve geneeswijze en dat wordt zo genoemd omdat het nog nooit wetenschappelijk is onderbouwd, maar veel dingen worden in het oosten al eeuwen lang en vaak met succes toegepast. Er zijn meerdere wegen naar Rome en dus ook meerdere wegen naar genezing en je hoeft daarvoor wat mij betreft niet bij voorbaat dingen af te zweren. Het is alleen maar goed dat er meerdere mogelijkheden zijn, zo kan iedereen iets vinden wat bij hem of haar past.

Want het belangrijkste facet bij genezing is het aspect tussen de oren. Wanneer jij geen vertrouwen hebt in de dokter(s) dan moet die wel een uitzonderlijke goede prestatie leveren wil je daarna geen klachten meer hebben, want ook vanuit je hersenen kun je pijntjes overal in je lichaam kweken. Vandaar dat soms placebo's zelfs soms net zo goed of beter werken dan echte medicijnen. De meeste pijn zit vaak tussen de oren en dus is het het meest praktisch om geholpen te worden door mensen waar jij vertrouwen in hebt, mensen waarin jij gelooft. Alleen zo kun je beter worden zonder complicaties.
En ja als er toevallig maar 1 mogelijkheid is om een kans tot overleven (langer leven) is en die past nou net niet in jouw straatje dan is dat zo. Daar kan niemand wat aan doen. Iedereen houdt zijn eigen verantwoordelijkheid, behalve als kind of iemand die vanwege ouderdom of vanwege hersenproblemen niet meer de juiste beslissingen kan nemen en dat was bij Sylvia in mijn ogen niet het geval.

--

En terugkomend op hetgeen wat Firesphere zei: Ik vind het inderdaad niet gepast en niet netjes als een dergelijke genezer zegt dat diegene geen dokter mag zien. Maar meer om het feit dat diegene nog altijd eind verantwoordelijk is over zijn/haar lichaam dan omdat het misschien slecht voor die persoon is. Ik vind niet dat je mensen mag commanderen wat te doen. Je kan ze wel tips geven of je eigen mening uiten, zolang je laat blijken dat het alleen dat is en niet een bevel!

Daarnaast worden bij de dokters ook net zo goed  fouten/ missers gemaakt. Fouten maken is menselijk, maar zolang die ander nog het gevoel had een keus te hebben, ben jij als dokter genezer nog niet eindverantwoordelijk! En ja ik weet dat je dan tuurlijk uitgaat van diens deskundigheid, maar er kan altijd wat onverwachts gebeuren....
Ananas

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1550 Gepost op: 14-06-2009, 19:14:48 »
Afserveren, en nooit meer terug in de maatschappij, dat moet met dit soort zweverigheid gebeuren. Weleens gehoord van maria duval, chris en char? Van hetzelfde laken een pak. Figuren die de suggestie wekken dat zij zelfs een gebroken been beter kunnen healen, zijn rijp voor het gekkengesticht.

Ik vind dit wel erg hard, Jos. Er zijn tal van mensen die geloven in, en baat hebben bij, alternatieve genezers. Ik geloof ook niet dat ze kanker kunnen wegnemen, maar er zijn wel (gewone) klachten die minderen na een bezoek aan iemand als Jomanda. Het zal een wisselwerking zijn, dat je er in moet geloven, dus miss zit het ook idd wel min of meer tussen de oren, maar het bestaat nu eenmaal. Er zijn mensen die er wel baat bij hebben :)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1551 Gepost op: 14-06-2009, 19:38:31 »
Misschien is het ook wel ongenuanceerd wat ik zeg, maar ik krijg altijd last van plaatsvervangende jeuk, als ik mensen van zichzelf hoor verkondigen dat ze boven de wet staan, en dat zij hun krachten zeggen te ontlenen aan een hogere macht. Ze weten heel goed dat het tegendeel enorm moeilijk aan te tonen is, en varen daar wel bij.

