Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1022614 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1620 Gepost op: 26-06-2009, 01:30:05 »
CNN heeft het zojuist officieel bevestigd. Michael Jackson is dood.
The British are not impressed.

Offline Rutg3rDutchWolf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • MWAM
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1621 Gepost op: 26-06-2009, 13:51:14 »
The King of Pop is dead.... :\'(
Why don't I ever listen to me?

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1622 Gepost op: 26-06-2009, 19:35:50 »
The King of Pop is dead.... :\'(

Ja, da's toch wel triest als je jeugdidool niet meer leeft...
Geniet nooit met mate...

Offline Rutg3rDutchWolf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • MWAM
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1623 Gepost op: 26-06-2009, 19:43:56 »
Ja, da's toch wel triest als je jeugdidool niet meer leeft...

Qwa muziek is tie goed. Meer niet.
En het is nieuws.....
Why don't I ever listen to me?

Offline Rutg3rDutchWolf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • MWAM
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1624 Gepost op: 29-06-2009, 21:47:16 »
Aap plast op president.

De president van het Afrikaanse land Zambia beleefde gisteren een gęnant moment. Tijdens een persconferentie in zijn tuin plaste een aap vanuit een boom op het pak van de president.

In de tuin van President Rupiah Banda leven een hoop dieren. De president heeft z'n handen vol aan onder andere antilopen, apen en een vogels. Tijdens een serieuze toespraak eiste een aap de aandacht op door zijn behoefte te doen, bovenop de president.

Zegen
De president reageerde nuchter en schoot samen met de aanwezige journalisten in de lach. Hij beschouwde de plas van boven als een zegen. Na alle hilariteit ging de president verder met zijn praatje over de slechte economie.
Why don't I ever listen to me?

Offline m@ri@nne

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1625 Gepost op: 30-06-2009, 20:45:36 »
Ik kreeg deze op m'n hyves..echt zo'n schatje ::bravo::
Een appel valt niet ver van de boom, vooral niet als De Mol zijn kop boven het maaiveld uit steekt.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1626 Gepost op: 30-06-2009, 20:53:52 »
wat een lieverd. We hebben er ooit eens een in de tuin gehad, die kwam iedere avond zijn appelstukken halen en zijn melk opdrinken. Vervolgens was het tijd voor de winterslaap, maar helaas vonden we  een half jaar later geen levende egel terug, maar slechts botresten........

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1627 Gepost op: 30-06-2009, 22:34:01 »
wat een lieverd. We hebben er ooit eens een in de tuin gehad, die kwam iedere avond zijn appelstukken halen en zijn melk opdrinken. Vervolgens was het tijd voor de winterslaap, maar helaas vonden we  een half jaar later geen levende egel terug, maar slechts botresten........

Melk is heel slecht voor egeltjes... Krijgen ze diarree van...
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Cout

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1628 Gepost op: 30-06-2009, 23:49:00 »
Ik kreeg deze op m'n hyves..echt zo'n schatje ::bravo::


Ik heb er elk jaar wel 1 of 2 in mijn tuin, maar ze blijven nooit omwille van de hond.
M@ri@nne, maar dit is echt wel een lievertje hoor, een egeltje met een hoog  ::hug:: gehalte
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1629 Gepost op: 1-07-2009, 10:02:04 »
 ::love::
om op te vreten!
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Rutg3rDutchWolf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • MWAM
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1630 Gepost op: 1-07-2009, 10:26:24 »
Ik kreeg deze op m'n hyves..echt zo'n schatje ::bravo::

Aaa. LIEF!
Why don't I ever listen to me?

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1631 Gepost op: 8-07-2009, 19:02:53 »
VVD wil einde aan bevoordeling allochtone leerlingen bij examens

VVD-Tweede Kamerleden Ineke Dezentjé Hamming en Paul de Krom zijn verontwaardigd en geschrokken van het bericht in het Algemeen Dagblad dat stelt dat leerlingen van allochtone afkomst meer spelfouten mogen maken bij het examen dan autochtone leerlingen.

Zo mogen allochtone havisten 5 fouten maken terwijl autochtone havisten er slechts 2 mogen maken. En op het vmbo mogen allochtone leerlingen er 6 maken terwijl autochtone leerlingen er slechts 2 mogen maken.

