Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1022784 keer)

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1600 Gepost op: 21-06-2009, 14:32:01 »


Het is duidelijk een belgisch onderzoek,
Achum,kuch,kuch.....
Het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen heeft een onderzoek gedaan
 ::) ::)

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1601 Gepost op: 21-06-2009, 14:33:55 »
Belgen vinden Nederlanders, zo blijkt uit de studie, gierig, luidruchtig, opdringerig en arrogant.  >:D >:D >:D

O dus er waren alleen maar negatieve uitkomsten.... lekker onruststokend onderzoek...
Wat zijn dan de positieve dingen aan (/eigenschappen van) de Nederlanders volgens het onderzoek??? Dat zal er vast ook wel wezen!

Daarnaast is het ook net het gedeelte waar natuurlijk die mensen in aanraking mee komen. De toeristen komen namelijk vooral op toeristische/ drukke gebieden. En vaak in de massa hebben wij haast en lijken wij opdringerig en misschien soms arrogant. Gierig zijn we vaak volgens buitenlanders, omdat bij straatmuzikanten wij volgens onderzoek ook weinig geld geven.. (volgens mij zelfs minst van europa) en ook met fooi blijken wij niet altijd even vrijgevig (omdat in het buitenland wordt die tien procent vaak al standaard in prijzen berekend en dus hebben ze daar de fooi dan al betaald..).

Wat betreft luidruchtig kan ik me ook wel wat voorstellen met al die Nederlandse kuuroorden aan de Middelandse Zee zoals bijvoorbeeld Chersonissos en Ibiza! Maar ja dat maakt het daar volgens de mensen die daar komen wel gezellig!

Oke al deze eigenschappen/ begrippen zijn subjectief en je kan ze altijd in eigen voordeel of nadeel uitwerken, omdat ieder een eigen referentiekader heeft waar hij/zij aan gewend is. Daarbij is het ook zo dat vaak de mensen die hier in dit soort onderzoeken in ogenschouw worden genomen niet op een forum als deze zitten en het dus niet herkenbaar vinden!

Maar in plaats van onrust stoken kun je net zo goed ook een positief onderzoek plaatsen en discussieren hoe het komt in plaats van verwijten over en weer sturen of het erin wrijven of whatever... Doe niet te moeilijk en blijf respect houden voor elkaar... Want als je bedenkt dat iedereen doet wat volgens hem/haar goed is vanuit zijn/haar eigen referentiekader dan is het altijd goed en kun je met respect over en weer naar elkaar leven. Daarbij als je vriendelijk naar een ander doet, doet hij/zij dat 9 van de 10 keer terug. Dus dat had bijvoorbeeld ook een oorzaak van de uitslag kunnen zijn!!!

Het is en blijft gissen en beetje jammer dat er zoveel mensen aanstoot aan nemen!

Ananas

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1602 Gepost op: 21-06-2009, 14:39:36 »
Maar in plaats van onrust stoken kun je net zo goed ook een positief onderzoek plaatsen en discussieren hoe het komt in plaats van verwijten over en weer sturen of het erin wrijven of whatever... Doe niet te moeilijk en blijf respect houden voor elkaar... Want als je bedenkt dat iedereen doet wat volgens hem/haar goed is vanuit zijn/haar eigen referentiekader dan is het altijd goed en kun je met respect over en weer naar elkaar leven. Daarbij als je vriendelijk naar een ander doet, doet hij/zij dat 9 van de 10 keer terug. Dus dat had bijvoorbeeld ook een oorzaak van de uitslag kunnen zijn!!!

Het is en blijft gissen en beetje jammer dat er zoveel mensen aanstoot aan nemen!

Heeee... ho ho, dit komt wat akelig over in mijn ogen (ik hoop dat ik dit allemaal fout interpreteer hoor go_ahead)... volgens mij ziet iedereen hier de grap toch wel van in... en volgens mij is dit helemaal niet kwaad bedoeld door dit hier te plaatsen! Is toch best geinig...