Dat is wat ik er eigenlijk mee wil zeggen. Ik heb yomanda eens een keer ontmoet bij een radio-uitzending, waar ze zich vreselijk arrogant gedroeg, en wel zo arrogant dat de programma-makers overwogen om haar weg te sturen. Maar aangezien het tegen het eind van de uitzending liep, hebben ze het maar zo gelaten. Ze denkt dat ze god zelf is, zo gedraagt ze zich, en toegegeven: ik ben nogal allergisch voor dit soort figuren.

Overigens was ik daar niet vanwege yomanda, maar omdat de voormalig directeur van mijn eerste werkplek daar een interview had, ik had de man 30 jaar niet gezien, en vond het wel grappig om hem na al die tijd weer eens te spreken.


Mijn aversie is ook niet zozeer tegen die alternatieve genezers, maar tegen zelfbenoemde mediums zoals yomanda. Ik zie niet in waarom zij wel, en die andere twee niet vrijuit zijn gegaan.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1552 Gepost op: 14-06-2009, 19:53:31 »
Citaat
Die is het alleen zat de buitenlanders ook een graatje meepikken van ons succes als land, terwijl niet eens alle Nederlanders een graatje ervan meepikken.
Dit klopt niet helemaal. Ik heb het niet over je spelfout hoor, maar hoe denk je dat het westen aan haar welvaart is gekomen? Hoe denk je dat ons land na de tweede wereldoorlog is geworden tot wat het nu is, een welvarend land? Mensen weten het eigenlijk niet, maar toen West Europa bevrijd werd van de Nazi's, heeft ook een (klein) aantal Marokkanen aan de zijde van de geallieerden meegevochten. Misschien slechts een paar honderd (ik dacht iets van 300), maar het is een vergeten groep.

Dit geeft de drugsrunners en de andere overlast veroorzakende Marokkanen uiteraard niet het recht om alles maar naar hun hand te zetten, maar ik maak wel een onderscheid tussen buitenlanders die mede ons land hebben opgebouwd, en mensen die slechts komen om ons hun wil op te leggen. Wilders weet ook heel goed dat dat onderscheid er is, maar brengt het zo, dat massa's geloven dat ie bedoelt dat geen enkele buitenlander deugt. En dat vind ik kwalijk.

Ik ben het met je eens dat profiteurs minder kans moet worden gegeven, maar daar heb ik wilders en de pvv niet voor nodig. Maar het beeld dat nu gevormd wordt, is dat alle buitenlanders profiteurs zijn, en dat wil ik nuanceren.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1553 Gepost op: 14-06-2009, 19:57:39 »
Dan het verhaal over die 700.000 euro in een matras. Waar heb ik dat toch meer gelezen, dacht ik meteen. Natuurlijk kan zoiets best wel vaker voorkomen. Maar ook het oorspronkelijke verhaal klopt niet. In een andere versie gebeurde dit namelijk in het FRIESE plaatsje Elsloo. In onderstaand artikel is er sprake van het Limburgse Elsloo. Maar toen het in de krant verscheen, een jaar of wat geleden, ging een journalist erachteraan, en er bleek helemaal geen brand in Elsloo geweest te zijn. Die had toch wel de aandacht van de media moeten trekken, zo redeneerde hij.


jaren geleden gebeurd
« Laatst bewerkt op: 14-06-2009, 20:04:13 door Bodejos »

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1554 Gepost op: 15-06-2009, 08:59:27 »
Dit klopt niet helemaal. Ik heb het niet over je spelfout hoor, maar hoe denk je dat het westen aan haar welvaart is gekomen? Hoe denk je dat ons land na de tweede wereldoorlog is geworden tot wat het nu is, een welvarend land? Mensen weten het eigenlijk niet, maar toen West Europa bevrijd werd van de Nazi's, heeft ook een (klein) aantal Marokkanen aan de zijde van de geallieerden meegevochten. Misschien slechts een paar honderd (ik dacht iets van 300), maar het is een vergeten groep.

Dit geeft de drugsrunners en de andere overlast veroorzakende Marokkanen uiteraard niet het recht om alles maar naar hun hand te zetten, maar ik maak wel een onderscheid tussen buitenlanders die mede ons land hebben opgebouwd, en mensen die slechts komen om ons hun wil op te leggen. Wilders weet ook heel goed dat dat onderscheid er is, maar brengt het zo, dat massa's geloven dat ie bedoelt dat geen enkele buitenlander deugt. En dat vind ik kwalijk.