Dezentjé Hamming vindt deze situatie onwenselijk. “Ik sta voor een onderwijssysteem waar het diploma waardevast is, en waar niet met 2 maten wordt gemeten”. De Krom en Dezentjé Hamming hebben de staatssecretaris van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap daarom schriftelijk om opheldering gevraagd.”Ik wil van de staatssecretaris weten waarom zij dit onrechtvaardige systeem zomaar laat bestaan. Waarom heeft ze als verantwoordelijke niet de centrale examencommissie vaststelling opgaven (CEVO) gecontroleerd en aangesproken toen de normering werd aangepast?” aldus Dezentjé Hamming. Paul de Krom vraagt zich af hoe de afkomst van de leerlingen wordt vastgesteld. “Wat hier gebeurt gaat in tegen artikel 1 van de grondwet. Ik ben heel benieuwd wat de staatssecretaris hiertegen gaat doen”.

Het CEVO kwam vorige maand al eerder in opspraak doordat er anti-VVD teksten in de examens zaten.



Uitstekend dat Dezentjé en de Krom dit aanpakken. Het zoveelste voorbeeld van zogenaamd goedbedoelde positieve discriminatie.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1632 Gepost op: 9-07-2009, 00:49:19 »
me zus vind dat uber schattige egeltje eng ::oink::
Ze gaat er nachtmerries van krijgen, snap er niks van. Ziet er zoooo lief uit!!

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1633 Gepost op: 9-07-2009, 09:16:43 »
Artikel

Het CEVO kwam vorige maand al eerder in opspraak doordat er anti-VVD teksten in de examens zaten.


Uitstekend dat Dezentjé en de Krom dit aanpakken. Het zoveelste voorbeeld van zogenaamd goedbedoelde positieve discriminatie.

Ik snap dat mensen er zo tegen aan kijken en discriminatie in welke zin van het woord: positief of negatief is niet goed.

Het gaat hier echter wel om allochtonen die korter dan een jaar in Nederland verblijven (dacht ik te horen op de radio) en dus nog moeite hebben met het Nederlands en dus uberhaupt moeite hebben om de opdrachten te begrijpen. Dan vind ik het niet raar dat je iets meer fouten mag hebben!

En oke als je het wel raar vind, wat dacht je dan van de negatieve discriminatie die allochtone jongeren nog steeds ondervinden op de arbeidsmarkt. Als een bedrijf tussen een gelijkwaardige autochtoon en allochtoon mag kiezen, dan kiezen ze 9 van de 10 keer voor de autochtoon. Dat is toch ook niet eerlijk, maar dat daar niks aan gedaan wordt is dan niet oneerlijk  :-\\!

Sowieso vind ik dat allochtone jongeren meer knokken voor hun school en er meer inzet vertonen dan autochtone jongeren over het algemeen en dat ze van huis uit hier meer toe gestimuleerd worden om te presteren. Aangezien status vaak heel belangrijk is in hun cultuur! Het nadeel is echter dat niet elke allochtoon met die druk om kan gaan en zo zie je vaak dat of de allochtonen het heel goed doen en een HBO/ WO-diploma halen of juist dat ze een beetje afzakken naar het criminele circuit... het gat daartussen is natuurlijk veels te groot en ik zou eerder willen kijken hoe je dat gat kan beslechten, want het gat van het criminele circuit na een baan voorkomend uit het HBO is natuurlijk veels te groot. Dat is onmogelijk, maar een stap daarvan naar een baan voorkomend uit het BBL of KBL die stap is veel kleiner, maar daar zijn minder voorbeelden van binnen hun kring denk ik en dus is het voor hen moeilijk een uitweg te vinden/zien.

Maar ja dat is mijn mening
Ananas

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1634 Gepost op: 9-07-2009, 14:44:19 »
En oke als je het wel raar vind, wat dacht je dan van de negatieve discriminatie die allochtone jongeren nog steeds ondervinden op de arbeidsmarkt.

Vind ik ook ronduit belachelijk.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1635 Gepost op: 12-07-2009, 22:26:44 »
‘Levenselixer gevonden’

Langer leven, minder ziek zijn, geen ouderdomskwalen. Wie wil dat niet? Met de vondst van een bacterie lijkt dat mogelijk te zijn.
 