Overigens staat dit ook gewoon op nu.nl...
http://www.nu.nl/economie/2024664/vakantie-in-nederland-smaakt-naar-meer.html
(inclusief de positieve punten)
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Cout

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1603 Gepost op: 21-06-2009, 15:13:54 »
Idd, er zijn er die geleerd willen doen en ondertussen vergeten te lachen ::ohno::                     ::rofl:: ::jaja::

Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline Cout

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1604 Gepost op: 21-06-2009, 15:16:03 »
Koekoe, hoe weet jij dat ik dat artikel over Evi heb opgestuurd? ???
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1605 Gepost op: 21-06-2009, 16:25:07 »
Keep calm and eat chocolates!

Offline Cout

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1606 Gepost op: 21-06-2009, 17:09:15 »
Kijk eens hier Cout  ;)

Weer iets dat ik weet.thnx ::hug::

Spreek liever met mij dan met anderen kwaad over mij

 ??? hoe zouden wij nou in godsnaam kwaad over jou kunnen spreken? ::hug::

Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1607 Gepost op: 21-06-2009, 18:18:08 »
da's lief van je  ::hug::
Keep calm and eat chocolates!

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1608 Gepost op: 22-06-2009, 06:47:51 »
Heeee... ho ho, dit komt wat akelig over in mijn ogen (ik hoop dat ik dit allemaal fout interpreteer hoor go_ahead)... volgens mij ziet iedereen hier de grap toch wel van in... en volgens mij is dit helemaal niet kwaad bedoeld door dit hier te plaatsen! Is toch best geinig...


Idd Dwaastoo;Stukje lezen>stukje zoeken op de site v/d krant>kopieeren>(wat binnepretjes  ::tandpastasmiley:: )>Stukje voor de grap hier plakken.Het is niet meer of niet minder......

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1609 Gepost op: 22-06-2009, 09:18:34 »
Oke bij deze dan mijn oprechte excuses.

Ik snap jullie punt ook wel, maar de meeste (niet alle) stukjes waren beide kanten op uit te leggen... dan wel als grapje.. dan wel als uitdagend... Dus wat dat betreft er hoeven er maar een aantal te zijn die het verkeerd opvatten en dan krijg je in plaats van een leuke... een nare discussie!
Ananas

Offline Cout

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1610 Gepost op: 22-06-2009, 14:55:28 »


 die het verkeerd opvatten

idd  ;D ;)
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline Rutg3rDutchWolf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • MWAM
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1611 Gepost op: 24-06-2009, 16:51:31 »
SLAGHAREN - De Efteling heeft Pardoes, Walibi de bekende kangoeroe heeft Attractie- en Vakantiepark Slagharen ook haar eigen 'characters': de wasberen Randy en Rosie. De nieuwe mascottes gaan interactief met jonge bezoekers communiceren.


Hier word ik blij van.  ::ok::
Why don't I ever listen to me?

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1612 Gepost op: 25-06-2009, 19:39:55 »
Waar komkommers al niet goed voor zijn!

www.komkommer.info

Verschillende media hebben het opgepikt, maar er was dus lekker niets van waar!  ;D
We hebben géén onderzoek gedaan naar komkommers en het werkt niet concentratieverhogend! Laat staan dat het de nieuwe drug voor studenten is.  ;D

Dit 'onderzoek' was enkel om te kijken hoe snel media iets oppikken en een vals gerucht zouden verspreiden.

Meer info op www.komkommer.info

Offline Cout

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1613 Gepost op: 25-06-2009, 19:57:59 »
Verschillende media hebben het opgepikt, maar er was dus lekker niets van waar!  ;D
We hebben géén onderzoek gedaan naar komkommers en het werkt niet concentratieverhogend! Laat staan dat het de nieuwe drug voor studenten is.  ;D

Dit 'onderzoek' was enkel om te kijken hoe snel media iets oppikken en een vals gerucht zouden verspreiden.

Meer info op www.komkommer.info

Ik heb mn twijfels over dergelijke onderzoeken, ik vind het niet kunnen, maar dat wist je al.
Ik vind het wel tof en correct dat je dan ook dit berichtje post. ::ok::
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1614 Gepost op: 25-06-2009, 20:28:06 »
Toch heeft Lautjuh best wel gelijk hoor. Kijk naar de snelheid waarmee de ''scoop'' over Wie is de Mol twee weken terug werd opgepikt. Ze liegen en bedriegen, en verzinnen er dus dingen bij die niet in het oorspronkelijke Blog terug te vinden waren.