Ik ben het met je eens dat profiteurs minder kans moet worden gegeven, maar daar heb ik wilders en de pvv niet voor nodig. Maar het beeld dat nu gevormd wordt, is dat alle buitenlanders profiteurs zijn, en dat wil ik nuanceren.

hohoho (Merry Christmas); ik ben het absoluut niet eens met Wilders. Ik gebruikte het alleen even als voorbeeld van mensen die vanalles roepen en door gebrek aan inzicht van anderen dat toch geaccepteerd en als ideaal gezien wordt! Wilders is wel de laatste persoon waar ik het ooit mee eens zou worden. Van mijn part mogen er buitenlanders best profiteren van de welvarendheid die wij hier hebben! Dat vind ik helemaal geen probleem! Dus zelf was ik het er helemaal niet mee eens  ::)
Ik wilde alleen even aanhalen dat iedereen wel eigen ideeen heeft en dat vaak ook goed bedoelt en je dus niet per se iemand hoeft te haten of de grond in hoeft te stampen voor zijn idee. Respect voor elkaar is nog steeds het meest essentiele facet en dat moet je niet door zo iemand verliezen!!
Ananas

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1555 Gepost op: 15-06-2009, 20:23:28 »
Door uitspraken van die twee wordt het respect soms wel op de proef gesteld.


Maar ik zal zeggen waar mijn aversie tegen yomanda (weet niet eens meer of  die naam met y of j geschreven moet worden, maar dat doet er even niet toe) vandaan komt.

Zolas veel mensen zich nog wel weten te herinneren, heeft Limburg en een deel van Gelderland in de jaren 90 tot twee keer toe te kampen gehad met overstromingen.

Zij presteerde het toen om te beweren dat deze natuurramp een straf van god was. Hetgeen bij heel erg veel Limburgers tot kwaad bloed heeft gezet. Haar toenmalige man (ene ingenieur Onderwater, ocharme, zo heet ie echt), nam toen afstand van die woorden. Hij was toen regionaal coordinator in het deel van Gelderland dat toen onder water stond.

Intussen opent ze echter wel in Valkenburg een healingcentrum, en richt zich daarbij voornamelijk op ouderen. Dat centrum is overigens ook alweer een tijdje dicht.

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1556 Gepost op: 16-06-2009, 07:59:15 »
WASHINGTON - De berichtenwebsite Twitter heeft onderhoudswerkzaamheden aan het systeem opgeschort wegens de politieke protesten in Iran, waarbij Twitter een belangrijke rol als communicatiemiddel zou spelen. Dat meldt Twitter op zijn mededelingenpagina.

Demonstranten in het strengislamitische land gebruiken Twitter om elkaar op de hoogte te houden van de ontwikkelingen. Ook roepen zij elkaar op de straat op te gaan om te betogen tegen de machthebbers.
Het onderhoud aan Twitter, dat voor de nacht van maandag op dinsdag in de Verenigde Staten was voorzien, is zodanig verschoven dat het plaatsvindt als het in Iran dinsdag op woensdag diep in de nacht is.

Volgens het Franse persbureau AFP wisselen Iraniërs via Twitter ook foto's uit van betogers die het slachtoffer werden van geweld door de autoriteiten. (ANP)

Bron: www.trouw.nl
« Laatst bewerkt op: 16-06-2009, 11:13:11 door califax »

Offline Rutg3rDutchWolf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • MWAM
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1557 Gepost op: 16-06-2009, 09:50:35 »
Twitter become evil?
Why don't I ever listen to me?

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1558 Gepost op: 16-06-2009, 14:13:55 »
Waar komkommers al niet goed voor zijn!

Citaat
Tijdens de vijf maanden durende proef ervoeren de tien studenten duidelijk dat het eten van komkommer wel degelijk invloed had op de fysieke gesteldheid.

www.komkommer.info

Offline Rutg3rDutchWolf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • MWAM
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1559 Gepost op: 16-06-2009, 15:27:10 »
Komkommertijd!  ::rofl::
Why don't I ever listen to me?