Langer leven, minder ziek zijn, geen ouderdomskwalen. Wie wil dat niet? Met de vondst van een bacterie lijkt dat mogelijk te zijn. Foto: Soylent Green De bacterie in kwestie heet Streptomyces hygroscopicus en hij is al in de jaren zeventig gevonden op het afgelegen mysterische Paaseiland. Al snel werd ontdekt dat de bacterie goed werkt tegen schimmels en het menselijk immuunsysteem onderdrukt. Daarom werd het verwerkt in een medicijn voor mensen die een donororgaan krijgen. Onderzoekers van het Amerikaanse Barshop Institute for Longevity and Aging Studies hebben het middel via voedsel aan oudere muizen gegeven. En toen gebeurde er iets opmerkelijks: de oude muizen leken weer kracht te winnen. Ze werden minder vaak ziek en leefden langer. Mannetjesmuizen werden twintig procent ouder, vrouwtjes bijna dertig procent. Als dit hetzelfde werkt bij mensen, dan hebben meisjes die nu worden geboren geen levensverwachting van 82 jaar, maar van meer dan 98 jaar! De stof die uit de Paaseilandse bacterie wordt gewonnen is Rapamycine genoemd (Rapa Nui is de inheemse naam van Paaseiland) en werkt op een mechanisme in het lichaam dat de celgroei reguleert. Hoe minder energie het lichaam hoeft te steken in de groei van cellen, hoe meer het kan steken in het onderhoud van cellen. Daardoor blijft het lichaam langer ‘goed’. De grote vraag is wanneer dit middel aan menselijk voedsel toegevoegd kan worden. Het probleem is dat Rampacine het menselijke afweersysteem ook aantast. De muizen uit de test werden daarom in een steriele ruimte gehouden. Maar voor mensen is dat natuurlijk niet mogelijk. Mogelijk moeten mensen het nemen in combinatie met andere medicijnen. Dan zou een aanmerkelijk langere levensverwachting mogelijk zijn. Waarschijnlijk betekent dat wel langer doorwerken.
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Cout

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1636 Gepost op: 13-07-2009, 03:26:31 »
‘Levenselixer gevonden’

. Waarschijnlijk betekent dat wel langer doorwerken.

Tja tdietz, maar dat zal het probleem niet zijn als dit allemaal realiteit wordt.
Nu leven we met ong. 6.5 miljard mensen op aarde, in 2050 zouden dat er 20 miljard worden als we verder doen zoals we bezig zijn.
Het probleem is nu reeds dat we met teveel zijn i v m het millieu.  Als we niet dringend wat aan onze levenswijze gaan doen, wordt dit gewoon het einde.  Stel nou dat we met zn allen( behalve ik  :( ) ouder worden, dan zijn het er geen 20 maar mss wel 30 miljard in 2050.
We zitten nu al in problemen, maar wat dan?
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1637 Gepost op: 13-07-2009, 11:39:38 »
Tja tdietz, maar dat zal het probleem niet zijn als dit allemaal realiteit wordt.
Nu leven we met ong. 6.5 miljard mensen op aarde, in 2050 zouden dat er 20 miljard worden als we verder doen zoals we bezig zijn.
Het probleem is nu reeds dat we met teveel zijn i v m het millieu.  Als we niet dringend wat aan onze levenswijze gaan doen, wordt dit gewoon het einde.  Stel nou dat we met zn allen( behalve ik  :( ) ouder worden, dan zijn het er geen 20 maar mss wel 30 miljard in 2050.
We zitten nu al in problemen, maar wat dan?
weet ik, ben ik het precies ook mee eens
vond het alleen een grappig berichtje :)
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1638 Gepost op: 13-07-2009, 18:05:08 »
Citaat
Vandalen vernielen grafzerken

WOLVEGA - 
Grafschenners hebben in de nacht van vrijdag op zaterdag zeker 28 grafzerken beschadigd of vernield op de algemene begraafplaats aan de Steenwijkerweg in Wolvega. Begraafplaastbeheerder Henk Bouknegt vermoedt, gezien het gewicht van sommige grafstenen, dat het niet het werk van een enkeling is geweest. De komende dagen vindt er een nauwkeurige inventarisatie van de vernielingen plaats. De politie heeft bij omwonenden van de begraafplaats een brief door de bus gedaan met een getuigen-oproep. Zo'n actie heeft onlangs in Oosterwolde succes gehad bij daar gepleegde vernielingen.


Hier kan ik toch zo kwaad om worden, niet alleen omdat mijn vader ook op deze begraafplaats (hetzelfde stuk zelfs) begraven ligt, maar ook omdat iemand de gore moed heeft om moedwillig graven te vernielen.
Hoe laag kan je zinken...zucht >:(
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1639 Gepost op: 13-07-2009, 20:08:25 »
Zoiets kan en wil ik ook niet begrijpen. :(




Wat ik ook stom en jammer vind is dat Joeri van Gelder cocaine heeft gebruikt.