Een maand of wat geleden plaatste iemand onder een krantenartikel dat ging over een straatroof het volgende:
 ''De redactie vergeet erbij te vermelden dat het om twee jongens met een Noord-Afrikaans uiterlijk ging''.

Binnen een uur stonden er bijna 40 reacties: waarbij de mildste nog was: ''waarom verbaast het mij niet dat het om Noord-Afrikanen gaat, Nederlanders zie je dit zelden doen''. Ik heb daar overigens niet op gereageerd, omdat ik me niet graag in dat soort discussies meng (je krijgt immers toch geen gelijk).

De redactie gaf later aan dat de straatroof nooit had plaatsgevonden, en dat men juist reacties als deze wilde ''peilen'', maar daar las een aantal mensen dwars overheen.



Offline Rutg3rDutchWolf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • MWAM
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1615 Gepost op: 25-06-2009, 20:31:50 »
Toch heeft Lautjuh best wel gelijk hoor. Kijk naar de snelheid waarmee de ''scoop'' over Wie is de Mol twee weken terug werd opgepikt. Ze liegen en bedriegen, en verzinnen er dus dingen bij die niet in het oorspronkelijke Blog terug te vinden waren.

Een maand of wat geleden plaatste iemand onder een krantenartikel dat ging over een straatroof het volgende:
 ''De redactie vergeet erbij te vermelden dat het om twee jongens met een Noord-Afrikaans uiterlijk ging''.

Binnen een uur stonden er bijna 40 reacties: waarbij de mildste nog was: ''waarom verbaast het mij niet dat het om Noord-Afrikanen gaat, Nederlanders zie je dit zelden doen''. Ik heb daar overigens niet op gereageerd, omdat ik me niet graag in dat soort discussies meng (je krijgt immers toch geen gelijk).

De redactie gaf later aan dat de straatroof nooit had plaatsgevonden, en dat men juist reacties als deze wilde ''peilen'', maar daar las een aantal mensen dwars overheen.


Idd. Alles wat de blanken (sorry) doen word in de doofpot gestopt.  >:(
Why don't I ever listen to me?

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1616 Gepost op: 25-06-2009, 20:51:05 »

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1617 Gepost op: 26-06-2009, 00:01:59 »
'Michael Jackson overleden'
Uitgegeven: 25 juni 2009 23:26
Laatst gewijzigd: 25 juni 2009 23:58

LOS ANGELES - De Amerikaanse popzanger Michael Jackson is donderdag in een ziekenhuis in Los Angeles opgenomen. Dit www.tmz.com/2009/06/25/michael-jackson-dies-death-dead-cardiac-arrest/melden Amerikaanse media.
 
Volgens de entertainmentwebsite TMZ.com is de Amerikaanse popzanger Michael Jackson (50) overleden. Andere bronnen hebben het bericht nog niet bevestigd.

Jackson ademde niet meer toen ambulancemedewerkers hem thuis ophaalden. Jackson zou een hartstilstand hebben gehad.

Gereanimeerd

Volgens de krant Los Angeles Times is Jackson gereanimeerd voordat hij naar het ziekenhuis is overgebracht.
Volgens verschillende media zou de 50-jarige zanger een zelfmoordpoging hebben gepleegd door twee dozijn slaappillen te slikken.
De familieleden van de 'King of Pop' zijn onderweg naar het ziekenhuis. De vader van de popzanger, Joe Jackson, liet aan de pers weten dat het 'niet goed' gaat met zijn zoon.


Huidkanker

Bij Jackson werd in mei huidkanker geconstateerd. De zanger kondigde onlangs ook een come-back tour aan. Vier concerten die in juli in Londen zouden worden gehouden, werden echter verzet naar maart 2010.

bron: © ANP/NU.nl 
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1618 Gepost op: 26-06-2009, 00:23:32 »
CNN meldt nu dat hij in coma ligt.
The sun came up and reality set in.

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1619 Gepost op: 26-06-2009, 00:45:29 »
LA Times en CBS melden dat hij is overleden

The links: http://www.latimes.com/ http://www.cbs.com/
I'm not a complete idiot; some parts are missing